• 0

Aanmelden of contact vragen

Hallo experts

 

gisteren las ik een topic waarin gevraagd werd naar reacties op een nieuwe website. in een van de antwoorden zei iemand dat hij het als onprettig ervoer dat je je moest aanmelden en dat hij het beter vond dat er een soort van 'bel-me-hierover' zou zijn.

Dit heeft me aan het denken gezet over onze eigen site en nieuwsbrieven. Mensen lezen blijkbaar onze nieuwsbrieven en bekijken de site, alleen genereert het nog geen klanten.

 

Wat vinden jullie hiervan?

In mijn geval gaat het om een Telefoonaannamedienst voor zzp-ers en eenmanszaken, wat misschien wel heel persoonlijk kan zijn en misschien zijn deze mensen wel huiverig om ergens 'in te trappen', zoals in genoemde topic werd gesteld.

 

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Een Klantenservice voor zzp-ers? Bereikbaarheid hoeft niet duur te zijn.

www.delenisvoordeliger.nl

www.multicontactservices.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe bedoel je dat precies Jeroen?

Ik heb mijn site al 100.000 x bekeken, aangepast en op z'n kop gehouden, maar hier niet eerder aan heb gedacht.

 

Ik zal jullie mening vragen over de site op het forumonderdeel "Wat vinden jullie van mijn ..."

 

Bedankt voor je reactie btw ;)

Een Klantenservice voor zzp-ers? Bereikbaarheid hoeft niet duur te zijn.

www.delenisvoordeliger.nl

www.multicontactservices.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee, je begrijpt me niet goed. Verdiep je eens in "A/B testing", Amazon is er groot door geworden.

 

M.a.w. de beste manier om te bekijken of iets "een goed idee" is, is niet om zelf 100.000x naar je eigen site te kijken en ook niet om anderen op HL naar hun mening te vragen, maar om het gewoon eens voor bijvoorbeeld 2 maanden uit te testen. Of nog mooier (als je voldoende bezoekers hebt): maak het zo dat de ene helft wél en de andere helft níet deze optie ziet, en meet of je verschil hebt.

 

Dan ondervindt je precies wat jóuw doelgroep wil en wenst.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Jeroen, ik heb geen idee wat A/B-testing is maar ga eens flink aan het googlen ;D

 

Maar ik ben nog wel benieuwd hoe jullie dit ervaren. Voelen jullie ook weerstand als er wordt gevraagd om je aan te melden of is dit geen struikelblok voor je.

 

Het blijkt dat ik nog niet kan posten onder "Wat vinden jullie van mijn ...", zodra ik voldoende berichten heb geplaatst meld ik me daar. (Waarom mag je trouwens pas na 10 eigen bijdrages en vraag plaatsen?)

Een Klantenservice voor zzp-ers? Bereikbaarheid hoeft niet duur te zijn.

www.delenisvoordeliger.nl

www.multicontactservices.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Martyn,

 

Voor jouw dienstverlening lijkt mij "Aanmelden" inderdaad een brug te ver. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er bedrijven zijn die naar aanleiding van de informatie op je website meteen zeggen "Doe mij maar zo'n PA voor dat bedrag". Daar is toch wel wat meer voor nodig. Dus ik zou me in eerste instantie richten op eenvoudige, laagdrempelige methoden om contact met je op te nemen.

 

 

Ik heb mijn site al 100.000 x bekeken, aangepast en op z'n kop gehouden ...

Als je jouw website op z'n kop houdt, staan bovenaan 3 links, waarvan 1 op de verkeerde pagina uitkomt en de andere twee niets doen. Dat resulteert erin dat je AV (overigens op beide sites) niet te vinden zijn. Ook daardoor zullen bezoekers zich niet direct aanmelden.

 

Groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt John, daar was ik al een beetje bang voor ...

 

Welke links bedoel je? Ik heb net even gekeken maar kon geen foute link vinden.

(Zag trouwens dta je het contactformulier had gevonden ;-)

Een Klantenservice voor zzp-ers? Bereikbaarheid hoeft niet duur te zijn.

www.delenisvoordeliger.nl

www.multicontactservices.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee, je begrijpt me niet goed. Verdiep je eens in "A/B testing", Amazon is er groot door geworden.

 

M.a.w. de beste manier om te bekijken of iets "een goed idee" is, is niet om zelf 100.000x naar je eigen site te kijken en ook niet om anderen op HL naar hun mening te vragen, maar om het gewoon eens voor bijvoorbeeld 2 maanden uit te testen. Of nog mooier (als je voldoende bezoekers hebt): maak het zo dat de ene helft wél en de andere helft níet deze optie ziet, en meet of je verschil hebt.

 

Dan ondervindt je precies wat jóuw doelgroep wil en wenst.

 

Hallo Jeroen,

 

wellicht dat ik onbewust dit principe er al op na ben gaan houden. Ik benader mijn klanten namelijk op twee verschillende manieren. Ten eerste via mijn gewone site (mod edit: geen links naar eigen sites) en met nieuwsbrieven in de zelfde vormgeving.

Ten tweede via het concept " Delen is voordeliger" ((mod edit: geen links naar eigen sites)) en dito nieuwsbrieven, waarmee de benadering compleet anders is.

Is dat wat je bedoeld?

 

Bedankt voor je mening/advies

Een Klantenservice voor zzp-ers? Bereikbaarheid hoeft niet duur te zijn.

www.delenisvoordeliger.nl

www.multicontactservices.nl

Link naar reactie
  • 0

A/B-testing heeft niets met software o.i.d. te maken.

 

Wat ik bedoel is het volgende: als je je afvraagt of iets werkt, dan zijn twee dingen belangrijk: 1) ga het doen, en 2) meet of het daadwerkelijk meerwaarde oplevert. M.a.w. leen overal ideeën vandaan, pas die aan aan jouw situatie/bedrijf/prducten, en ga het uittesten. En doe dat op zo'n manier, dat je actief meet wat het oplevert.

 

Nu zijn er feitelijk twee manieren om te meten of het wat oplevert: kijken naar hoe het ging vóór je je test begon uit te voeren of - en dat is AB-testing - geef een deel van je publiek de ene methode, en de rest een andere. Dan kun je meten of het idee substantieel meer oplevert. Amazon doet dit bijvoorbeeld met allerlei zaken, maar een voorbeeld is om een deel van de websitebezoekers het ene boek en een ander deel een ander boek prominent te presenteren, en realtime te meten of de ene meer verkocht wordt dan de andere, zodra je dat merkt laat je het minder goed verkopende boek vallen en schotel je iedereen het beter verkopende boek voor. Of men test een knopopschrift als "Bestel nu!!!" tegenover "Plaats uw bestelling" en meet of de ene knop meer conversie oplevert dan de andere knop. Dat kun je natuurlijk eindeloos en op van alles blijven herhalen.

 

Zo krijg je vanzelf een goed beeld van wat voor jóuw klanten werkt, waarbij je hebt gemeten dat het daadwerkelijk wat oplevert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.