• 0

Het Begin

hallo,

 

------------------------------------

waarmee zijn jullie begonen als ondernemer (Kleinschalig of gelijk GROOT? en wat),

en wat heb je hiervoor moeten doen kwa geld?

-------------------------------------

 

dit is een vraag die mij erg bezig houd voordat ik iets wil beginnen.

 

m.v.g. Nick Janse

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb 1 februari mijn eerste onderneming gestart.

 

Ik ga voetbalmaterialen aan voetbalverenigingen leveren. Ik begin eigenlijk klein zonder voorraad. Ik heb verschilllende leveranciers die aan mij leveren zonder dat ik een voorraad heb. Met de eerste winsten die ik binnen krijg wil ik in mei een voorraad gaan inkopen.

 

Dus ik begin klein en hoop natuurlijk uiteindelijk de grootste te worden..

 

 

Qua geld heb ik dus niet heel veel moeten investeren.

 

Visitekaartjes, een website, kvk inschrijving. Dus dat is voor mij als student allemaal te doen

Link naar reactie
  • 0

Hai Nick,

 

Er zijn eigenlijk geen ondernemers die gelijk groot zijn, tenzij er iets doorgestart wordt over overgenomen wordt door koop van een bedrijf of door middel van een zogenaamde managment buy out of buy in.

 

En daarmee is je vraag ook direct geheel beantwoord.

Iets wat (even hypothetisch) direct al groot is, is erg risicovol en oneigenlijk. En als er al sprake zou zijn van zoiets dergelijks, betreft het toch heel vaak echt ervaren ondernemers die dan toch ook ooit een keer wel klein zijn begonnen.

En zo is de cirkel weer rond.

 

Dus ben je je aan het oreïnteren in het land van de ondernemers? Begin klein, als je het goed doet komt de groei vanzelf en zul je merken dat groeien niet alleen leuk is, maar ook soms pijn doet.

Het is allemaal net echt! ;)

 

Groet,

Berend

 

 

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt bijna ieder bedrijf met zeer minimale middelen starten. Vaak zijn die al gewoon aanwezig in een privé-huishouding. Denk aan een computer, internetverbinding, een mobiele telefoon, een auto (of een fiets, een scooter of OV-kaart), een schrijfblok, een pen, een rekenmachine. (mijn "startkapitaal")

 

Afhankelijk van je bedrijf heb je dan aanvullend nog enkele specifieke dingen nodig. Een kapper heeft een schaar nodig en een chemicus een laborarorium.

 

Het uitdagenste onderwerp is meestal de locatie. Kun je vanuit huis werken of moet je echt een aparte bedrijfslocatie hebben.

 

Toch hoeft ook dit je niet te stoppen. 20 jaar geleden startte een discotheek met een investering van enkele miljoenen in een gebouw en inrichting. Tegenwoordig kun je waarschijnlijk beter een ruimte en alle inrichting tijdelijk huren en middels een event wat 1 dag of 1 weekend duurt "discotheek-ondernemer" zijn.

 

"Je kunt beter inventiviteit hebben, dan een zak met geld. Inventiviteit raakt nooit op, geld wel."

Een van mijn tegelwijsheden.

 

"De ondernemer zelf is de grootste stille reserve van de onderneming."

Nog een

 

Wat mij betreft draait het dus om jou, niet om je geld en niet om je plan.

Link naar reactie
  • 0

 

"Je kunt beter inventiviteit hebben, dan een zak met geld. Inventiviteit raakt nooit op, geld wel."

Een van mijn tegelwijsheden.

 

"De ondernemer zelf is de grootste stille reserve van de onderneming."

Nog een

 

Wat mij betreft draait het dus om jou, niet om je geld en niet om je plan.

 

 

 

 

Give this man a cigar!

And some good coffee...

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.