• 0

Rekeningschema / grootboekrekening

Inmiddels hebben we met een aantal administratie kantoren contact (via higherlevel oa) om onze jaarrekening te laten opstellen. Iets wat nog ontbrak uit zowel de mutaties als het kasboek waren de grootboek rekeningen.

Dus allereerst wil ik deze informatie compleet hebben.

 

Wij gebruiken voor ons andere bedrijf Mill7, en bijgaand het rekeningschema, ik denk dat we die maar moeten aanhouden, dat is wel zo handig. Maar ik heb daar een aantal vragen over en ik hoop dat ik deze hier kan stellen.

 

1. Voor het andere bedrijf gebruiken we 8600, omzetten met 19%. Maar de meeste van onze verkoopfacturen hebben beide types 6 en 19%. Welke moeten we bij de webshop gebruiken?

 

2. Domeinnaam/hosting waarop te boeken? 4992 - website kosten?

 

3. Bankkosten per kwartaal: 4980?

 

4. Indien bankkosten horend bij vorig jaar (kwartaal 4) 1923?

 

5. Inkoopproducten van de groothandels met 0% btw, Duitsland - Nederland: ?

 

6. Inkoopproducten van de groothandels uit Nederland 6 en 19%: ?

 

7. Inkoopproducten die wij eerst bewerken al vorens te verkopen: ?

 

8. Benodigdheden om bovenstaande producten te bewerken?: ?

 

9. Omzetbelasting, 1560?

 

10. Inkopen via bedrijf als Myparcel voor het aanmaken van verzendstickers van Tnt: ?

 

11: Koerier welke voor ons speciale producten thuisbezorgd bij mensen, inkoopdiensten of?

 

12. Verpakkingsmateriaal van producten, zoals bijvoorbeeld hersluitbare zakjes?

REKENINGSCHEMA.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

hier is maar een antwoord mogelijk:

 

Gebruik het schema van je boekhouder! Niets is zo frustrerend voor een boekhouder dan een administratie die qua grootboekkaarten niet aansluit met wat hij/zij hanteert. Frustratie en extra werk (omboeken) bij hem/haar, kosten voor jou!!!

 

Bel, mail ze maandag en vraag om hun standaard + evt. een korte cursus. Dat kost vaak 3 uurtjes maar dan ben je wel bij.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bij de boekhouder voor mijn andere bedrijf wordt dit schema gebruikt. dus die wil ik ook gaan hanteren voor de webshop. Voor de webshop heb ik nog geen vaste boekhouder, wellicht gaat in de toekomst ook de boekhouder gebruikt worden voor het andere bedrijf, maar die is nu nog te duur in excel aangezien deze het wat anders aangeleverd wou krijgen, alleen hierin ons niet in informatie kon/wou voorzien, en wij dus op die manier of het moesten aanleveren en hoge kosten hebben (maken hun het op orde), of het bij een ander kantoor laten opstellen...

 

Wij hebben voor de laatste optie gekozen, zodat we eerst wat meer wegwijs worden in het opzetten van de administratie, en dan zullen we voor het volgende jaar wel kijken hoe we het dan gaan doen.

 

Inmiddels wel met kantoren contact gehad en deze hebben ook allemaal gezegd dat de grootboek nog bij de mutatie en kas moet worden gezet, en wil dus dit schema hanteren. Dacht maken we het in het weekend even klaar, zodat er volgende week van start kan worden gegaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.