• 0

het Spelletje genaamd : "Eric Denkt en U vraagt"

Goede(middag op het moment)

 

Of dit onderwerp passend is en op de goede locatie staat, ik ben van mening van wel. Mocht dit anders zijn mijn excuus.

 

Ik zal mij voorstellen, ik ben Eric Mieremet ( geen familie banden met ..)

Een 24 jarige ondernemer in de koeltechniek ( ruim 4 jaar)

 

Voordelen :

- Erg creatief met praktische oplossingen.

- "Thinking outside the box"

- Meedenkend

- Positief en optimistisch

 

Nadelen :

- Hak op de tak.

- Paardensprongen met denken en uitspreken van ideeën

- Laat maar zeggen, mijn "input-output" systeem werkt anders.

 

Ik wil door middel van dit forum mijn voordelen benutten en mijn nadelen overbruggen.

 

Het "Spelletje" zoals ik dat in mijn hoofd heb.

 

Er worden een aantal problemen gesteld als reactie op dit bericht.

Ik behandel max 2 problemen tegelijk.

Per re-reactie van mij zal ik proberen zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk een oplossing te schetsen.

Ik ben mij hierbij van bewust dat ik stappen oversla in het denkproces, hier komen jullie aan bod.

Stel een vraag erbij.(over 1 van de 2 oplossingen.)

Sommige (deel)oplossingen zullen niet kloppend zijn omdat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb, Mea culpa.

Graag wordt ik op andere punten gewezen, welke niet kloppend zijn in mijn oplossing.

 

Het doel van dit geheel ?

- Ik wordt geprikkeld en de bovenkamer kan lekker zijn gang gaan.

- Ontstaan van een innovatieve oplossingen welke door iemand geütiliseerd kunnen worden.

- Ruw materiaal voor een ondernemersplan.

 

Ik kan geen percentages of winsten eisen, is ook helemaal mijn intentie niet. ik wil graag bezig zijn.

Misschien kijkt er zelfs een scout mee die mij kan gebruiken in een Denktank.

De opbrengsten uit het door jou(?) te maken ondernemersplan op basis van mijn antwoorden zijn voor degene die er gebruik van maakt.

Een bericht van bedankt en een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek stel ik wel op prijs.

( tevens mag een persoonlijk gesprek met mij aangaan altijd ! )

 

Kortom : Wie schiet ( een probleem af ) ?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een frisse eigenzinnige openingspost. Een soort "proclaimer" inclusief een stuk zelfreflectie. En dat op je 24e.

 

Het is idd zoals Twa opmerkt eenvoudiger om simpelweg op een van de voorbijkomende vraagstukken te reageren. Eventuele bokkesprongen worden vanzelf gecorrigeerd door de werking van het forum.

 

Welkom op HL.

Link naar reactie
  • 0

 

Maak er dan gewoon van "Erik doet mee" in plaats van je eigen hoekje te creëren. Dat is de opzet van dit forum. We "denken' allemaal: welkom bij de clup.

 

TwaBla, Bedankt voor de input.

 

Op dit forum komen (zoals ik het zie) mensen met vragen en denken de leden mee in een oplossing.

Stel ik het goed als dit het tegenovergestelde is ? Vandaar dat ik er mijn eigen onderwerpnaam aan heb gegeven.

Om niet geheel tegendraads te zijn, enigszins aangepast.

 

Misschien een probleem aan het licht te stellen ?

 

in de richting van :

 

Micro-economisch

Macro-economisch

Praktisch

sociaal

.. ?

;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een frisse eigenzinnige openingspost. Een soort "proclaimer" inclusief een stuk zelfreflectie. En dat op je 24e.

 

Het is idd zoals Twa opmerkt eenvoudiger om simpelweg op een van de voorbijkomende vraagstukken te reageren. Eventuele bokkesprongen worden vanzelf gecorrigeerd door de werking van het forum.

 

Welkom op HL.

 

Beste Starterscoach,

Bedankt voor de input.

 

Dat dat eenvoudiger en simpelweg kan gebeuren ben ik mij bewust. áls dat mijn doel zou zijn, had ik dat al gedaan.

échter dat mist de essentie van dit onderwerp.

 

Mischien kijkt een student ook op een dergelijk forum met een bepaalde studierichting die een eventuele probleemoplossing kan gebruiken om zelfstandig ondernemer te worden.

Geef het een "stel dat" insteek.

 

De titel een "spelletje" is ook niet lukraak gekozen, we zien wat de uitkomst wordt.

hooguit een neutrale of hopelijk een positieve uitwerking.

Stel dat er iemand beter van wordt.

 

Mvg. Eric

 

Link naar reactie
  • 0

Stel ik het goed als dit het tegenovergestelde is?

Dit forum zegt: hallo, ik ben Higherlevel, stel je vraag of omschrijf je probleem en wij reageren om mogelijk tot een oplossing te komen.

 

Jij zegt: hallo, ik ben Eric, stel je probleem (maximaal 2 tegelijk) en samen met jullie reageer ik om mogelijk tot een oplossing te komen.

 

Lijkt mij precies hetzelfde ...

 

Link naar reactie
  • 0

Het doel van je opdringerigheid ontgaat me. Ben je op zoek naar hulp of bied je juist hulp aan?

 

Geachte heer Odems,

 

Er staan 3 duidelijke punten onder het kopje : "Het doel van dit geheel"

 

Mag ik vragen waarom dit als opdringerig wordt gezien ?

 

Als geïnteresseerden een probleem kunnen stellen en ik daar mijn eigen oplossing voor geef omschrijf ik dat als hulp aanbieden.

 

Mag ik (nu al) na deze 3 post concluderen dat een dergelijk initiatief niet geliefd is, dat er zoals ook bij de niet ondernemende maatschappij teveel Bevraagd wordt ipv Gevraagd ?

 

Mvg. Eric

Link naar reactie
  • 0

Stel ik het goed als dit het tegenovergestelde is?

Dit forum zegt: hallo, ik ben Higherlevel, stel je vraag of omschrijf je probleem en wij reageren om mogelijk tot een oplossing te komen.

 

Jij zegt: hallo, ik ben Eric, stel je probleem (maximaal 2 tegelijk) en samen met jullie reageer ik om mogelijk tot een oplossing te komen.

 

Lijkt mij precies hetzelfde ...

 

 

Ik trek de kar, en jullie sturen bij.

 

Woorden pakken uit een stuk tekst, zo kan ik ook mijn eigen stellingen maken.

 

Nogmaals de vraag :

 

is dit initiatief gewenst ?

Link naar reactie
  • 0

't Is wel heel aardig dat er eens iemand op HL komt die niet gelijk een probleem heeft (al heb je er indirect wel een, nl. overmaat aan energie 8) ) en oplossingen wil geven.

 

Alleen is het idd zo dat er weinig mensen zullen zijn die hierop reageren met een vraag. Afgaand op ervaringen met andere fora, vindt iedereen zichzelf/zijn eigen situatie/probleem uniek en start dan doodgemoedereerd een nieuwe draad op voor iets wat al 101x langs is gekomen..

 

Maar goed, nu je toch oplossingen aanbiedt.. mag het ook iets doodordinairs zijn?

 

Het woordje koeltechniek heeft toch een knopje aangeklikt en juist nu zit ik met een punt: verkoop ook spullen die koel bewaard dienen te worden. Deze verstuur ik tot nog toe eigenlijk alleen bij aanvraag samen met een koelelement.

Domme vraag is dus: waar koop je in het groot voordelig koelelementen in .. bij voorkeur zo licht en compact mogelijk.

Tot nog toe kocht ik ze bij IKEA in, waar ze alleen 's zomers te koop zijn, met als gevolg dat je buiten dat seizoen zonder komt te zitten. In principe willen we deze koelelementen standaard en bij de prijs inbegrepen meesturen ipv mensen ervoor te laten (bij)betalen, wat ze vaak niet doen, ook al is het een luttele 2 euro.

 

 

Google kan vast het antwoord geven, maar nou ja, nog niet aan toegekomen en nu je toch staat te springen om vragen ;D

Link naar reactie
  • 0

HL is gestoeld op crowdsourcing. Een koningin hebben we al; verder zijn er vooral werksters en (jonge) mannetjes. Welkom in deze sociale mieren-kolonie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste vdHork,

 

Bedankt voor de lovende woorden.

 

Zoals je zelf aangeeft, Google kan hier antwoord op geven.

sites zoals bij alibaba ( angst komt omhoog voor een ban) hierbij kan je producten voor spotprijzen uit bijv china importeren.

( eigenlijk is dit niet zo mijn bedoeling geweest he ;) )

 

wat je goed hebt is de algemenere dingen.

wat mij bijvoorbeeld dwars zit is dat ze langs de A12 kilometers lang 2x 10 a 15 meter bos weghalen om nog een tweetal rijbanen erbij te leggen.

Op betrekkelijk niveau gezegd : Het gebruik van een eeuwenoud concept uitbreiden en proberen te verbeteren.

 

"weg" zoals wij die kennen, om voertuigen over te vervoeren met een individu aan het stuur.

nog een voorbeeld, "rails" 2 stukken staal waar een trein overheen gaat. ook al een tijd oud.

Daar doen we een verbetering op : de HSL. het is niet rendabel omdat de tijdswinst niet groot genoeg is tegenover de kostprijs.

 

Wij met de huidige techniek kunnen tegenwoordig beter dan dat.

Bedenk een nieuw en beter concept. een dergelijk iets heb ik al wel in mijn hoofd.

 

Dat soort probleemstellingen,

wellicht ben ik daar niet duidelijk in geweest.

De wat grotere problemen ipv de meer persoonlijke (kleinere) individuele problemen.

Link naar reactie
  • 0

Snap ik..

 

Als het ook niet ondernemersgerelateerd kan zijn (of indirect wel): hoe is het te realiseren dat de hypotheekaftrek die er voor gezorgd heeft, dat huizenprijzen (en huren!) hier astronomisch hoog zijn, wordt afgeschaft zonder dat de NLse economie instort.

Tien meter over de grens in België en Duitsland koop je een groter pand voor minder geld.. dat is toch krommer dan krom?

 

 

Link naar reactie
  • 0

HL is gestoeld op crowdsourcing. Een koningin hebben we al; verder zijn er vooral werksters en (jonge) mannetjes. Welkom in deze sociale mieren-kolonie.

 

Groet,

 

Highio

 

Zullen we het betrekkelijke niveau laten vallen en doorgaan met "on-topic"?

 

of wilt deze sub-koningin met enige status verder zijn mening verkondigen ?

 

nogmaals de vraag :

 

is dit initiatief gewenst ?

 

( hoe verbazingwekkend, een vraag die ik al meerdere malen stel wordt niet beantwoord. dit is toch een forum waar vragen beantwoord worden? )

 

Link naar reactie
  • 0

Eric ik zal proberen om een antwoord op je vraag te geven.

 

Ieder initiatief dat bijdraagt aan ondernemerschap en innovatie is gewenst. (Dus: ja.)

 

De term "spelletje" is door jou wellicht bewust gekozen, het is ook wel handig om er rekening mee te houden dat andere mensen anders denken/associëren. "Spelen" op een forum betekent dat je ook ruimte geeft aan de mening van een ander, hoe idioot die ook in jouw ogen is. Je kunt van mensen ook niet verwachten dat ze "in een keer" begrijpen wat jij beoogt.

 

Het staat je natuurlijk altijd vrij om vanuit jezelf een mening te verkondigen. Dit kan in een topic, maar je kunt ook een column schrijven.

 

Ik heb wellicht een aardig onderwerp waar jij een aardige probleemstelling uit kunt distilleren.

 

De overheid heeft het enkele jaren geleden mogelijk gemaakt dat iedereen een onderneming kan beginnen. Zonder enige proeve van bekwaamheid. Zeker in moeilijke economische tijden zie je dat je veel ondernemers in problemen komen. Wanneer je de casussen nader bekijkt zie je eigenlijk dat het vanaf dag 1 al niet goed gaat. Te weinig voorbereiding, te weinig vakkennis, te weinig ondernemerskennis etc.

Hoe zou je dit op kunnen lossen?

Link naar reactie
  • 0

Snap ik..

 

Als het ook niet ondernemersgerelateerd kan zijn (of indirect wel): hoe is het te realiseren dat de hypotheekaftrek die er voor gezorgd heeft, dat huizenprijzen (en huren!) hier astronomisch hoog zijn, wordt afgeschaft zonder dat de NLse economie instort.

Tien meter over de grens in België en Duitsland koop je een groter pand voor minder geld.. dat is toch krommer dan krom?

 

 

 

Een goede vraag, hier geef ik graag mijn eigen optiek in. Voorop gesteld dat ik geen (exacte) cijfers weet van dergelijke vraagstukken.

 

Open denken.

de hypotheekrenteaftrek is een geldstroom naar de huisbezitter toe. als deze afgeschaft wordt zal dezelfde geldstroom naar de mensen toe moeten stromen om de economie in tact te laten.

Te beginnen bij huurwaardeforfait, geld betalen voor een "mogelijke" inkomstenbron uit "mogelijke" verhuur van je huis.

igv een tweede huis kan ik me dit enigszins voorstellen.

Hierbij is een geldstroom "in" gecompenseerd door het ontbreken van een geldstroom "uit"

 

Tevens is een beperking,bijstelling of opheffing van de "OZB" een mogelijkheid om wederom een compensatie te bewerkstellingen.

 

Was dit de insteek om de huizenprijzen te drukken ? dan is dit wellicht niet de ideale gedachte, aangezien de belastingtechnische bijtelling of aftrek wezenlijk niet veranderd alleen van naam.

 

Om hier anders mee om te gaan is het mogelijk de hypotheekrenteaftrek niet in contanten uit te keren aan de huiseigenaren maar als bestedingsbedrag vrij te geven wat verplicht moet worden uitgegeven aan leveranciers van Diensten en producten in de bouwsector.

Verbetering van je eigen woning, Alarmsysteem ( goed voor verzekering, drukt je kosten van verzekering weer) Meer onderhoud aan het huis in de vorm van Schilderwerk ( waardeverhoging) ipv. houten kozijnen kunststof kozijnen laten installeren.

Door deze "gedwongen" besteding help je de economie wel op gang, er rolt meer geld.

Zoals eerder aangegeven zal bij deze missende ingaande geldstroom ook een uitgaande geldstroom verdwijnen. (huurwaardeforfait, ozb )

 

Is dit een goede gedachtte ?

 

Eric

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

HL is gestoeld op crowdsourcing. Een koningin hebben we al; verder zijn er vooral werksters en (jonge) mannetjes. Welkom in deze sociale mieren-kolonie.

 

Groet,

 

Highio

 

Zullen we het betrekkelijke niveau laten vallen en doorgaan met "on-topic"?

 

of wilt deze sub-koningin met enige status verder zijn mening verkondigen ?

 

nogmaals de vraag :

 

is dit initiatief gewenst ?

 

( hoe verbazingwekkend, een vraag die ik al meerdere malen stel wordt niet beantwoord. dit is toch een forum waar vragen beantwoord worden? )

 

 

Mijn menig :

 

Nee,

 

ik vind dit niet gewenst. Geen zin om uitleg te geven aangezien jij daardoor weer met veel vragen komt van waarom niet en ik daar geen trek in heb.

 

Verder denk ik dat je genoeg je kan mengen in topics van anderen waar je je gedachten over kan laten vallen. Ga gewoon alle vragen van de laatste 2 maanden beantwoorden .... Dan ben je nog wel even bezig en kan je je bovenkamer laten werken.

 

Succes

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

nogmaals de vraag :

 

is dit initiatief gewenst ?

 

( hoe verbazingwekkend, een vraag die ik al meerdere malen stel wordt niet beantwoord. dit is toch een forum waar vragen beantwoord worden? )

 

Zonder overleg vooraf met mijn mede-mods zeg ik nee. Eigenlijk trek je het doel van het forum (ik heb een probleem en zoek hulp) in zijn geheel naar jezelf toe. Als het werkt zoals je voorstelt, dan kunnen we alle andere boards wel sluiten..

 

De kracht van HL schuilt namelijk in de aanwezige expertise bij alle leden. En bij velen van de leden gaat die expertise erg ver en zijn de bijdragen waardevol. Ik zie dus het nut er niet van in waarom iemand zijn probleem in jouw topic moet droppen en dan hopen dat jij met een oplossing komt of je nu terzake kundig bent of niet. Tevens komt het wat lui over (kom maar naar mijn topic, dan hoef ik niet op zoek naar leuke topics om over te te denken en te beantwoorden)

 

Anders gezegd: ik zou als vraagsteller gewoon een topic openen in het bedoelde board en jouw dadendrang niet benutten. Overigens, je kunt ook zelf de boer op gaan hier en gaan spitten in recente topics.

 

groet

Joost

 

Overlegt ook met de mods

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Eric ik zal proberen om een antwoord op je vraag te geven.

 

Ieder initiatief dat bijdraagt aan ondernemerschap en innovatie is gewenst. (Dus: ja.)

 

De term "spelletje" is door jou wellicht bewust gekozen, het is ook wel handig om er rekening mee te houden dat andere mensen anders denken/associëren. "Spelen" op een forum betekent dat je ook ruimte geeft aan de mening van een ander, hoe idioot die ook in jouw ogen is. Je kunt van mensen ook niet verwachten dat ze "in een keer" begrijpen wat jij beoogt.

 

Het staat je natuurlijk altijd vrij om vanuit jezelf een mening te verkondigen. Dit kan in een topic, maar je kunt ook een column schrijven.

 

Ik heb wellicht een aardig onderwerp waar jij een aardige probleemstelling uit kunt distilleren.

 

De overheid heeft het enkele jaren geleden mogelijk gemaakt dat iedereen een onderneming kan beginnen. Zonder enige proeve van bekwaamheid. Zeker in moeilijke economische tijden zie je dat je veel ondernemers in problemen komen. Wanneer je de casussen nader bekijkt zie je eigenlijk dat het vanaf dag 1 al niet goed gaat. Te weinig voorbereiding, te weinig vakkennis, te weinig ondernemerskennis etc.

Hoe zou je dit op kunnen lossen?

 

Beste Starterscoach,

 

Dit is een "spekkie naar mijn bekkie" hier ga ik zometeen op in, nadat ik reactie heb gegeven op de door jou daarvoor gestelde items.

 

Gewenst : Ja : Gelukkig maar

Spelen : misschien een ongelukkige woordkeuze, mijn visie : uitkomst onbekend.

in een keer begrijpen : hier loop ik vaker tegenaan, mijn "input output" systeem waar ik het eerder over had.

andersmans mening : Begrijpelijk, in mijn ogen zolang dit over het onderwerp gaat geen probleem, persoonlijke aantijgingen, dat is wel een hekel punt.

Voor dingen die in mijn macht liggen te verbeteren zal ik hier naartoe proberen te werken.

 

Het spekkie :

Mensen die ondernemer kunnen worden zonder enige vorm van achtergrond.

Ik ben bezig een ondernemersplan op te stellen/ plan uit te schrijven die dit soort problemen aanpakt.

Kortom, en wellicht heel flauw gezegd. Dit is ( in mijn ogen) mijn gans met de gouden eieren.

Die slacht je niet en geef je ook niet weg.

Wat ik wel graag zou willen voorstellen is een persoonlijk gesprek om mijn visie te kunnen voorleggen ( als starter zijnde op een nieuwe markt) en daar de mening van een professional over te krijgen.

 

Is dit een voorstel waar u wat mee kan ?

 

Mvg. Eric

Link naar reactie
  • 0

@ Danny & Joost.

 

Dus stellig gezegd, Als ik zelf 2 problemen stel ( 3 eigenlijk) 2 werkelijke stellingen en 1 persoonlijke : ik kan niet de juiste manier van output vinden maar wel als jullie vragen stellen over het topic.

Dan is het hele "Eric trekt HL naar zich toe" verhaal opgelost ? ( sorry danny, inderdaad weer een vraag ja.)

 

 

@ danny, ik hoef niet over persoonlijke problemen na te denken, alleen de grotere, die ons allemaal aangaan. De mogelijkheid dat een persoon zo'n idee oppakt en er werkelijk wat mee kan doen als leidraad is aanwezig.

 

@joost, als ik lui zou zijn zou ik niet de moeite nemen om uberhaupt ondernemer te zijn. en al helemaal niet mijzelf zo open en bloot te geven. Zullen we terug gaan naar inhoudelijk, niet persoonlijk niveau ?

 

Mvg. Eric

Link naar reactie
  • 0

Eric M, verbazingwekkend hoe slecht jij als supercreatief en hyperintelligent generatie Y-blaagje tussen de regels door kunt lezen dat enkele van de personen die tot nu toe gereageerd hebben, niet bepaald zitten te wachten op jouw spelletje. Of in heel duidelijke bewoordingen: NEE, DIT INITIATIEF IS NIET GEWENST. Maar laat je hierdoor beslist niet tegenhouden.

 

Maar misschien is het wel een veel beter, of zoals jij wilt "supercreatief, ja ik ben mij er eentje, out-of-the-box-idee" om je eigen "Eric denkt-forum" te starten. En daarbij dan natuurlijk ook flink twitteren over elke scheet die je laat.

 

Voor wie het weten wil, ik wordt altijd erg kriegel van personen die zichzelf supercreatief noemen. Zoiets zeg je niet van jezelf maar dat blijkt uit wat je doet. En het is heeeel wat anders dan constant en plein public jengelen om aandacht van alles en iedereen.

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

@joost, als ik lui zou zijn zou ik niet de moeite nemen om uberhaupt ondernemer te zijn. en al helemaal niet mijzelf zo open en bloot te geven. Zullen we terug gaan naar inhoudelijk, niet persoonlijk niveau ?

 

Mvg. Eric

 

Eric

 

Het is altijd persoonlijk! Jij vraagt naar de wenselijkheid van je idee. Ik geef als mod aan dat het mij op het eerste gezicht als onwenselijk overkomt. Mede (en daar komt ie) omdat je de werkwijze van het forum omkeert.

 

Inhoudelijk niveau zie ik overigens (no offence) ook niet, want er wordt nu wat theoretisch geneuzeld over ondernemers die niet voldoende bagage hebben, waarbij het vooral erg vaag blijft en de inhoud in jouw reactie enkel het bewoorden is van jouw denkproces. Dus mijn wedervraag:

 

Wat wil je bereiken met dit topic?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Om hier anders mee om te gaan is het mogelijk de hypotheekrenteaftrek niet in contanten uit te keren aan de huiseigenaren maar als bestedingsbedrag vrij te geven wat verplicht moet worden uitgegeven aan leveranciers van Diensten en producten in de bouwsector.

Dit is in basis best een aardige gedachte. (even los van de bureaucratische rompslomp).

 

Je zou het ook nog specifieker kunnen maken. (en strategischer).

 

Op dit moment is er een enorme instabiliteit in de olieproducerende landen. 2011 wordt een "heet" jaartje in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Wanneer je (een deel van) het hypotheekrentebedrag zou moeten investeren in isolatie, zonne-energie, warmtepompen etc. Sla je 2 vliegen in een klap. Structureel op peil houden van de koopkracht en we worden minder afhankelijk van fossiele brandstoffen, tegelijkertijd een impuls voor de bouwsector.

Link naar reactie
  • 0

@joost, als ik lui zou zijn zou ik niet de moeite nemen om uberhaupt ondernemer te zijn. en al helemaal niet mijzelf zo open en bloot te geven. Zullen we terug gaan naar inhoudelijk, niet persoonlijk niveau ?

 

Mvg. Eric

 

Eric

 

Het is altijd persoonlijk! Jij vraagt naar de wenselijkheid van je idee. Ik geef als mod aan dat het mij op het eerste gezicht als onwenselijk overkomt. Mede (en daar komt ie) omdat je de werkwijze van het forum omkeert.

 

Inhoudelijk niveau zie ik overigens (no offence) ook niet, want er wordt nu wat theoretisch geneuzeld over ondernemers die niet voldoende bagage hebben, waarbij het vooral erg vaag blijft en de inhoud in jouw reactie enkel het bewoorden is van jouw denkproces. Dus mijn wedervraag:

 

Wat wil je bereiken met dit topic?

 

groet

Joost

 

Dat mensen komen met zinnige vragen, problemen die ons allemaal bezig houden.

Een denkrichting geven voor een mogelijke oplossing van een probleem. de mogelijkheid deze denkrichting neer te leggen op een plek waar het "bruist" van ondernemerschap. en daardoor de kans bieden aan iemand die de denkrichting op kan pakken om er werkelijk wat mee te doen.

 

over het omdraaien van het forum, wat is je antwoord op mijn daarvoor gestelde vraag ?

als ik mijn vraagstelling verander naar, wat iedereen doet op het forum : "help ik zit ergens mee" dan is de werking wel ok ?

 

Link naar reactie
  • 0

 

1. Dat mensen komen met zinnige vragen, problemen die ons allemaal bezig houden.

 

2. over het omdraaien van het forum, wat is je antwoord op mijn daarvoor gestelde vraag ?

als ik mijn vraagstelling verander naar, wat iedereen doet op het forum : "help ik zit ergens mee" dan is de werking wel ok ?

 

 

1. als het maar wel ondernemersvragen zijn. We hebben een strenge focus op ondernemen en willen niet dat dit uiteindelijk een denktank wordt waarin de problemen van jan en alleman op allerlei vlakken 'opgelost' worden.

 

2. je topic-titel anders maken, verandert nog niets aan de werkwijze.... ::)

 

Maar goed, na mods beraad zal snel genoeg een standpunt komen over je idee.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Om hier anders mee om te gaan is het mogelijk de hypotheekrenteaftrek niet in contanten uit te keren aan de huiseigenaren maar als bestedingsbedrag vrij te geven wat verplicht moet worden uitgegeven aan leveranciers van Diensten en producten in de bouwsector.

Dit is in basis best een aardige gedachte. (even los van de bureaucratische rompslomp).

 

Je zou het ook nog specifieker kunnen maken. (en strategischer).

 

Op dit moment is er een enorme instabiliteit in de olieproducerende landen. 2011 wordt een "heet" jaartje in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Wanneer je (een deel van) het hypotheekrentebedrag zou moeten investeren in isolatie, zonne-energie, warmtepompen etc. Sla je 2 vliegen in een klap. Structureel op peil houden van de koopkracht en we worden minder afhankelijk van fossiele brandstoffen, tegelijkertijd een impuls voor de bouwsector.

 

Tegelijk is het terugdringen van de CO2 uitstoot ook een mooie vlieg !

Wellicht voor de staat een mogelijkheid om banen te creëren in een fabriek waar dergelijke panelen worden gemaakt en geassembleerd ?

 

of een nog kortere stap maken. van de hypotheekrenteaftrek een besteding maken als eerste aan zonnepanelen. voor de huiseigenaar 2 vliegen in 1 klap om te beginnen. geen investering in zonnepanelen. maar wel kosten minderen op elektriciteit

de aftrek blijft in wezen behouden, én je krijgt geld toe door uitsparing op je rekening.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.