• 0

Webshophost

beste lezer,

 

ik wil een webshop op zetten, nou vroeg ik me af of ik deze moet hosten met een webshop sitebuilder, of bij iemand zonder zo'n site builder, en dat ik het laat maken door een onafhankelijk bedrijf. ik zou graag jullie meningen en ervaringen hier over willen horen. yourhosting wil ik niet omdat ik lees dat als je daar stopt, dat yourhosten toch door blijft gaan met automatisch geld afschrijven.

 

maar wat blijft er dan over, ik ben een beginent ondernemer, met een buget van max €150,- ( als dit te kort komt dan wil ik graag horen waar en hoeveel dat gaat kosten)

 

nick janse, 17 jaaar

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo nick,

 

Na een aantal malen je berichtje te hebben gelezen geloof ik dat ik begrijp waar je naar op zoek bent :)

Er zijn legio hosts die jou een url + hostingruimte + een webwinkel aanbieden. Echter zou je ook kunnen kiezen voor een gratis webwinkel pakket zoals oscommerce of magento.

Deze kun je downloaden en vervolgens makkelijk bij je host onderbrengen. Ook zou je kunnen kijken op de site van mijnwebwinkel waar ze de hosting en de winkel in een pakket aanbieden.

 

Kortom, heel veel keuze, ook voor een wat kleiner budget!

 

Succes en als je vragen hebt, stel ze gerust

 

Software Development | Software Design

Link naar reactie
  • 0

Als je over geen of weinig technische kennis beschikt, begin dan zeker niet aan Magento, OSCommerce of welk open source pakket dan ook. Anders ben je zo maanden verder met het uitdokteren hoe het werkt en om het geheel aan de praat te krijgen en in te richten. Er zijn diverse aanbieders op de markt, waar je met behulp van een paar klikken zo een website/webwinkel kunt optuigen. Misschien niet helemaal jouw smaak, maar het doet wat het moet doen en werkt prima voor starters zonder technische kennis.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Nick,

 

Zoals gezegd zijn er verschillende mogelijkheden.

Maar je hebt een budget van 150 euro zeg je.

Dat is een erg laag budget, zeker voor een webwinkel.

 

Je hebt altijd maandelijks of jaarlijks terug kerende kosten en soms ook eenmalige kosten (ligt er aan welk pakket je kiest).

Hoeveel wil je besteden aan de periodieke kosten?

Is die 150 euro voor het opzetten van het systeem, of moet daarvan een webwinkel bijvoorbeeld een jaar draaien?

 

Heb je zelf enige technische ervaring?

Pakketten als osCommerce, Magento of PrestaShop zijn gratis te downloaden, maar vergen bijvoorbeeld weer wat technische kennis.

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0

nee dit buget is slechts voor de opzet, het liefst heb ik de kosten van de kamer van koophandel daar bij zitten, maar dit gaat niet.

dus die 150 is voor de opzet, maandelijks verwacht ik een inkomen waardoor ik op zijn minst kiet speel, op dat moment ga ik mezelf promoten om winst te krijgen.

 

ik zal even kijken naar die software, maar als jullie nog meer sugesties hebben.. graag!

Link naar reactie
  • 0

nee dit buget is slechts voor de opzet, het liefst heb ik de kosten van de kamer van koophandel daar bij zitten, maar dit gaat niet.

dus die 150 is voor de opzet, maandelijks verwacht ik een inkomen waardoor ik op zijn minst kiet speel, op dat moment ga ik mezelf promoten om winst te krijgen.

 

ik zal even kijken naar die software, maar als jullie nog meer sugesties hebben.. graag!

 

Uhm hoe ga je in hemelsnaam met €150,- iets opzetten wat serieus gezien wil worden als bedrijf? Sorry voor de kritische noot, maar ik snap dit gewoonweg niet. Waarom niet sparen tot €2.000,- dat je iets professioneels kan opzetten?

Link naar reactie
  • 0

maar zit er nou aan die opensource software nu een licentie waardoor ik geen commercieel gebruik van ze mag maken?

 

De drie die ik noemde (Magento, osCommerce en PrestaShop) mag je gewoon gebruiken.

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0

ja daar zit wat in, maar aangezien ik nog maar 17 ben zonder werk..

 

 

Ga dan werken en sparen ;) Komt nu over van ik zet even een webshop op en ik verdien wel eventjes snel geld, maar zo werkt het niet. Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

 

Ik zou er juist wél aan beginnen.

Je leert een heleboel mee

Aanzienlijk meer dan in het 'gemiddelde' scholieren bijbaantje, van vakken vullen of kranten rondbrengen of een beetje telemarketing.

En het hebben van een webwinkel betekent niet dat je niet kan werken (in loondienst) en sparen, of kunnen studeren.

Het betekent alleen maar dat je werkzaamheden voor de webwinkel parttime zullen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ff Prestashop bekijken

Heb vermoedens dat het mij wat te ingewikkeld zal zijn, maar zonder proberen weet je ook niks.

 

............................................

 

FF later

Het lijkt mij meer iets voor een 2e winkel op een latere datum

Sterker nog, het lijkt mij een uitstekend idee voor meer winkels, vanwege de kosten

Maar niet (in mijn geval) voor de eerste winkel, waar je bedrijf in het begin op moet draaien

Als er wat mis zou gaan d.m.v. mijn ontwetendheid en geklooi, zijn de consequenties te groot

Link naar reactie
  • 0

Beste Nick,

 

Veel webhosting bedrijven hebben het zogenaamde "installatron" in het pakket zitten, Zodra jij een webhoster heb gekozen die dit ook aanbied heb je binnen 3 klikken al een webshop (gratis) online staan! Enige wat je nog zal moeten doen is producten toevoegen, Indien je de webshop op maat wil maken zijn er aardig wat bedrijven/particulieren die jou daar uitstekend mee kunnen helpen. Tevens kan je ook kant en klare templates kopen voor osCommerce, zoek maar eens op google naar: oscommerce templates.

 

Informatie over Installatron:

 

Installatron is een programma waarmee u met een paar muisklikken een script aan uw website kunt toevoegen. U ontvangt dit software-pakket gratis bij ieder hostingpakket van de meeste hostingbedrijven. Installatron zorgt ervoor dat u op eenvoudige wijze een script / applicatie kunt toevoegen aan uw site. Snel en simpel een contactformulier toevoegen, een gastenboek of zelfs een webwinkel. Installatron is een onmisbaar pakket voor iedere webmaster.

Enkele voorbeelden die u met Installatron kunt realiseren zijn: webwinkels, weblogs, forums, online foto-albums, advertenties, gastenboek, chat, filemanagers, formulieren, statistieken, kalender, teller, polls, e-cards, en nog veel meer ... !

 

Groeten,

Roy

 

 

Uw bedrijf online?

Wij weten wat dit inhoud!

http://www.serversteel.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Nick,

 

Wat mij betreft heb je met jouw budget twee opties:

1) Je beheert de techniek nog niet, maar wat je niet weet kun je leren! Op internet, met behulp van google, kun je in principe alles leren. Als je bijvoorbeeld intikt: "how to install Prestashop", vind je genoeg instructies en videos die je daarbij helpen. En als het eenmaal staat en je wilt je logo veranderen "how to change logo in Prestashop" enzovoort... Met andere woorden, je houdt je geld nog even in je zak, probeert (bijvoorbeeld) Prestashop uit met veel zelfstudie, en je gaat dan pas echt aan de slag. Zelf schat ik in dat als je nu begint en je er full-time, fanatiek mee aan de slag gaat 1,5 tot 2 maanden nodig hebt om het onder de knie te krijgen.

2) Je zoekt een partner die wel de techniek beheerst. Ik weet niet welke andere kwaliteiten jij beheerst maar als jij een goed idee hebt voor een webwinkel, je met dat idee een vriend of vriendin of een zakelijk partner benaderd die de techniek wel beheerst en voorstelt om jouw geniale idee samen op te zetten. Dan kan jij je bezighouden met de voorbereiding met het plan hoe de webwinkel succesvol te maken. Als je dan een VOF start wel een contract opstellen!!

 

Een webwinkel huren ben ik zelf geen voorstander van omdat je eigenlijk betaalt voor software die je ook gratis kunt krijgen. De backoffice komt overeen met de backoffice van open-source programma's . En daarbij kun je je webwinkel niet vrijuit customizen. Bedenk dat een webwinkel op internet zetten het makkelijkste onderdeel is. Het moeilijkst is om bezoekers te trekken, en tot kopen over te halen.

 

Succes!

 

groeten, Johan

 

www.dewebwinkelfabriek.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.