• 0

ZZP en langere projecten i.c.m. meerdere opdrachtgevers

Hallo,

 

Ik ben van plan om voor mezelf te beginnen als ZZP-er waar ik Applicatie consultant zal zijn. De markt is op zich goed hiervoor en heb al lang over deze stap nagedacht.

Een probleem blijft zich echter aandienen: Meerdere opdrachtgevers per jaar (minimum 3).

 

De werkzaamheden zijn namelijk altijd voor langere tijd omdat de projecten nu eenmaal langer dan een jaar lopen. Natuurlijk zit er wel wat ander werk tussen, maar de hoofdmoot zal altijd naar 1 opdrachtgever zijn.

Zoals ik de fiscale regels begrijp is ZZP-er dan nagenoeg niet te doen, omdat je daar meerdere opdrachtgevers voor nodig hebt.

Nu zou ik er wellicht 3 kunnen hebben, maar zeg maar 95% gaat naar 1 partij. Ik weet dat afhankelijk zijn van 1 partij een risico is, maar toch denk ik na analyse dat dit een aanvaardbaar risico is.

 

Nu wil het geval dat die partijen vaak ook nog eens buitenlandse opdrachtgevers zijn. Heeft dit invloed?

 

Zijn er mogelijkheden die hiermee rekening houden?

 

Voor het geval het belangrijk is: Ik ga niet (gelijk) voor mijn huidige werkgever werken. Wel voor een bedrijf waar ik 3 jaar terug wegging.

 

Ik wil dit graag en de plannen zijn vergevorderd, maar hier blijf ik een beetje op steken. Iemand ervaring hiermee?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het aantal opdrachtgevers is niet doorslaggevend in dit verband. Als je aannemelijk kunt maken dat het in de branche gebruikelijk is dat opdrachten lang duren en veel tijd in beslag nemen, kun je daar goed mee weg komen. Je zal het dan wel moeten onderbouwen richting belastingdienst, dus begin eens met een VAR-WUO aan te vragen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.