• 0

Moet ik helemaal door 6 aanmaningen heen voor een incassotraject afgerond is?

L.S.

 

Ik heb een vraag inzake een een wanbetaler. Ben ik verplicht om de niet betalende afnemer minimaal 3 x maal schriftelijk in gebreke te stellen om hierna wettelijk correct gezien te handelen een incasso traject met een derde partij te starten...

 

die op haar beurt wederom 3 x schriftelijk moet aanmanen om de discussie te voorkomen, van ik heb geen post ontvangen?

 

Graag uw advies hierin wat wettelijk gezien verplicht is.

 

mvgr

Daniel

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

J kan iemand maar 1 keer gebreke stellen.

 

Het helemaal afhankelijk van de deal die je hebt met het incasso bureau. Sommige nemen het na de herinnering al over andere pas na de 1ste aanmaning.

Wettelijk gezien hoef je iemand alleen de gelegheid te geven om te betalen en kunnen aantonen dat je hem de gelegeheid hebt gegeven.

 

Waar heb je die wijsheden van die 3x + 3x vandaan?

Link naar reactie
  • 0

dank dank..voor je reactie

 

Tja...logica? school? als iemand 6 ''normale'' brieven schrijft....hoe klein is de kans dat er dan niet minimaal 1 brief is aangekomen? dit omdat er velen zijn die direct, en te hard proberen te incasseren... zonder het voor traject van 6 brieven....wie van de 2 staat dan sterker? en is eerlijker?

 

Corrigeer me als ik verkeerd denk? als ik het zeker wist had ik geen advies nodig? ;)

 

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

PS de reden dat hij niet kan betalen weet k, maar is dat wel relevant? Ik koop ook geen luxe als ik daar geen budget voor heb...dus tja...?

 

Misschien is de reden in dit geval niet relevant maar vaak is het een simpel administratief probleem. Zeker bij grote bedrijven.

 

Maar na 3 maanden zou ik het allang bij een incassobureau neergelegd hebben.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.