• 0

Meta beschrijving als reclame tekst of seo ?

Hallo allen,

 

Ik ben mijn webshop aan het vullen. Dit dmv CMS. Bij ieder artikel dat ik plaats kan ik de meta titel en de metabeschrijving invullen. Uiteraard heb ik een pittige zelfstudie gedaan ( lees: veel googlen ) om het SEO proces een beetje te snappen.

 

De meta titel is me helemaal duidelijk. En ook de meta beschrijving leek ik prima te snappen. Maar...

 

Nu lees ik op vele SEO gerelateerde sites dat de Meta beschrijving door Google niet meer gebruikt word voor de zoekresultaten. De enige toegevoegde waarde die deze meta beschrijving dus nog heeft is een reclame middel. Een verleidende tekst maken die klanten over de streep moeten trekken.

 

Dit zou dus betekenen dat het 'verweven van zoekwoorden' in de meta beschrijving niet meer nodig is.

 

Daarnaast lees ik ook regelmatig nog op dit soort SEO sites dat het word aangeraden om per pagina een specifieke omschrijving te plaatsen en word het verweven van zoekwoorden weer wel aangeraden....

 

Aangezien ik op dit moment c.a. 200 artikelen in mn webshop aan het zetten ben, en ik per artikel de meta informatie in kan geven, vroeg ik mij af wat nu juist is?

 

Als de meta beschrijving niet meer gebruikt word voor zoekresultaten is het dan niet handig om bij ieder artikel dezelfde meta beschrijving te plaatsen. Een mooie pakkende reclame zin zeg maar.

 

Ik hoop dat ik het goed begrepen hebt, zo niet hoor ik het uiteraard graag.

 

Wat vinden jullie van mijn gedachtengang? Klinkt het logisch? Praat ik onzin?

 

De groeten van Mike F

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Das snel... :)

 

Bedankt voor je reactie. Mn shop is momenteel offline vanwege plaatsen van producten.

 

Ik wil inderdaad in de beschrijving de klant informeren. De omschrijving moet iets worden als:

 

''Compleet aanbod, tegen lage prijzen. Laat u overtuigen en surf naar onze webshop'

 

Aangezien dit een algemene tekst is, vroeg ik mij af of ik deze tekst bij ieder artikel in de meta beschrijving kan plaatsen?

 

Ik hoor graag je reactie

Link naar reactie
  • 0
Ik wil inderdaad in de beschrijving de klant informeren. De omschrijving moet iets worden als:

 

''Compleet aanbod, tegen lage prijzen. Laat u overtuigen en surf naar onze webshop'

 

Hier informeer je je klanten toch niet mee. Kan je niet beter de naam en prijs van je artikelen zetten. Bijv. Nike voetbalschoenen, model 123 Prijs 62 € Dan is die beschrijving ook gelijk uniek. Als je een beetje XML kan dan kan je dat gemakkelijk automatiseren.

 

Vriendelijke groet

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Het dubio waar ik mee zit is:

 

Heeft het vermelden van product gerelateerde informatie nog wel zin als ik overal lees dat deze meta beschrijving niet meer mee telt bij de zoekresulaten.

 

Als dit zo is, is het dan niet handiger om een meer algemene reclame-achtige tekst te plaatsen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
geplaatst door: Mike F    geplaatst op: Vandaag om 01:58:42

Het dubio waar ik mee zit is:

 

Heeft het vermelden van product gerelateerde informatie nog wel zin als ik overal lees dat deze meta beschrijving niet meer mee telt bij de zoekresulaten.

 

Als dit zo is, is het dan niet handiger om een meer algemene reclame-achtige tekst te plaatsen.

 

Dat komt zo spam achtig over,

 

Ik ben van mening dat je het beter of goed (elk artikel en eigen text) of anders beter niet kan doen. (Duplicate Content Penalty)

 

Ps Ik zelf ben een groot voorstander voor het gebruik van W3C richtlijnen afgezien of dat dat zinvol is voor de zoekresulaten.

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Unieke beschrijvingen tellen zeker wel mee laat je niet van alles wijsmaken. Stel je verkoopt een paar nike schoenen:

 

Beschrijving: Een mooi paar roze Nikes. Deze Nike schoenen zorgen voor een zeer comfortabel gevoel aan uw voeten. Met deze schoenen kunt u bijvoorbeeld onbezorgd sporten zonder last te hebben van uw enkels of voetzool. Schoenmaat 42.

 

Als je goed kijkt zie je ook keywords erin voorkomen namelijk roze Nikes en Nike schoenen maar het valt niet op ;)

Link naar reactie
  • 0

Meta description wordt getoont bij de zoekresultaten van in ieder geval Google. Het zijn die twee regels onder de link van de zoekresultaten.

 

Dus JA! Dit is een perfecte plaats voor marketing! Zorg er voor dat mensen op de link klikken na het lezen van je twee regels Meta Description. Laat je ze weg, dan verzint Google zelf twee regels tekst, vaak de eerste paar regels van de leesbare tekst op de betreffende pagina van je site.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Meta description wordt getoont bij de zoekresultaten van in ieder geval Google. Het zijn die twee regels onder de link van de zoekresultaten.

 

Dus JA! Dit is een perfecte plaats voor marketing! Zorg er voor dat mensen op de link klikken na het lezen van je twee regels Meta Description. Laat je ze weg, dan verzint Google zelf twee regels tekst, vaak de eerste paar regels van de leesbare tekst op de betreffende pagina van je site.

 

Sorry, dat is zeker niet in alle gevallen meer waar, het kan zijn dat Google de metabeschrijving overneemt maar het hoeft niet (heb daar in de praktijk al voorbeelden van gezien).

 

Maar dat het van belang is om meta-beschrijvingen in te vullen ben ik het helemaal mee eens.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals hier al wordt gezegd, meta tags "omschrijving" zijn zeker waardevol en deze moet je niet negeren.

 

SEO is een combinatie van veel factoren, waaronder ook nog steeds meta omschrijving.

 

Ik wil je nog als tips meegeven dat je de meta omschrijving serieus moet nemen, dus:

 

• Maak hier echt een mooie beschrijving van de pagina.

• Zorg dat belangrijke woorden uit de pagina content terugkomen in deze omschrijving.

• Zorg dat elke pagina zijn eigen unieke meta omschrijving heeft.

• Prop de meta omschrijving niet vol met zoekwoorden.

• Zet geen lappen tekst of de hele paginacontent in de meta tag.

 

Gebruik als stelregel dat de meta omschrijving is bedoeld om een menselijke bezoeker in beknopte tekst duidelijk te maken waar de bijbehordende pagina over gaat. Dát moet het uitgangspunt zijn en niet hoe Google er verder mee omgaat.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor alle reacties tot nu toe !!

 

Ok ik moet er dus voor zorgen dat de meta beschrijving; uniek is, productinfo moet erin voorkomen, klant gericht en de tekst moet overhalen tot klikken.

 

Om het voorbeeld van de Nike schoen aan te houden, zou een onderstaande meta beschrijving dan ok zijn?

 

Roze Nike schoen, kwalitatief sterke schoen met een comfortabel loopvermogen. Maat 43. Snelle levering en lage verzendkosten. Bestel snel

 

Als ik nu ook een Adidas schoen aanbiedt mag ik dan enkel de merknaam wijzigen? Maak dit de beschrijving nu uniek? Of ziet google 1 enkele wijziging ook als dubbele content?

 

Roze Adidas schoen, kwalitatief sterke schoen met een comfortabel loopvermogen. Maat 43. Snelle levering en lage verzendkosten. Bestel snel

 

Groeten Mike

Link naar reactie
  • 0

Best maak je alles zo uniek mogelijk.

Je mag prima alleen het woord Nike vervangen door Adidas, maar het is beter als je de hele zin aanpast. Mocht dat veel werk worden, maak je er niet al te druk om. Zoals al gezegd, heel veel waarde wordt er niet aan gehecht door de zoekmachines. Het is slechts een onderdeel van het totaalplaatje.

Ikzelf heb bijvoorbeeld bijna nergens metatags en meta description ingevuld. Toch loopt mijn webwinkeltje wel aardig.

Link naar reactie
  • 0

Ha Wouter,

 

Bekende foto... WW forum?

 

Ik heb inderdaad behoorlijk wat producten toe te voegen aan mn webshop. Voor ieder product een geheel eigen unieke beschrijving maken is behoorlijk lastig. Ook omdat er over mn producten niet zo heel veel informatie te melden is.

 

Vandaar dat ik de product info wou combineren met een standaard tekst. Zoals de Nike en de Adidas schoen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder gezegd hierboven kijkt google niet meer zo naar die tags. De tags mogen niet te lang zijn.

 

De titel van uw website zelf mag maar 57 tekens bevatten.

 

Meta description: 103 tekens

 

Schrijf hiervoor een pakkende description dat de mensen uitnodigd om op jouw link te klikken.

 

Meta keywords: 37 tekens

 

Pak hiervoor enkele woorden uit je content per pagina

 

Elk onderdeel in het seo proces vormt namelijk een ketting die zich beetje van dit beetje van dat zich aanvuld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.