• 0

GSM nummer naast je naam op LinkedIn

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom niet gewoon je contactgegevens in je profiel neerzetten van linkedin? Is dat dan een stap te ver volgens jullie om gebeld te worden door mogelijke opdrachtgevers?

 

 

- www.Goulmy.com, mijn blog

- www.SchrijfOp.nl, de digitale pen en formulieren specialist

- www.SchrijfOpShop.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf vind ik het vrij wanhopig overkomen.

Bel mij, bel mij, bel, bel.

Iemand die in je geintreseerd is, vindt je nummer wel.

 

Ik zie ze ook op Linkedin, dan voornamelijk bij recruiters.

De toegevoegde waarde zie ik niet.

 

Bij adwords zie ik de waarde wel, mensen zijn dan gericht op zoek, het scheelt weer een extra handeling.

 

Link naar reactie
  • 0

Of vermelding bij voorbaat wanhopig doet overkomen? Nou nee, tenminste... als je een grote relatiekring hebt, veel belt of gebeld wordt en doorgaans tijd hebt om op te nemen of voicemail afluistert, waarom niet? Een verkoper bijvoorbeeld wordt niet gebeld, maar die moet bellen, dus voor hem of haar heeft publieke vermelding niet zo'n zin.

 

Laatst was hier een topic over KPN en opheffing van internettelefonie. Ik zie wel wat in het verstrekken van een internetadres/voipnummer op basis van bijvoorbeeld een BSN (anoniem bellen is onmogelijk) met persoonlijk beheer.

 

Waarom probeer je het niet eens? Opensource ontwikkelaars willen toch goed bereikbaar zijn?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ik goed vind aan deze discussie is dat mensen eerlijk hun eigen mening over een ander geven, maar wat helemaal niets zegt over de motivatie van degenen die de een 06-vermelding bij hun linkedIn naam doen. Ook ik heb mijn 06 bij mijn LinkedIn naam staan. Voor mij betekent het niets meer en niets minder dan 'bereikbaar zijn' voor diegenen die op enig moment vinden dat zij telefonisch contact met mij op willen / moeten opnemen. Gewoon uit openheid, transparantie en praktisch nut.

 

Voorbeeldje: laatst ben ik geïnterviewd voor 'Eigen Bedrijf' van de KvK (wordt maart gepubliceerd, meld ik t.z.t. wel even in 'HL-ers in de media') , vervolgens moest ik ook nog op de foto, daar werd een andere afspraak voor gemaakt. Grappig was dat de interviewer en ik o.a. elkaars profiel op LinkedIn had gezien en nog wat herkenningspunten hadden uitgewisseld. Dus op de ontmoetingsplaats konden wij elkaar direct herkennen en desnoods even bellen. Bij de fotografe ging dat mis, want wij hebben zeker 20 minuten op slechts twee meter afstand van elkaar in hetzelfde wegrestaurant op elkaar zitten wachten, pas toen zij mij sms-te kwam dat aan het licht. ;D wel een telefoonnummer uitgewisseld, maar geen gezicht erbij...

 

Oh ja, mensen die mij voor een verkooppraatje bellen, hebben aan mij een geduchte opponent (o.a. train ik immers mensen op telefonische vaardigheden) en als het mij zo uitkomt, speel ik mijn kennis en vaardigheden even uit op die beller, houdt me scherp in mijn vak. Komt het mij niet uit, wimpel ik de beller met een sympathieke vaardigheid snel af.

 

Afijn, je kunt zo je mening ergens over hebben (you are entitled to your own wrong opinion) , ik heb hierover de mijne en zonder een sprankje wanhoop... ;)

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als je het sec bekijkt is een telefoonnummer een vorm van een "call to action".

 

Dan is de vraag of je qua timing dat al op dat moment wil doen. Naar mijn idee is dit te vroeg. Ook kan het pusherig/wanhopig overkomen.

 

@Hans: een reactie beneden je gebruikelijke niveau, een slip of the tongue of sta je in "hindsight" hier nog steeds volledig achter?

 

Telefoonnummer op HL? Qua lay-out zou ik hem denk ik eerder in mijn handtekening zetten dan direct onder mijn naam.

 

(Ook weer eerst inhoud, dan call to action)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan de angel in het bericht van Hans niet direct ontdekken. Motivatie voor zelfprofilering en beeldvorming van ontvangers zijn hier inderdaad beide van toepassing. Communiceren is zenden en ontvangen.

 

Een betere call-to-action dan een 06-nummer prominent vermelden is er inderdaad niet. Op een website zet je een storings- of helpdesknummer toch ook groot rechtsbovenaan? Waar staat het mobiele nummer op jullie visitekaartje als je zelfstandige bent en geen onderdeel van een groter geheel vormt? Ik denk dat in forumtaal zijn bericht hier verkeerd ontvangen wordt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zie de angel ook niet, mijn reactie met een ludiek voorbeeld erbij is er één op de tweemaal geuite mening dat het vermelden van een 06 als 'wanhopig, bel mij' wordt bestempeld.

 

Die subjectieve mening over een ander leg ik terug waar hij thuis hoort, namelijk bij degene die deze mening heeft, het zegt iets over diens wereldbeeld (eigenlijk zeg je dan: "Als ik mijn 06 nummer bij mijn naam vermeld, zou ik dat doen uit wanhoop'), het zegt helemaal niets over mijn motivatie om dat te doen. Daarover breng ik nog de nuance aan dat het voor mij 'bereikbaarheid' inhoudt, meer niet. Er zou ook objectief naar gevraagd kunnen worden, zoals TS dat deed.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

(Oh ja, 'You are entitled to your own opinion' is overigens een bumpersticker tekst ;D)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zie totaal niet waarom het wanhopig zou zijn. Ik hoop dat als jullie wanhopig zijn toch echt wat meer actie ondernemen dan even je telefoonnummer toevoegen aan je LinkedIn. Verder staat je telefoonnummer ook op je visitekaartje, CV, briefpapier, website en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

 

Ook is het geen call to action maar gewoon zeer gebruikelijke contactgegevens.

 

Dan vind ik het ook nog wel opmerkelijk waarom jullie struikelen over Hans zijn reactie. Wat maakt het een 'vreemde reactie? Wat is er beneden niveau? En wat zou een 'slip of the tongue' zijn?

Link naar reactie
  • 2

iedereen heeft een ander idee van 06 gebruik.

 

Een paar voorbeelden

Mijn broer (werknemer) zat hier net en vertelde dat hij aan het nadenken is over een 06 van de zaak. De baas wilde dit en broer heeft moeite met het idee dat hij s'avonds gebeld kan worden. Opties uitgewisseld zoals: niet doen, dual sim of gewoon niet opnemen s'avonds. Kortom hij is een terughoudende 06 gebruiker.

 

Een vriend van mij zei altijd in de opkomst van mobieltjes: ik neem nooit een mobiel, als ze me willen bellen dan doen ze dat wel op de vaste lijn. Dit was nog in de tijd dat je een nummer draaide ;) En nu is hij de meest fanatieke facebooker, twitteraar en heeft geen vaste lijn meer. Kortom hij is een wispelturige 06 gebruiker.

 

Ik ken ook mensen die na 5 uur geen enkele telefoon opnemen. Of mensen die onbekende nummers niet opnemen, of mensen die altijd alles en op elk tijdstip opnemen. Ik val in de laatste categorie, behalve als DWDD op tv is. Kortom iedereen is anders.

 

Ikzelf doe niet zo veel met linkedin en weet ook niet of daar mijn 06 staat, geen zin om na te lopen maar ik vermoed van wel. Maar ik doe zaken met mijn 06 en ga prat op mijn bereikbaarheid. Dus overal meld ik dat nummer tezamen met mijn vaste nummer. Staat zakelijker denk ik... geen idee of dat waar is.

 

Kortom een 06 op linkedin, faceboek, twitter en weet ik veel komt bij mij niet wanhopig over. Eerder "ik bied iets aan je kan mij nu bereiken". Maar zoals dit topic uitwijst is de interpretatie voor een ieder anders. Leuk om te zien.

 

Micha

 

Even update n.a.v. Hans

Mijn 500 ste bericht ;D ;D ;D

Ik weet niet of dit zakelijk nou zo goed is... In de HL tijd werk ik niet, maar het is wel leuk, hmmm?

telefoon123.thumb.jpg.afcf0ba99c007d53930a6c88214fe3c9.jpg

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Er zit een heel groot verschil tussen je 06-nummer op linkedin plaatsen waar het hoort (bij contact), of direct achter je naam. Voor mij hoort bovenaan je naam te staan, niet meer en niet minder. Daar je 06-nummer achter zetten heeft mij het gevoel: bel-mij, bel-mij! Een beetje proberen voor te dringen... terwijl er bij "contact" genoeg ruimte is om een x-aantal nummers achter te laten.

(en ja, dat is uiteraard subjectief voor mij. Maar dat dit gevoel bij sommige mensen leeft kan een goede reden zijn het niet te doen.)

 

Wat starterscoach aangeeft vind ik een mooie: het liefst mensen eerst met de inhoud (bv. je CV op LinkedIn) kennis laten maken, daarna de mogelijkheid geven om contact op te nemen.

 

@Hans: waarom je 06-nummer niet achter je naam op HL? en achter je naam bij ieder e-mail bericht? enz?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0
@Hans: waarom je 06-nummer niet achter je naam op HL? en achter je naam bij ieder e-mail bericht? enz?

 

Tja, waarom?

 

Laat ik het zo stellen: iedereen heeft recht zijn / haar mening (en dat ik beter direct had kunnen melden dat de eerder gebruikte Engelstalige tekst een bumpersticker-tekst betreft, om verwarring te voorkomen ;D).

 

In mijn LinkedIn profiel (wat je overigens hieronder zo aan kunt klikken) heb ik inderdaad een soort van online CV staan. Mijn naamsvermelding bij HL (overigens mijn echte naam) zie ik in een ander licht, in een andere functie, niet als een soort CV functie.

 

Èn ik geef toe: het vermelden van telefoonnummer heb ik ooit afgekeken op LinkedIn, ik zag - en zie - er geen kwaad in. Om de simpele reden dat ik mijn mondje wel weet te roeren als ik word gebeld voor zaken waar ik niet op zit te wachten en ik altijd nog mijn smartphone in vliegtuigmodus kan zetten als ik echt een moment heb van: "Nu even niet!" (Ben sinds september weer getrouwd en met dit koude weer de open haard aan, afijn, vul maar in... ;))

 

Zo de vra(a)g(en) een beetje beantwoord?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook gereageerd op dit bericht.

Daarbij geenszins de bedoeling gehad om mensen te stigmatiseren.

 

De groepen waar ik bij ben aangesloten op Linkedin bestaan ook voor een deel uit recruiters, meerendeel heeft zijn telefoonnummer naast zijn naam staan.

Ze geven elke vorm van contactmogelijkheid aan, om maar die ene techneut aan te kunnen brengen bij hun opdrachtgever, of de opdrachtgever bij de techneut.

 

Zelf heb ik de perceptie, als iemand iets van mij wil, kan hij in mijn profiel kijken en daar staat ook mijn nummer in vermeld.

 

Daarbij ben ik niet overtuigd van het nut om een nummer naast je naam te plaatsen, ik zou niet zomaar iemend opbellen op basis van een foto en een naam, dan wil ik toch meer weten over de persoon, en dan kom je weer in het profiel waar dan ook het nummer staat.

:)

Link naar reactie
  • 0
Daarbij ben ik niet overtuigd van het nut om een nummer naast je naam te plaatsen, ik zou niet zomaar iemand opbellen op basis van een foto en een naam, dan wil ik toch meer weten over de persoon, en dan kom je weer in het profiel waar dan ook het nummer staat.
Kijk, daar zit een verschil tussen individuele benaderingen: Mijn LinkedIn contacten zijn mensen die ik echt op eén of andere manier ken en dan is het soms verdraaid handig als ik iemand uit mijn contacten wil bellen, maar even niet over diens nummer beschik, dat ik alleen maar even de naam in de zoekoptie hoef in te tikken en dan het nummer er meteen bij staat, dat werkt andersom dus ook. Dit is maar één voorbeeld, waarmee ik wil benadrukken dat de manier van vermelden sterk kan samenhangen met de wijze waarop je het medium wilt gebruiken.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Leuke discussie, maar ik mis nog een aantal voorbeelden van mensen die het nut hebben ervaren...

Hans geeft hierboven een klein voorbeeld (als men je nummer niet heeft zien ze het snel), maar dat kan ook door het op je eigen website of in je profiel te plaatsten. Dat hoeft niet perce in je naam.

 

Volgens mij is het vooral een statement; "ik ben altijd bereikbaar", maar ook "bel mij!".

 

Of hebben mensen echt nadrukkelijk voordeel hieruit gehaald?

 

Fijne dag, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.