• 0

Feiten en cijfers webwinkel dierbenodigdheden

Hallo,

 

Wederom een vraagje van deze leek die bezig is met het opstarten van een webwinkel in dierbenodigdheden.

Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden en hoop dat hier iemand (misschien in de zelfde branche) raad weet.

 

In mijn ondernemingsplan ben ik aan het marketingplan toe.

 

Ik heb cijfers gevonden (uit 2009) die gaan over dierenspeciaalzaken. Nu vroeg ik me af of ik deze wel kan gebruiken?

Mijn webwinkel richt zich met name op hond en kat.

 

En moet ik ook niet marktcijfers hebben die gaan over de verkoop van dierbenodigdheden via internet?

Deze zijn lastig te vinden.

 

Ik dank u vast voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht zou ik zeggen dat je eraan denkt met hun in zee te gaan ;) Weet niet hoe makkelijk ze zijn deze cijfers anders vrij te geven..

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan de volgende cijfers wel achterhalen;

 

aantal huishoudens in Nederland (Centraal bureau voor de Statistiek)

aantal honden per huishouden

aantal katten per huishouden

Thuiswinkel.org publiceert regelmatig rapportjes over hoeveel Nederlanders online kopen

(Via Internet te achterhalen)

 

Dan weet je hoe groot de totale potentiele markt in Nederland is voor je online honden/katten benodigheden

 

 

Atinoz is de partij achter ondermeer de volgende concepten:

www.kpg7.nl (online boekhouden voor ondernemers ZZPers en MKB)

www.NomNom.eu (social media concept: je babynamen lijstje online)

Link naar reactie
  • 0

Google al eens geprobeerd?

http://www.marktdata.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=319&Itemid=2

http://www.rhp.nu/news/339/77/Omzet-dierenspeciaalzaken-gaat-gebukt-onder-crisis-en-internet

 

Zooplus de meest actieve webhop die ik zo Google en volgens mij een van de meest succesvolle.

http://www.zooplus.nl/

Gewoon eens kijken hoe die het aanpakken. Bestel er ook wat.

 

Maar ga nu niet de klassieke fout maken van een schatting van de markt en daar percentages van percentages van percentages van. Het is duidelijk dat er een gigantische markt is maar heel veel hangt af van je budget en je ondernemerskwaliteiten.

 

Het is gemakkelijker om meteen een redelijk aandeel te pakken met een goed plan en een redelijk budget dan klein te beginnen en hopen dat het wat gaat worden met veel tijd en geduld.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties.

 

De hoeveelheid honden en katten en huishoudens met huisdieren had ik gelukkig al gevonden.

En ja, ik ken google. ;)

Veel voorbeelden staan bol van de percentages. Vandaar dat ik dacht dat dat de bedoeling was.

 

Ik kan zo het een en ander wel in kaart brengen.

Het is een beetje een lang verhaal om uit te leggen wat de bedoeling is maar ik heb een idee die je bij de meeste dierenwinkels niet vind. Kan er dus weinig nog over vertellen. ;)

 

Ik ga ook meer de richting op van speeltjes, kleding en hebbedingetjes. I.p.v. traditionele dierenwinkel met voer.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reacties.

 

De hoeveelheid honden en katten en huishoudens met huisdieren had ik gelukkig al gevonden.

En ja, ik ken google. ;)

Veel voorbeelden staan bol van de percentages. Vandaar dat ik dacht dat dat de bedoeling was.

 

Ik kan zo het een en ander wel in kaart brengen.

Het is een beetje een lang verhaal om uit te leggen wat de bedoeling is maar ik heb een idee die je bij de meeste dierenwinkels niet vind. Kan er dus weinig nog over vertellen. ;)

 

Ik ga ook meer de richting op van speeltjes, kleding en hebbedingetjes. I.p.v. traditionele dierenwinkel met voer.

 

 

Ook daar zijn er al genoeg van ;) Maar ga je merken als Bonzo/Pedigree ook verkopen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.