De enige vrijheid van de ondernemer

Aanbevolen berichten

De enige vrijheid die je hebt als ondernemer is om te kiezen wie je klanten zijn. Vervolgens ben je de rest van je leven bezig met het voldoen aan hun verwachtingen.

 

dit is de prikkelende one-liner van vandaag en ik ben het er niet mee eens. ten eerste omdat de keuze niet is wie je klanten zijn, maar wie je klanten niet zijn. je kunt immers alleen klanten afwijzen. ten tweede heb je als ondernemer meer vrijheden: wat voor producten en diensten je levert, hoe je je positioneert, je werktijden, je locatie enzovoort.

Link naar reactie

Met als voordeel dat je wat gemakkelijker die baas kunt lozen, als het een lastige klant blijkt te zijn.

 

Verder denk ik dat je als ondernemer meer moet zorgen voor een goed product, en minder hoeft te verantwoorden hoe je daartoe komt. Als je als loondiener in 2 dagen doet wat normaalgesproken een hele week kost, is het niet zo dat je vanaf woensdag vrij hebt... als je dezelfde dienst als ondernemer levert is dat wel zo, al zou ik het er niet bij zeggen ;)

Link naar reactie

Ik vind 'ondernemer' een veel breder begrip dan "iemand met een bedrijf en klanten". In mijn visie heeft het te maken met het realiseren van ideeën, business outlines...dromen.

Met je rol in de wereld zelf invullen en het niet laten afhangen van een ander- omdat je daar zelf verantwoording voor kunt nemen en van invloed kunt zijn.

 

Dat je vrijheid toch ergens wel beperkt is denk ik wel :)

Maar dat geldt voor iedereen- niet alleen voor ondernemers.

 

Link naar reactie

Vrijheid bestaat bij de gratie van grenzen en beperkingen.

 

Een ondernemer is iemand die voor eigen rekening en risico werkt. Dat biedt dus al de nodige beperkingen, namelijk dat je niet voor andermans rekening kan handelen. De vrijheid ontstaat vooral door winst te maken, daardoor wordt de eigen rekening hoger en de risico's die je loopt beter verzekerbaar, gevolg; je kan die projecten oppakken die niet direct aan de winst bijdragen en die klanten selecteren die het beste bij jou passen. Als je de paradox die hierin zit kan doorbreken wordt je een succesvolle ondernemer.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie

Ik denk dat je als ondernemer meer de vrijheid hebt om de dingen te doen zoals jij vindt dat ze gedaan moeten worden. Ook al werk je voor een klant, je hebt de vrijheid om je eigen strategieën toe te passen.

 

Op het moment dat je mensen in dienst neemt vind ik dat je verantwoordelijkheden enorm toenemen. Als werkgever ben je verantwoordelijk voor hun brood op de plank waardoor je natuurlijk weer wat minder vrijheid hebt.

 

Het is in ieder geval niet zo dat je met niemand rekening hoeft te houden als ondernemer ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.