• 0

In hoeverre is deze casus mogelijk

Beste HL'ers,

 

Ik ben op dit moment best ver in een proces om een webshop op te zetten alleen sta nu voor een (mogelijke) blokkade.

 

Ik wil amandelen importeren uit land X. Deze amandelen wil ik gaan verkopen op de website amandelen.nl. Om een binding met mijn klant te creëren heb ik een unieke amandel.nl logo laten maken en een unieke website. De amandelen bied ik aan in kleine doosjes die voorzien zijn van een uniek label/merk/logo waar op staat "amandelen" of "amandel.nl'. Dit om *(voor zo ver mogelijk) mijn amandelen te differentiëren van de concurrentie.

 

Mijn vraag is, in hoeverre is dit scenario mogelijk en waar dien ik in dit geval rekening mee te houden?

En maakt het enig verschil of ik op de labels zet amandelen of amandelen.nl?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is er beter aan het product? Smaak, structuur, manier van telen, afmetingen, gewicht, prijs, houdbaarheid, levertijd,?

 

Dat je een luxe doosje hebt is leuk, maar eenvoudig te kopieren. Ik denk dat je sterkere USP's nodig hebt

 

Amandelen.nl zet je er op als je reclame wilt maken voor je shop.

 

Amandelen (met elders op de verpakking evt je adresgegevens) als je een wat luxere uitstraling wilt

 

Mijn 2 centen

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Cantillon,

 

leuke casus! Een logo kun je als dit tenminste onderscheidende kenmerken heeft als beeldmerk laten registreren. Voor een woordmerk zijn beide opties nogal beschrijvend. Ik betwijfel of je op deze domeinnamen veel business zou kunnen genereren, je biedt daarvoor denk ik een te homogeen product aan (andere inkopers en herverpakkers ben je online wel een stapje voor, maar wie koopt specifiek en alleen amandelen in?).

 

Ik zou daarom nagaan of je naast amandelen ook amandelafgeleiden, zoals amandellikeuren of oliën/pasta's e.d. en amandelrecepten aan kunt gaan bieden om kritieke massa te bereiken en de specieke vraag aan te wakkeren voor jouw business. De domeinnamen gebruik je en voor de bescherming van producten kun je op zoek gaan naar een iets langere merknaam. Zie bijvoorbeeld melk.nl doorgeleid worden naar de website van Campina.

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

P.S. hoeveel domeinnamen van eindproducten kun je nog registreren?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie Frans,

 

Ik bedoel eigenlijk , wat voor juridische problemen kan ik tegenaan lopen.

Op het logo heb ik een copyright, maar op het woord heb ik dat niet. En is het uberhaupt toegestaan om "Amandelen" naar de buitenwereld kenbaar als merk te gebruiken?

 

Ik neem aan dat wanneer ik Amandelen.nl als 'merk' gebruik het gelinkt word naar mijn website en ik dus geen juridische normen aan het schenden ben. Maar is dit ook het geval wanneer ik "amandelen" op het doosje zou zetten (in de vorm van mijn eigen logo waar ik een copyright op heb).

 

Ik ben zegmaar bang dat de EU of Overheid zegt 'je moet een merknaam verzinnen voor je amandelen" , maar dat wil ik dus liever niet omdat het om homogene producten gaat. (mijn ongeregistreerde merknaam is in dit geval dus feitelijk 'amandelen")

Link naar reactie
  • 0

Misschien was amandelen niet het juiste voorbeeld. Ik bedoel het eigenlijk als volgt:

 

www.noten.nl is mijn domeinnaam

Noten , in de vorm van een copyrighted logo is wat ik op de doosjes zet.

Mijn assortiment bestaat uit amandelen, Pinda's, etc.

 

Dus op elk doosje komt te staan "noten" en daaronder het desbetreffende item (bijvoorbeeld amandelen/ Pinda')

 

In hoeverre is het juridisch mogelijk, en welke juridische problemen kan ik verwachten. (in geval ik "noten.nl" of "noten" op de labels zet)

 

De naam van de onderneming in dit geval is "bedrijf dat handelt noten" , maar dit wil ik niet op de labels hebben staan, hoewel ik dit wel op de website kenbaar maak in de algemene voorwaarden.

 

De verkoopstrategie en de doelgroep heb ik onder controle.

 

Bedankt voor jullie input!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.