• 0

prive naar bedrijf

Hoi,

 

Ik heb een vraag.

Ben nu een maand bezig met m'n eigen bedrijfje. Hoewel ik een klein startkapitaal heb, wil ik periodiek wat privegeld overhevelen naar de bedrijfsrekening.

Ik heb namelijk nog een fulltime baan en wil het geld wat elke maand over blijft storten op de bedrijfsrekening.

Kan dit zomaar? Zo ja, moet ik nog ergens rekening mee houden?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

huh, die boeking snap ik niet helemaal.

Bij mij gaat het als volgt:

 

Ik heb een grootboekrekening Prive dat valt onder Eigen Vermogen.

 

ik stort geld prive naar zakelijk:

Bank (zakelijke bankrek dus)

Aan Prive

 

Het voordeel hiervan is dat het saldo van de grootboekrekening in 1 keer het overzicht geeft van het bedrag dat je of gestort of onttrokken hebt van het bedrijf. Maar je kunt het natuurlijk ook rechtstreeks boeken op Eigen Vermogen.

 

maar boek het wel als een storting, zodat je die later belastingvrij weer op kan nemen. Anders betaal je twee keer belasting.

Die begrijp ik ook al niet helemaal (is het het tijdsstip?!) Hoe kun je nou belasting moeten betalen over het geld dat je van de ene rekening naar de andere overbrengt?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

De een noemt het Privé, de andere noemt het een rekening courant verhouding tussen Privé persoon en bedrijf. Als je een Vof hebt heb je meerdere Maten die "een rek. Privé" hebben en noem je eerder een rekening courant.

Maar onze boekingen komen op hetzelfde neer hoor....

De storting komt credit op de balans !! En het liefst niet direct op Eigen vermogen maar op een aparte rekening.

 

maar boek het wel als een storting, zodat je die later belastingvrij weer op kan nemen. Anders betaal je twee keer belasting[/qoute]

Als je het niet op de balans boekt maar "per ongeluk" op de Winst en verliesrekening als inkomsten is de enige manier dat ik kan bedenken dat je er weer belasting over gaat betalen....

 

Welleke, je bent wakker genoeg hoor... ;D

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.