• 0

Order uit China

Via google kwam ik op jullie site terecht en heb al wat zitten lezen en googelen.

 

Ik sta op het punt om, mogelijk, een bestelling te doen in China voor een voor mijn branche goed product.

Ik heb de eerste artikelen hiervan gekocht in Amerika en verkocht hier in Nederland, en het loopt best goed.

Nu heb ik in China een bedrijf gevonden dat deze artikelen verkoopt onder dezelfde naam.

Het zijn (lijken?!) precies dezelfde artikelen als in China, alleen dan veel goedkoper,

en met grotere aantallen. (300 stuks)

 

Maar HOE weet ik nou dat ik niet wordt opgelicht?

 

Ik heb mailcontact met hen, (hotmail?!)

maar zij vragen eerst te betalen alvorens ze de producten opsturen,

iets wat op zich wel gebruikelijk is bij webwinkels tegenwoordig.

Zij mailen met een hotmailaccount, en MSN is ook mogelijk, maar vanwege het tijdverschil nog niet gesproken.

 

Ik heb de naam van degene waar ik mee mailde gegoogeld, en ik kwam op een bedrijf met dezelfde artikelen uit,

en zijn naam komt ook terug op Aliexpress,

met ook artikelen in diezelfde branche.

 

Hoe kom ik erachter of ik straks niet mijn 900 euro kwijt ben?

Is daar een manier voor?

 

heeft iemand tips en adviezen voor mij?

Ik bewandel dit pad voor het eerst, dus elke goede raad is welkom!

 

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou geen geld overmaken naar iemand die een hotmail adres gebruikt.

 

Onzin, hotmail heeft hier niets mee te maken. U heeft blijkbaar weinig verstand van China.

Uiteraard is de argwaan wel terecht maar dat zou ook zo moeten zijn met vrijwel alle 'vage' bedrijven in China. Zoek goed uit met wie u precies zaken doet en of het een betrouwbare leverancier is alvorens u geld overmaakt.

 

Wel vraag ik mij af om het soort product waar u naar op zoek bent, ik zou persoonlijk eens rondkijken op taobao.com ;) een stuk veiliger en vaak ook extreem goedkoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@anmsblanco

 

Ik ken namelijk geen één serieus Nederlands bedrijf (ZZP'ers niet meegerekend) die met hotmailadressen werken. Lijkt me wel apart, wanneer ik van de Rabobank een mail op die manier krijg. bedrijvenadvies@hotmail.com. ;-)

 

Is dit in China wel gebruikelijk, spreek je uit ervaring?

 

U kunt Nederland niet met China vergelijken, ik zou in Nederland ook nooit zaken doen met een bedrijf dat via een hotmail-account contact opneemt. Aan de andere kant kan iedereen gratis een @bedrijfsnaam.nl aanmaken dus dat zegt ook niets.

 

Het komt zeer regelmatig voor dat (voornamelijk kleine online) Chinese bedrijven die producten willen afzetten op de Westerse markt een hotmail-account gebruiken en via MSN in contact komen. Enerzijds omdat ze met hun Chinese klanten vaak QQ en een 163-account gebruiken (equivalent voor MSN en hotmail) en het daarom dus niet raar is voor hen. Anderzijds omdat men niet weet hoe anders in contact te komen met de Westerse klant.

 

Het is een andere wereld, vandaar mijn reactie op uw voorgaande bericht :) no offence.

 

Zoals eerder aangegeven zou ik in dit geval eens rondkijken op taobao.com

Link naar reactie
  • 0

Wel vraag ik mij af om het soort product waar u naar op zoek bent, ik zou persoonlijk eens rondkijken op taobao.com ;) een stuk veiliger en vaak ook extreem goedkoop.

 

Ik ga mijn chinees even bijspijkeren... ::)

en dan kijken op Taobao.com

 

Dankjewel voor de tip!

 

Geen dank, uiteraard kunt u google translate gebruiken. Neem er de tijd voor en kijk of u onderstaande (zie bijlage) functie kunt vinden, daarbij kunt u o.a. sorteren op 'prijs' en 'populariteit'.

 

Het is vergelijkbaar met marktplaats.nl maar dan ook voor handelaren. Alles is op taobao te vinden en voor een scherpe prijs.

Een bijkomend voordeel is dat u zelf kunt bepalen hoeveel exemplaren u afneemt, daarbij is er op relatief minder misbruik.

uitleg.thumb.png.57a6c701be3b1c8f7b7c61241125bb25.png

Link naar reactie
  • 0

Heb net even voor u gezocht, het volgende product lijkt sprekend op de Soggy handdoek van uw website (andere kleur maar het gaat momenteel even om het idee):

 

Klik hier

 

Uw verkoopprijs is 19,99 euro (inclusief 19% BTW en exclusief verzendkosten). Stel, puur fictief dat uw inkoopprijs ergens rond de 8,00 a 9,00 euro bedraagt.

 

Op taobao kost ditzelfde artikel 3,10 euro. Stel dat de verzendkosten naar Nederland 1,00 tot 1,50 euro per stuk bedragen, dan bent u voor 4,60 euro klaar (optioneel: inklaringskosten).

 

Verder voordeel: per stuk te koop, u kunt zelf bepalen of u 1 of 100 stuks afneemt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde nog wel even meegeven dat het handig zou zijn wanneer u het 'gewicht' noteert bij ieder product, nu weet ik niet welke verzendoptie ik moet kiezen.

 

De optie 'postverzending a 2,30' kan ik namelijk gewoon aanklikken terwijl ik aanneem dat deze handdoek toch wel per pakketpost (a 4,95 euro) verzonden moet worden gezien het gewicht en grootte.

Link naar reactie
  • 0

Dank u wel voor de tips en het advies van het gewicht.

 

De gewichten staan netjes ingevuld,

alleen kan de keuze gemaakt worden omdat de brievenbuspost tot 500 gram ging.

Dit heb ik nu aangepast tot max 250 gram.

Artikelen zwaarden dan 250 gram gaan in een klein doosje ;)

 

Over die handdoeken ga ik nog nadenken,

Ik zou toch graag bij deze soggydog blijven,

ik weet namelijk niks van het product dat u voor mij vond.

 

We bellen morgen zeker eens met China om te kijken wie we aan de lijn krijgen!

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

Over die handdoeken ga ik nog nadenken,

Ik zou toch graag bij deze soggydog blijven,

ik weet namelijk niks van het product dat u voor mij vond.

 

Ik heb zelf geen honden dus weet verder weinig over dergelijke producten, mocht het merk 'Soggy dog' erg goed aangeschreven staan onder hondenliefhebbers dan zou ik het zeker bij dit product houden.

 

Mocht niemand het merk kennen in Nederland dan is het te overwegen om een goedkope variant (zoals die van taobao) te proberen vanuit China. Het is zeer goed mogelijk dat er nog veel meer te vinden zijn en in verschillende kleuren.

 

Mocht u willen dan zou ik een van mijn contacten in China kunnen vragen om er één voor u te bestellen (om uit te proberen).

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek de Soggy Dog hondenhanddoek.

 

Als het om dat specfieke merk gaat, moet je even uitzoeken of je geen merkinbreuk pleegt. Gaat het om een generieke hondenhandoek van een bepaalde stof, dan kun je uit China importeren. Maar de Canadese eigenaar van het merk Soggy Dog heeft wellicht een reguliere distributeur in Europa die ook de merkrechten beheert. Goed uitzoeken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek de Soggy Dog hondenhanddoek.

 

Als het om dat specfieke merk gaat, moet je even uitzoeken of je geen merkinbreuk pleegt. Gaat het om een generieke hondenhandoek van een bepaalde stof, dan kun je uit China importeren. Maar de Canadese eigenaar van het merk Soggy Dog heeft wellicht een reguliere distributeur in Europa die ook de merkrechten beheert. Goed uitzoeken!

 

Mijn man heeft vanmorgen gebeld met China.

Daar wisten ze niets van de persoon af die gemaild heeft, en ook het bedrijf kenden ze niet.

 

Het bedrijf in californië heeft mij eerder van deze dingen geleverd,

en ik probeer nu met hen in contact te komen.

 

Helaas mailen zij niet terug op mijn vragen,

en zijn ze telefonisch ook slecht te bereiken.

 

Ik baal er enorm van, want er is wel vraag naar die dingen,

en mijn voorraad begint al aardig op te raken...

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

Over die handdoeken ga ik nog nadenken,

Ik zou toch graag bij deze soggydog blijven,

ik weet namelijk niks van het product dat u voor mij vond.

 

Ik heb zelf geen honden dus weet verder weinig over dergelijke producten, mocht het merk 'Soggy dog' erg goed aangeschreven staan onder hondenliefhebbers dan zou ik het zeker bij dit product houden.

 

Mocht niemand het merk kennen in Nederland dan is het te overwegen om een goedkope variant (zoals die van taobao) te proberen vanuit China. Het is zeer goed mogelijk dat er nog veel meer te vinden zijn en in verschillende kleuren.

 

Mocht u willen dan zou ik een van mijn contacten in China kunnen vragen om er één voor u te bestellen (om uit te proberen).

 

Ik zou er dan sowieso één bestellen. Voor de kosten hoef je het niet te laten, en wat ook een optie is, is dat het product uit China wellicht nog 'beter' is. Een lagere prijs wil niet per definitie zeggen dat het product minder voorstelt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.