• 0

Lease van gebouwgebonden installaties

Beste forumleden,

 

ik ben al een tijdje op zoek naar een financieringsmaatschappij die bereid is financieringen te verstrekken o.b.v. een

leaseconstructie voor de gebouwinstallaties die wij aanbrengen.

 

De reden is dat ik mijn klanten een aanbieding wil kunnen doen dat men een installatie ook kan leasen/huren naast kopen en om zodoende een punt voor te hebben op de concurrentie.

 

Ik ben er al wel achter dat het lastig ligt en heb al met een aantal maatschappijen gesproken. Een produkt als een auto of een computer kan een financieringsmaatschappij terughalen bij wanbetaling. Bij kabelgoten, kabels en buizen is dat natuurlijk niet mogelijk.

 

Heeft iemand goede aanwijzingen ?

 

Groeten en alvast bedankt, Jeroen

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is het een optie om hetgeen wat net zo 'mobiel' is in de lease te zetten? Te denken aan blussers maar ook bijvoorbeeld ventilatiekasten/warmtepompen? Ik kan me goed voorstellen dat de kanalen cq bedrading zich hier niet voor lenen maar installaties bevatten tevens grote en dure componenten die wel met wat moeite verwijderbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Dag JZ,

 

Bedankt voor je reactie. Er zijn een aantal zaken waar ik met leasemaatschappijen wel

over kan praten en dan moet je bijvoorbeeld denken aan inbraaksignaleringssystemen die

bijvoorbeeld wel (althand bij minimaal 1 maatschappij) gefinancierd kunnen worden.

 

De andere voorbeelden die je noemt zijn wellicht mogelijk echter vormen geen onderdeel van onze

levering.

 

Het gaat mij in hoofdzaak om de elektrotechnische installaties in gebouwen zoals kabelgoten,

bekabeling, verlichting , contactdozen, groepenkasten etc.

 

Groet,

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Je wilt perse in zee met een financieringspartij?

 

De problemen die de externe partij heeft zijn natuurlijk gewoon heel valide. Als jij denkt dat het geen heel groot issue is, dan zou ik gewoon zelf proberen te financieren. Uiteindelijk is het een "simpele" rekensom van rendement + risico opslag.

Als jouw rendement hoog genoeg is kun je het zelf financieren, de risico opslag zou je afhankelijk kunnen maken van de hoeveelheid niet terug te claimen materiaal.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

@Rick

Het klopt dat Philips dit doet en dan natuurlijk uitsluitend mbt hun eigen produkten.

Ik vermoed dat zij dit zelf financieren met name omdat het op dit moment nog een

proef betreft.

 

@JVerhallen

Niet perse. Ik zou tot een bepaalde mate zelf als leasemaatschappij willen en kunnen optreden maar dan

blijft het bij een incidenteel projekt. De grootte van de projekten en het risico van wanbetaling speelt daarnaast ook een rol.

Bij grote projekten betekent dat al snel dat er veel liquiditeit in dat werk gaat zitten waardoor je beperkt bent in je eigen mogelijkheden om hier iets in te doen.

 

Groet.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Zonder zekerheid geen financiering. En de enige zekerheid die jij hebt is dat jouw installaties door natrekking eigendom worden van de pandeigenaar. Dat betekent dat zo'n financiering alleen kan slagen als de pandeigenaar op één of andere wijze in de deal wordt betrokken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.