• 0

Verdeelsleutel bepalen.. blijft lastig!

Wij zijn 4 jonge heren tussen de 25 en 30, allen zeer gedreven online actief, en we zijn al een poos bezig met de voorbereiding van een ambitieus plan.

 

Het idee begon ruim 3 jaar geleden tussen mij en een vriend. Na een half jaar voorbereiden besloten we er een extra programmeur bij te betrekken, en een jaar geleden kwam de vierde persoon erbij (tevens programmeur).

 

We staan nu op het punt ons in te schrijven bij de KvK (als Vof). Echter is de verdeelsleutel nog een punt ter discussie. Ik ben van mening dat degenen die zich het meeste hebben ingespannen, een groter percentage verdienen. Het gaat immers om een paar honderd uur, maar natuurlijk ook om het vormgeven van een plan wat vruchtbaar moet blijken (en iedereen gelooft er heilig in). Alles is overigens in de vrije tijd gebeurd.

 

Een invalshoek van het andere kamp is dat we het "met zijn vieren gaan doen in de toekomst", en dat daarom de verdeelsleutel in de basis 25 % moet zijn.

 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een constructie waarbij beide kampen tevreden worden gesteld. Ik zou het niet relaxed vinden als ik 2 jaar lang heb lopen zwoegen aan de voorbereiding, om er exact hetzelfde voor te staan als de laatste die een jaartje terug is aangesloten...

 

 

Jullie advies wordt zeer op prijs gesteld!

 

gr

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of we in de toekomst een evenredig aantal uren zullen maken valt nog te bezien.

 

Aangezien er nog geen omzet gedraaid wordt, en tijdens de start nooit over inkopen is gesproken, sluit ik dat eigenlijk uit als reële optie.

 

 

nb: We zijn te vrijblijvend begonnen, dat realiseer ik me goed. En dat is stom, helemaal omdat we allen vanaf het begin hebben geroepen dat we het op tijd wilden concretiseren! Er is geen conflict maar wel een spanningsveld.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Joost en vind het heel plausibel om te kijken naar ieders geleverde inspanningen en geldelijke inbreng.

Ken een redelijke arbeidsbeloning toe dmv een normaal uurtarief.

Bepaal het totaal van de arbeidsbeloningen en geldelijke inbreng en leid daaruit vervolgens de verdeelsleutel af.

 

Je kunt daarnaast afspraken maken over winstdeling die uitgaan van een afwijkende verdeling. Dus het eigendom van de zaak volgens de verdeelsleutel van de geleverde inspanning en de winstdeling bijvoorbeeld 4x25%.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.