• 0

Aantal kleine vragen over drukwerk, huisstijl en webdesign

Ik wil een webdesign onderneming starten met als primaire activiteit het ontwerpen en realiseren van websites voor het MKB en starters. De secundaire activiteit van deze onderneming word het aanbieden van een totaal pakket zodat startende ondernemers alles goedkoop en gemakkelijk onder een dak kunnen afnemen.

 

Ik wil via deze weg een klein aantal vragen stellen, ik zou graag te weten komen wat de behoefte van het MKB en de starters is op het gebied van huisstijl, drukwerk en webdesign.

 

Edit: verwijderd door moderator omdat (commercieel) marktonderzoek op Higherlevel.nl niet is toegestaan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat u eerst goed na zult moeten denken over hoe u het als startende ondernemer zelf zou willen.

 

Wat verstaat u onder noodzakelijkheden voor een starter/MKB? Voor mij begint een bedrijf met een goed idee dat eindigt in winst, maar daartussen zit naast bijvoorbeeld een goede bedrijfsvoering en bikkelhard werken m.i. nog het belangrijkste deel: de identiteit van een bedrijf. De identiteit van een klein bedrijf wordt deels bepaald door de drijvende kracht achter een bedrijf maar in deze tijden zeker ook door uiterlijk vertoon.

 

Je kunt er dus vergif op innemen dat een starter, afhankelijk van de sector, 'full blown' op de markt wil komen. Dus: een huisstijl welke terugkomt op al het communicatiemateriaal. (website, papieren, mixed media). Voor andere ondernemingen dan starters is je totaalpakket dus al niet relevant meer, tenzij het om een herziening/verfrissing van een bedrijf gaat. Om je in de laatstgenoemde markt te bewegen zul je echter veel ervaring/bekendheid moeten hebben. Veelal blijft een bedrijf bij zijn oude vertrouwde mediabureau, zelfs bij een redesign.

 

Heeft u zelf door dat C-Concepts al door veel mensen gebruikt wordt? Ook in de zin van potentiële concurrenten? Heeft u tevens door dat als u een totaalpakket wilt bieden, u ook op zoek zult moeten gaan naar een goede tekstschrijver? NOFI!!

 

[ik weet dat ik in mijn relaas totaal voorbij ga aan de hardwerkende ondernemer die zichzelf door kwaliteit vanzelf over de markt beweegt, zelfs met een door een kleuter gemaakte huisstijl/reclame. In het gros van de gevallen zal dit echter niet het geval zijn.]

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.