• 0

Klant belonen met een reis?

Een klant van ons wil graag zijn klanten belonen met een reisje (die wij verkopen) op het moment dat ze een bepaalde hoeveelheid producten afnemen. In feite krijgen ze in plaats van korting een reis aangeboden. In het verleden heb ik wel e.e.a. gelezen over reizen weggeven aan klanten waarbij die klanten achteraf werden geconfronteerd met naheffingen. Ik kan hier geen specifieke regelgeving/grensbedragen voor vinden.

 

Weet iemand of het weggeven van een reis (ipv korting) aan een klant fiscaal gezien problemen oplevert?

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er kunnen inderdaad wat haken en ogen aan zitten, maar welke is afhankelijk van aan wie het weggegeven wordt.

 

In welke hoedanigheid krijgt de vakantieganger de reis: als ondernemer, werknemer of particuliere afnemer?

 

Ik neem aan dat jij gewoon de normale prijs factureert (met btw) aan je klant, die de reis weggeeft? Dan heb jij met de rest niet meer zoveel te maken, dat is dan een zaak voor je klant en zijn klanten.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie! Het gaat hier inderdaad om business to business dus de het bedrijf dat bepaalde omzetten haalt krijgt de reis. Ik factureer gewoon om de normale manier dus het is inderdaad het 'probleem' van onze klant. Echter twijfelt onze klant wegens fiscale redenen om deze aktie te starten. Wij willen hem graag binnenhalen dus hopen hem met wat tegenargumenten over de streep te trekken....

Link naar reactie
  • 0

 

Bij reizen die als incentive aan medewerkers worden weggegeven, kijkt de belastingdienst kritisch mee. Die gelden grotendeels als belastbaar inkomen.

 

Het hangt er dus van af wat die klant van jouw klant ermee doet. In theorie kan het gezien worden als ondernemersinkomen. Was de economische waarde van die reis in mindering gebracht op de inkoopprijs, dan was de belastbare winst met een gelijk bedrag toegenomen. Maar of er in praktijk ook zo naar gekeken wordt, weet ik niet. Zie dit dossier.

 

De vakterm is trouwens incentive. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.