• 0

Hoelang wachten op antwoord belastingdienst

Beste forumleden,

 

Na lang meegekeken te hebben hierbij een eerste bericht op higherlevel.nl.

 

Hoe lang is jullie ervaring dat je gemiddeld gezien moet wachten op een antwoord van de belastingdienst? Ik heb de belastingdienst een maand geleden een schriftelijke vraag gesteld met betrekking tot de fiscale beoordeling van een eventueel dienstverband.

 

Bij voorbaat dank voor het delen van jullie ervaringen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een ontvangstbevestiging gehad? Mogelijk staat daar een telefoonnummer en een referentie op. Anders even de belastingtelefoon bellen met de vraag of het verzoek is binnengekomen. Er raakt wel eens wat kwijt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rob, welkom op HL.

 

Wat schriftelijk antwoord op fiscale vragen betreft, is mijn ervaring 4 tot 8 weken. Als het gaat om de beoordeling van een arbeidsverhouding tussen partijen die niet willen dat er sprake is van een dienstbetrekking, is het invullen van een VAR-aanvraagformulier de meest gebruikelijke weg. Ik krijg hier vrijwel altijd ruim binnen 4 weken antwoord op.

 

Wil je een snel en zeker zo betrouwbaar schriftelijk antwoord als dat van de fiscus, stel je vraag dan aan een echte belastingadviseur, bijvoorbeeld één die is aangesloten bij het RB (zie www.rb.nl ).

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties, daar kan de belastingdienst nog een voorbeeld aan nemen.

 

Ik heb geen ontvangstbevestiging gehad, is dat wel gebruikelijk? Ik bel ze direct op.

 

Var verklaring invullen zou een optie kunnen zijn, maar ik moet het weten met het oog op de toekomst, er is nu nog geen sprake van dienstverbanden.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rob,

 

Var verklaring invullen zou een optie kunnen zijn, maar ik moet het weten met het oog op de toekomst, er is nu nog geen sprake van dienstverbanden.

 

Het is een optie die heel goed werkt. Door de vragen naar waarheid in te vullen, bepaalt de BD wat voor relatie er is. Komen zij met een antwoord die volgens jou niet klopt, dan kan je bezwaar maken tegen hun antwoord.

 

Alleen, een VAR verklaring is een aanvraag vooraf en heeft betrekking op de beschreven werkzaamheden. Achteraf kan de werkelijkheid anders zijn. Zie ook andere topics hierover op het forum.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.