Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu zit ik zelf dus met een probleem waar ik niet uitkom, en ik voel mij daar niet gelukkig bij.
In 2004 ben ik naast mijn studie met een eigen bedrijf begonnen, en heb sindsdien ook sporadisch wat spullen geïmporteerd vanuit China. Nu heb ik in november 2010 uit China weer een machine laten komen, welke ook prima afgeleverd is. Echter is de rekening voor de invoerrechten niet bij mij aangekomen (derhalve ook niet betaald).
Nu heb ik eind januari een prachtige aanmaning gekregen van incassobureau V.: een hoofdsom van een kleine €250 met een verhoging van ~€69. Ik heb direct na het ontvangen van deze aanmaning het incassobureau opgebeld om een kopie van de factuur te vragen en deze ook gekregen. De hoofdsom heb ik overgemaakt.
Wat blijkt? Vervoerder D. heeft de factuur naar een adres gestuurd waar ik al sinds halverwege 2006 niet meer ben. Dit was mijn woonadres destijds, en nu zit ik enkele jaren een dikke honderd kilometer ergens anders. Nu heb ik wel eens vaker voorgehad dat een factuur niet gestuurd was of verkeerd, en normaal gesproken doen incassobureaus er niet moeilijk over om genoegen te nemen met de hoofdsom, omdat ik niet in de fout ben. Maar deze keer niet: het incassobureau vindt dat ik nalatig ben geweest doordat ik geen adreswijziging heb doorgegeven aan D.
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met D. om inhoudelijk deze kwestie te bespreken echter hebben die mijn account gesloten omdat het is overgedragen aan het incassobureau.
Wat moet ik hier mee doen? Is het terecht wat vervoerder cq. incassobureau beweren?
Even een aantal korte feiten op een rijtje:
1. Zending DDU afgeleverd op een recent adres.
2. Factuur voor invoerrechten is naar een (heel) oud adres gestuurd.
3. Het juiste adres is zowel te vinden op mijn website en bij de kvk.
4. Ik ben omstreeks de afleverdatum door de vervoerder gebeld, echter zat ik in bespreking en kon niet opnemen. Teruggebeld en toen wist men niet waar het over ging. Gemeld dat ik deze zending verwachtte en ze wilden weten of het afleveradres goed was. Dat was prima, meer is er niet gevraagd.
5. Ik ontvang veel vaker binnenlandse zendingen op hetzelfde adres/bedrijfsnaam en dat gaat wel altijd goed.
6. Mijn leverancier heeft naar mijn huidige bedrijfsnaam en adres verzonden, zonder mijn account nummer.
7. Er wordt nu beweerd dat ik nalatig ben door het niet-doorgeven van een adreswijziging, en daarom de kosten moet betalen.
8. Volgens mij heb ik nooit een account bij vervoerder D. aangevraagd. Echter dit kan ik niet verifiëren om dat vervoerder mij geen info meer wil geven.
Mijn verhaal doen bij vervoerder gaat dus niet, en jullie weten zelf hoe incassobureau`s reageren op inhoudelijke vragen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
EJE
EJE
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu zit ik zelf dus met een probleem waar ik niet uitkom, en ik voel mij daar niet gelukkig bij.
In 2004 ben ik naast mijn studie met een eigen bedrijf begonnen, en heb sindsdien ook sporadisch wat spullen geïmporteerd vanuit China. Nu heb ik in november 2010 uit China weer een machine laten komen, welke ook prima afgeleverd is. Echter is de rekening voor de invoerrechten niet bij mij aangekomen (derhalve ook niet betaald).
Nu heb ik eind januari een prachtige aanmaning gekregen van incassobureau V.: een hoofdsom van een kleine €250 met een verhoging van ~€69. Ik heb direct na het ontvangen van deze aanmaning het incassobureau opgebeld om een kopie van de factuur te vragen en deze ook gekregen. De hoofdsom heb ik overgemaakt.
Wat blijkt? Vervoerder D. heeft de factuur naar een adres gestuurd waar ik al sinds halverwege 2006 niet meer ben. Dit was mijn woonadres destijds, en nu zit ik enkele jaren een dikke honderd kilometer ergens anders. Nu heb ik wel eens vaker voorgehad dat een factuur niet gestuurd was of verkeerd, en normaal gesproken doen incassobureaus er niet moeilijk over om genoegen te nemen met de hoofdsom, omdat ik niet in de fout ben. Maar deze keer niet: het incassobureau vindt dat ik nalatig ben geweest doordat ik geen adreswijziging heb doorgegeven aan D.
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met D. om inhoudelijk deze kwestie te bespreken echter hebben die mijn account gesloten omdat het is overgedragen aan het incassobureau.
Wat moet ik hier mee doen? Is het terecht wat vervoerder cq. incassobureau beweren?
Even een aantal korte feiten op een rijtje:
1. Zending DDU afgeleverd op een recent adres.
2. Factuur voor invoerrechten is naar een (heel) oud adres gestuurd.
3. Het juiste adres is zowel te vinden op mijn website en bij de kvk.
4. Ik ben omstreeks de afleverdatum door de vervoerder gebeld, echter zat ik in bespreking en kon niet opnemen. Teruggebeld en toen wist men niet waar het over ging. Gemeld dat ik deze zending verwachtte en ze wilden weten of het afleveradres goed was. Dat was prima, meer is er niet gevraagd.
5. Ik ontvang veel vaker binnenlandse zendingen op hetzelfde adres/bedrijfsnaam en dat gaat wel altijd goed.
6. Mijn leverancier heeft naar mijn huidige bedrijfsnaam en adres verzonden, zonder mijn account nummer.
7. Er wordt nu beweerd dat ik nalatig ben door het niet-doorgeven van een adreswijziging, en daarom de kosten moet betalen.
8. Volgens mij heb ik nooit een account bij vervoerder D. aangevraagd. Echter dit kan ik niet verifiëren om dat vervoerder mij geen info meer wil geven.
Mijn verhaal doen bij vervoerder gaat dus niet, en jullie weten zelf hoe incassobureau`s reageren op inhoudelijke vragen.
What to do?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag