• 0

Adverteren via Marktplaats.nl

Adverteren via Marktplaats.nl

 

Ik wil voor mijn site via marktplaats.nl adverteren door middel van een topadvertentie (15,00 euro per week) waarin ook de link van mijn website vermeld staat (eenmalig 9,00 euro).

 

Ik heb de test 1 week gedaan en via deze marktplaats link hebben 9 mensen mijn website bezocht. Aantal bekeken pagina's per bezoeker is redelijk normaal terwijl het bounce percentage met een 3e daalt.

 

Ik zie die 9 euro als een kleine investering aangezien je die advertentie elke keer weer opnieuw als topadvertentie kunt maken. Die 15 euro zijn een wekelijkse investering.

 

Momenteel betaal ik dus grofweg 1.70 euro per klik.

 

De vraag is: Doorgaan met adverteren voor nog een aantal weken om een beter beeld te hebben of nu stoppen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Afhankelijk van de categorie is admarkt dan waarschijnlijk een stuk goedkoper per klik. Ik zou wat meer gaan experimenteren met verschillende titels en beginfoto's dit kan een hele hoop schelen.

Ook hangt het heel erg van het product af of marktplaats een geschikte plek is om te adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Die keuze wordt gemaakt na een aantal weken.

Bezoekers op jouw website zijn leuk maar was dat ook het doel?

Ik kan me voorstellen dat je omzet wilt.

 

Bekijk dus even de conversie ratio's bezoeker > contact en, belangrijker, bezoekers > orders.

 

Als er geen conversie is kan dat aan 2 dingen liggen.

1> de website is niet goed genoeg. Wat is de conversie over het algemeen? Als die goed is (bv. >3%) dan geen zorgen, anders stoppen en in website investeren. Anders..

2> de groep die je bereikt is niet jouw echte doelgroep (potentiële klanten). Stoppen.

 

Ik ken verder de doelen niet maar dit lijken me belangrijke punten om mee te nemen in de beslissing.

 

Grts

Arnold

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.