• 0

Lening met terugbetaling binnen 3 weken en garantie van 1/11e van de inleg

Beste Ondernemers,

 

Bij deze wil ik graag mededelen dat ik nogal goedkoop de inkoop/verkoop markt op kan.

Met andere woorden ik kan goedkoop inkopen en met garantie winst maken. Het gaat voornamelijk om de kledingsector, witgoed,autohandel. Probleem vormt eigenlijk het kapitaal omdat ik zelf studeer beschik ik jammer genoeg niet over de liquide middelen.

 

Nou kan ik mensen die eventueel wel middels een bepaald bedrag mee willen doen een garantie geven van 1/11 van de inleg, dus als je bijv 100 e inlegt kun je 9.09 terugverwachten leg je 500 e kun je 45,45 terugverwachten, leg je 1000 in kun je 90.91 terugverwachten, en dat alles binnen 3 weken tijd. Dus na 3 weken heb je je inleg+1/11e.

Ik weet echter niet hoe ik dit formeel kan vastleggen met de mensen die met mij een afspraak willen maken. Een notaris lijkt me nogal prijzig, maar wellicht dat email/aangetekende brief voldoende zijn, en dat je bijvoorbeeld bij het overboeken neer zet n.a.v lening.

 

Ik besef me dat boventaande nogal wantrouwend klinkt, maar ik besef me ook volledig dat ik gegarandeerd winst kan maken en door de wanhoop naar liquide middelen ik me even niet kan realiseren hoe ik een formeel voorstel kan doen?

Wie tips heeft, ze zijn welkom!!!

 

Mario

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Mario,

 

Vastleggen via een notaris (of op een andere manier) garandeert alleen maar dat je als geldschieter later kunt aantonen dat de betreffende afspraak is gemaakt, maar geeft absoluut geen garantie dat je inderdaad je geld ook (terug)krijgt.

 

Daarnaast vraag ik me af waarom iemand die een partij goederen in de aanbieding heeft die "gegarandeerd binnen 3 weken met ruime winst verkocht kunnen worden" een student uitzoekt om daar vanaf te komen. Als er gegarandeerd winst uit te halen valt, waarom pakt die persoon die winst dan niet zelf? Hij heeft de spullen al (geen geldschieters nodig), dus verkopen en winst opstrijken.

 

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het meestal niet waar ...

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0
Ik besef me dat boventaande nogal wantrouwend klinkt, maar ik besef me ook volledig dat ik gegarandeerd winst kan maken en door de wanhoop naar liquide middelen ik me even niet kan realiseren hoe ik een formeel voorstel kan doen?

Wie tips heeft, ze zijn welkom!!!

"klinkt wantrouwend", "kan me niet realiseren"???

Tip 1: Gebruik de juiste woorden, met dergelijk onsamenhangend taalgebruik verzwak je je betoog.

Tip 2: Jij beseft je hoe je "gegarandeerd" winst kunt maken, leg ons dan uit wat jouw garantie is.

Tip 3: Beloof geen gouden bergen, maar kom met iets overtuigends. (Nb. vragen om geld is op dit forum ongebruikelijk)

 

Link naar reactie
  • 0

(Nb. vragen om geld is op dit forum ongebruikelijk)

Sterker nog, het is zelfs verboden.

 

Als investeerder zou ik willen weten hoe je denkt die garantie te kunnen geven. Als je daar een goede onderbouwing voor hebt, kun je beter (lees: veel goedkoper) bij de bank terecht. Alleen: gegarandeerde winst bij in- en doorverkoop bestaat niet. Als je eerst inkoopt en dan pas verkoopt, loop je het risico dat je je handel aan de straatstenen niet kwijtraakt, en als je eerst verkoopt en dan pas inkoopt, loop je het risico dat je leverancier ineens niet meer tegen een lage prijs kan leveren.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.