• 0

12 jaar wil iets ondernemen kan dat

hallo ik ben pas 12 jaar nu en ik wil toch wel iets ondernemen wat betreft bedrijven enzovoort, nu heb ik op de site van de kamer van koophandel gekeken maar daar is dus echt niets te vinden hoe oud je moet zijn om dus bijvoorbeeld een bedrijf te starten.

hebben jullie informatie voor mij.

ps: even voor de zekerheid mijn moeder geeft wel toestemming hiervoor zij is ook op het idee gekomen!

alvast bedankt ??? ??? :o :o

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo ik ben pas 12 jaar nu en ik wil toch wel iets ondernemen wat betreft bedrijven enzovoort, nu heb ik op de site van de kamer van koophandel gekeken maar daar is dus echt niets te vinden hoe oud je moet zijn om dus bijvoorbeeld een bedrijf te starten.

hebben jullie informatie voor mij.

ps: even voor de zekerheid mijn moeder geeft wel toestemming hiervoor zij is ook op het idee gekomen!

alvast bedankt

 

Hoe oud je moet zijn weet ik niet precies. Ik geloof vanaf 15 of 16 jaar.

Ik zou het je eerlijk gezegd niet adviseren om te doen.

Ten eerste: Je moeder is volledig verantwoordelijk voor het bedrijf, omdat je nog geen 18 bent. Ten tweede weet ik niet of bedrijven iemand van 12 serieus gaan nemen. Hoe wil je dat dan gaan aanpakken?

 

En wat wil je precies gaan doen? In de ICT?

 

Hoe dan ook kan het geen kwaad om even de Kamer van Koophandel te bellen, die kunnen je vast wel adviseren. En natuurlijk iedereen op dit forum. :)

 

Succes!

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Hoi!

Het wordt steeds jonger hier :)

Eerst dacht ik dat ik met 16 de jongste was (ben nu al 17, word al oud). Toen kwam degene van NLServers die 14 was, dan nu kom jij, 12, geweldig!

 

Afijn, laat je niet tegenhouden door de instanties, de KvK zei tegen mij gewoon "NEE!" en wilden dat ik 'recht van handlichting' ging aavragen, dat koste dan meteen weer heel wat meer dan de KvK bijdrage.

De belastingdienst was geweldig, hielpen me gewoon en behandelden mij als een 'echte' ondernemer, zelfde bij mijn bank.

 

Wat ik dus toendertijd van de KvK heb gehoord is dat je jezelf pas kan registreren als je 'recht van handlichting' hebt, die kan je bij de kantonrechter aanvragen als je 16 bent.

 

Is het in jou geval niet handiger om jou moeder bij de KvK te registreren en dat jij de zaak runt?

 

Succes!

 

Jelmer.

p.s. vertel eens wat je ideeen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Door je leeftijd hoef je je op zich niet tegen te houden, zolang je ouders zich voor je verantwoordelijk willen stellen.

 

Bij Ben Woldring, ook een minderjarige ondernemer, is zijn moeder op papier de baas (het bedrijf staat dan ook op haar naam bij de Kamer van Koophandel). In de praktijk is ze werknemer van haar zoon.

 

Zie onder andere:

E-wonder te Usquert

Het succes van internetondernemer Ben Woldring (15)

 

Bedrijven ontdekken Internet-wizzkids

 

Eigen bedrijf starten (discussie op Fok!-forum)

 

Een interview met Ben Woldring: kruising tussen een echte zakenman en een echte vlotte jongen. (Word-document)

 

Als je een goed idee hebt, als de financiële risico's laag zijn en je ouders je ondersteunen, zou ik er zeker voor gaan. En heb je vragen over de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst, bijvoorbeeld, dan kun je zo bellen.

 

Wat voor iets heb je in gedachten om te doen?

 

/Edit

Om je op weg te helpen, ik had nog een bakje leestekens over:

...............,,,,,,!!!;;;;;""'''''((()))

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Bij Ben Woldring, ook een minderjarige ondernemer, is zijn moeder op papier de baas (het bedrijf staat dan ook op haar naam bij de Kamer van Koophandel). In de praktijk is ze werknemer van haar zoon

Gewoon doen, ga ervoor....

Maar vergeet niet dat het leven niet alleen uit werken bestaat....Blijf ook (spelen) genieten !!!! :D

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

hoi allemaal,

erg bedankt voor jullie reacties even ik heb nog niet echt een idee wat ik wil gaan doen want ik wou eerst informatie over of het wel kon en zo anders is het waarschijnlijk alleen maar een tegenvaller en ten 2de ik heb genoeg fun hoor en vrije tijd ook en dit is iets wat ik dus echt leuk vindt alleen weet ik niet of het wel gaat lukken aangezien mijn moeder dus heel druk is ze heeft zelf al 2 eigen bedrijven en ze werkt ook nog voor wat anders dus maar meer reacties zijn altijd welkom!

Link naar reactie
  • 0

ik heb vrij veel aan jullie info maar ik heb nog een vraag: is er nou een richting die ik echt niet zou moeten nemen omdat het te duur te moeilijk etc. is en wat is nou iets wat je als kind dus wel heel goed zou kunnen doen

alles is welkom misschien is dit wel een domme vraag maar ja

200412jaar

Link naar reactie
  • 0

Ondernemen heeft niet zoveel met banken en registraties te maken, dat is allemaal bijzaak. Je kan ook gewoon iets gaan verkopen.

 

In Amerika leren kinderen ondernemen met een lemonade counter. In de zomer kopen ze citroenen in, suiker en ijs, om daar koude limonade van te maken die aan straat verkocht wordt. Geen gezeur met belastingen of BTW of warendienst, gewoon doen! Inkopen, maken en verkopen, en dan mmar hopen dat je iets verdient. Kun je ook als spelletje doen op je computer, zie The Lemonade Game.

 

Denk bijvoorbeeld aan Koniginnedag. Je zou daar kruidenazijn kunnen verkopen. Verzamel een hele partij lege flessen (zelf ik heb ik dat gedaan met chianti-flessen van de italiaan, rotan eraf gehaald), maak die goed schoon, stop er kruiden in (takjes en pepertjes enzo) en vul af met azijn uit grote flessen. Inkoop een kwartje, verkoop vijf euro! Ik heb ook nog een recept voor Oranjebalsem voor je... ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twa heeft helemaal gelijk, je kunt ook zonder allerlei kvk- en bankzaken best wat ondernemen.

 

Zeker als het allemaal kleinschalig is en duidelijk een hobby/particulier karakter heeft, denk ik niet dat je meteen aan de hoogste boom wordt gehangen door de belastingdienst.

 

Met etenswaren zou ik echter wel wat voorzichtiger zijn, maar decoratieve of handige artikelen kun je zo verkopen... ik weet nog wel dat het gebruikelijk was dat mensen dingen verkochten vanaf een kleed in de buurt van de supermarkt... speelgoed enzo.

 

Als je daar met een flinke lading elcheapo speelgoedautootjes gaat staan krijg je vast wel passerende ouders wiens kinderen er per se een moeten hebben - echt rijk zul je er niet aan worden, maar het kan een leuke zakcent zijn. In dit geval is je jonge leeftijd trouwens wel een voordeel, dat wordt wat sneller getolereerd door bijv de eigenaar van een naastgelegen winkel.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

>:(ehem, ik ben wel serieus jullie duidelijk niet!

dit is omdat ik het leuk vind en voor mijn plezier, ik ga nu waarschijnlijk wat met ict doen!

ikke 200412jaar

 

Volgens mij was iedereen hier juist heel aanmoedigent!

 

He 200412jaar, wat wil je precies gaan doen? Als dat duidelijk is kan iedereen je denk ik ook wat gerichter helpen en stellen we ook geen kraampjes meer voor ;)

Link naar reactie
  • 0

;D :D

o sorry voor dat hoor, maar jullie kwamen nog al lomp en kneuzig en niet serieus over!

maar goed mijn moeder heeft voorgestelt om kiets in de ict (informatie en comunicatie technologie) te doen omdat dat iets is wat ik leuk vind en waar ik goed in ben, dat wordt dus zo iets als dingen voor mensen instaleren en aansluiten en zo bijv. pc´s en telefoons en dingen erop instaleren dus!

200412jaar

Link naar reactie
  • 0

dat wordt dus zo iets als dingen voor mensen instaleren en aansluiten en zo bijv. pc´s en telefoons en dingen erop instaleren dus!

200412jaar

 

Dat klinkt heel leuk, als je daar handig in bent kan het best een goed lopend bedrijfje worden. Informeer hier en daar zoals bij kennissen etc. of je wat mag installeren, en of er vraag naar is.

 

Dat kan je allereerst eens gaan proberen.

 

Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

;Dja dat was ook de bedoeling eerst er van alles over lezen enzo en bij kennissen oefenen en dan pas for real

200412jaar

 

Precies. Kan je alvast eens zien of er vraag naar is.

Volgens mij is er altijd wel vraag naar iemand die computers en telefoons wil installeren enzo. Maak bijvoorbeeld flyers, en vraag bij verschillende computerwinkels of je die mag neerleggen. Je kan ook bijvoorbeeld een soort helpdesk aanbieden, voor als iemand een probleem heeft met z'n computer.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Nou breekt me de (k)lomp. Wat vind jij kneuzig, want ik zie toch echt geen vervelende bedoelde opmerkingen in het voorgaande...

 

Ik denk dat jouw goedbedoelde idee van een kraam niet zo goed is aangekomen. Al was het een prima tip.

 

Tja, volgens mij leer je het beste ondernemen door iets te gaan verkopen. Wat dan ook. Marketing aan de basis. Maar het zal wel met de producten te maken hebben gehad. Limonade en autootjes zijn voor kids. Ik ben 40+ en ben nog steeds gek op allebei. En op verkopen al helemaal!

 

Seniel & Selling ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Van mij uit is het iig opbouwend bedoeld hoor... maar ook met enig realisme.

 

De kans dat je als beginnend ondernemer een fortune-500 ict zaak de grond uit stapt is bijzonder klein. Dat geldt nog steeds als je pakweg 30 bent en er een miljoen tegenaan mag gooien.

 

Een goedlopend ict bedrijf opzetten op niet al te grote schaal is best een haalbaar plan, maar realistische gezien heb je als 12-jarige toch een extra hobbel om overheen te komen.

 

Aan de andere kant heb je ook voordelen: Je kosten voor levensonderhoud zullen veel lager zijn omdat je ouders daar grotendeels in voorzien (denk ik), dus je kunt voor zeer aantrekkelijke tarieven werken en er toch wat leuks aan overhouden. Stel dat je zou gaan voor computer-support aan particulieren, dan kun je je ontwikkelen tot 'de handige jongen' die nog goedkoop is ook.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het knap dat een jongen van 12 aan een bedrijf wil beginnen. Ik vind het helemaal moedig dat je op dit forum een "grote mensen"discussie aangaat over ondernemen en marketing. Ik heb zelf twee kids van 12 en die zijn echt met hele andere dingen bezig.

 

Ik vind het een goed plan om computers te gaan aansluiten. Begin lekker in je eigen buurt. Vertel het aan vrienden en familie, die vertellen het echt wel door.

 

In het begin hoef je erg geen bedrijf voor op te richten. Doe het gewoon en vraag er niet te veel geld voor. Als het goed loopt en je klanten zijn tevreden, verhoog te langzaam de tarieven. Je werkt vooral voor particulieren, dus het geld stop je gewoon in je zak (of je geeft het aan je moeder)

 

Ik zou het niet te ingewikkeld maken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.