Grens aan de hulp via HL? Ja of nee?

Aanbevolen berichten

De klant is het meest gediend bij een realistische kijk van zaken, waarbij geen enkel risico aan het lot wordt overgelaten. Als dat soms betekend dat ik zaken bespreekbaar moet maken die een klant niet wil horen is dat niet anders, maar ik zie het als mijn plicht als adviseur om dat wel te doen! Groet, Steven

 

Dit snijdt mijns inziens hout in de discussie, dus ga ik daar graag op in (ik negeer de opmerking over klanttevredenheid). Allereerst mag je het mij toevertrouwen dat ik - met mijn achtergrond - in staat ben een degelijke analyse te maken van de situatie waar een onderneming in zit. Nu blijkt dat door de drive van betreffende ondernemer en door diverse andere mogelijkheden dat de onderneming zeker nog kans van slagen heeft.

 

Uiteraard wijs ik op andere consequenties / scenario's, dat doe ik meestal met een beeldspraak: 'Je arm is uit de kom, daardoor heb je constant pijn en ben je minder tot presteren in staat. En er is maar één manier om dat op te lossen: de arm weer zetten, maar dat kan nog veel meer pijn doen dan je al hebt gehad, daarna wordt de pijn wel minder en kan het herstel inzetten en er weer beter gepresteerd worden, maar doorlopen met de arm uit de kom is geen optie.'

 

Blijkbaar heeft de klant wel de mogelijkheid voor zichzelf gezien dat de zaak nog heel goed te redden is, en - heel belangrijk - door de ondernemer zelf!' Laten we blij zijn dat dit het resultaat is van een hulpvraag die op HL is geplaatst!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Ik waardeer enorm dat iedereen bereidt is om te helpen. Ik durf aan te geven dat hoe dan ook alle hulp oprecht geboden is. Ik heb doelbewust gekozen om de hulp van Hans te accepteren, dit omdat er een positieve 'flow' in zijn manier van hulp bieden zit!

 

Bovenstaande spreekt aan door het type dat ik ben en hoe ik door mijn leven ga. Dit zal ik ook altijd blijven.... Helaas was ik dit even kwijt... Echter heeft Hans me een boost gegeven waarop ik voorlopig door kan, weer normaal kan functioneren en grotere ellende kan voorkomen.

 

Concreet: Ik doe wat ik moet doen nu.... en een heerlijk gevoel is dat ik nu weet dat je als ondernemer er niet alleen voor staat!

 

Wat er morgen, overmorgen en volgend jaar gebeurd... Geen idee.... Maar voor nu is het zo dat ik door ga met wat ik moet doen en waar ik een paar jaar terug voor heb gekozen. Ik leef nog steeds mijn droom, niet mijn nachtmerrie.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

 

Nou goed, zoveel als 100 bedrijven hebben wij niet gedaan, maar geloof me, als je 150 van de 300 grondwerkers moet ontslaan kan je een probleem hebben

 

Met alles respect maar nogmaals geloof ik het allemaal niet zo. Een bedrijf met 300 man personeel gaat geen adviesbureau in de arm nemen die nieteens een kvk en adres gegevens op de website heeft staan.

 

 

Hans, wat is jouw visie omtrent het concreet maken van de taskforce=

 

Danny

Link naar reactie

Beste Hans,

 

Het lijkt mij een duidelijk verschil van inzicht. Waar op zich natuurlijk niets mis mee is.

 

Drive kan doorslaggevend zijn, maar deze dienen wel altijd gezien te worden in het licht van de feiten. Ik neem aan dat jij op dit moment over meer feitenkennis beschikt dan ik, waardoor jij deze afweging beter kan maken.

 

Maar wanneer een onderneming in de komende 60 tot 90 dagen niet of slechts gedeeltelijk aan haar vaste lasten kan voldoen en daardoor de bestaande schuldpositie met tenminste 50% stijgt. Daarbij in acht genomen dat de schulpositie bij aanvang al meer is dan 50% van de jaaromzet over 2011. Dan is het mijns inziens terrecht dat er niet alleen gewezen wordt op consequenties maar dat er sprake moet zijn van het gericht opstellen van een "plan b" of dat er zelfs enkele voorbereidende maatregelen moeten worden getroffen.

 

Door schade en schande heb ik de afgelopen jaren geleerd dat er een groot verschil zit tussen wat je weet (=feit), wat je denkt en wat je hoopt. Wanneer een reddingsplan voor een aanzienlijk deel bestaat uit de ondernemer denkt en de ondernermer hoopt loop je een gedegen risico. Hiermee zeg ik niet dat iets onhaalbaar is, maar op basis van een kansberekening niet op één paard in te zetten.

 

Maargoed, zoals gezegd; jij zal inmiddels een vollediger beeld hebben en ik twijfel ook niet aan jouw capaciteiten om een gedegen oordeel te geven over de situatie.

 

Gr.

 

Steven

 

Link naar reactie

 

Nou goed, zoveel als 100 bedrijven hebben wij niet gedaan, maar geloof me, als je 150 van de 300 grondwerkers moet ontslaan kan je een probleem hebben

 

Met alles respect maar nogmaals geloof ik het allemaal niet zo. Een bedrijf met 300 man personeel gaat geen adviesbureau in de arm nemen die nieteens een kvk en adres gegevens op de website heeft staan.

 

 

Hans, wat is jouw visie omtrent het concreet maken van de taskforce=

 

Danny

 

Weer een ongefundeerde aanname van jouw kant. Stemmingmakerij....

 

Dat soort bedrijven komen niet via onze website bij ons...

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

 

Weer een ongefundeerde aanname van jouw kant. Stemmingmakerij....

 

Dat soort bedrijven komen niet via onze website bij ons...

 

En daarom ben ik niet geschikt voor fora,ik blijf reageren. Ga toch proberen het topic niet te veel te vervuilen met meer van mijn berichten aan je. Mijn mening lijkt me nu wel duidelijk omtrent je dienstverlening.

 

 

Waar zou ik stemming voor moeten maken ? Ik probeer HL leden te behoeden om 1k vooruit te betalen terwijl ze kosteloos hier terecht kunnen. Zeker als ze 1k vooruit moeten dokken aan een partij die anoniem op een website staat omdat ze zogezegd de site niet nodig hebben om aan deze klanten te komen.

 

 

Het ontkrachten, op een manier die nergens op slaat, dat je HL leden niet benaderd kan ik weerleggen met email berichten. Inderdaad,via HL kan je ook op een email knopje drukken en op die manier potentiële klanten scoren. Dus hou aub op met de vermoorde onschuld te spelen.

 

Danny

Link naar reactie

Ik snap de verwijten en argumenten onderling maar ik denk dat we een kant opgaan die we niet moeten willen.

 

Een aantal zaken hebben de onverdeelde aandacht van de moderatoren en die zullen daar al dan niet openbaar op terugkomen.

 

Om de boel weer een beetje ontopic te krijgen en niet langer op de man te spelen even een quote van stevenK.

 

Het idee van de HL Task Force blijf ik een warm hart toedragen. Maar ik vraag me ook nog steeds af hoe dit moet vormgeven. Ik heb daar wel een aardig idee over, op basis van wat hierboven staat: er zou bovenaan een apart tabje met 'HL Taskforce' kunnen staan, waar de adviseurs die meedoen worden gepresenteerd. En daar wordt *ook* aangegeven dat die mensen actief adviseren op HL en dat de advisering op HL, zowel openbaar als privaat 'om niet' is, alsmede dat die adviseurs *nooit* op basis van een casus zullen het initiatief tot betaalde dienstverlening zullen nemen, maar dat het de 'klant' uiteraard vrij staat één of meer van die adviseurs in te schakelen.

 

Meningen, ideeen, aanvullingen of interessante zienswijzen?

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Geen aanvullingen op stevenK zijn visie. Ik denk om concreter te kunnen worden is het wellicht verstandig dat de initiatiefnemers een aantal,waarvan zij denken dat ze van toegevoegde waarde kunnen zijn,Hl leden benaderen of er interesse is en een lunch gaan houden in een leuke witte boerderij ergens in het land.

 

Danny

Link naar reactie

... De Witte Boerderij gaat - waarschijnlijk binnenkort - de uitbreidingsverbouwing in, maar plek voor een lunchafspraak zal er zeker blijven, maar dat terzijde... :)

 

Ik voel inderdaad veel voor de opzet van StevenK, daarbij zit ik nog wel te brainstormen over het punt 'doorgeleiding' van de openbaarheid van HL naar de 'taskforce' omgeving. voorts denk ik dat - maar dat zit in het idee van StevenK ook al min of meer besloten - er iets over rolverdeling moet worden afgestemd. ???

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Ik denk dat er in de basis niet zoveel besloten hoeft te zijn, dus geen aparte forum omgeving die alleen door taskforce-leden en noodlottigen te betreden is. Dit zeg ik deels uit eigenbelang, want ik heb al ontzettend veel geleerd aan de hand van de problemen van anderen en de gevonden oplossingen hiervoor. Naast het eigenbelang zorgt het ook voor transparantie, zodat de taskforce nooit aangezien kan worden als verkapt acquisitie kantoor.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
Ik denk dat er in de basis niet zoveel besloten hoeft te zijn, dus geen aparte forum omgeving die alleen door taskforce-leden en noodlottigen te betreden is. Dit zeg ik deels uit eigenbelang, want ik heb al ontzettend veel geleerd aan de hand van de problemen van anderen en de gevonden oplossingen hiervoor. Naast het eigenbelang zorgt het ook voor transparantie, zodat de taskforce nooit aangezien kan worden als verkapt acquisitie kantoor.

 

Oh, dat is inderdaad misschien wel iets om mee te nemen in de condities: dat het - zolang het niet te gevoelig is om het openlijk te delen - 'ter lering ende vermaak' wordt behandeld op HL.

 

Dus dat het de hulpvrager min of meer verplicht wordt gesteld op HL actief het proces van hulpverlening te delen. Inderdaad vraag ik mij bij een aantal mensen af hoe het er nu voorstaat, nadat ze zich ooit in paniek hier hebben gemeld en nu niets meer van zich laten horen.

 

Zoiets DonLorenzo?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Ja, of laat het zoals het nu is (100% openbaar forum) en maak toch een besloten deel waar men in detail kan treden met naam, jaarrekeningen of wat dan ook, maar gebruik het alleen als aanvulling op het huidige board. Zoiets kan je ook realiseren door het mogelijk maken van 'verborgen' attachments of stukken van posts. Dit is denk ik wel iets te ingewikkeld gezocht. Het moet immers wel duidelijk blijven voor nieuwkomers/hulpzoekers.

 

Wat te denken van (bekeken vanuit oogpunt hulpvrager)

 

1. maak topic met vraag, krijg reacties e.d. precies zoals het nu gaat

2. taskforce lid attendeerd hulpbehoevende op het bestaan van de taskforce via post of PM en ontsluit dit gedeelte voor de hulpvrager

3. in het prive-gedeelte wordt de casus behandeld (digitaal alternatief voor de lunchmiddag)

3a. discussie en topic in openbare deelte lopen organisch door, net zoals dat nu kan gebeuren

4. Als de casus (het besloten deel) afgerond is wordt die discussie met instemming van de hulpbehoevende (eventueel met schoning/redactie van persoonlijke gegevens en/of details) aangeboden aan het publiek middels een 'archief' of gesloten topic. Nogmaals: alleen als alle betrokken partijen hiermee akkoord gaan.

Party & Reisverhalen http://www.donlorenzo.eu

Link naar reactie
Meningen, ideeen, aanvullingen of interessante zienswijzen?

Als je daarvoor een apart soort forum maakt waarbij de belanghebbenden (alleen door moderators te monitoren) met elkaar kunnen communiceren, dan kun je die in die hulpvraag voorzien op een manier waarbij het proces toch min of meer transparant is.

 

Bijvoorbeeld Marcel (om maar een willekeurig iemand te noemen ;D) heeft een probleem met zijn website, en naar aanleiding daarvan wordt dan een onderwerp in dat hulp-forum geopend waar alleen Marcel en ik toegang toe hebben maar die door moderators in de gaten gehouden kan worden. Als de vraagsteller dan ook nog eventueel anderen in dat draadje uit kan nodigen als hij dat wenselijk vindt, dan kun je dus met een mini-taskforce die verdoemde website weer aan de praat krijgen.

 

edit: DonLorenzo had dus zo'n beetje hetzelfde idee... ;)

Link naar reactie

Pfooee...was effe schrikken, maar gelukkig is er met www.qudo.nl niets aan de hand.... ;D ;D

 

Maar goed, inhoudelijk. Ik heb flink lopen dubben, aangezien mijn casus van een paar jaar geleden eigenlijk wel als een voorbeeld kan gelden. De meeste oudegedienden kennen het verhaal. (56777 lezers en still counting...)

 

Ik was heel open en eerlijk in mijn verhaal hoe ik moest stoppen met een winkel, achter zou blijven met een schuld en hoe er uiteindelijk een crediteuren akkoord uitgerold is.

 

Maar mijn openheid bracht mijn zaak niet ten goede. Ik was ook net nieuw en had geen idee wat de impact van een forum kon zijn. Regelmatig ben ik daarom door verschillende mensen terug gefloten wanneer ik weer eens te veel infomatie had vrij gegeven. En niet alleen door de mods, ook anderen belangstellenden die mij waarschuwden....

 

Et voila... de Task Force zag zijn eerste daglicht......

 

Iedereen weet dat Ruben mij toen verschrikkelijk goed geholpen heeft, maar achter de schermen was er soms een heel team aan het brainstormen, brieven aan het uitwerken, werd er juridisch advies gevraagd, werd ik emaotioneel bijgestaan, enzovoorts.

 

Maar door de openheid van het verhaal, kreeg ik ook veel reactie's van de leden die me "gewoon" wilden steunen. En dat voordeel heb je wanneer zoiets openbaar blijft.

 

Dus ik ben ook nog twee-ledig. Soms is het prima om achter de schermen te werken ivm de privacy en emotie van de zg TS, maar het moet ook een openbaarheid behouden, ook ter lering van anderen.

 

Het moet niet zo zijn dat de Task Force, HLKP, straks zo'n bekendheid krijgt dat men zich al aanmeld op HL en zich gelijk meld bij de HLKP, "want jullie hebben die en die ook zo goed geholpen"

 

Er zitten nog behoorlijk wat haken en ogen aan beste mensen, ik brainstorm nog even verder.....

 

 

Link naar reactie

Een vorm die mij wel aanspreekt is zoiets als een onderlinge-level binnen het forum, een darkroom kan ik het beter niet noemen.

 

Als een topic leidt tot de conclusie dat er gepraat moet worden op een niveau dat niet openbaar is, kan er een nieuw topic geopend worden dat alleen toegankelijk is voor forumdeelnemers die door de topicstarter (TS) uitgenodigd worden - en desnoods weer uitgesloten. Uiteraard kan moderatie meekijken.

 

Dat onderlinge-level kan ook voor projectjes gebruikt worden.

 

Wat we moeten vermijden, is dat er een quasi-taskforce ontstaat met allerlei mogelijke kruisverbanden en daaruit voortkomende conflicten onder de vlag van dit forum. HL kan geen endorsed experts aanstellen omdat we simpelweg geen gedoe met aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid moeten opzoeken, zeker niet in situaties waar mensen eventueel failliet kunnen gaan.

 

Dat indidviduele deelnemers samenwerken of zaken doen, is wat mij betreft prima. Het is tenslotte een ondernemersforum, geen kindergarten. Al zullen de regels wel randvoorwaarden stellen aan het commerciele speelveld, omdat het forum niet moet ontaarden in een soort van marktplaats vol spammerts.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het lijkt me haast niet mogelijk om dat binnen HL te verschaffen.

Als je dat achter gesloten duren doet, dan moet je namelijk per casus een deur zetten.

 

Er zijn er hier een aantal specialisten die dit op zich willen aanpakken. Per casus die op de gebruikelijke manier binnen komt, zeggen deze specialisten of ze voor dit geval beschikbaar zijn.

TS kan dan kiezen welke.

 

Vervolgens bekijkt de casusleider de situatie en bekijkt of hij extra hulp kan gebruiken. Bv iets fiscaals, admnistratief of iets dergelijks. Zo zou je naar mijn mening te werk moeten gaan. Dit moet je niet geheel binnen HL willen houden.

 

Voor je het weet heb je trouwens een stormvloed aan schreinende gevallen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Topic lijkt wederom weer op dood spoor....

 

Zijn er reeds concrete plannen gaande om spijkers met koppen te gaan slaan of op zijn minst is heel concreet te gaan brainstormen met desbetreffende leden?

 

Danny

Link naar reactie
Topic lijkt wederom weer op dood spoor....

maar is het niet.

 

Zijn er reeds concrete plannen gaande om spijkers met koppen te gaan slaan of op zijn minst is heel concreet te gaan brainstormen met desbetreffende leden?

Er is op dit moment eerst overleg in het modsteam en met de raad van advies over de wenselijkheid en de technische en juridische (on)mogelijkheden van een HL taskforce op een besloten subforum.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Topic lijkt wederom weer op dood spoor....

maar is het niet.

 

Zijn er reeds concrete plannen gaande om spijkers met koppen te gaan slaan of op zijn minst is heel concreet te gaan brainstormen met desbetreffende leden?

Er is op dit moment eerst overleg in het modsteam en met de raad van advies over de wenselijkheid en de technische en juridische (on)mogelijkheden van een HL taskforce op een besloten subforum.

 

Wow! Dat zijn mooie stappen!!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.