• 0

Wat wordt er bedoelt met 'We do not charge VAT'

Hallo,

 

over een paar maanden wil ik mijn webshop beginnen die Game cd-keys zal gaan verkopen.

ik heb contact gelegd met verschillende leveranciers en daarbij zag ik deze tekst vaak staan: 'We do not charge VAT".

ik heb opgezocht dat dit BTW betekent ( Value added tax ) maar toch kom ik er niet helemaal uit wat hiermee wordt bedoelt, is de BTW inbegrepen of Exclusief btw?

Sorry voor de stomme vraag maar ik kom er echt niet uit ???

Groet,

 

Nathan.

 

 

Ik weet niet precies in welk subforum ik deze vraag moet stellen, dus sorry als het fout is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is verzonden via email, ik kopieer wel even wat er omheen staat maar daar heb je waarschijnlijk weinig aan.

 

 

Assuming you are from the UK, all of the below prices include free postage. Otherwise, the postage charge is an extra £6.50 per 10 games

 

We do not charge VAT!

 

We are happy to provide invoices with all orders

Link naar reactie
  • 1

Wat ik denk is dat je later zelf nog de BTW erop moet aangeven bij de belastingdienst in Nederland. Maar als je een BTW bedrijf hebt, kan je deze natuurlijk weer terug vorderen.

 

Ik weet het niet helemaal zeker, dus verbeter me als ik het fout heb

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nathan,

 

Wat Robbert denkt, klopt!

Maar de mededeling van die Brit vind ik wel misleidend en eigenlijk gewoon fout, want hij kan niet zomaar in alle gevallen zonder VAT/BTW leveren.

Dus, voor zover er al domme vragen bestaan, is jouw vraag dat zeker niet.

 

Als de Brit aan bedrijven levert, met een BTW-id-nummer (dus bedrijven uit een andere EU-land), verlegt hij de heffing van de BTW naar die klanten. Jij geeft het op je BTW-aangifte aan als verschuldigde BTW bij leveringen uit de EU en je trekt het bij de voorbelasting weer af.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.