Inmiddels hebben we met een aantal administratie kantoren contact (via higherlevel oa) om onze jaarrekening te laten opstellen. Iets wat nog ontbrak uit zowel de mutaties als het kasboek waren de grootboek rekeningen.
Dus allereerst wil ik deze informatie compleet hebben.
Wij gebruiken voor ons andere bedrijf Mill7, en bijgaand het rekeningschema, ik denk dat we die maar moeten aanhouden, dat is wel zo handig. Maar ik heb daar een aantal vragen over en ik hoop dat ik deze hier kan stellen.
1. Voor het andere bedrijf gebruiken we 8600, omzetten met 19%. Maar de meeste van onze verkoopfacturen hebben beide types 6 en 19%. Welke moeten we bij de webshop gebruiken?
2. Domeinnaam/hosting waarop te boeken? 4992 - website kosten?
3. Bankkosten per kwartaal: 4980?
4. Indien bankkosten horend bij vorig jaar (kwartaal 4) 1923?
5. Inkoopproducten van de groothandels met 0% btw, Duitsland - Nederland: ?
6. Inkoopproducten van de groothandels uit Nederland 6 en 19%: ?
7. Inkoopproducten die wij eerst bewerken al vorens te verkopen: ?
8. Benodigdheden om bovenstaande producten te bewerken?: ?
9. Omzetbelasting, 1560?
10. Inkopen via bedrijf als Myparcel voor het aanmaken van verzendstickers van Tnt: ?
11: Koerier welke voor ons speciale producten thuisbezorgd bij mensen, inkoopdiensten of?
12. Verpakkingsmateriaal van producten, zoals bijvoorbeeld hersluitbare zakjes?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
timoenhilda
timoenhilda
Inmiddels hebben we met een aantal administratie kantoren contact (via higherlevel oa) om onze jaarrekening te laten opstellen. Iets wat nog ontbrak uit zowel de mutaties als het kasboek waren de grootboek rekeningen.
Dus allereerst wil ik deze informatie compleet hebben.
Wij gebruiken voor ons andere bedrijf Mill7, en bijgaand het rekeningschema, ik denk dat we die maar moeten aanhouden, dat is wel zo handig. Maar ik heb daar een aantal vragen over en ik hoop dat ik deze hier kan stellen.
1. Voor het andere bedrijf gebruiken we 8600, omzetten met 19%. Maar de meeste van onze verkoopfacturen hebben beide types 6 en 19%. Welke moeten we bij de webshop gebruiken?
2. Domeinnaam/hosting waarop te boeken? 4992 - website kosten?
3. Bankkosten per kwartaal: 4980?
4. Indien bankkosten horend bij vorig jaar (kwartaal 4) 1923?
5. Inkoopproducten van de groothandels met 0% btw, Duitsland - Nederland: ?
6. Inkoopproducten van de groothandels uit Nederland 6 en 19%: ?
7. Inkoopproducten die wij eerst bewerken al vorens te verkopen: ?
8. Benodigdheden om bovenstaande producten te bewerken?: ?
9. Omzetbelasting, 1560?
10. Inkopen via bedrijf als Myparcel voor het aanmaken van verzendstickers van Tnt: ?
11: Koerier welke voor ons speciale producten thuisbezorgd bij mensen, inkoopdiensten of?
12. Verpakkingsmateriaal van producten, zoals bijvoorbeeld hersluitbare zakjes?
REKENINGSCHEMA.pdf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30834-rekeningschema-grootboekrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag