• 0

Op ebay verkopen..Wel of geen tracking nummer?

Hallo,

 

over een paar dagen ga ik beginnen met op Ebay verkopen, en ik had een vraag:

Moet ik mijn post wel of zonder tracking nummer versturen?

Zonder een tracking nummer kan ik niet bewijzen dat ik het heb gestuurd en kunnen klanten hun geld dus terug krijgen via paypal.

Als ik wel een tracking code zou toevoegen, zou me dat ongeveer 7 euro kosten, waardoor ik dus geen winst meer kan maken.

Ik vind het echt erg vreemd dat in engeland je wel al tracking codes etc hebt voor maar 1.50, en het in nederland ongeveer 7 euro kost.

Zie ik iets over het hoofd?

Zo nee, denken jullie dan dat ik wel of zonder tracking code moet versturen.

bij voorbaat bedankt!

 

Nathan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is de waarde van uw producten?

Indien de waarde 0-20 euro is dan zou ik het persoonlijk onverzekerd en zonder tracker versturen. Bij hogere bedragen moet u zich afvragen of het risico van onverzekerd en zonder tracker verzenden het waard is.

 

Mijn persoonlijke ervaringen met de internationale pakketdienst van TNT Post zijn om te huilen, de helft komt niet aan dus verzekeren is zeer verstandig bij duurdere producten. Overigens kan je trackingscodes van TNT Post niet online volgen, kijk dus ook even of simpel aangetekend verzenden niet goedkoper is.

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf al aan geeft dat al je winst verloren zou gaan als je getraceerd gaat verzenden dan doe je iets fout. Ofwel moet je je prijzen/verzendkosten omhoog gooien, of genoegen nemen met het feit dat je klanten wellicht misbruik zouden kunnen gaan maken van het feit dat Paypal zomaar geld terug kan boeken naar hun rekening. Het blijft een afweging die je zelf moet maken. :)

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf al aan geeft dat al je winst verloren zou gaan als je getraceerd gaat verzenden dan doe je iets fout. Ofwel moet je je prijzen/verzendkosten omhoog gooien, of genoegen nemen met het feit dat je klanten wellicht misbruik zouden kunnen gaan maken van het feit dat Paypal zomaar geld terug kan boeken naar hun rekening. Het blijft een afweging die je zelf moet maken. :)

 

Het probleem is dat inderdaad dat zijn concurrentiepositie in het geding komt als hij 7 euro extra over bijvoorbeeld een paar sokken moet betalen. Vandaar dat inderdaad een risico-analyse op zijn plaats is.

 

Ik hou persoonlijk absoluut niet van pay-pal vanwege de hoge kosten voor de verkopende partij en die rare claim-constructie. Je geeft zelf aan dat je geen tracker wilt betalen maar anders bang bent (onterecht) claims te krijgen omdat je niets kan bewijzen. Ik wil niemand op slechte ideeen brengen maar (van horen zeggen heb ik vernomen - daarom ben ik ik niet verantwoordelijk voor wat mensen met deze informatie doen ;)) pay-pal doet niet aan restitutie als de pay-pal account van de verkopende partij leeg is. Zolang er dus geen geld op de pay-pal rekening staat doet het bedrijf niets met een claim. Een mogelijkheid om te overwegen is dus zonder tracker te verzenden en ervoor te zorgen dat het geld op de pay-pal rekening regelmatig op de gewone rekening geleegd wordt.

 

Praktisch? Nee.

Bevoordelijk voor internet business? Mogelijk niet.

Veilige oplossing voor de verkoper om niet aangetekend / met tracker hoeven te verzenden? Ja.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik wil niemand op slechte ideeen brengen maar (van horen zeggen heb ik vernomen - daarom ben ik ik niet verantwoordelijk voor wat mensen met deze informatie doen ) pay-pal doet niet aan restitutie als de pay-pal account van de verkopende partij leeg is. Zolang er dus geen geld op de pay-pal rekening staat doet het bedrijf niets met een claim. Een mogelijkheid om te overwegen is dus zonder tracker te verzenden en ervoor te zorgen dat het geld op de pay-pal rekening regelmatig op de gewone rekening geleegd wordt.

 

Ik zou dan liever een partner zoeken die vanuit vanuit VK verzendt onder genoemde condities. Waar moeten jouw zendingen voornamelijk naar toe? Voor minder dan 5 of 6 EURO per bestelling is vast een oplossing te vinden. Voorgaande poster heeft kennelijk geen verstand van het exploiteren van een internationale webshop, want deze vlieger gaat niet (lang) op. TS, ben je daadwerkelijk ondernemer?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dan liever een partner zoeken die vanuit vanuit VK verzend onder genoemde condities. Waar moeten jouw zendingen voornamelijk naar toe? Voor minder dan 5 of 6 EURO per bestelling is vast een oplossing te vinden. Voorgaande poster heeft kennelijk geen verstand van het exploiteren van een internationale webshop, want deze vlieger gaat niet (lang) op. TS, ben je daadwerkelijk ondernemer?

 

Voor kleine bestellingen maakt het niet uit zolang de winstmarges maar groot genoeg zijn. De pay-pal vlieger gaat zeer zeker op alleen is niet bevoordelijk voor je business als je dit misbruikt. Het is dus niet ideaal nee.

 

Als 'beginnend' bedrijfje dat op internet werkt zou ik niet speciaal in het VK een partner zoeken. Daar is de business nog veel te klein voor, het is makkelijker om alles zelf in de hand te houden.

 

Het is inderdaad afhankelijk van waar de handel uit bestaat en waarnaartoe.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties,

helaas geen echte oplossing om me producten vanuit Nederland te versturen..

Ik denk inderdaad dat ik dan maar ga proberen te Dropshippen via het VK. meestal versturen die hun producten met 1e class en signed met tracking nummer voor maar ongeveer 1-3 euro.

 

@anmsblanco,

 

Je hebt denk ik wel gelijk met dat ik nog geen echte VK partner moet zoeken, maar ik denk dat het wel voordelig zou zijn om gewoon een normale dropshipper in het VK te zoeken, dus niet eentje met erg goede prijzen, maar wel zodat ik die pijnlijke 7 euro kan ontwijken.

ik vind het overigens wel erg gek dat dit niet in NL kan voor weinig geld...Weet iemand waarom?

@ highio Ik ben van plan me deze week in te schrijven bij de kvk, dus kan ik mezelf later deze week inderdaad ondernemertje noemen :P ( ik ben 17 jaar ).

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet waar. Je kan prima een negatief Paypal saldo hebben als gevolg van een gerestitueerd bedrag. Het is onzin dat Paypal een bedrag niet terug zou betalen omdat je geen saldo zou hebben.

 

Tell that to the Chinese.. ;D

Het zit natuurlijk wel wat ingewikkelder dan wat ik net zei anders zou iedereen het doen maar de mogelijkheden zijn allang bewezen door kwaadwilligen.

 

 

Wilde een toevoeging doen aan het originele bericht door 'in bepaalde gevallen' toe te voegen. Helaas kreeg ik de melding 'Je mag een bericht alleen maar aanpassen als het korter dan 2 uur geleden geplaatst is'

Link naar reactie
  • 0

@anmsblanco,

 

Je hebt denk ik wel gelijk met dat ik nog geen echte VK partner moet zoeken, maar ik denk dat het wel voordelig zou zijn om gewoon een normale dropshipper in het VK te zoeken, dus niet eentje met erg goede prijzen, maar wel zodat ik die pijnlijke 7 euro kan ontwijken.

ik vind het overigens wel erg gek dat dit niet in NL kan voor weinig geld...Weet iemand waarom?

 

Denk dat alle dropshippers in Nederland met TNT Post in zee gaan. Alles waar TNT Post aan kleeft is duur.

Er zijn altijd alternatieven, je kan in Nederland ook goedkoper postpakketten versturen via bepaalde kanalen maar dan moet een dropshipper daar wel in mee willen werken - extra moeite.

Link naar reactie
  • 0

Houd even rekening met de doorlooptijd van aanvraag en goedkeuring van zakelijke accounts en rekeningen, succes! Wat moet ik me trouwens bij jouw product voorstellen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Met het verzenden van games zijn wel vaker problemen. Ik zou zelf nooit iets ter waarde van 50 euro verzenden in een envelop. Probleem is dat de games een zeer concurrerende markt is en je dus inderdaad problemen krijgt met je marge als je ze getraceerd gaat verzenden.

 

Zorg er in elk geval voor dat je je producten goed en stevig verpakt en vermeld er niet op dat er spellen in zitten. Geen grote reclame met "Nathans Games Shop" of dergelijk er op zetten. De Xbox live producten zal je al per email verzenden neem ik aan? Zo niet, verzend die per email.

Link naar reactie
  • 0

Let ook goed op: Track&Trace wil niet zeggen dat het verzekerd is! Hiervoor moet je *aangetekend* versturen (8,05 euro, verzekerd tot 500 euro).

 

Daarnaast 'stopt' de track en trace vaak met 'werken' zodra je pakketje het land uit gaat. Je hebt dan dus eigenlijk niets aan track en trace.

 

Nog een punt: een track-en-trace nummer op zich is geen bewijs van verzending. Ik koop mijn zegels altijd vooruit, dus kan zo 20 track-en-trace nummers opnoemen.

 

Vr.groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

TS heeft het niet over verzekerd, maar over het feit om te kunnen aantonen dat een zending verzonden is aan Paypal. Een werkende track & trace is voor Paypal voldoende om een transactie die door de klant teruggevraagd word weer vrij te geven aan de verkoper. Je kan door middel van een werkende track & trace code aantonen dat een zending verzonden is.

 

Dat die code van te voren al bekend is maakt niets uit en ik begrijp je punt daar niet echt. Track & trace codes van contractklanten zijn cumulatief dus die weten de eerstvolgende miljoen barcodes al. Wat heeft dat te maken met het feit of een zending traceerbaar is?

Link naar reactie
  • 0

Met het verzenden van games zijn wel vaker problemen. Ik zou zelf nooit iets ter waarde van 50 euro verzenden in een envelop. Probleem is dat de games een zeer concurrerende markt is en je dus inderdaad problemen krijgt met je marge als je ze getraceerd gaat verzenden.

 

Zorg er in elk geval voor dat je je producten goed en stevig verpakt en vermeld er niet op dat er spellen in zitten. Geen grote reclame met "Nathans Games Shop" of dergelijk er op zetten. De Xbox live producten zal je al per email verzenden neem ik aan? Zo niet, verzend die per email.

 

Kan je de precieze reden geven waarom ik dit niet zo willen vermelden?

 

Ja, de Xbox producten verstuur ik via email, maar ik zirt nog in dilemma of ik wel paypal wil gebruiken omdat ze dan gewoon kunnen zeggen 'ik heb het niet ontvangen' of 'de authentication key was incorrect' en ze krijgen hun geld terug :(.

totnu toe heb ik paypal gebruikt voor xbox live dingen maar dat ging om 48 hour trials die maar 1.50 euro kosten en zijn dus kopers ook niet echt gemotiveerd om me te gaan scammen

 

Nathan

Link naar reactie
  • 0

@anmsblanco,

 

Je hebt denk ik wel gelijk met dat ik nog geen echte VK partner moet zoeken, maar ik denk dat het wel voordelig zou zijn om gewoon een normale dropshipper in het VK te zoeken, dus niet eentje met erg goede prijzen, maar wel zodat ik die pijnlijke 7 euro kan ontwijken.

ik vind het overigens wel erg gek dat dit niet in NL kan voor weinig geld...Weet iemand waarom?

 

Denk dat alle dropshippers in Nederland met TNT Post in zee gaan. Alles waar TNT Post aan kleeft is duur.

Er zijn altijd alternatieven, je kan in Nederland ook goedkoper postpakketten versturen via bepaalde kanalen maar dan moet een dropshipper daar wel in mee willen werken - extra moeite.

 

Ja inderdaad, en ik denk niet dat ik daar nu nog mee moet beginnen, ik ben daar nog te klein voor neem ik aan.

Link naar reactie
  • 0

Let ook goed op: Track&Trace wil niet zeggen dat het verzekerd is! Hiervoor moet je *aangetekend* versturen (8,05 euro, verzekerd tot 500 euro).

 

Daarnaast 'stopt' de track en trace vaak met 'werken' zodra je pakketje het land uit gaat. Je hebt dan dus eigenlijk niets aan track en trace.

 

Nog een punt: een track-en-trace nummer op zich is geen bewijs van verzending. Ik koop mijn zegels altijd vooruit, dus kan zo 20 track-en-trace nummers opnoemen.

 

Vr.groet,

 

AgendaVoorOndernemers

 

Oja, daar heb je gelijk in..8,05, nog gekker...

vreemd dat er geen grote alternatieven zijn...je zou toch zeggen dat er door de enorme vraag naar goedkoop track&trace + aangetekend versturen je vanzelf grote bedrijven krijgt zdaarvoor..

Link naar reactie
  • 0

Een ander standpunt: in mijn webshop gaat ongeveer 1 op 400 zendingen verloren. Zelfs bij track & trace staat er dan vaak afgeleverd. Na navraag blijkt dan vaak afgeleverd aan iemand die toevallig de deur opendeed (in appartement bvb) en je ziet je geld nooit meer terug.

 

Maar kan je dan niet beter af en toe je verlies nemen dan alles verzekerd te gaan sturen? De gamers zullen toch niet zo onbetrouwbaar zijn dat 10% onterecht gaat beweren een game niet gekregen te hebben?

Link naar reactie
  • 0

Een ander standpunt: in mijn webshop gaat ongeveer 1 op 400 zendingen verloren. Zelfs bij track & trace staat er dan vaak afgeleverd. Na navraag blijkt dan vaak afgeleverd aan iemand die toevallig de deur opendeed (in appartement bvb) en je ziet je geld nooit meer terug.

 

Maar kan je dan niet beter af en toe je verlies nemen dan alles verzekerd te gaan sturen? De gamers zullen toch niet zo onbetrouwbaar zijn dat 10% onterecht gaat beweren een game niet gekregen te hebben?

 

Ik ben het met bovenstaande persoon eens dat je het risico voor jezelf moet afwegen.

 

Echter, die 1 op 400 gaat denk ik om een webshop die alleen binnen Nederland verkoopt(?). Internationaal is TNT Post (zeer) onbetrouwbaar in mijn ervaring.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg er in elk geval voor dat je je producten goed en stevig verpakt en vermeld er niet op dat er spellen in zitten. Geen grote reclame met "Nathans Games Shop" of dergelijk er op zetten.

 

Kan je de precieze reden geven waarom ik dit niet zo willen vermelden?

 

Ondernemers die klagen over vaak zoekgeraakte pakketten die verzenden hun spullen vaak in luxe verpakkingen met veel reclame er op en hints naar de waardevolle inhoud van het pakket.

Wij verzenden alles in neutrale dozen en enveloppen en er staat alleen klein een afzender op. Bij ons raakt maar zeer weinig kwijt. Ik ben er zelf van overtuigd dat hier een logisch verband in zit, maar aantonen met feiten is moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Ondernemers die klagen over vaak zoekgeraakte pakketten die verzenden hun spullen vaak in luxe verpakkingen met veel reclame er op en hints naar de waardevolle inhoud van het pakket.

Wij verzenden alles in neutrale dozen en enveloppen en er staat alleen klein een afzender op. Bij ons raakt maar zeer weinig kwijt. Ik ben er zelf van overtuigd dat hier een logisch verband in zit, maar aantonen met feiten is moeilijk.

 

Voor de grap eens een experiment doen:

50 dozen versturen met NEWEST X-BOX GAME erop geschreven.

50 dozen versturen met WARNING: POISONOUS erop geschreven.

 

Kijken waarvan de meeste aankomen :)

 

Zonder gein, zoals Wouter zegt: zo min mogelijk reclame e.d. op de dozen/envelop vermelden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

TS heeft het niet over verzekerd, maar over het feit om te kunnen aantonen dat een zending verzonden is aan Paypal. Een werkende track & trace is voor Paypal voldoende om een transactie die door de klant teruggevraagd word weer vrij te geven aan de verkoper. Je kan door middel van een werkende track & trace code aantonen dat een zending verzonden is.

 

Dat die code van te voren al bekend is maakt niets uit en ik begrijp je punt daar niet echt. Track & trace codes van contractklanten zijn cumulatief dus die weten de eerstvolgende miljoen barcodes al. Wat heeft dat te maken met het feit of een zending traceerbaar is?

 

Het overkomt mij regelmatig dat een track-en-trace pakketje gewoon niet traceerbaar is... hij komt dan wel gewoon aan gelukkig. Afgelopen zaterdag 7 pakketjes gepost, geen enkele is nog traceerbaar.

 

Mijn punt: een pakketje kan kwijtraken voordat het 'traceerbaar is geworden'. Aan de code zelf heb je dus niets. Stuur je hem verzekerd, dan heb je een verzendbewijs.

 

Groet,

 

Agendavoorondernemers

 

 

 

 

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Een ander standpunt: in mijn webshop gaat ongeveer 1 op 400 zendingen verloren. Zelfs bij track & trace staat er dan vaak afgeleverd. Na navraag blijkt dan vaak afgeleverd aan iemand die toevallig de deur opendeed (in appartement bvb) en je ziet je geld nooit meer terug.

 

Maar kan je dan niet beter af en toe je verlies nemen dan alles verzekerd te gaan sturen? De gamers zullen toch niet zo onbetrouwbaar zijn dat 10% onterecht gaat beweren een game niet gekregen te hebben?

 

Ik ben het met bovenstaande persoon eens dat je het risico voor jezelf moet afwegen.

 

Echter, die 1 op 400 gaat denk ik om een webshop die alleen binnen Nederland verkoopt(?). Internationaal is TNT Post (zeer) onbetrouwbaar in mijn ervaring.

 

 

 

Ik verkoop vanuit België, zo'n 2/3 blijft binnen België, 1/3 naar Nederland. Hiervan zo'n 3/4 brievenbuspost en 1/4 pakketpost.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.