Ga naar inhoud

Een bestaand concept uit Amerika in Nederland introduceren

Geplaatst:

Ludwina

Beste forumgangers,

 

Ik zag op tv in een tv-programma uit de VS een product wat ik heel leuk vond. Ik probeerde het in Nederland te krijgen, maar wat blijkt, dit product is niet in de Nederlandse vorm te verkrijgen. Wat mij eigenlijk zeer verbaast, want het zou een gat in de markt zijn.

 

Ik wil het concept uit Amerika graag in Nederland introduceren. Maar ik word er maar niet wijs uit of ik toestemming moet krijgen vanuit het bedrijf in Amerika. Welke gevaren hier in schuilen en waar ik rekening mee moet houden?

 

Het gaat dus om een concept uit Amerika. Dit concept wordt de basis voor de Nederlandse variant.

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

Groeten

Featured Replies

Geplaatst:

anmsblanco

Ik zou bij het bedrijf voorleggen of jij niet officieel distributeur kan worden in NL

(...en bij succes eventueel andere landen in Europa).

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Bas-Jan t Jong

Het is de vraag of de Amerikaanse partij alleenrechten (zoals patent, merk of model) heeft voor het marktgebied, waar jij het product wilt introduceren. Als dit niet het geval is, dan kun je gewoonlijk zonder veel problemen het product op de markt brengen.

Ik zou je willen adviseren om ofwel de hierboven genoemde optie te volgen, ofwel goed na te gaan of er alleenrechten bestaan

Patenten en merken op een eigentijdse, helder en snelle wijze.No-nonsense en wars van moeilijkdoenerij. Omdat ik vind dat dat zo hoort.

www.inaday.eu

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.