• 0

Producten importeren buiten je agentschap, maar binnen de EU

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag je buiten een Nederlandse agentschap (merkproduct) producten importeren van een andere agentschap binnen de EU?

 

Je vraag is nogal kort, zonder verder enige uitleg; kan daar niet zomaar een antwoord op geven.

Heb je een contract met degene van wie je al een agentschap hebt?

 

 

ps: zeker ook omdat het je allereerste bericht is op dit forum, vind ik het jammer dat je zo bondig een vraag stelt.

Er is ook een voorsteltopic, als je wat meer info geeft kun je ook eerder een inhoudelijk antwoord verwachten.

Anders zouden "we" zomaar kunnen gaan denken dat je hier effe komt lurken voor een antwoord en dan weer vertrokken bent.........maar dat zal vast niet zo zijn ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Bste Ed,

 

Sorry voor mijn korte uitleg.

 

Het gaat om het volgende: ik heb geprobeerd om een bepaald product (merkproduct) via een Nederlandse agentschap/distributeur te kopen voor mijn webshop maar, ben tot de ontdekking gekomen dat deze agentschap zelf een webwinkel heeft waar hij dezelfde produkt verkoopt, hij wil wel aan mij leveren mits ik een winkel heb.

Ik vroeg aan de agentschap wat de reden was om niet aan mij te leveren. Er werd mij toen verteld dat er al te veel aan webshops geleverd wordt. Nou dat is dus niet het geval want als ik google dan kom ik steeds op hun website terecht.

Vandaar dus mijn interesse in het produkt. Ik heb zo'n gevoel dat ik anders een indirecte concurent van hun wordt.

Kan ik naar een andere agentschap/distibuteur stappen binnen de EU zonder allerlei toekomstige problemen?

(dit valt toch niet onder parallelimport?).

Ik hoop dat ik nu voldoende duidelijk ben.

Groetjes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.