• 0

Salaris al meer dan 6 maanden niet ontvangen

Beste leden,

 

Ik zal even snel en duidelijk de situatie proberen uit te leggen.

 

Ik ben mede aandeelhouder in een BV voor 4.99%.

Ook ben ik in loondienst van deze BV.

 

De andere aandeelhouder wilt al meer dan 6 maanden geen salaris overmaken omdat de BV verliest maakt.

Ik heb het gevoel dat ik gewoon recht heb op mijn salaris omdat salaris los staat van winst of verlies maken.

Daarnaast verricht ik ook werkzaamheden voor deze BV.

 

Welke stappen kan ik ondernemen om toch mijn salaris te ontvangen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In kort geding een loonvordering instellen.

 

Weet je of ik dan mijn volle salaris ontvang van alle maanden die nog open staan en is er bijvoorbeeld een grens van bijvoorbeeld maximaal 3 maanden salaris uitbetaling?

Je hebt recht op alle maanden incl. kosten rente e.d. in veel gevallen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Lees eerst de ouwe topics maar eens door voordat je reageert.

 

Hier wordt al jaren gerommeld met aandelen, winstverdeling en verloning.

 

We hebben niet dezelfde winst percentage want ik krijg maar 5% dividend en 25% bruto winst voor de belasting.

 

Daarnaast zal ik de meeste werkzaamheden verrichten voor de BV zoals klanten contact, inkoop, verkoop, etc.

 

Omdat ik alle werkzaamheden verricht vind ik de lening onnodig en moet het meer een investering zijn van deze aandeelhouder.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Ik heb het gevoel dat ik gewoon recht heb op mijn salaris omdat salaris los staat van winst of verlies maken.

Heel simpel: als je dit gevoel hebt ben je geen ondernemer maar een werknemer. Niets mis mee! Natuurlijk heb je recht op je salaris, en daarmee sluiten we dan ook direct dit topic, want het is dan niet (meer) ondernemersgerelateerd.

Wil je je salaris krijgen? Wordt dan snel lid van een vakbond.

 

....of... ben en/of voel je je toch een beetje ondernemer? Zeker jouw wat oudere topics lijken dat te impliceren. Als ondernemer moet je niet zeuren! Geld wat er niet is, kun je ook niet uitgeven.

 

Bovendien: 6 maanden geen salaris is voor watjes. Mijn eerste salaris had ik pas na ruim anderhalf jaar (20 maanden na aanvang ondernemerschap , om precies te zijn). Het maakt je heel kostenbewust en scherp en des te gemotiveerder ben je om de kosten omlaag en de omzet en winst omhoog te drukken!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.