• 0

Sociale media - stoorzenders?

Sociale media

 

Ik word er zo langzamerhand gestoord van!

Weet je dat dan niet vroeg laatst een verondwaardigde vriendin aan me?

Ik heb het toch echt op Hyves gezet!

Facebook nodigt op mijn naam een cursiste uit om naar loveweb te komen en als ik die link dan volg is hij dood.

Op Twitter lees ik hoe laat iemand koffie drinkt en dat het gebak erbij erg lekker was.

Hyves moest omdat mijn dochter meer vrienden wilde.

Facebook was goed voor mijn zaken en zonder Twitter kan je echt niet meer.

LinkedIn schijnt ook noodzakelijk te zijn.

Een vriend van me is onlangs een eigen blog begonnen met wordpress waar ik ook eens door de koppelblokken liep.

Dat is een hele wereld op zich geworden.

Ja er gebeuren ook positieve dingen maar is het nou al die tijd waard?

Wie maakt eens iets dat dit alles koppelt of is dat er al?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat werkt vooral voor particulieren. Grotere bedrijven werken niet zo. Tenminste niet in mijn marktgebied. Net als de foto's op de website. HEt is leuk dat ze erop staan, maar verder totaal niet relevant. Bedrijven willen in het echt zien wat je doet. BEdrijven worden geselecteerd op locatie. Bedrijven komen naar een festival en zien hoe je omgaat met stress, problemen en uitdagingen.

Op de laatste klus voor de Russische ambassade sprak ik bijvoorbeeld de woordvoerder van een andere ambassade. Hij was erg onder de indruk van de subtiliteit van het geheel. En heeft ons uit genodigd om een offerte te maken en deze te komen toelichten op de ambassade.

Deze beste man gaat echt niet op facebook kijken/zoeken naar een geluidsbedrijf. In hoge nood wil Google heel goed werken, maar verder niet.

 

Bovendien heb ik niets nieuws te melden. Mensen boeit het neit hoeveel microfoons we hebben of dat we net weer 5 kilometer kabel hebben aangeschaft. Een complete showcase kan interessant zijn als je op het juiste moment de juiste kan presenteren. Daar gaat een facebook niet bij helpen.

Opdrachten worden namelijk nooit ver van te voren geplanned, alles moet op het moment dat men er tijd voor heeft.

 

Het enige wat eventueel zou kunnen helpen is als je cateringbedrijven in je lijst hebt staan. Misscien als je ze doodspammed met allerlei onzin dat ze je herinneren. Maar dan ga ik toch liever voor de ouderwetse manier, namelijk met persoonlijk contact.

 

Tot slot ben ik geen Coca Cola, weins naam vooral in het geheugen geprint moet zijn. Klanten die ons inhuren hebben we over het algemeen voor het leven. Daarbij is een eenmalige overtuiging voldoende en dat lukt niet met een facebook bericht.

Link naar reactie
  • 0

@jasper,

 

Ik ga geen bericht plaatsen om facebook op te hemelen of pretenderen dat jij daar baat bij hebt. Ik ken jouw werk niet, dus daar kan ik niks over zeggen. En social media vind ik zelf ook nog wat te hyperig.

 

Maar wat ik wel een voordeel vind van een facebook pagina voor bedrijven is het gemak waarmee je mensen in een netwerk een kijkje in de keuken kan geven. Een Facebook pagina is (naar mijn mening) veelal niet geschikt voor directe verkoop, maar is wel een mooie tool om een bepaald top-of-mind te verkrijgen bij je doelgroep. Als zij zitten of jouw willen volgen op...

 

Jij hebt een klus gedaan, maar het verloop is nabellen, nieuwsbrief, case op de website etc. Kortom actie van jouw kant of actie aan de klantzijde om jou te volgen door te klikken naar jouw website. En dat laatste is lastig te bewerkstelligen of je moet wel een hele boeiende website hebben.

 

Met facebook kan je naar mijn idee op een niet indringende manier toch heel gemakkelijk relevante informatie delen. Hoe bouw je een set op en wat komt daar bij kijken. Welke kwaliteits norm hanteer je voor elke klant, groot of klein. En dit kan je heel simpel met een redelijke smartphone tijdens elke klus fotograferen, delen en toelichten.

 

bijvoorbeeld...

[*]Vandaag bezig met een setup bij de russische ambassade voor een business lunch, dus het moet subtiel (klik foto pand)

[*]Gelukkig alle materialen zijn binnen en we hebben nog 2 uur tijd voor soundcheck en 3 uur voor de eerste gasten (klik lege kale hal)

[*]Nog een half uur over. Dus tijd zat om de lichtprogramma's bij te sturen en de podium lampen af te stellen, Maar sfeertje is er al (klik, belichte lege zaal)

[*]Zo alles toch gehaald in 3 uur en de sfeer is prachtig. Net nog een een compliment ontvangen van Wolter Kroes die een polka versie ging doen viva hollandia (klik gezellige zaal met blije mensen en klik jasper met wolter op de foto)

 

Gemakkelijk om door andere te volgen zonder het gevoel van verplichting, misschien wat leuke reacties en wie weet wat het brengt. Want het is toegevoegde waarde rondom jouw als persoon, dienst, passie en betrokkenheid. En dit met een kleine moeite...

 

Maar goed, ik doe het ook niet. Het laatste wat ik op facebook op persoonlijke titel heb gezet dat ik klaar was met die pokke administratie ;)

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik ga dat zeker ook niet doen. Sterker nog ik heb laatst een medewerker een eerste en laatste waarschuwing gegeven over het spelen met een telefoon tijdens werktijd.

Al die dingen doen ze maar in hun eigen tijd. Zelf heb ik geen telefoon die op internet kan (gelukkig maar, zonde van mijn geld ;) )

Ik ben altijd erg streng in dit soort dingen. Personeel kost een hoop geld en wil dat er dan ook gewerkt wordt, het is tenslotte mijn geld.

 

Ik kan me voorstellen dat een groep mensen het leuk vindt om dit soort dingen te lezen, maar zoals al eerder aangegeven niet in mijn doelgroep. Tenminste niet degene die mijn facebook hebben.

 

Wellicht dat we met een heel intensief marketingplan wat volgers gaan krijgen, hoogstwaarschijnlijk zouden dit dan bestaande opdrachtgevers zijn. Maar al die tijd en energie is veel beter te besteden, door gebruik te maken van directe marketing zoals brieven en onze nieuwsbrief.

Een volger is ook nog steeds geen klant.

 

Maar nogmaals dit geldt voor mijn branche, ik denk dat webshops er heel veel mee kunnen. Mijn leveranciers hebben geen facebook een aantal hebben linkin, maar daar krijg je alleen die stomme twitter berichten op. Maar als zij hier hun nieuwe producten zouden beschrijven zou ik het denk ik wel volgen. Daar gebruiken ze nu de nieuwsbrief voor.

 

Tot slot nog een kleine toevoeging: ik verwacht dat het hele "sociale" media ook maar een hype is. De ene site volgt de ander zo snel op. Dus je moet snel je winst eruit halen. Erst was Myspace helemaal hot, toen hyves nu facebook en over een jaar is het weer een ander. Dus als je niet heel snel je winst eruit kan halen, moet je er niet eens aan beginnen. Webshops en andere online diensten kunnen dit prima voor elkaar krijgen. Maar niet elk bedrijf is geschikt voor facebook.

Link naar reactie
  • 0

Dit vind ik het leuke aan dit forum. Je komt mensen tegen die een hele andere visie/kijk/mening hebben op zaken dan jijzelf. Niet slechter of beter, maar anders. En dat zet je dan wel weer even aan het denken op een positieve manier.

 

@jasper, Ik vind bijvoorbeeld dat je in jouw laatste reactie echt heel ouderwets overkomt. Werk is werk. Een brief werkte vroeger ook prima. En dat rare social media gebeuren is voor hippies. Even gechargeerd, maar niks ten nadele van jou. Want blijkbaar ben je goed bezig als je zo een beetje volg op HL. Maar in de 4e alinea lees ik iets grappigs.

 

maar daar krijg je alleen die stomme twitter berichten op. Maar als zij hier hun nieuwe producten zouden beschrijven zou ik het denk ik wel volgen. Daar gebruiken ze nu de nieuwsbrief voor.

 

Dus jij bekijkt de mogelijkheid voor twitter, maar omdat de content niet goed is ga je terecht weg. Ligt dat aan twitter? Nee, want je zegt zelf dat de content in hun nieuwsbrieven wel goed is. Zou dat dan ook niet andersom werken voor jouw. En misschien door jouw even aan te geven bij die leveranciers.

 

En wat betreft de hype (jouw laatste alinea). Ik zei hyperig mocht dat daarop slaan. Hoe ik dat bedoel wordt mooi uitgelegd op een column op frankwatching KLIK. Titel vind ik niet kloppen, maar de algemene strekking van het verhaal en vooral in de laatste 2 alinea's tezamen met de reacties kon ik mij wel in vinden.

 

Verder een fijne dag toegewenst want het is prachtig weer.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

In overleg met een goede vriend en mede ondernemer heb ik besloten toch een facebook account aan te maken. Voor J.C. Sound & Light was hij er al, welliswaar niet actief, maar meer om te verkomen dat iemand anders er mee aan de haal gaat.

 

Hij deelde de mening dat het voor J.C. Sound & Light niet echt boeiend was, vanwege onze doelgroep. Maar voor Podium Verhuur Haaglanden, waar ook veel particulieren en vereniging op afkomen kan het wel een goede tool zijn.

Ik ben nog niet overtuigd, maar hij heeft beloofd mij er mee te helpen.

 

We zullen eens kijken wat er gebeurt.

Link naar reactie
  • -1

Social Media moet je niet gebruiken omdat het cool of hip is, maar wanneer je beter en directer wilt communiceren met je klanten bijvoorbeeld. Of om juist klanten een kijkje te laten nemen in je keuken. Het voordeel is de laagdrempeligheid en de makkelijke manier van communiceren. Achter de kudde aan lopen want "die en die hebben ook een Facebook-pagina" is vaak geen goed idee, dan kun je beter niet deelnemen aan de hype (want dat is het dan).

@Vormkracht10 - vormkracht10.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Vormkracht10 toont aan hoe je social media niet moet gebruiken. Stelletje studenten dat een forum volstouwt met nietszeggende mededelingen, alleen om een enquete te kunnen toevoegen. Niks brengen; alleen maar halen. Zitten meteen vier mods bovenop om even te corrigeren. Forumvervuilers! Die verdienen een dikke onvoldoende.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Social media is in feite web 3.0 met daarin Twitter, Facebook, Hyves, ...

 

Met Twitter kan je namelijk makkelijk een kettingreactie uitlokken als je iets heel speciaals aan te bieden hebt.

Ditzelfde heb je ook met Facebook.

 

Uiteraard kan je via deze 2 kanalen beter communiceren met je klanten alsook met toekomstige klanten.

 

Ik vind het zeer jammer als ik kijk naar België hoe ondervertegenwoordigd de bedrijven zijn op Twitter, dat ik persoonlijk een gemiste kans vind.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.