Ga naar inhoud

factureren dienst voor oprichting

Geplaatst:

ikzieikzie

Hallo,

 

Ik ben net aangemeld als eenmanszaak en zit met een vraag waar ik nog geen goed antwoord op heb gevonden op deze of andere sites.

 

Eind vorig jaar kreeg ik een klus voor een adviesburo die vooral met freelancers werkt. Het was te laat om een VAR verklaring aan te vragen, maar dat wilde ze wel graag hebben.

Ik wilde me sowieso graag inschrijven als eenmanszaak en een BTW nummer aanvragen en VAR verklaring, maar de KVK adviseerde me dit begin 2011 te doen.

De klus was al in 2010 geklaard. Kan ik nu deze zonder problemen voor dit jaar factureren onder mijn pas opgerichte onderneming? Mag ik de werkzaamheden dateren voor oprichting, of kan ik beter de werkzaamheden onder januari 2011 onderbrengen of is dit alles heel erg illegaal?

 

alvast bedankt voor jullie reactie!

Featured Replies

Geplaatst:

Louis van Trotsenburg

Als je opdrachtgever daar geen problemen mee heeft, dan zou ik in jouw geval gemakshalve een factuur verzenden voor werkzaamheden verricht in januari 2011. Voordeel voor je opdrachtgever is dat het een en ander onder je VAR voor 2011 valt. Nadeel voor je opdrachtgever is het feit dat men de kosten pas in 2011 in de kosten kan meenemen i.p.v. in 2010.

 

Groeten,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Geplaatst:

ikzieikzie

  • Auteur

Beste Louis,

 

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Dit forum is echt geweldig.

 

groeten,

 

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.