Ik ben al een jaar bezig met de bank1 om een financiering rond te krijgen.
Heb een ondertekende offerte liggen voor totaal 475K waarvan 300K met een BBMKB.
De bank1 wilde hiermee maar moeilijk akkoord gaan en vroegen ook nog een Bankgarantie gesteld door een andere bank2 van 200K.
Ik heb via mijn holding 51% van de aandelen en ben directeur en bevoegd.
Aandeelhouder 1 heeft 31%
Andeelhouder 2 heeft 18%
Mijn holding is mede-hoofdelijk aansprakelijk, prive ook nog voor 75K getekend (voorwaarde BBMKB), en verpanding van voorraden (300K) en debiteuren.
Ja, ze hebben een hoop vertrouwen in me (not).
Geld is nodig voor productie van producten waar wij 1000K in hebben gestopt ter ontwikkeling. klanten staan in de rij.
Er is haast bij geboden nu.
Probleem:
Mijn holding kan de bankgarantie stellen maar, de fiatteur wil persé dat aandeelhouder1 de Bankgarantie van 200K stelt, als reden wordt gegeven dat dan de meerderheid van aandelhouders zich dan heeft gecommiteerd.
En nu juist dit stukje snap ik niet.
Kan iemand dit verhelderen?
Op zich geen probleem allemaal echter aandeelhouder1 bankiert bij bank1 en bestaat uit meerdere personen, gezamelijk bevoegd, moeilijk allemaal samen te krijgen binnen 1-2 weken. Dit is wel nodig om bij een bank2 een rekening te openen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
boeda
boeda
Ik ben al een jaar bezig met de bank1 om een financiering rond te krijgen.
Heb een ondertekende offerte liggen voor totaal 475K waarvan 300K met een BBMKB.
De bank1 wilde hiermee maar moeilijk akkoord gaan en vroegen ook nog een Bankgarantie gesteld door een andere bank2 van 200K.
Ik heb via mijn holding 51% van de aandelen en ben directeur en bevoegd.
Aandeelhouder 1 heeft 31%
Andeelhouder 2 heeft 18%
Mijn holding is mede-hoofdelijk aansprakelijk, prive ook nog voor 75K getekend (voorwaarde BBMKB), en verpanding van voorraden (300K) en debiteuren.
Ja, ze hebben een hoop vertrouwen in me (not).
Geld is nodig voor productie van producten waar wij 1000K in hebben gestopt ter ontwikkeling. klanten staan in de rij.
Er is haast bij geboden nu.
Probleem:
Mijn holding kan de bankgarantie stellen maar, de fiatteur wil persé dat aandeelhouder1 de Bankgarantie van 200K stelt, als reden wordt gegeven dat dan de meerderheid van aandelhouders zich dan heeft gecommiteerd.
En nu juist dit stukje snap ik niet.
Kan iemand dit verhelderen?
Op zich geen probleem allemaal echter aandeelhouder1 bankiert bij bank1 en bestaat uit meerdere personen, gezamelijk bevoegd, moeilijk allemaal samen te krijgen binnen 1-2 weken. Dit is wel nodig om bij een bank2 een rekening te openen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30789-1000-procent-zekerheid-en-voorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag