• 0

Mogelijkheden hypotheek voor doorstarter

Hallo,

 

Ik ben een jonge ondernemer (26) die inmiddels 3.5 jaar in het middensegment van de gelegenheidskleding zit. De eerste vijf jaar waren gepland om het bedrijf op poten te zetten. Inmiddels heb ik een grote vaste klantenkring opgebouwd waardoor ik nu (na 3 jaar) al begin in de plus te lopen. Het huurpand waarin ik gevestigd ben wordt mij iets te klein. Kijkend naar de vraag van de markt moet ik mijn productlijn gaan aanpassen dat (verkoop)ruimte vraagt. Mijn oog is gevallen op een leuke kooppand. Aangezien ik pas vanaf eind vorig jaar uit de rode (opstart)cijfers ben gekomen, vraag ik me af of ik alsnog in aanmerking kan komen voor een hypotheek.

Wat ik wel weet is dat de hypotheek ongeveer evenveel zal kosten als de huur die ik op dit moment betaal. Dus de kosten zou ik kunnen opbrengen. Het voordeel met dit pand is dat het veel groter is dan mijn huidige pand, ik kan inrichten zoals ik dat zou willen en ik dichter bij mijn doelgroep zit.

Wie kan mij hierover advies geven?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat een kredietverzekeraar hier wel wil instappen als je kunt aantonen dat je de aflossing/rente die evenveel is als de huur kunt opbrengen en je inmiddels positief draait....

 

Bedenk echter wel dat in jouw segment verandering van lokatie ook wel eens verlies van klanten kan opleveren... Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uit een klein winkeltje in de winkelstraat verhuist naar een groter pand net erbuiten, maar dat de klanten in de winkelstraat blijven hangen...

 

Denk ook aan de verbouwingskosten, adreswijzigingen, nw briefpapier, vestigen van aandacht klanten op de komende verhuizing etc....Hier gaan ook de nodige kosten in zitten...!

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie 2thepoint!

 

De verandering van lokatie levert juist meer klanten op omdat wij dichter bij hen gaan zitten, en er voor klanten buiten de stad een beter bereik is met de auto en openbaar vervoer.

 

Aan verbouwingskosten, adreswijzing hebben wij inderdaad ook aan gedacht en rekening mee gehouden in het budget.

 

Is het werkelijk zo dat je een sterk punt hebt als je kunt aantonen dat je huidige huur evenveel zal zijn als de aflossing/rente?

 

Heeft er nog verder iemand ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt mij toch wel ja ;D!!

 

Jij bent nu reeds enkele jaren ondernemer en je hebt klaarblijkelijk je sporen verdiend. Je draait nu in de plus en je hebt dus aangetoond dat je concept werkt. Indien uit de berekening van de bank ook blijkt dat je hetzelfde maandelijkse hypotheek bedrag betaalt als nu de huur is dan kan ik me voorstellen dat ze er wel in willen stappen. Ik ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij een logische redenatie.

"Persoonlijk ben ik altijd bereid te leren, alleen vind ik het niet altijd leuk de les gelezen te worden."

- Winston Churchill -

Link naar reactie
  • 0
Is het werkelijk zo dat je een sterk punt hebt als je kunt aantonen dat je huidige huur evenveel zal zijn als de aflossing/rente?

 

dat is een sterk punt, maar met name als je kunt aantonen (en dat is lastiger) dat je de lasten ook kan BLIJVEN dragen. daarvoor heb je dus wel iets meer cijferwerk nodig dan de resultaten van afgelopen jaren. daarbij heb je natuurlijk meteen een onderpand voor de lening, zijnde het pand, dus het risico voor de bank is relatief klein. praat gewoon eens vrijblijvend met een bank, desnoods een andere bank dan waar je nu zit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.