• 0

Prive of Zakelijk

Nou ik heb de stap genomen. Ik word full time ondernemer. En ik heb een paar korte vraagjes.

Mijn kantoor is aan (huur)huis, geen aparte ingang...makkelijker gezegd het is gewoon een slaapkamer die als kantoor wordt ingericht.

 

Ik snap dat ik kantoorzaken gewoon kan aftrekken. Maar ik wil bijvoorbeeld ook een koffiezet apparaat, een mini koelkast en een mobiele airco in die ruimte.

 

Kan ik dat ook als zakelijke kosten opvoeren of heeft dat een te groot prive karakter? De ruimte gaat alleen als kantoor gebruikt worden.

 

bedankt alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat in eerste instantie niet zozeer om het karakter, als wel om de mogelijkheden om überhaupt kosten af te trekken in de werkruimte. Heb je dit draadje al gelezen? Let wel even op het verschil tussen werkruimte in de eigen woning en werkruimte in een huurwoning, want daar zit verschil tussen (en beide staan wat door elkaar in dat draadje).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Pffff ja dat draadje had ik inderdaad gezien, maar bleef toch met die vraag zitten.

 

Ik bedoel mijn kantoor benodigdheden mag ik volgens mij gewoon aftrekken. Dus eigenlijk komt het er meer op neer of de airco en koffiezetter als kantoor benodigdheden kunnen worden gezien.

 

Ik ga geen energiekosten of vierkante meters als zakelijke kosten opvoeren

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben zelf ook een ondernemer en ik heb een eigen woning waar ook tevens mijn werkruimte is. Ik heb mijn kantoor benodigheden als zakelijke kosten beschouwd. Je mag je kantoor benodigdheden gewoon aftrekken, ook als je een huur woning heb.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben zelf ook een ondernemer en ik heb een eigen woning waar ook tevens mijn werkruimte is. Ik heb mijn kantoor benodigheden als zakelijke kosten beschouwd. Je mag je kantoor benodigdheden gewoon aftrekken, ook als je een huur woning heb.

 

 

Zo stellig zou ik niet durven zijn. Lees de rest van dit topic nog maar eens goed.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.