Grens aan de hulp via HL? Ja of nee?

Aanbevolen berichten

Bij mij begonnen n.a.v. wanhopige hulpverzoeken op HL bepaalde gedachten op te komen, die ik ook teruglas in de topics van hulpvragers. Vandaar dat ik dacht dat het wellicht een apart Topic waard zou zijn om daar eens met elkaar over te brainstormen? Want enerzijds willen we zelf ondernemen, dus zelf een boterham met beleg verdienen, anderzijds willen we hier aan serieuze hulpvragen tegemoet komen, maar aan de meest wanhopige hulpvragen zoals ook in dit topic valt geen boterham te verdienen, dus wordt er 'pro bono' te hulp geschoten.

 

Waar is een grens te trekken? Moet er wel een grens getrokken worden, omdat HL straks wellicht een laatste toevluchtsoord voor wanhopige ondernemers wordt, puur omdat het daar gratis is? Hier is inderdaad snel en effectief een taskforce of knokploeg samen te stellen, die hulp kan bieden, maar moet dat het imago worden van HL of mag er op een gegeven ogenblik een tegenprestatie gevraagd worden voor de geboden hulp?

 

Afijn dat soort vragen, nogmaals: misschien goed om dit in dit topic eens met elkaar door te kauwen?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Mijn eerste opinie!

Er is geen grens te trekken. Social media is nu eenmaal in opkomst en HL is er een van.

Dat de problemen niet direct bij de adviseur komt is te begrijpen. Personen zitten met een probleem en grijpen naar mogelijkheden. HL leden kunnen vrijblijvend reageren en ook verwijzen naar professionele hulp of advies.

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik ben absoluut een voorstander hiervan. Ik denk wel dat er een selectie moet gaan komen. Ga je bijvoorbeeld iemand met 5 man een paar weken bijstaan die net op het forum lid is of ga je een selectie van een minimaal aantal posts hanteren. En dan uiteraard geen 10 zoals nu soms het geval is.

 

Wellicht kan er uiteindelijk een tegenprestatie (bij succesvolle doorstart) verlangd worden waarmee eventueel wat kosten gedekt kunnen gaan worden in volgende zaken.

 

Ik vind dus dat de grens best ver mag liggen op HL.

 

 

Danny

Link naar reactie

Ben het niet helemaal met je eens Danny.

Het is nu eenmaal vaak gunnen en dat kan ook aan iemand die voor de eerste keer post. ( Die post immers niet voor niets, want schreeuwt om hulp en komt bij HL tercht)

Het is gemakkelijker iemand te gunnen die al veel van zich heeft laten zien, alhoewel daar ook wel voorbeelden van zijn dat die vlieger niet opgaat..

Een ieder bepaalt volledig zelf of hij / zij wil en kan helpen en tot waar die grens ligt.

Je moet hier geen grenzen aan willen stellen als dat al mogelijk zou zijn.

Nieuwe vragenstellers worden vaak op weg geholpen, zoals het hoort in een forum en daar waar iemand zich geroepen voelt om verder te gaan dan enkel en alleen een advies te geven, moet hij / zij dat doen.

Uiteraard kan daarbij ook een afspraak worden gemaakt om hier iets tegenover te stellen. Probono is niet verplicht en daar mag een vragensteller ook niet van uitgaan.

Duidelijkheid is uiteraard wel vereist.

 

Kortom, ieder bepaalt zijn eigen grens imho

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

HL is een openbaar forum, en dat moet het blijven vind ik. Als iemand komt vragen om hulp bij een mogelijk faillissement dan is het aan de andere leden om daar wel of niet op te reageren en wel of geen hulp te bieden.

 

Ik vind niet dat je HL moet of kan zien als een medium waaraan je geld zou kunnen verdienen. Alles wat hier je hier doet zou publiekelijk en gratis ("pro bono") moeten zijn vind ik. Mocht je er toevallig een leuke opdracht uit slepen, dan is dat mooi, maar dat zou nooit het uitgangspunt moeten zijn, vind ik.

 

Zelf leer ik altijd heel veel aan de hand van zulke topics.

 

EDIT ik lees nu pas dat men allerlei hulp en diensten wilt aanbieden in dat geval. Als mensen graag langs willen komen om te helpen in zo'n geval, dan is dat alleen maar toe te juichen, maar ik zou het niet gestructureerd aan bieden. Dan veranderd het doel en publiek van HL denk ik.

Link naar reactie

Sorry daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. De informatie doe wordt gegeven is immers al op internet te vinden. HEt probleem over het algemeen is dat men niet weet waar men moet zoeken.

 

Je kan niet van hoger hand beslissen dat mensen elkaar niet meer mogen helpen als ze dat willen. Als Higherlevel dit wel zou proberen zullen ze merken dat mensen naar andere media gaan om daar hun hulp te krijgen.

 

Ook het minimum aantal posts is een beetje raar, ik kan zelden iemand echt helpen met zijn probleem. Ik discusieer aaleen graag mee met allerlei onderwerpen. Wat je nu aangeeft is dat mensen eerst lang lid moeten zijn voordat ze hulp krijgen met hun probleem, terwijl die hulp juist op dat moment nodig is

Link naar reactie

Ik vind niet dat er een grens getrokken hoeft te worden.

 

Wat ik hier op dit forum heb gezien aan aangeboden hulp aan wanhopige ondernemers is niet echt standaard te noemen voor HL, maar komt eerder voort uit de bereidwilligheid van de forumleden.

 

Deze leden trekken ook zelf de grens van wat ze aan willen bieden, als Jantje het te druk heeft, komt misschien Pietje, als het de specialiteit is van Marietje en deze heeft wat tijd over, wil Marietje graag iets belangeloos aanbieden.

 

Het is de kracht van HL, er kunnen geen rechten aan ontleend worden, maar als een ondernemer in wanhoop zijn verhaal hier neer zet en er zitten nog reddingskansen in en hulp wordt aangeboden, waarom niet.

 

Op basis van no-cure,no-pay kan men altijd een uitgestelde factuur uitreiken, vooraf kenbaar maken.

 

Ik denk zelf dat HL meer te bieden heeft dan alleen het oplossen van problemen van wanhopige ondernemers, dus ik bewijfel ook dat HL het imago gaat krijgen van toevluchtsoord.

 

Wat mij vooral is opgevallen dat de humane kant van de HL leden een grote rol speelt.

 

edit: het berichtje van Danny.

Er zijn al van die "leden" die op elk berichtje gaan reageren om maar een minimum aantal berichten te genereren.

 

Link naar reactie

Goed topic.

 

Mogelijk gaan we hiermee wel voorbij aan de primaire doelstelling van HL, het zijn van forum/platform met vrijheid en vrijblijvendheid. Alhoewel dit voor 95% van de bezoekers meer dan genoeg is, is die resterende 5% wel een groep waar echt grote belangen op het spel staan. Dit zijn niet de ondernemers met "luxe" problemen, maar met drieging in hun bestaansrecht.

 

Wat je nu ziet is heel veel hulp, beste bedoelingen, maar vooral geroep door elkaar heen, zonder dat er een duidelijk verband wordt gelegd tussen de verschillende adviezen. Dit wordt verwacht van de hulpvragende, die vaak door de bomen het bos al lang niet meer ziet.

 

Enige structuur op dit punt komt velen van hen erg ten goede. Dit kan door middel van een op HL en door HL samengesteld "coach team", waar men een beroep op kan doen. Binnen dit team is het ook weer makkelijker om privacy gevoelige info te delen, waar toch heel vaak antwoorden in zitten verstopt.

 

En die hulp, die in eerste instantie "free of any charge" zou moeten zijn en in tweede instantie op basis van "no cure-co pay" is er nu eigenlijk ook al, alleen allemaal losse en soms toch ook wel als ongeleide projectielen. Natuurlijk bieden verschillende Legends of kundigen hier gratis hun expertise aan, maar je ziet ook heel vaak dat de discussie (kan soms ook niet anders) via het PM circuit worden voortgezet. En zonder het vertrouwen hierin iets te kort te doen; natuurlijk is er altijd ergens een dieper belang. Mogelijk niet direct en/of van de betrokken zelf, maar indirect levert zoiets altijd op.

De blije en geholpen ondernemer is enthousiast over de hulpverlener en verteld zijn naam door aan een bevriende ondernemer,onder het mom van:"daar moet je zijn!" En met behulp van de rijkelijk bedeelde 06 nummers en mailadressen zijn contacten dan snel gelegd.

 

Niets op tegen overigens.Ik ben ook ondernemer.

Maar als we met elkaar hier erkennen dat deze situaties niet uit de Efteling komen, is het beter het te benoemen en er dan ook een prefessioneler karakter aan te geven.

 

Ik denk uiteraard zomaar even hardop. Ik daag de leden uit deze geponeerde stelling te bevechten of anders te ondersteunen. Kom maar op met die discussie!

 

Groet,

Berend

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Hmm, probeerde alleen duidelijk te maken dat ik vind dat er veel TS zijn die hun problemen hier ventileren,veel antwoorden krijgen en dan niet meer antwoorden...Ik zie leden antwoorden maken waar ze soms echt een uur mee bezig zijn en als er dan niet eens een bedankje afkan of een kort antwoord...tja..

 

Maar het is inderdaad lastig op voorhand te bepalen.

 

uiteraard ben ik wel voorstander van het pro bono helpen hier

Link naar reactie

@ Berend,

 

Ik ben tegen zo'n team. Wil je eisen stellen aan je antwoorden, huur dan iemand in. HEt idee van een forum is juist dat iedereen aan iedereen zijn mening kan vertellen. Als het onzin is wordt diegene hier van zelf op gewezen door andere gebruikers.

 

Als een team van pro's komt die al deze zaken moet gaan afhandelen, is de hele ongedwongen sfeer weg en moeten bepaalde mensen ineens een antwoord geven en dat kan niet de bedoeling zijn van een openbaar forum.

Link naar reactie

Ik denk dat het allemaal wel mee valt. De hulp die geboden wordt gaat meestal niet verder dan de mensen wijzen op de mogelijkheden die er zijn. Vooral bij fallisementen, zal men toch per zaak moeten kijken hoe en wat en is de uitkomst vaak dat men een expert moet inschakelen voor het vervolg traject.

 

Ik denk dat je daar een verkeerd beeld over hebt.

 

Uiteraard gaat het eerste gesprek over mogelijkheden maar indien gewenst zal er tevens daarna een traject plaats vinden om de mogelijkheden te implementeren en een strategie op te zetten de doelstelling te continueren.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Misschien is het een idee om de topics redelijk uniform te maken, zoals met de 'website beoordeling" - Hier kunnen ondernemers dan (anoniem) de voor de schuldhulp specialisten relevante info inzetten. (dus met een vragenlijst)

 

Misschien ook goed als er een "universele" begrippenlijst komt Falliet wat betekend dat? WSPN wat is dat? BBZ ?"enz.

 

Ik lees veel topics van mensen die wel even falliet gaan en dan denken dat ze schuldenvrij zijn.

Link naar reactie

Leuk om te lezen dat er meerdere filosofiën zijn over de functie van hulp via HL en al dan niet de grenzen daaraan. Het volgende komt nu bij mij op:

 

Ervan uitgaande dat hier op HL dermate veel en brede expertise aanwezige is, dat eigenlijk elke ondernemer in elke fase van diens onderneming hier terecht kan met vragen (en daar ook nog mee geholpen kan worden door een HL-taskforce, HL-knokploeg, HL-team van specialisten o.i.d.), kan er dan misschien ook een situatie ontstaan dat HL een oneigenlijke concurent wordt in de markt van (betaalde) adviseurs?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Achter de schermen van HL heb ik een jaar geleden al met een soortgelijk (The AH-Team = Advies & Hulp) idee gelopen

 

Het idee is sympathiek en ik word echt trots op HL en zijn leden als ik de reacties en aanbiedingen in bijvoorbeeld het laatste topic van Chantal lees.

 

Op het moment dat je een dergelijk initiatief gaat structureren en vormgeven moet je je alleen realiseren dat je de vrijblijvendheid voorbij gaat.

Als je uit welwillende leden een team (onder HL-vlag) genereert om een ondernemer te helpen ga je op zijn minst een inspanningsverplichting aan richting de betrokken ondernemer.

 

Verder moet je overwegen hoe je eea gaat vormgeven. Werken in een team vraagt commitment van alle leden. Wat als 1 of 2 teamleden door omstandigheden hun eigen werkzaamheden moeten laten prevaleren?

 

Verder de vraag hoe je keuzes gaat maken. Welke ondernemer helpen we en welke niet en wat is daarin de belangrijkste overweging?

 

Ik vind het een goed topic om verder over door te denken, en technisch kan HL ook wel faciliteren denk ik door afgeschermde topics met beperkte toegang te creeeren voor overleg of een willekeurig andere vorm

 

Bedenk alleen vooraf goed, in alle enthousiasme, dat je de diverse haken en ogen in kaart brengt en oplost, cq. dat helder is wat de verwachtingen zijn die je onderling hebt én die je bij betreffende ondernemer wekt.

 

Ik volg deze discussie in ieder geval met belangstelling

Link naar reactie

Mijn mening is dat het mijn eigen persoonlijke keuze is en moet zijn of ik iemand wil helpen. Toevallig heb ik vandaag bij 1 persoon hulp aangeboden. dat was de eerste keer en zal voorlopig nog wel even de enige keer zijn. Of ik er indirect iets uit wil halen heb ik niet zozeer bij stil gestaan, maar wat Berend zegt zou kunnen. Ik zie dan wel of het me iets oplevert. Mocht dat niet zo zijn dan is dat ook prima. Ik vind het gevoel dat ik iemand in nood er mee heb geholpen dan toch net even iets belangrijker. Voor mij speelt het ook dat ik het nu gewoon heel erg rustig heb, omdat ik na diverse grote freelance klussen het even wat rustig aan doe. Een website in elkaar zetten is voor mij peanuts, maar voor degene, die ik er mee help een enorme welkome aanwinst.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Leuk om te lezen dat er meerdere filosofiën zijn over de functie van hulp via HL en al dan niet de grenzen daaraan. Het volgende komt nu bij mij op:

 

Ervan uitgaande dat hier op HL dermate veel en brede expertise aanwezige is, dat eigenlijk elke ondernemer in elke fase van diens onderneming hier terecht kan met vragen (en daar ook nog mee geholpen kan worden door een HL-taskforce, HL-knokploeg, HL-team van specialisten o.i.d.), kan er dan misschien ook een situatie ontstaan dat HL een oneigenlijke concurent wordt in de markt van (betaalde) adviseurs?

 

Absoluut mee eens!

 

Tenzij je de doelgroep duidelijk definieert.

Neem bijvoorbeeld de dame met de lingeriewinkel. Ik denk niet dat er een consultant is die hier pro bono instapt en zelfs niet op basis van no cure - no pay in stapt Laat staan dat het ook nog een meerkoppig team zou zijn. Dergelijke ondernemers zijn aangeschoten wild. Dus als ze hier via HL geholpen kunnen worden met een dergelijk team op de genoemde voorwaarden, betreft het een dienstverlening die nergens anders verkrijgbaar is en sluit je valse concurrentie dus uit.

 

Waarbij opgemerkt dat consultancy dat wel op de markt ingekocht kan worden,omdat er middelen zijn en dus een gezonde vraag en aanbod sitautie is, nooit via HL aangeboden kan worden. Tenzij er ook dan gewoon voor betaald gaat worden, maar dan wordt dit meer een marktplaats.nl en streeft het geheel het doel van het forum voorbij.

Dus dat niet.

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie

M.b.t. de concurrentie

 

In hoeverre is het concurrentie als iemand in een online netwerk pro-bono hulp vind die ze vroeger wellicht in haar offline netwerk had gevonden? Laat de consultants de toegevoegde waarde maar bewijzen van betaald advies.

 

Op deze manier bekeken is ieder topic op Higherlevel een concurrent van een betaald advies van willekeurig welke adviseur.

 

Frans

Link naar reactie

Als je uit welwillende leden een team (onder HL-vlag) genereert om een ondernemer te helpen ga je op zijn minst een inspanningsverplichting aan richting de betrokken ondernemer.

 

Verder moet je overwegen hoe je eea gaat vormgeven. Werken in een team vraagt commitment van alle leden. Wat als 1 of 2 teamleden door omstandigheden hun eigen werkzaamheden moeten laten prevaleren?

 

Goed punt Frans.

 

Maar als ik kijk naar het aantal experts dat hier rondloopt met toch ook wel doublures in het expertisegebied, kan dat volgens mij opgelost worden zoals jullie moderators dat ook doen. Verzamel dus namen van leden die hier aan mee willen werken,en dan zoveel dat bij de specifieke gevallen uit de gehele vijver een team kan worden samengesteld.

Ben je druk of verhinderd, dan even niet. Vangt een collega het mogelijk wel op.

 

 

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie

Met je eens Berend. De kennis is er heus wel, en teams zijn ook wel te vormen.

 

Hulptrajecten doe je alleen niet in 2 dagen, althans, een volledig traject. Je hebt dus commitment nodig van alle teamleden gedurende het traject en ik vraag me af of dat realiseerbaar is.

 

Niet om vervelend te doen, maar de huidige vrijblijvendheid is meer dan je denkt een groot goed. Je reageert waar, wanneer en hoe je dat wenst. Geen verplichting, geen kritiek, niemand die over je schouder meekijkt.

 

Een team specialisten stelt andere eisen, al is het maar moreel, dan een forum

 

Niet om de negatief te zijn, want het lijkt mij prachtig, maar zoals het met een goed ondernemersplan ook gaat: Wat is realistisch, waar zitten de knelpunten en hoe tackle je die

Link naar reactie

Dit wordt een hele lange en interessante discusie. ;D

 

Op zich ben ik het eens met Frans, het wordt een moeilijk verhaal hier iets van te maken wil je de vrijblijvendheid willen behouden. Wil je een keer niet of schikt het niet dan krijg je al snel scheven gezichten en dat kan nooit de bedoeling zijn toch?

 

Ook mag en moet het geen concurrentie worden van bestaande (advies) bureau's maar als ik dan kijk naar b.v. het Ondernemers Klankbord moet daar onder strikte voorwaarden ook wel een mouw aan te passen zijn.

 

Ik volg deze discussie en zal zien wat er uit komt, mocht er "iets" komen dan mag je mij noteren.

 

Edit: Nog even een opmerking over het ( financiele) voordeel van het pro bono helpen is dat HL een behoorlijke lezerskring heeft en er vanuit de bijdragen op het forum of een pro bono actie het nog wel eens een betalende klant wil opleveren.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Mooie gezichtspunten weer...

 

Inderdaad het 'aangeschoten wild' weet op een gegeven moment de weg naar HL te vinden en dat is dan breed te definiëren. Ook ik help graag mensen verder en het geeft me een voldaan gevoel, als ik merk dat iemand er ook echt wat aan heeft, het komt niet eens in mij op om dan in € te gaan denken. Mensen zoals QuDo bieden - in geval van een situatie die mij dan overkomt - mij ook weer hulp aan. Dus hier is een gevoel ontstaan van oprecht wederzijds respect en:"Een volgende keer zal ik aan jou denken.."

 

Maar er zijn ook situaties (ik hoef er hier niet lang naar te zoeken, want ik heb er in een aantal gevallen zelf een rol in vervuld), dat ik - in het licht van dit topic - mij bedenk dat er inderdaad op een gegeven moment een rol van je wordt verwacht in de oplossing. Met name door de mensen die hier eerder als 'aangeschoten wild'werden betiteld zullen door betaalde adviseurs niet meer worden geholpen, dat is een gepasseerd station, daar zal ook geen concurrentiegevoel meer bestaan.

 

Dit 'aangeschoten wild' heeft blijkbaar HL als laatste strohalm gevonden en dan wil een aantal HL-experts daar 'pro bono' graag iets in betekenen. Hoever ga je dan met het vervullen van die 'pro bono' rol? Mag je dan misschien toch iets als tegenprestatie verlangen, al is het maar een intentieverkaring om een eventueel vervolg aan de betrokken experts (de taskforce, de knokpoeg) hier op HL te gunnen, die 'pro bono' toch een rol hebben vervuld, energie en tijd hebben geïnvesteerd om jou te helpen je problemen op te lossen? Is het wenselijk om het over het gehele traject nogal vrijblijvend te laten zijn?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Adviezen geven doe je uberhaupt nooit vrijblijvend, ook niet op een forum als dit. Je moet je altijd realiseren dat er met je adviezen iets gebeurt.. En dit kan zowel positief als negatief voor de ontvanger uitpakken. Dit realiserend is het altijd zinnig om je advies te beginnen met: "mijns inziens".

De ontvanger van een advies moet altijd zelf de keuze kunnen maken of hij of zij er iets mee doet, en dit blijft altijd de verantwoording van de ontvanger.

Op het moment dat er een team wordt gevormd suggereer je meer autoriteit. Dit is levensgevaarlijk als zaken niet goed uitpakken voor de ontvanger. Hij laat een stukje eigen verantwoording over aan een autoriteit en zal mogelijk een claim kunnen leggen.

 

Ik denk dat de kracht van een forum als dit juist zit in de onverwachte wending van een advies. Je kunt bijvoorbeeld zitten met een financiele vraag, maar uiteindelijk met een leuk persoonlijk ontwikkelings traject geholpen zijn.

Laat in ieder geval de keus of er persoonlijk kontakt met een (betaalde) specialist ontstaat over aan de vraagsteller. Die kan meestal via PM wel iemand vinden waarmee het klikt. (vaak door een passende reactie te geven in het forum)

 

 

 

Link naar reactie

Ik zie zeker ook de valkuilen.

 

Daar waar het gaat om de morele verantwoording, ligt een diepe. Als je niet "levert" is de klap voor de betrokkene drie keer zo hard. En uiteaard komen ze dan publiekelijk op HL hun beklag doen. En terecht dan of niet, dat type topics wil je niet op HL.

 

Veel hangt af van het format waar vanuit gewerkt wordt.

Als "het beloofde land" iets te nadrukkelijk wordt gepromoot van moment A, dan krijgt men valse verwachtingen en kun je de problemen niet meer op 2 handen tellen.

 

Waar ik aan denk is een iets strakkere samenwerking onder de huidige hulpverleners.

Daar waar nu nog door een ieder (vaak) ad hoc gereageerd wordt, kan dit in een meer besloten en dedicated omgeving meer structuur krijgen, worden antwoorden ook gekoppeld en helder voor de betrokkene.

Initieel is het net als op een openlijke forum, vrij van rechten en plichten.

 

Gaat betrokkene er dan iets mee doen, en heb je dus iemand die ook geholpen wil worden(!), dan is het dus taak eerst de brand te blussen. rust in de tent. Van daar uit kan er een actieplan opgesteld worden, samen met de ondernemer, op basis van no curo - no pay.

 

Qua tijd kan het in de eerste fase vrijwel gelijk blijven aan wat de leden nu ook investeren. En je ziet soms lappen tekst voorbij komen! In de tweede fase ligt er dan mogelijk een financieel gewin voor de adviseur(s) in kwestie en is tijdsbesteding (die intensiever wordt) meer te verantwoorden.

 

Maar idd, commitment mag nooit onderschat worden.

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie

Als het gaat om aansprakelijkheid en mogelijke claims vanuit slechte prestaties, denk ik dat we de soep niet al te heet moeten gaan opdienen.

 

Zolang het format duidelijk is en de hulp in een vervolgtraject op basis van no curo - no pay blijft, valt er weinig te claimen. Zeker niet als een opgesteld actieplan in volledige overeenstemming met de ondernemer in kwestie tot stand is gekomen.

 

Bovendien; hebben wij niet voldoende juristen onder ons die daar dan iets zinnigs over kunnen zeggen?

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.