• 0

Puur toeval

Ben ik nou gek of wat?

 

Gisteren plaatste ik een nieuw topic met betrekking tot de sociale media.

Eigenlijk om een beetje te prikken en te kijken hoe er gereageerd zou worden.

 

Rechts in mijn website http://www.wohs.nl heb ik een rss feed van http://nu.nl staan.

In de reacties wees iemand mij op het bestaan van TweetDeck.

Daar had ik nou toevallig nog nooit van gehoord.

Diezelfde middag stond er ineens een artikel over TweetDeck rechts in mijn site.

Toeval. Stom toeval.

Vandaag reageerde er iemand en vertelde in mijn topic over Whoopaa.

Daar had ik nou toevallig ook nog nooit van gehoord.

Een uur geleden zag ik plots een artikel van http://www.nu.nl over Whoopaa in mijn website verschijnen.

Toeval natuurlijk. Stom toeval.

Plots herinnerde ik mij dat er van het weekend ineens in het nieuws van webwereld, ook een rss feed in mijn site, een advertentie stond.

Het artikel begon met ADV:

In de advertentie was men op zoek naar een php programmeur en dat ben ik toevallig.

Toeval natuurlijk. Stom toeval.

Verder zie ik nooit advertenties in die feed maar dat is natuurlijk toevallig.

Significant?

Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het een gewone RSS feed van Nu.nl is dan is dat gewoon toeval. Die passen zich niet aan aan jouw gedrag op internet en zijn vrij statisch. Ze trekken alleen informatie van een derde site af.

Advertenties passen zich wel aan aan jouw gedrag. Dus als jij zoekt op een term als tweetdeck of een site bezoekt die over tweetdeck gaat, dan kan het best zijn dat je opeens advertenties gaat zien die tweetdeck bevatten. Dat is geen toeval, maar een cookie.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al schreef: ik ben php programmeur en weet dus wat een cookie is.

Dit is voor mijn gevoel significant.

Maar als je een gele volkswagen hebt gekocht blijken er ineens veel meer gele volkswagens dan voorheen te rijden.

Maar toch!

 

Het leuke is, dat je eigen focus dit aantrekt. Een verklaring is, dat er altijd al gele volkswagens rijden, maar dat je dit niet ziet. Een andere verklaring is: als je interesse ergens in is gewekt, er in de "atmosfeer" focus plaats vindt, waardoor er inderdaad meer gele volkswagens in jou omgeving gaan rondrijden.

Van dit laatste maak ik veel gebruik in mijn handel. Als een bepaald artikel niet goed loopt ga ik er mee aan de gang door bijvoorbeeld eens de boel op te poetsen, te verplaatsen of op het internet ernaar te zoeken. Geheid dat er dan extra handel in komt. Onbewust doen vele autohandelaren dit ook. Let maar op, bij een garage staat een auto nooit lang op dezelfde plek in de showroom.

Denkkracht creeert veel meer als dat we denken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.