• 0

financiering goedlopend online magazine/ astma en allergie

Enkele maanden geleden is mijn online magazine www.airmagazine.nl online gegaan.

 

Nu ben ik op zoek naar subsidies en financierders. zodat ik mijn fulltime aan air kan wijden of een paar schrijvers kan betalen. Iedereen werkt nu vrijwillig mee, maar als ik niet meer zelf hoef te schrijven en redigeren kan ik die tijd steken in de groei.

 

Waar kan ik betrouwbaar uit laten zoeken voor welke subsidie ik in aanmerking kom?

Ik heb over de startfoundation gelezen, heeft iemand hier daar ervaring mee?

Is het handig om een stichting van Air te maken?

 

 

Air is een online lifestylemagazine, grotendeels gemaakt voor en door mensen die affiniteit hebben met allergie en longaandoeningen. Voor vrouwen tussen de 12 en 42 is Air een veelzijdig en eigenzinnig magazine vol reistips, mode en infotainment. De vrouwen en meisjes die bekend zijn met astma en allergie zal het echter opvallen dat Air magazine speciaal voor hen bestaat

 

Air is ook een netwerk waar de lezer deel van uitmaakt. De lezer test producten, geeft recensies, draagt ideeën aan, uploadt haar eigen werk en bedenkt vragen voor interviews.

Air wil oorspronkelijk zijn, daarom is het merendeel van de content van Air uniek en eigen.

 

Naast de artikelen en fotoshoots die je in glossys ziet is er ook een deel van air ingericht voor medische vragen en informatie. De verhouding medisch/ anders is 30% 70%)

 

Hoe het begon:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=30047;start=msg318306#msg318306

 

concept:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=34609;start=msg322695#msg322695De site wordt erg goed bezocht. Omdat ik naast mijn magazine parttime werk kan ik er niet de tijd in steken die ik wil om verder te groeien.

 

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Waaruit maak je op dat het goed lopend is?

 

Heb je een goede inventarisatie van bedrijven, instellingen en overheden die een belang hebben bij de thematiek die jullie aan de orde stellen?

 

Had je voordat je begon enig idee over de financiering?

 

Blijkbaar werkt iedereen nu vrijwillig mee. Wat voor effect gaat het hebben op hun bereidwilligheid om dat te doen, als er een subsidie komt waaruit de oprichter betaald wordt? Krijg je dan geen scheve ogen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waaruit maak je op dat het goed lopend is?

Uit de stats en groeiende groep social media volgers.

 

Heb je een goede inventarisatie van bedrijven, instellingen en overheden die een belang hebben bij de thematiek die jullie aan de orde stellen?

Ik heb een lijst en ben met een instelling in gesprek, heb er een op mn todo list waarmee we een gesprek gaan voeren. Maar qua subsidie en stichtingen heb ik weinig passends kunnen vinden.

 

Had je voordat je begon enig idee over de financiering?

 

We dachten aan advertorials en advertenties. Omdat het voor veel mensen lastig was voor zich te zien wat we wilden(mensen denken bij onze doelgroep vaak aan wat er al is en konden zich ons concept niet voorstellen) zijn we met een low budget site begonnen zodat adverteerders ed precies kunnen zien wat wij zijn en willen.

Om het interessant te maken voor adverteerders moeten we zoveel mogelijk bezoekers trekken, dat was, samen met het samenstelen van een goed team, onze eerste prioriteit en dat gaat prima. Dus nu denk ik alvast over de volgende stap na.

 

Blijkbaar werkt iedereen nu vrijwillig mee. Wat voor effect gaat het hebben op hun bereidwilligheid om dat te doen, als er een subsidie komt waaruit de oprichter betaald wordt? Krijg je dan geen scheve ogen?

Daar heb ik over na gedacht, maar als iemand 1x per week 300 woorden aanlevert en ik er per dag 4 uur in steek vind ik dat niet heel raar. Daarbij heb ik verreweg de meeste onkosten. Plus hoe eerder er adverteerders zijn, hoe sneller ik hen kan betalen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Naast de artikelen en fotoshoots die je in glossys ziet is er ook een deel van air ingericht voor medische vragen en informatie. De verhouding medisch/ anders is 30% 70%)

 

Het zou mij verbazen als een lifestylemagazine met reistips, mode en infotainment voor wat betreft deze content voor subsidies in aanmerking zou kunnen komen. Ik denk dat je nog beter naar sponsoring op zoek kunt gaan. Zijn er arbeidsgehandicapten met dit soort ziekten, die jij werk aan kunt bieden?

 

Onkosten zijn verder onkosten; dat heeft niks met persoonlijke beloning te maken. Ik mag in het verlengde van wat TwaBla noemt, hopen dat iedereen zijn of haar onkosten wel of niet mag declareren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het zou mij verbazen als een lifestylemagazine met reistips, mode en infotainment voor wat betreft deze content voor subsidies in aanmerking zou kunnen komen.

Het is uiteindelijk niet alleen zo dat het merendeel van de onderwerpen op astma en allergie gefilterd is,maar ook dat de werknemers die niet normaal kunnen werken vanwege hun handicap dat bij ons wel kunnen ipv dat ze de ziektewet in moeten.

 

Ik denk dat je nog beter naar sponsoring op zoek kunt gaan. Zijn er arbeidsgehandicapten met dit soort ziekten, die jij werk aan kunt bieden?

Ja er zijn miljoenen mensen met astma of allergie die niet normaal kunnen werken en het worden en iedere dag meer.

Onkosten zijn verder onkosten; dat heeft niks met persoonlijke beloning te maken. Ik mag in het verlengde van wat TwaBla noemt, hopen dat iedereen zijn of haar onkosten wel of niet mag declareren.

Wanneer er uiteindelijk geld binnenkomt vind ik het normaal dat iedereen eenzelfde percentage van zijn onkosten vergoed krijgt.

Maar ik vind dat loon ook in verhouding moet zijn met de tijd die iemand werkzaam is.

Link naar reactie
  • 0

Waarom kunnen mensen die verder nergens terecht kunnen, omdat ze zo'n zware vorm van astma en/of allergieën dat bij jullie wel? Als je dat kunt onderbouwen, zijn er subsidies mogelijk in de vorm van korting op de WAO/WIA en WW premies. Maar dat werkt dus alleen als je die mensen in dienst neemt en dus tenminste het minimumloon betaalt. Voor vrijwilligers werkt dat niet. Logisch ook, want dan schiet niemand er iets mee op, omdat ze nog steeds niet in hun eigen behoeften kunnen voorzien. Probleem daarmee in jouw situatie is dat je geen subsidie wilt om die mensen mee te betalen, maar om jezelf van een salaris te voorzien. Dat is nou net niet waar die subsidies voor bedoeld zijn.

 

Overigens, ik kan me niet voorstellen dat die miljoenen mensen met astma of allergieën allemaal even geschikt zijn voor de functie - al is het alleen maar de taalbarrière die voor problemen zorgt. Er wordt specifiek gevraagd naar mensen die voldoen aan de vereisten om bij jou werk te verrichten, niet naar hoeveel mensen in de wereld niet kunnen werken omdat ze astma of allergieën hebben. Voor de mogelijkheden waar je naar op zoek bent, maakt dan namelijk nogal verschil - de vraag wordt niet voor niets gesteld.

 

Wat betreft kosten en beloning: vergoeding van kosten is geen beloning, vergoeding van bestede tijd wel. Loon is een vergoeding voor bestede tijd. Hoe ga je aan al die vrijwilligers verkopen dat jij wel een beloning krijgt, maar er niet voldoende is om hun kosten te vergoeden? Hoe ga je die vrijwilligers dan gemotiveerd krijgen?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.