• 0

Op ebay verkopen..Wel of geen tracking nummer?

Hallo,

 

over een paar dagen ga ik beginnen met op Ebay verkopen, en ik had een vraag:

Moet ik mijn post wel of zonder tracking nummer versturen?

Zonder een tracking nummer kan ik niet bewijzen dat ik het heb gestuurd en kunnen klanten hun geld dus terug krijgen via paypal.

Als ik wel een tracking code zou toevoegen, zou me dat ongeveer 7 euro kosten, waardoor ik dus geen winst meer kan maken.

Ik vind het echt erg vreemd dat in engeland je wel al tracking codes etc hebt voor maar 1.50, en het in nederland ongeveer 7 euro kost.

Zie ik iets over het hoofd?

Zo nee, denken jullie dan dat ik wel of zonder tracking code moet versturen.

bij voorbaat bedankt!

 

Nathan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Agenda

Hier zit denk ik een klein verschil in hoe je de pakketten aanlevert.

 

Als contractklant kan je een pakket ook verzekerd verzenden. Er komt dan op de sticker die je zelf print "AD verhoogd aansprakelijk" te staan. Het pakket gaat verder gewoon op de container tussen de andere pakketten en die container gaat naar TNT. Je krijgt in dit proces geen bewijs van verzending. Mocht het pakket kwijt raken voordat deze ingescand is dan heb je nog steeds hetzelfde probleem, ook al is ie als verzekerd aangemeld.

 

Als 'gewone' klant reken je het pakket waarschijnlijk direct af bij de TNT balie en dan krijg je inderdaad een bewijs van verzending en betaling. Volgens mij krijg je dat zelfs als je het pakket onverzekerd verzend, maar hier ben ik niet zeker.

Vermoed dat hier het misverstand in zat :)

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk Wouter, het ligt er blijkbaar aan hoe je de pakketten aanlevert.

 

Ik verstuur eigenlijk bijna nooit verzekerd, gebruik altijd Basis Pakket zegel. Boekjes met zegels koop ik eens in de maand.

 

Als je gewoon bij de balie je pakketje afgeeft en vraagt om een zegel, krijg je de 2e helft van de zegel mee, met daarop een stempel (als je geluk hebt), wat dus als bewijs zou kunnen gelden. Dit is echter ook niet altijd zo, het ligt er maar net aan wie er achter de balie staat.

 

Ik heb eens gevraagd of ik een vorm van bewijs kon krijgen toen ik mijn pakketjes afgaf (met daarop de al eerder ingekochte zegels).. dit was niet mogelijk.

 

... het blijft een beetje vreemd al met al..

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.