• 0

Aftrekken kosten mobiele telefoon

Hallo mensen,

 

Er kwam bij mij weer een vraag naar boven drijven sinds mijn start begin dit jaar. Ik heb een mobiel abbonement bij Hi. Dit was vroeger altijd mijn prive telefoon-nummer, maar sinds dat ik met mijn bedrijf gestart ben gaat eigenlijk het geld dat ik voor deze mobiele telefoon betaal alleen op aan het zakelijk bellen. Prive belletjes komen eigenlijk bijna niet meer voor. Ik denk dat 10% van wat ik bel prive is, de overige 90% is zakelijk.

 

Nu zie je natuurlijk overal zakelijke abbonementen bij T-mobile, en KPN. Ik ben echter best tevreden met Hi, maar kan ik de kosten die ik deze twee maanden heb betaald voor mijn mobiele telefoon ook aftrekken en inboeken in mijn administratie? Of is dit not done? De telefoon staat op mijn naam, maar niet op naam van mijn bedrijf, ik weet niet of dit uitmaakt?

 

In Maart is het eerste kwartaal om, en dan moet ik aangifte doen, dus het zou mooi zijn als ik deze kosten nog even mee kan nemen.

 

Alvast bedankt voor het advies!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede avond Pagelaboratory,

 

Volgens mij geeft deze de conclusie:

 

Voor eigenaar bedrijf: Schatten of berekenen van de zakelijke kosten (tijd): Z%. En voor privé rekenen (tijd): P%

Abonnement (vastrecht) niet aftrekbaar, volledig op privé

Gesprekskosten aftrekbaar (verlies/ kosten) voor zakelijk gebruik: Z%

BTW van beiden terugvorderen voor: Z%.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie! Die post was ik niet tegen gekomen tijdens mijn zoektocht op deze site.

 

Als ik het goed begrijp kun je dus een percentage aftrekken welke je zakelijk gebruikt hebt. Dit klinkt logisch, maar is dat niet erg omslachtig? Ik bedoel hoe kun je dat dan verantwoorden aan de belastingdienst? Zo word het wel erg moeilijk gemaakt, en zou je bijna denken van die 8 euro btw is mij de moeite dan niet.

Link naar reactie
  • 0

De BD zal verwachten dat je niet alles zakelijk zult gebruiken. Geld ook voor de auto of andere bedrijfs artikelen die privé gebruikt (kunnen) worden. Al dan niet met voorgeschreven regels (auto).

 

Wat betreft het lage bedrag aan BTW is het aan jezelf of je het inboekt of niet.

 

Je zou ook de BTW totaal als voorbelasting kunnen boeken en verrekenen en op het einde van het jaar bij de laatste btw aangifte het privé-deel opgeven.

Ik verwacht dat daar niet moeilijk over wordt gedaan. Indien het voor jezelf betreft op een (1) telefoon in een eenmanszaak.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.