Jump to content
patje72
Verberg

Prive of Zakelijk

vraag

Nou ik heb de stap genomen. Ik word full time ondernemer. En ik heb een paar korte vraagjes.

Mijn kantoor is aan (huur)huis, geen aparte ingang...makkelijker gezegd het is gewoon een slaapkamer die als kantoor wordt ingericht.

 

Ik snap dat ik kantoorzaken gewoon kan aftrekken. Maar ik wil bijvoorbeeld ook een koffiezet apparaat, een mini koelkast en een mobiele airco in die ruimte.

 

Kan ik dat ook als zakelijke kosten opvoeren of heeft dat een te groot prive karakter? De ruimte gaat alleen als kantoor gebruikt worden.

 

bedankt alvast

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Het gaat in eerste instantie niet zozeer om het karakter, als wel om de mogelijkheden om überhaupt kosten af te trekken in de werkruimte. Heb je dit draadje al gelezen? Let wel even op het verschil tussen werkruimte in de eigen woning en werkruimte in een huurwoning, want daar zit verschil tussen (en beide staan wat door elkaar in dat draadje).


Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Pffff ja dat draadje had ik inderdaad gezien, maar bleef toch met die vraag zitten.

 

Ik bedoel mijn kantoor benodigdheden mag ik volgens mij gewoon aftrekken. Dus eigenlijk komt het er meer op neer of de airco en koffiezetter als kantoor benodigdheden kunnen worden gezien.

 

Ik ga geen energiekosten of vierkante meters als zakelijke kosten opvoeren

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik ben zelf ook een ondernemer en ik heb een eigen woning waar ook tevens mijn werkruimte is. Ik heb mijn kantoor benodigheden als zakelijke kosten beschouwd. Je mag je kantoor benodigdheden gewoon aftrekken, ook als je een huur woning heb.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik ben zelf ook een ondernemer en ik heb een eigen woning waar ook tevens mijn werkruimte is. Ik heb mijn kantoor benodigheden als zakelijke kosten beschouwd. Je mag je kantoor benodigdheden gewoon aftrekken, ook als je een huur woning heb.

 

 

Zo stellig zou ik niet durven zijn. Lees de rest van dit topic nog maar eens goed.


Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 114 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept