• 0

Betalingskorting

Hallo,

 

Met een van onze klanten hebben wij onlangs een afspraak gemaakt dat als zij binnen 12 dagen betalen, zij een betalingskorting krijgen van 2%

 

Nu vraag ik mij af waar ik dit bedrag moet rubriceren in mijn winst & verlies rekening?

 

Als buitengewone last? onder financieringskosten of als negatieve omzet?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kan je gewoon een factuur sturen voor het volledige bedrag (je weet immers nog niet of hij echt binnen x dagen wordt betaald). Als de betaling dan op tijd binnen is, en de korting wordt gegeven, boek je het als volgt:

 

Stel factuur bedrag € 100.

 

Bank € 98 debet

Betalingskorting € 2 debet

aan debiteuren € 100 credit

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Iets wat je regelmatig boekt is natuurlijk nooit een buitengewone last. buitengewoon is buitengewoon dus iets wat vrijwel nooit voorkomt

 

In de meeste gevallen word het gewoon als korting gezien op de omzet. Sommige bedrijven doen een toerekening naar de financiele baten en lasten (financieringskosten). Persoonlijk boek ik het meestal gewoon als kosten van de omzet (dus negatieve omzet zoals jij het noemt)

 

Financieringskosten vind ik kosten die echt te maken hebben met de overeenkomst met de bank of investeerder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.