Grens aan de hulp via HL? Ja of nee?

Aanbevolen berichten

Even off-topic; Wel vreemd dat www.cornerstoneadvies.nl er nu uit ligt.
Inderdaad opvallend, hij had zich eerder al van HL teruggetrokken. Succès en groet, Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Even off-topic; Wel vreemd dat www.cornerstoneadvies.nl er nu uit ligt.
Inderdaad opvallend, hij had zich eerder al van HL teruggetrokken. Succès en groet, Hans

 

Van hl teruggetrokken? Via pm gehoord of heb ik iets gemist op hl waar hij dat aangaf.

 

Danny

Link naar reactie
Van hl teruggetrokken? Via pm gehoord of heb ik iets gemist op hl waar hij dat aangaf. Danny
Lees zijn posts maar terug, daar staat nu 'retired member' bij.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Retired..hmm,klinkt wel luxe..:)

 

Toch benieuwd waarom. Kan me niet voorstellen dat dat door reacties komt op hl. Als je 150 man moet ontslaan ben je wel wat gewend neem ik aan.

 

Danny

Link naar reactie

Even StevenK een Reus gegeven voor zijn hulp bij dit topic, geheel vanuit de visie waar het in dit topic over gaat.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Even StevenK een Reus gegeven voor zijn hulp bij dit topic, geheel vanuit de visie waar het in dit topic over gaat.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Inderdaad hulp bieden tot een bepaald niveau, waarbij je af en toe eens een uitzondering wil maken, zo vat ik de visie achter dit forum ook op. :)

 

Maar ik zag onlangs iets over het onderwerp crowd sourcing.

 

Dit forum leent zich op deze manier uitstekend voor goed betaalde managers om goedkoop hun problemen op te laten lossen door forums als higher level., een gevolg van social media waarin je als forum in mee zal moeten groeien.

 

Zo wordt de inzet van deelnemers van dit forum op een gegeven moment niet meer gebruikt voor ..., maar wordt er gebruikt gemaakt van........

Je wordt een soort vrijwilliger, zelfs je eigen concurrent aangezien degenen die er gebruik van zullen maken hier dus wel een tarief voor vragen en zelfs een onderdeel kunnen zijn van intern mismanagement.

 

Ik vrees dat initiatieven zoals van higher level op den duur meer gebruikt worden als oplossing voor externe inhuur en intern personeel, gratis advies aan mogelijke opdrachtgevers.

 

Een klein voorbeeldje hiervan zie je al in de topic premieverhoging schadeverzekeringen.

In plaats van intern dit probleem op te lossen of een adviseur hierin aan te trekken, wordt dit probleem eventjes hier neergelegd, echter gebeurt dit door een verontruste werknemer of een manager op zoek naar gratis advies ?

Persoonlijk vind ik In het 2e geval dat er aan ons advies een prijskaartje zal moeten hangen. :)

 

Terecht dat deze topic op slot gaat, maar verwacht wel dat dit soort vragen in de toekomst vaker hier terecht gaan komen.

 

We blijven ondernemers en daarbij hoort een omzet met winst.

Als er aan vrijwillig advies dik verdiend gaat worden, dan wil ik daar persoonlijk als ondernemer ook wel aan meeverdienen,

 

Voor dit forum is het gewoon een kwestie van flexibel aanpassen en snel schakelen, mochten ze hierbij hulp nodig hebben, dan verwijs ik ze daarbij naar Higherlevel.nl, daar zijn veel ondernemers en moderators op aanwezig die hier inhoudelijk aan kunnen bijdragen met goede (gratis) adviezen en tips. ;).

 

 

Groetjes,

Adlasko

 

 

Link naar reactie

Terecht dat deze topic op slot gaat, maar verwacht wel dat dit soort vragen in de toekomst vaker hier terecht gaan komen.

 

Ik snap je bezorgheid echter komt het gedurende de 9 jaar dat we nu bestaan relatief weinig voor.

Daarnaast is het in 95% van de gevallen met een beetje speurwerk vrij snel te filteren.

 

 

Link naar reactie

Terecht dat deze topic op slot gaat, maar verwacht wel dat dit soort vragen in de toekomst vaker hier terecht gaan komen.

 

Ik snap je bezorgheid echter komt het gedurende de 9 jaar dat we nu bestaan relatief weinig voor.

Daarnaast is het in 95% van de gevallen met een beetje speurwerk vrij snel te filteren.

 

 

 

@Frans Sijtsma

 

Ik verwacht een toename van dit soort vragen als gevolg van crowd sourcing :)

Bezorgdheid is een groot woord, ik zie een aanpassing meer als een extra kans voor de ondernemers die hier tot nu toe vrijwillig en gratis hun bijdrage leveren.

 

Dit zou bijvoorbeeld kunnen door een extra groep aan te maken als bijv. betaald advies.

Dan hoef je dit soort topics niet op slot, maar eenvoudig verplaatst. ;)

Idee voor een lidmaatschap ? ;)

 

Groetjes,

Adlasko

Link naar reactie

Even voor mijn beeld: wanneer is verzocht dit topic op slot te doen?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Even voor mijn beeld: waneer is verzocht dit topic op slot te doen?

 

[glow=yellow,3,3,3]NIET[/glow]

Adlasko heeft het niet over DIT topic namelijk, en de reacties daarop gaan dus ook niet over dit topic ;)

Adlasko haalt een voorbeeld aan, het gisteren gesloten topic " premieverhoging schadeverzekeringen":

In plaats van intern dit probleem op te lossen of een adviseur hierin aan te trekken, wordt dit probleem eventjes hier neergelegd, echter gebeurt dit door een verontruste werknemer of een manager op zoek naar gratis advies ?

Persoonlijk vind ik In het 2e geval dat er aan ons advies een prijskaartje zal moeten hangen.

Terecht dat deze topic op slot gaat, maar verwacht wel dat dit soort vragen in de toekomst vaker hier terecht gaan komen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Terecht dat deze topic op slot gaat, maar verwacht wel dat dit soort vragen in de toekomst vaker hier terecht gaan komen.

 

Ik snap je bezorgheid echter komt het gedurende de 9 jaar dat we nu bestaan relatief weinig voor.

Daarnaast is het in 95% van de gevallen met een beetje speurwerk vrij snel te filteren.

 

 

 

@Frans Sijtsma

 

Ik verwacht een toename van dit soort vragen als gevolg van crowd sourcing :)

Ongetwijfeld, maar dat wil niet zeggen dat de vragen ook beantwoord worden :) Niet alleen de mods maar ook de 'harde kern' van adviseurs zijn zelf mans genoeg om dat onderscheid te maken.

Link naar reactie

 

Er zijn zat platforms waar adviseurs en dienstverleners hun aanbod kunnen doen in ruil voor een financiële vergoeding. HL is voor ondernemers die elkaar willen helpen, en via het forum is dat gratis. Het is bovendien geheel vrijwillig. Dat HL zo een factor is in het internet als marktplaats waardoor prijzen dalen, is met of zonder dit forum een onvermijdelijke ontwikkeling. Informatie wil vrij zijn, dus kennis volgt. Hoe meer content, informatie en kennis een commodity, hoe goedkoper het wordt.

 

Als kenniswerker, informatieverstrekker of contentmaker zal je je dus op uniek aanbod moeten mikken en selectieve distributie. En hopen dat een concurrent niet de markt gaat verzieken.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Er zijn zat platforms waar adviseurs en dienstverleners hun aanbod kunnen doen in ruil voor een financiële vergoeding. HL is voor ondernemers die elkaar willen helpen, en via het forum is dat gratis. Het is bovendien geheel vrijwillig. Dat HL zo een factor is in het internet als marktplaats waardoor prijzen dalen, is met of zonder dit forum een onvermijdelijke ontwikkeling. Informatie wil vrij zijn, dus kennis volgt. Hoe meer content, informatie en kennis een commodity, hoe goedkoper het wordt.

 

Als kenniswerker, informatieverstrekker of contentmaker zal je je dus op uniek aanbod moeten mikken en selectieve distributie. En hopen dat een concurrent niet de markt gaat verzieken.

 

;D

 

 

@twabla

Helemaal mee eens :)

 

On topic

De vraag was "Grens aan de hulp via HL?"

Ik meen dat mijn antwoord hierop wel inhaakt op een gedachte van veel forumleden.

Leuk discussiepunt nietwaar ? :)

 

Het betaald advies betreft vragen gesteld door werknemers in dienstverband, Higherlevel blijft in de basis natuurlijk volgens hetzelfde concept omgaan met informatieverstrekking zoals het nu gaat.

Voor de speciale groep die middels crowd sourcing het inhuren van (extern) personeel omzeilt, vind ik dat je ook op dit forum duidelijk je grenzen mag aangeven aan wie je informatie verstrekt, zonder ze te weren. ;)

Ik vind het geen schande als forumleden voor dit soort alternatieven een tarief rekenen, zaken zijn zaken.

 

Duidelijk een "betaald advies" onderdeel introduceren, waarbij er per advies bijv. één reus wordt toegekend, die weer samenhangt met een beloning. Zowel opdrachtgevers als dienstverleners krijgen een eigen inlog d.m.v. een lidmaatschap.

Elke vraag tegen een vast tarief, welke periodiek wordt gefactureerd.

 

Je kan wel wachten tot een concurrent de markt gaat verzieken, of op je eigen integere manier een voorbeeld geven hoe je hiermee als ondernemer om moet gaan. Ieder kan uiteraard zelf de keuze maken of hij zich beperkt tot vrijwillig kosteloos advies of hiernaast ook inhoudelijker advies wil geven tegen een beloning.

 

Het is toch geen schande om als ondernemer op een ondernemersforum over kansen en inkomsten te praten ?

 

Voor alle duidelijkheid :

Ik geef gewoon een stelling ter discussie op de vraag " Grens aan de hulp via HL?"

 

Groetjes,

Adlasko

 

Link naar reactie

Betaald of onbetaald: volgens mij staat dat los van ondernemer- of werknemerschap.

 

Er worden hier bv gratis bedrijfsnamen gesuggereerd aan allerlei starters. De namenbusiness was ooit een markt, al denk ik niet dat de vragers op dit forum budget hebben voor professionele namenbedenkers.

 

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat ook gevestigde bedrijven hier vragen stellen over diensten die relevant zijn voor (kleine) ondernemers. Ik zou die dialoog zelfs aanmoedigen! Gouden Gids, TPG, banken: ze komen allemaal langs maar durven niet mee te doen omdat hun bijdragen in het commentaar afgewezen worden.

 

Calimerocomplex, als je het mij vraagt. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Zelf ben ik hier belangeloos door een aantal mensen op HL geholpen met adviezen en antwoorden (Zonder anderen tekort te willen doen noem ik een Joost, een Frans en een StevenK etc..., die mij ooit geadviseerd hebben bij heel concrete situaties op een manier die verder ging dan het gebruikelijke vraag en antwoord in de topics).

 

Geheel indachtig de 'HL Taskforce' heb ook ik mensen kunnen helpen met gratis keukentafel- c.q huiskamersessies, coaching op afstand en, al dan niet in combinatie met een sessie, met gerichte 'huiswerktaken' opgezadeld waarmee men tot bepaalde inzichten is gekomen die aan de oplossing bijdroeg.

 

Ik ben blij dat dit kan en toch heb ik ooit dit topic gestart met de vraag waar de grens moest liggen. Nu zat er kort geleden ineens iets in mijn mail, wat ik graag met jullie deel. Mijn idee is dan ook om hulpvragers op een gegeven moment (in mijn geval zal dat het verzorgen van een gratis huiskamer- c.q. keukentafelsessie o.i.d. zijn) te vragen om zoiets als DIT te steunen in ruil voor de gevraagde / geboden hulp

 

Graag jullie mening?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

 

Misschien moeten we een BELOON link toevoegen waar elke deelnemer een goed doel naar keuze aan vast kan plakken, zodat bezoekers die hun waardering in geld willen uitdrukken dat via dat goeie doel kan doen.

 

Hmm. Niet teveel knopjes toevoegen denk ik dan ook weer....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik vind het idee van Hans heel goed. Wat mij betreft zou het zelfs verder mogen gaan. HL (de mods) kiest een goed doel waar het zich aan verbindt. Alle hulpvrager/krijgers en meelezers die hier informatie vinden waar ze wat aan hebben kunnen via een link op de website een bedrag(je) doneren en hiermee hun waardering tonen voor de hulp die ze hebben gekregen.

 

En wat betreft het te kiezen doel vind ik de suggestie van Hans prima. Liever geen discussie topic over welk goed doel het dan zou moeten worden, laat de mods dat maar uitvechten en 10 februari a.s. bekend maken ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Er ís toch al een goed doel gekoppeld aan iemands activiteiten en antwoorden hier op het forum? Namelijk betere ondernemers, wat betekent betere bedrijven, méér werkgelegenheid, méér toegevoegde waarde, meer welvaart. Dáár doen we het allemaal voor! :)
Maar ik vind dat iemand die hulp heeft gekregen op één of andere manier wel waardering kan tonen. Ook al krijgt de hulpverlener niets betaald, er is wel iets van waardebeleving voor de hulpvrager aan gekoppeld. Eigenlijk zoals Marjan het ook al aangeeft.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.