Cornolio Geplaatst: 13 februari 2011 Cornolio 3 0 Geplaatst: 13 februari 2011 Beste mensen, Ik heb een vraag; Ik bezit 4,9% van de aandelen van een BV. Nu moet er geld bij worden gestort door de aandeelhouders. De overige aandeelhouders vragen mij om 4,9% hiervan in te leggen. Is het gebruikelijk dat een klein aandeelhouder ook zijn percentage bij stort? Ik ben benieuwd, kon er zo niets over vinden op het forum en op het net. groet, Cornolio Link naar reactie
0 djluc Geplaatst: 13 februari 2011 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 13 februari 2011 Wat is de basis van het bijstorten? Wat krijg jij er voor terug? Je hebt gewoon 4.9 % aandelen, die kunnen bijvoorbeeld verwateren als dat door gaat indien de overeenkomsten dat toestaan. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
0 Cornolio Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Cornolio 3 0 Geplaatst: 13 februari 2011 Bedankt voor je reactie. Ik krijg er niets voor terug. Er moet geld bij om verder te kunnen. Ik heb er persoonlijk geen zin om er weer geld in te stoppen. Ik begrijp dat de aandelen bij een stop ook niets meer waard zijn, maar dat is dan maar zo. Ik heb verder geen invloed op de bedrijfsvoering en vind dat de grootaandeelhouders maar geld moeten storten als ze verder willen. als je aandelen hebt van Shell en er moet geld bij dan moet je als aandeelhouder toch ook niet bij schieten? maar toch behoudt je je aandelen als ze verder gaan? of zie ik dat verkeerd? Link naar reactie
0 ikkrijg Geplaatst: 13 februari 2011 ikkrijg 241 4 Geplaatst: 13 februari 2011 Een BV kun je niet vergelijken met een beursgenoteerd bedrijf zoal Shell. Maar stel Shell zou aandelen uitgeven, dan beïnvloedt dat de koers wel. Nadeel van een minderheidsbelang is dat je niets/weinig te zeggen hebt. Misschien kan er namelijk ook voor een lening worden gekozen. www.freelancekalender.nl Link naar reactie
Cornolio
Cornolio
Beste mensen,
Ik heb een vraag;
Ik bezit 4,9% van de aandelen van een BV.
Nu moet er geld bij worden gestort door de aandeelhouders.
De overige aandeelhouders vragen mij om 4,9% hiervan in te leggen.
Is het gebruikelijk dat een klein aandeelhouder ook zijn percentage bij stort?
Ik ben benieuwd, kon er zo niets over vinden op het forum en op het net.
groet,
Cornolio
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag