• 0

met klein budget professionele webwinkel (laten) bouwen

Mijn tweede topic op HL.........en uiteraard alweer eentje waar al veel over geschreven is, maar ik stel 'm toch nog eens:

 

Wie heeft er goede tips voor het starten van een webwinkel? Ik wil in eerste instantie een redelijk simpele webwinkel, eerst maar eens kijken of de ideetjes die ik heb ook werkelijk uitkomen. Dus in eerste instantie wil ik 'klein' beginnen, hopende op een goedlopende business ;)

 

Mijn budget is in eerste instantie relatief laag, hoewel er wel enige stretch zit. Ik denk op dit moment aan een bedrag van maximaal 1000 euro. Hoewel ik klein wil beginnen, wil ik wel een goede start maken en dus een professioneel ogende site hebben met bijbehorende betaalmogelijkheden, snelheid, lay-out en gebruikersgemak (zowel voor de consument als voor mezelf).

 

Ik heb zelf 0,0 verstand van webdesign, heb wel oog voor opmaak en uitstraling. Ik heb van iemand de tip gekregen om eens bij www.mijnwebwinkel.nl te kijken, daar kan voor relatief weinig geld een site 'bouwen'. Wat zijn de ervaringen? Is dit niet te amateuristisch? Ik heb een proefabonnement gehad, maar vond het eerlijk gezegd best lastig om een mooie site te bouwen die er professioneel uitziet.

 

Kan ik voor mijn budget een mooie site verwachten of kost dit echt veel meer?

 

Waar moet ik allemaal aan denken bij het bouwen van een site (zoekmachine, snelheid, klantenregistratie systeem, betaalmogelijkheden, zelf aanpassingen maken enz.)

 

Wie helpt???????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oké, zal ik beslist doen.

Ik heb in de tussentijd bekeken wat men voor een mijnwebwinkel winkel en een biedmeerwinkel kwijt zou zijn per maand.

 

Mijn webwinkel = 23 euro's ongeveer

Biedmeer = 32 euro's ongeveer

 

In beide gevallen voor de 'zwaarste' versies.

Ik heb er geen zin in om beperkt te moeten zijn tot 50 artikelen op de schappen, dus dan vallen de gratis en goedkope winkels bij voorbaat al af.

Die 30 plus euries huur vind ik om eerlijk te zijn nogal pijnlijk voor in het begin.

Ik zal laten weten wat ik van strato vind.

Wordt vervolgd.

Bedankt in elk geval voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Heb je er al aan gedacht een softwarepakket aan te kopen? Oké je shop lijkt misschien op die van anderen maar ik ben ook zo gestart en het doet zijn werk, zeker voor een laag budget.

 

Ik heb bijvoorbeeld mijnwebwinkel 5, kost eenmalig 100 euro, verder betaal je enkel hosting.

 

Bedankt.

Nog een mogelijkheid om te onderzoeken.

Kan beter goed rondkijken voordat men begint dan daarna.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een demoversie van mijn web winkel 5 gedownload, plus eentje van shop factory.

Heb wat te doen voor de rest van de middag.

LOL

 

.................................................................................

 

Een uur later.

Nou dit wordt hem helaas echt niet.

 

Shop factory is redelijk gebruikersvriendelijk, maar de goedkope versie beperkt je tot 20 produkten.

Heb ook een demoversie van Mijn Webwinkel 5 erop gezet.

Ziet er ingewikkeld uit, maar zou evt. te leren vallen

Maar ik kan hoog springen en laag springen, ik kom niet bij de layout om iets aan te passen.

Zit ik met een standaardtemplate van hun, wat ik pertinent niet wil.

Misschien komt het omdat ik de goedkoopste versie aan het testen ben.

Maar wat mij betreft valt deze echt af.

 

Next.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ga er even vanuit dat je al een URL voor ogen hebt. Mijn idee is:

1) Vraag je URL aan bij een webhost bijvoorbeeld bij one . com, kost je 1,25 per maand met meer dan genoeg capacitieit voor een startende webwinkel

2) Download en installeer een open-source pakket uit zoals bijvoorbeeld Prestashop

3) Ga lekker een tijdje experimenteren met open-source en eenmaal onder de knie ben je koning. Vrijheid om er van te maken wat je wilt en dat tegen 1,25 per maand ! Zoveel producten als je wilt, met onbeperkt dataverkeer.

 

De backoffice van huurwebwinkels is meestal niet veel ingewikkelder of simpeler dan de backoffice van een open-source programma dus met een beetje inspanning en zelfstudie kun je het ook zelf.

 

Succes!

 

groeten,

 

Johan

www.dewebwinkelfabriek.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi,

ik heb in november een www .mijnwebwinkel.nl shop begonnen en ik ben er meer dan tevreden over! heb zelf 2 linker handen, laat af en toe wels eens een project in India bouwen maar tegen deze eenvoud kan je niet op, zelf de implementatie van ideal was kinderspel. heb via de lijst met partners iemand gevonden die de site voro weinig heeft opgeleukt en verkoop nu 2 tot 6 orders per week, meer dan dat ik verwacht had, doe alleen wat promotie op marktplaats en zal eerdaags ook adwords starten. kijk zelf maar eens op www. sportscam.eu en daar betaal ik 19 euro per maand voor!

groet

Mike

 

Link naar reactie
  • 0

Als je al een huisstijl hebt (inclusief logo, mooie kleurencombinaties, etc.) en je hebt al goed nagedacht over de mogelijkheden die je wilt aanbieden, zijn er genoeg webdesignbureau's die je willen helpen aan een goede site voor 1000 euro. Er zijn genoeg kant en klare webshop-softwarepakketten, die alleen nog maar naar jouw wensen moeten worden aangepast (logo toevoegen, lettertype/kleuren veranderen, etc.).

 

Een beginnend (maar toch goede) webdesigner kan dit voor €1000,- wel hoor. Al was het maar om een portfolio op te bouwen/uit te breiden.

 

Voor vrijwel alle webshops is er wel een Paypa/iDeal-plugin te verkrijgen. (als dat niet zo is, moet je je afvragen of dat pakket wel voldoende is ontwikkeld ;-)) Hetzelfde geldt voor SEO (zoekmachineoptimalisatie). Wel kun je nadenken over je budget voor SEA (adverteren, bijvoorbeeld via Google Adwords) en of je iets wilt gaan doen met social media.

Link naar reactie
  • 0

Hier een doorgewinterde biedmeer gebruiker. Ik heb meerdere webshops die allen bij biedmeer ondergebracht zijn.

Voordeel is dat je gewoon eigenaar bent van de domeinnaam. De backoffice is zeer goed en alle betalings methoden zijn veilig en goed geprogrammeerd!

Ook ik heb in het begin een start gemaakt met een heel klein budget. Ben eerst eens gaan praten met groothandels waar ik kon afnemen. Nu koop ik bij de meeste merken rechtstreeks in.

Ik ben van mening dat je gewoon moet beginnen. Zorg dat je layout er verzorgt uitziet, sluit je aan bij een keurmerk, maak wat reclame op google, marktplaats en via linkbuilding en ga omzet draaien!

 

Succes!!

www.allesvoordedj.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij hadden er 3 getest. 2 open Source : Magento, Zencart en Biedmeerwinkel als huuroptie.

 

Van Biedmeer kan je zeggen dat je een mooi pakket krijgt voor weinig geld.

Als je een beetje HTML kan of wil leren is dit geen slechte keuze.

Maar .. als je een zeer variabel aanbod wil geven in de winkel zal het updaten van, de database veel tijd in beslag nemen.

Er zijn vanzelfsprekend beperken t.o.v. open source en dat viel uiteindelijk voor ons tegen.

Service en helpdesk van Biedmeer zijn OK. Valt niks negatiefs van te zeggen volgens onze ervaringen.

 

Heb je een winkel met enkele vaste producten die lange tijd in de database blijven dan is Biedmeer het betere aanbod van de huurwinkels. Qua design kan je na uren knutselen wel iets "persoonlijks" weergeven maar ook hier zijn er beperkingen qua plaatsen foto's.

 

Magento vonden we te "moeilijk". Met te moeilijk wil ik zeggen : veel te veel opties die dikwijls in de doorsnee winkel niet nodig zijn.

En hoe meer mogelijke opties hoe voorzichtiger je moet zijn om het overzicht te houden.

 

Uiteindelijk zijn wij bij Prestashop gekomen: vrij eenvoudig in gebruik met toch heel veel mogelijkheden. En database is vrij eenvoudig te importeren/exporteren mits het vinden van de juiste modules (gratis).

En zelf een eenvoudige database backup met één click maken vonden we ook goed meegenomen.

 

Kortom : voor onze behoeftes (zeer variabele stock, voldoende opties) was Prestashop de beste keuze.

Kostprijs : gratis maar toch vele uurtjes zoeken naar de gewenste modules en soms te zoeken settings.

Gelukkig doe ik dat ook gewoon graag tussen de ondernemingskriebels door :-)

 

Maar zoals reeds eerder gezegd in dit topic denk ik dat je snel geschikte mensen kan vinden die voor max. 1000 Euro een mooie webwinkel kunnen samenstellen.

Misschien eens vragen op sommige freelance sites. Ik zag veel verzoeken op mijn zoektocht naar Prestashop extra's.

En telkens kreeg men een mooie indicatie van de kostprijs en mogelijkheden. Op het eerste zicht viel dat allemaal mee.

 

Vb. http://www.freelancer.com/projects/by-job/Prestashop.html

Link naar reactie
  • 0

Ook wordpress bied veel mogelijkheden.

Wordpress met plugin e-commerce bijvoorbeeld. Thema's te over. En veel goede plugins voor zoekmachines en andere onderdelen van je website.

De kosten? Paar euro voor de hosting, de rest gratis.

Installatie? Minder dan 5 minuten. Paar uurtjes aan je instellingen besteden en "Go"!

 

Kies wel voor een goede provider met kennis van automatische updates draaien. Die niet achter een proxy verstoppen.

Tips nodig? Pm maar.

 

Mod edit: Tips nodig, JA, maar deel dat dan op het forum ipv zo'n verzoekje per PM. Daarvoor zijn we hier niet!

 

Link naar reactie
  • 0

Maar zoals reeds eerder gezegd in dit topic denk ik dat je snel geschikte mensen kan vinden die voor max. 1000 Euro een mooie webwinkel kunnen samenstellen.

Misschien eens vragen op sommige freelance sites. Ik zag veel verzoeken op mijn zoektocht naar Prestashop extra's.

En telkens kreeg men een mooie indicatie van de kostprijs en mogelijkheden. Op het eerste zicht viel dat allemaal mee.

 

Vb. http://www.freelancer.com/projects/by-job/Prestashop.html

 

Wees bij freelancer er wel op bedacht dat je al je wensen tot in de details opschrijft en aan de freelancer voorkauwt. Bijvoorbeeld dat alle code en plaatjes rechtenvrij moeten zijn. Anders kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

Link naar reactie
  • 0

Wees bij freelancer er wel op bedacht dat je al je wensen tot in de details opschrijft en aan de freelancer voorkauwt. Bijvoorbeeld dat alle code en plaatjes rechtenvrij moeten zijn. Anders kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.

 

De correct werkende freelancer vertelt zijn klant juist wat er mogelijk is en niet mogelijk en tegen welke prijs. Maar helaas is dat lang niet altijd het geval en bestaat er ook geen keurmerk o.i.d. voor zover ik weet waarop je dit soort freelancers zou kunnen uitsluiten.

Link naar reactie
  • 0

Ha beau-hemian,

 

Als ik het goed begrijp heb je eigenlijk een complete website nodig, inclusief design, teksten, webshop, betaalmogelijkheden, enz...

Op zich zijn dat soort pagina's in de basis vrij eenvoudig op te zetten, als freelance programmeur heb ik dat enkele keren gedaan met prijzen rond de 1000 euro.

 

Maar dan ben je er nog niet, de prijs zit 'm namelijk in de mogelijk speciale wensen.

O.a. te denken aan bijv een ingebouwd administratiesysteem in de back-end, of een bestaand CRM systeem waartegen je het wil laten praten zodat je niet alles met de hand over hoeft te typen.

 

Dan kom je op de interactie op de site zelf. Wil je een zoekfunctie? Wil je de site meertalig? Wil je meerdere valuta of verzendlanden/methoden aanbieden? Dat zijn allemaal zaken die het een stuk gecompliceerder kunnen maken en waar veel tijd in kan gaan zitten.

 

Wil je een ingebouwd systeem voor nieuwsbrieven bijvoorbeeld, dat is een hoop werk maar kan het wel en stuk eenvoudiger maken om je klantenbestand te blijven houden. Mensen die afrekenen en aangeven de nieuwsbrief te willen ontvangen, kunnen best wel eens afkomen op een aanbieding die je ze later toestuurt.

 

Daarnaast heb je nog standaardwebshopsystemen, deze zijn modulair, maar hebben ook hun nadelen. Niet zelden zal de hele designtemplate moeten worden aangepast omdat er geforceert geupgrade moet worden naar een nieuwere versie i.v.m. een securityprobleem.

 

Uiteraard kun je ook eerst gaan voor een basiswebsite met een nette uitstraling, een webshop met beperkte maar voldoende functionaliteit en dit later uitbouwen. Websites zijn tegenwoordig prima modulair te bouwen.

 

Succes met je keuzes, mocht je vragen hebben mag je ze altijd stellen!

Link naar reactie
  • 0

Zoek eens binnen je netwerk. Er zijn zoveel mensen die goede websites kunnen maken.

Binnen mijn netwerk ken ik zo 3 mensen die voor hun werk websites maken en 1 van die mensen heeft ook mijn website gemaakt.

 

Vaak willen mensen in je netwerk je wel helpen en voor een 'vriendenprijsje' wat voor je maken, zo werkte het bij mij wel in ieder geval.

Reblim Merkkleding is een webwinkel in de verkoop van merkkleding voor dames en heren. http://www.reblim.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zit natuurlijk een wereld van verschil tussen het maken van een website als visitekaartje als vriendendienst en de volledige opzet en uitwerking of inrichting van een (open source) webshop.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is natuurlijk waar, maar er bestaat mijn inziens ook een combinatie van beide: de volledige opzet en uitwerking of inrichting van een (open source) webshop als vriendendienst.

 

In mijn geval is het zo dat een vriend mijn webwinkel heeft gemaakt. Hij doet ditzelfde werk ook als fulltime baan, dus is er kwalitatief gezien geen verschil.

Reblim Merkkleding is een webwinkel in de verkoop van merkkleding voor dames en heren. http://www.reblim.nl

Link naar reactie
  • 0

Een open source zoals Prestashop vergt echt wel uren/dagen zoekwerk, testen, etc... om alles wat onder de knie te krijgen.

 

Eens dat je die fase voorbij bent is het ..... freedom.

En vooral ook .... free.

Wat met een beperkt budget hier niet onbelangrijk is.

Daarnaast werk je dan toch ook met een basis die ondersteuning heeft van een grote schare programmeurs en gebruikers.

 

Uit forums kan je een pak nuttige info halen en modules vinden die je het leven als webwinkelier eenvoudiger maken.

Vb. snel foto's bij producten, importeren/exporteren, etc...

 

Moet je een programmeur zijn om hiermee overweg te kunnen? Neen, absoluut niet maar het is wel een groot voordeel om aanpassingen uit te voeren. Het vergt echter wel wat uurtjes om het hele pakket en zijn mogelijkheden onder de knie te krijgen. Want bij vb. Prestashop zijn dat er toch een pak.

Versie 1.4 is trouwens net uitgekomen.

 

Layout van website : je kan een pak templates vinden tussen de 100 en 150 Euro die je mits wat fine tuning perfect naar eigen kleur kan aanpassen. (ook hier vind je zeker wel een student die er een passie voor heeft als je het zelf niet kan).

Om het eerste jaar af te tasten zeker niet fout denk ik.

 

En om het plaatje nog wat completer te maken : laat een mooi logo ontwerpen.

Kijk eens op http://www.brandsupply.nl

Hier kan je voor een zeer faire prijs een logo laten ontwerpen. Heb hier zeer goede ervaring mee.

Persoonlijk vind ik een logo heel bepalend voor een eerste indruk. Uiteraard verschillen smaken.

 

Het hangt allemaal toch ook af van wat je wil. Snel en niet veel zoekwerk : huur dan een webshop en laat die wat tunen.

 

Ik zie ook dat sommigen een intropagina op hun domeinadres plaatsen en dan via een eenvoudige link "shop" naar een ebay-winkel verwijzen. Dat vergt ook niet veel investering. Misschien ook een optie om te starten. Een E-bay winkel.

Hangt af van de producten die je wil verkopen en de uitstraling die je wil geven uiteraard.

 

Wij hebben voor Open source gekozen, ik heb uren en dagen zoekwerk achter de rug maar we kunnen nu verschillende webshops starten als we dat willen met aangepaste layout zonder dat het ons zelfs 500 Euro kost.

Geen seconde spijt van.

 

Als ik natuurlijk de uren reken voor het zoeken,lezen en testen van voorheen .....

 

En ja we hadden eerst gekozen voor een huurwinkel. Tijdens de opstart botste ik echter aan tegen de dikwijls grote beperkingen van importeren/exporteren aan. (veel variabele artikels)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is zoveel leesvoer op het net over webwinkels. Ik zou adviseren om dat allemaal eens lekker uit te pluizen.

Wat wel een groot gevaar is bij mensen die een webwinkel willen beginnen is dat ze vaak lang blijven hangen in het "logostadium". daarmee bedoel ik weken en weken blijven hangen in de keuze van het logo, de kleurtjes etc.. Ik heb meerdere webwinkels en ik heb vaak mijn eerste sales al binnen terwijl een ander nog hangt in zijn "logostadium".

Het hele concept van een webwinkel beginnen bestaat overigens wel uit veel en veel meer dan alleen de webwinkel. Het hele gebeuren er om heen zoals logistiek, seo en klantenservice wordt maar al te vaak vergeten en zorgt ervoor dat het blijft "hangen"

Een site met informatie daarover is: www.professionelewebwinkel.org Ik zou adviseren om eerst eens kennis op te doen, juist ook over de "randzaken". Want een webwinkel opzich hoeft niet zo moeilijk te zijn. Ikzelf ben dik tevreden over mijnwebwinkel.nl. Het gaat mij om de sales en niet om het design of de kleurtjes. Natuurlijk moet het er goed uitzien, maar hoe raar het ook klinkt. het verschil tussen een goedlopende en een niet goedlopende webwinkel wordt niet bepaald door kleurtjes of je logo op je site.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.