• 0

Wat vinden jullie van mijn WebWinkel...

Omschrijving van je concept:

Ik heb een webwinkel in dameskleding die sinds Januari "live" is.

Daarvoor was hij ook al live maar puur voor de zoekmachines, dus zonder producten.

 

Ik wil een zo wisselend mogelijk assortiment aanbieden en de kosten laag houden voor zowel mijzelf als voor de klanten.

 

Website

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

1. Lening gekregen, Voorraad ingekocht

2. Webshop Host gezocht en hier betaal ik dus maandelijks voor.

Zelf heb ik een basis kennis van CSS en Html enzo dus kan wel iets veranderen hier en daar. Ze hebben ook een goede support service waarin ik gelukkig al mijn vragen kwijt kan, dit lossen ze dan erg snel op.

3. Afrekenen zonder account aangezet.

4. Ideal geregeld.

5. Promotie op Hyves en Addmarkt.

6. Zakelijke rekening, kvk inschrijving, belastingienst etc...

7. Concurenten bekeken en gevolgd. Hierdoor weet ik een beetje wat verkoopt en wat niet.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Anders zijn dan anderen, geen levertijden hebben van een week maar binnen een dag kunnen leveren.

Snel wisselen van assortiment en niet na een jaar nog met dezelfde producten te zitten.

 

Uitdaging = prijzen lager houden als de concurrent.

Uitdaging = geen levertijden.

Uitdaging = Diversiteit

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet denk ik....

Ik denk dat dit concept voor veel mensen van toepassing is.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over hoe mijn website eruit ziet.

Vooral over de Banner. Ik wil hier niet teveel aandacht naar maar je moet het wel zien.

 

Hoe is de layout?

Werkt het allemaal een beetje klantvriendelijk?

Nodigt het uit om te kopen?

 

Verbeterpunten en Tips zijn daarom erg welkom.

 

Mijn gemiddelde CTR is 4,5% bij addmarkt.

Genoeg bezoekers zijn het echter nog niet. Gemiddeld 100 unieke per dag.

Maar dan betaal ik dus op dit moment het minimale aan marketing.

 

Ik verkoop genoeg om mijn "vast lasten" te betalen maar maak nog geen winst. Ligt dit dan aan de Website?

 

Ik heb namelijk het idee dat ik mezelf er blind op aan het staren ben xD.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste DarkYuna,

 

Op het eerste gezicht dacht ik 'ja, dit ziet er wel goed verzorgt uit'. Toen ik eenmaal ging lezen kreeg ik echter een minder goed gevoel bij de webshop. Met name het gebrek aan professionaliteit in de manier van schrijven, zo zijn er hier en daar zelfs smiley's terug te vinden! Killing.

 

Daarnaast vond ik tegenstrijdigheden erg naar, u biedt 24 uurs klantenservice maar nog geen vijf regels later staat het volgende: "Een uitzondering is van 00:00-07:00, dan slaap ik meestal ;)"

Dit is voor mij niet acceptabel, dit is 17 uurs service, daarnaast vind ik het een rare opmerking voor een webshop, absoluut niet professioneel.

 

Overigens vind ik het helemaal niet erg als een webshop de volgende dag contact met me opneemt, ik snap best dat iemand om 03.00 uur niet werkt, geen probleem.

 

 

Het is mij niet duidelijk waarom ik een account zou willen nemen aangezien een unique selling point het afrekenen zonder account is. Krijg ik extra korting of een leuke nieuwsbrief? Wat is het voordeel?

 

 

Wat ik persoonlijk nog even zou veranderen is het prominent zichtbare 'Voordeel voor Jouw'. Dit doet disrespectvol overkomen, 'Uw voordeel' ziet er een stuk beter uit.

 

 

De maandelijkse actie is leuk bedacht, iets speciaals. Aan de andere kant vind ik het erg gevaarlijk omdat de klant maar moet geloven dat je niet fictief iemand als winnaar bedenkt. Vanuit een business point of view vind ik het raar dat je de gene met de meeste ARTIKELEN tot winnaar noemt en niet de persoon die het meeste OMZET genereerd. Je wilt toch liever iemand hebben die 500 euro uitgeeft dan iemand die 10 armbanden van een euro koopt!?

 

Ook zou ik de zin "In de statistieken kan ik bijhouden wie, wat en voor hoeveel er besteld word" helemaal weglaten. Jij bent tenslotte de eigenaar van de webstore, NATUURLIJK kan jij dit inzien! Uw klanten beschikken over een gezond stel hersens, dit mag toch wel als vanzelfsprekend ervaren worden.

 

Misschien dat ik morgen nog een kijkje neem, ik moet nu even iets anders doen prive... ::) ik hoop dat je hier alvast iets mee kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik hou niet van kant-en-klare webshops, maar dat is meer persoonlijk. Daarom zou ik er nooit iets bestellen.

Ik vind dat een webshop uniek moet zijn, als ik op een webshop terecht kom moet het direct duidelijk zijn wat het verkoopt en het moet professionaliteit uitstralen.

 

Weer persoonlijk, maar: Ik vind het rete irritant om een account te maken voordat ik een bestelling kan plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik dacht op het eerste gezicht "ziet er goed uit"

maar al lezende kwam ik helaas tekst- en taalfouten tegen.

Dat zou mij persoonlijk ervan weerhouden om iets te kopen.

 

Persoonlijk vind ik het ook een beetje vreemd staan dat er staat:

Nieuws 2 maart.

Dan ben je een soort voorspeller ;)

Misschien kan er beter staan:

Op 2 maart komen er....

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

Ook ik dacht op het eerste gezicht "ziet er goed uit"

maar al lezende kwam ik helaas tekst- en taalfouten tegen.

Dat zou mij persoonlijk ervan weerhouden om iets te kopen.

 

Persoonlijk vind ik het ook een beetje vreemd staan dat er staat:

Nieuws 2 maart.

Dan ben je een soort voorspeller ;)

Misschien kan er beter staan:

Op 2 maart komen er....

 

Bestel je dan ook nooit bij Wehkamp en Bol.com? Die staan dagelijks vol met enorme fouten ;)

 

Ben trouwens wel verbaasd dat deze shop een lening heeft gekregen, begrijp mij niet verkeerd hoor maar ik had destijds een hypermodern plan zonder tekstfouten en gebruik van smileys (om maar een voorbeeld te geven) en kreeg 0,00 op het rekest ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Tamara,

 

"Afrekenen zonder account" is inderdaad een pluspunt, maar is dat zó belangrijk dat het één van de drie speerpunten van je webshop is? Er staat trouwens ook "Afreken" in plaats van "Afrekenen" ...

 

En als je dat afrekenen zonder account zo belangrijk vindt, waarom is dan de tweede - dus héél prominente - keuze in je menu "Account maken"?

 

"Precies zoals op de foto word (wordt ...) afgebeeld" zou ik niet zeggen. Een klein kleurverschil is er al gauw.

 

Bij het afrekenen zeg je "Gratis verzending voor orders boven € 0,00". Dat staat een beetje vreemd. En waarom maar de helft van het "Opmerkingen" vak daadwerkelijk gebruikt voor het invoeren van tekst? Sowieso vind ik een extra stap voor het kiezen van een verzendmethode overbodig als je er maar één hebt.

 

Ook bij jou problemen met de "adres wijzigen" functie. Is dit Shoptrader? Tik maar eens een fout huisnummer in en wijzig dit met "adres wijzigen". Lukt dus niet.

 

En zo valt er nog wel meer te vertellen ...

 

Dan nog een vraag die de juristen onder ons wellicht kunnen beantwoorden. Als webwinkel dien je altijd een betaalmethode aan te bieden waarbij de consument niet meer dan 50% vooruit hoeft te betalen (staat overigens ook in jouw voorwaarden). Voldoe je aan deze eis als je de mogelijkheid biedt tot "afhalen"?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

 

Dan nog een vraag die de juristen onder ons wellicht kunnen beantwoorden. Als webwinkel dien je altijd een betaalmethode aan te bieden waarbij de consument niet meer dan 50% vooruit hoeft te betalen (staat overigens ook in jouw voorwaarden). Voldoe je aan deze eis als je de mogelijkheid biedt tot "afhalen"?

 

Zijn zelfs grote webshops die zich daar niet aan houden en die willen dat die wetgeving gaat vervallen en daar moet ik ze gelijk in geven want wat moet je als rembours binnenkort verdwijnt? Afhalen kan niet altijd aangezien niet iedereen een fysiek pand ter beschikking heeft.

Link naar reactie
  • 0

Beste DarkYuna,

 

De eerste versie van je webwinkel is een mooi startpunt voor verdere ontwikkeling. Het spreekt mij wel aan dat je dit doet op een manier die dicht bij jezelf blijft. Het is zeker dat sommige mensen zich storen aan smileys en teksten-met-een-knipoog (zoals de opmerking dat je 's nachts slaapt). Maar juist dit soort zaken geven je site een eigen karakter. En het helpt je onderscheidend te zijn in een markt met moordende concurrentie van grote spelers.

 

Je krijgt al veel feedback op je site en de leveringsvoorwaarden. Ik geef je vooral de tip geven om te werken aan het sitebezoek: met 100 bezoekers per dag is het niet mogelijk een winstgevende winkel te runnen. Op Higher level staan al veel tips om beter vindbaar te worden op Google.

Daarnaast zou ik -zeker met jouw assortiment- social media als Facebook en Twitter inzetten. Volg bijvoorbeeld eens de activiteiten van Shabbies en Assem.nl. Dit soort acties leveren je niet direct 100-en extra bezoekers op, maar ze helpen je wel duurzaam meer verkeer te trekken. En het vraagt nauwelijks investering.

 

Veel succes!

William Burghout

Link naar reactie
  • 0

@ W-Media

 

Ik zie dat jij veel verwijst naar de "grotere" webshops. Die staan ook vol met fouten en houden zich niet aan de regels.

 

Als ik naar jou zou luisteren dan is dat dus de manier om een website op te zetten.

 

Zelf ben ik gelukkig van mening dat je jezelf moet onderscheiden van deze grotere webshops. En dus vooral niet die fouten moet maken die zij al op hun site hebben staan.

 

 

 

www.stone-styleshop.nl

Link naar reactie
  • 0

@ W-Media

 

Ik zie dat jij veel verwijst naar de "grotere" webshops. Die staan ook vol met fouten en houden zich niet aan de regels.

 

Als ik naar jou zou luisteren dan is dat dus de manier om een website op te zetten.

 

Zelf ben ik gelukkig van mening dat je jezelf moet onderscheiden van deze grotere webshops. En dus vooral niet die fouten moet maken die zij al op hun site hebben staan.

 

 

 

 

Onderscheiden zeker, maar je moet zeker naar hun strategie kijken. Ze winnen niet voor niets award na award ;) Fouten moet je inderdaad niet overnemen, maar wel design en dat soort zaken dat moet er gelikt uit zien!

Link naar reactie
  • 0

Beste DarkYuna,

 

Op het eerste gezicht dacht ik 'ja, dit ziet er wel goed verzorgt uit'. Toen ik eenmaal ging lezen kreeg ik echter een minder goed gevoel bij de webshop. Met name het gebrek aan professionaliteit in de manier van schrijven, zo zijn er hier en daar zelfs smiley's terug te vinden! Killing.

 

Ik heb mijn taalgebruik aangepast aan mijn doelgroep. Vrouwen van 15-28. Toch beter om dit professioneel te doen?

De enige smiley die ik kon vinden heb ik weggehaald.

 

Daarnaast vond ik tegenstrijdigheden erg naar, u biedt 24 uurs klantenservice maar nog geen vijf regels later staat het volgende: "Een uitzondering is van 00:00-07:00, dan slaap ik meestal ;)"

Dit is voor mij niet acceptabel, dit is 17 uurs service, daarnaast vind ik het een rare opmerking voor een webshop, absoluut niet professioneel.

 

Dit heb ik meteen aangepast. Dat komt als je er zo over denkt inderdaad raar over.

 

Overigens vind ik het helemaal niet erg als een webshop de volgende dag contact met me opneemt, ik snap best dat iemand om 03.00 uur niet werkt, geen probleem.

 

Het is mij niet duidelijk waarom ik een account zou willen nemen aangezien een unique selling point het afrekenen zonder account is. Krijg ik extra korting of een leuke nieuwsbrief? Wat is het voordeel?

 

Op het moment dat je gaat afrekenen en je de keuze krijgt om een account aan te maken of niet worden deze voordelen uitgelegt. Ook de nadelen van geen account aanmaken. Moet ik dit ergens anders nog beschrijven?

 

 

Wat ik persoonlijk nog even zou veranderen is het prominent zichtbare 'Voordeel voor Jouw'. Dit doet disrespectvol overkomen, 'Uw voordeel' ziet er een stuk beter uit.

 

Ook dit taalgebruik heb ik aangepast op mijn doelgroep. Ik gebruik overal je, jij of jouw. Moet dit dan toch veranderd worden naar u?

 

 

De maandelijkse actie is leuk bedacht, iets speciaals. Aan de andere kant vind ik het erg gevaarlijk omdat de klant maar moet geloven dat je niet fictief iemand als winnaar bedenkt. Vanuit een business point of view vind ik het raar dat je de gene met de meeste ARTIKELEN tot winnaar noemt en niet de persoon die het meeste OMZET genereerd. Je wilt toch liever iemand hebben die 500 euro uitgeeft dan iemand die 10 armbanden van een euro koopt!?

 

Omdat ik iedereen een eerlijke kans wou geven om te laten winnen.... Ook de mensen met minder geld. Ik dacht dat dit meer gewaardeerd zou worden. Ik weet dat het minder voor mij is maar ik dacht beter voor de klant. Het is inderdaad ook een vertrouwens kwestie.

 

Ook zou ik de zin "In de statistieken kan ik bijhouden wie, wat en voor hoeveel er besteld word" helemaal weglaten. Jij bent tenslotte de eigenaar van de webstore, NATUURLIJK kan jij dit inzien! Uw klanten beschikken over een gezond stel hersens, dit mag toch wel als vanzelfsprekend ervaren worden.

 

Dit was niet mijn bedoeling.... Ik zal hier bij de volgende actie op letten! Had het er bij gezet om zo te laten zien dat ik te vertrouwen was.

 

Misschien dat ik morgen nog een kijkje neem, ik moet nu even iets anders doen prive... ::) ik hoop dat je hier alvast iets mee kan.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik dacht op het eerste gezicht "ziet er goed uit"

maar al lezende kwam ik helaas tekst- en taalfouten tegen.

Dat zou mij persoonlijk ervan weerhouden om iets te kopen.

 

Persoonlijk vind ik het ook een beetje vreemd staan dat er staat:

Nieuws 2 maart.

Dan ben je een soort voorspeller ;)

Misschien kan er beter staan:

Op 2 maart komen er....

 

Waar lees jij nieuws 2 maart? Ik heb er wel op staan wat er nieuw binnen komt op 2 maart. Of valt dit onder hetzelfde?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Tamara,

 

"Afrekenen zonder account" is inderdaad een pluspunt, maar is dat zó belangrijk dat het één van de drie speerpunten van je webshop is? Er staat trouwens ook "Afreken" in plaats van "Afrekenen" ...

Oops,dat bedoelde ik dus met dat ik me er blind op staar... Ik heb het aangepast.

En als je dat afrekenen zonder account zo belangrijk vindt, waarom is dan de tweede - dus héél prominente - keuze in je menu "Account maken"?

Niet over na gedacht... Dat kan ik dan beter weghalen!

"Precies zoals op de foto word (wordt ...) afgebeeld" zou ik niet zeggen. Een klein kleurverschil is er al gauw.

Dat is waar, ik ga deze producten vrijdagavond aanpassen.

Bij het afrekenen zeg je "Gratis verzending voor orders boven € 0,00". Dat staat een beetje vreemd. En waarom maar de helft van het "Opmerkingen" vak daadwerkelijk gebruikt voor het invoeren van tekst? Sowieso vind ik een extra stap voor het kiezen van een verzendmethode overbodig als je er maar één hebt.

 

Ook bij jou problemen met de "adres wijzigen" functie. Is dit Shoptrader? Tik maar eens een fout huisnummer in en wijzig dit met "adres wijzigen". Lukt dus niet.

Ik heb inmiddels contact met Shoptrader hierover

En zo valt er nog wel meer te vertellen ...

 

Dan nog een vraag die de juristen onder ons wellicht kunnen beantwoorden. Als webwinkel dien je altijd een betaalmethode aan te bieden waarbij de consument niet meer dan 50% vooruit hoeft te betalen (staat overigens ook in jouw voorwaarden). Voldoe je aan deze eis als je de mogelijkheid biedt tot "afhalen"?

Ik had een filmpje gekeken van de webwinkel vakdagen over de juridische kant. Hieruit heb ik begrepen dat Afhalen en dus Contant betalen onder deze optie valt. Dit is dan ook de einge reden dat ik het aanbied,

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ben trouwens wel verbaasd dat deze shop een lening heeft gekregen, begrijp mij niet verkeerd hoor maar ik had destijds een hypermodern plan zonder tekstfouten en gebruik van smileys (om maar een voorbeeld te geven) en kreeg 0,00 op het rekest ;)

 

Dus omdat ik taalfouten maak kan ik niet een hypermodern ondernemingsplan neerzetten? Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet opvatten. Het gaat ook zeker niet om een wereld bedrag dat ik moest lenen. Maar als die mensen vertrouwen in mij hebben dat ik dit waar kan maken snap ik niet dat jij dit in twijfel trekt vanwege taalfouten?

 

Of is dit meer een opmerking aan de mensen die leningen verstrekken?

 

@ William

 

Ik gebruik Hyves hier ook al voor maar zal me zeker meer gaan verdiepen in Facebook en Twitter.

Dacht alleen dat mijn doelgroep zich meer op Hyves bevond.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn taalgebruik aangepast aan mijn doelgroep. Vrouwen van 15-28. Toch beter om dit professioneel te doen?

De enige smiley die ik kon vinden heb ik weggehaald.

 

Dat kan soms moeilijk zijn, ik denk dat het belangrijk is om te overwegen wanneer iets 'afbreuk' doet op de professionaliteit (ik bedoel met professionaliteit de betrouwbaarheid van de webshop). De zin '24 uurs klantenservice want mijn telefoon ligt naast me maar als ik slaap dan reageer ik niet' is prima om als 15-28 jarige tegen vriendinnen te zeggen maar men reflecteerd dit soort onprofessionele opmerkingen direct aan de kwaliteit van je webshop en producten!

 

Je moet goed zoeken naar een taal die aanslaat bij de doelgroep die toch jong is maar die tegelijkertijd geen afbreuk doet aan de professionaliteit.

 

Ook dit taalgebruik heb ik aangepast op mijn doelgroep. Ik gebruik overal je, jij of jouw. Moet dit dan toch veranderd worden naar u?

 

Als je hiervoor kiest dan is het toch belangrijk Jip en Janneke taal te vermijden, in plaats van Voordeel voor Jouw zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen Jouw voordeel. Dit oogt al een stuk beter ondanks dat je hetzelfde zegt.

 

Omdat ik iedereen een eerlijke kans wou geven om te laten winnen.... Ook de mensen met minder geld. Ik dacht dat dit meer gewaardeerd zou worden. Ik weet dat het minder voor mij is maar ik dacht beter voor de klant. Het is inderdaad ook een vertrouwens kwestie.

 

Deze gedachte is goed, aangezien je vrij informeel communiceert (jij, je, jouw) met de doelgroep is het alleen wel jammer dat je dit niet goed duidelijk maakt op je website! Voorbeeld:

 

Gooi het volgende weg:

In de statistieken kan ik bijhouden wie, wat en voor hoeveel er besteld word. Zo kan ik precies zien wie de Meest Trouwe Koper is! Let op : Het gaat hier om het aantal artikelen dat besteld is, niet de waarde van de artikelen.

 

En vervang het met een zin als:

Om iedereen (ongeacht of je een groot of klein budget hebt) een eerlijke kans op leuke prijzen te geven... bla bla ... het gaat hierbij dus om aantal producten en niet om de totale waarde ervan. Bij een gelijk aantal... bla bla.

 

In principe zeg je hiermee hetzelfde alleen is de toon een stuk professioneler en daarnaast enthousiastmeer je je klanten hiermee veel meer! Duidelijk en eerlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ben trouwens wel verbaasd dat deze shop een lening heeft gekregen, begrijp mij niet verkeerd hoor maar ik had destijds een hypermodern plan zonder tekstfouten en gebruik van smileys (om maar een voorbeeld te geven) en kreeg 0,00 op het rekest ;)

 

Dus omdat ik taalfouten maak kan ik niet een hypermodern ondernemingsplan neerzetten? Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet opvatten. Het gaat ook zeker niet om een wereld bedrag dat ik moest lenen. Maar als die mensen vertrouwen in mij hebben dat ik dit waar kan maken snap ik niet dat jij dit in twijfel trekt vanwege taalfouten?

 

Of is dit meer een opmerking aan de mensen die leningen verstrekken?

 

@ William

 

Ik gebruik Hyves hier ook al voor maar zal me zeker meer gaan verdiepen in Facebook en Twitter.

Dacht alleen dat mijn doelgroep zich meer op Hyves bevond.

 

Is inderdaad niets tegen jou maar tegen de manier van leningen verstrekken inderdaad

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof persoonlijk niet in acties zoals jouw "Februari Actie". Ik zie mezelf niet 10 extra sjaals kopen voor ruim 40 euro om daarmee hooguit kans te maken op het duurste product (€ 37,95) in je shop. Te meer daar ik niet kan zien hoeveel stuks Paula, Ben en Lieda al gekocht hebben. Je zegt overigens dat je wekelijks die top-3 bijwerkt, maar de laatste update is al weer van 15 februari.

 

Het is altijd raadzaam om aan een dergelijke actie ook duidelijke voorwaarden te verbinden. Tot wanneer mogen de prijzen bijvoorbeeld ingewisseld worden? En geldt die kortingsbon inderdaad "voor het gehele assortiment" of voor één product uit dat assortiment? In het eerste geval zullen sommige klanten liever de 2e prijs hebben dan de 1e ...

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste indruk.

 

Zelf ben ik erg slecht in grammatica, maar zelfs ik zie veel dingen die opvallend niet correct zijn. Om een voorbeeld te geven.

 

- Voordeel voor Jouw, moet zijn: Voordeel voor jou

 

Werk dus aan de teksten, of laat dit doen wanneer je hier zelf niet geschikt voor bengt.

 

Verder is over niet alle marketinguitingen even goed nagedacht, op je site de korting promoten op Hyves, zorgt ervoor dat klanten naar Hyves gaan voor ze naar je shop gaan. Dit zou ik niet bij de voordelen neerzetten.

 

Ik mis verder ook wat vertrouwdheid. Welk bedrijf zit erachter. Geef dus met tekst en foto een introductie van het bedrijf.

 

Verder zit je gewoon in een moeilijk branche met veel concurrentie en veel retouren.

 

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik dacht op het eerste gezicht "ziet er goed uit"

maar al lezende kwam ik helaas tekst- en taalfouten tegen.

Dat zou mij persoonlijk ervan weerhouden om iets te kopen.

 

Persoonlijk vind ik het ook een beetje vreemd staan dat er staat:

Nieuws 2 maart.

Dan ben je een soort voorspeller ;)

Misschien kan er beter staan:

Op 2 maart komen er....

 

 

Waar lees jij nieuws 2 maart? Ik heb er wel op staan wat er nieuw binnen komt op 2 maart. Of valt dit onder hetzelfde?

 

er staat dit:

1 Maart 2011 - Nieuw Binnen Kleding - Wij hebben al ....

 

Dat is toekomst en tegenwoordige tijd door elkaar!

 

Misschien meer van : 1 maart komt blabla binnen...

 

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

@ W-Media

 

Ik zie dat jij veel verwijst naar de "grotere" webshops. Die staan ook vol met fouten en houden zich niet aan de regels.

 

Als ik naar jou zou luisteren dan is dat dus de manier om een website op te zetten.

 

Zelf ben ik gelukkig van mening dat je jezelf moet onderscheiden van deze grotere webshops. En dus vooral niet die fouten moet maken die zij al op hun site hebben staan.

 

 

Onderscheiden zeker, maar je moet zeker naar hun strategie kijken. Ze winnen niet voor niets award na award ;) Fouten moet je inderdaad niet overnemen, maar wel design en dat soort zaken dat moet er gelikt uit zien!

 

Grotere webshops hebben al een naam en een reputatie,

die hoeven zich niet altijd meer 'te bewijzen'.

 

Als je nieuw begint dan moet je nog laten zien dat je het kunt en dat het er in ieder geval veilig uitziet om te bestellen!

 

Op stap met de hond... omdat pootjes geen muis kunnen bedienen
Link naar reactie
  • 0

Nederlands is inderdaad niet mijn sterkste punt. Geef mij maar engels, dat is zoveel makkelijker ::).

 

Ik ben druk aan het werken om de spelling en gramatica te verbeteren. Loop alles nu pagina voor pagina af om niets te missen. Pas meteen de teksten aan zodat ze wat professioneler overkomen.

Ik merkte ook dat ik veel dingen onnodig met een hoofdletter schrijf. Zoals de maanden...

Maar goed, jullie zijn er natuurlijk niet om mij een les in nederlands te geven ;D.

 

@John

 

Je hebt ook wel gelijk, ik heb dit te snel opgestart en hier dus niet goed over nagedacht. Het levert dan ook dit moment niet het resultaat op wat ik gehoopt had. Jouw uitleg maakt duidelijk waarom. Maar nu weet ik hoe ik het wel moet doen!

 

@ Libertes

 

Dit mis ik inderdaad nog. Heb hier ook de Hyves voor maar het zal inderdaad geen kwaad kunnen dit ook op de website te vermelden.

Ik heb gelukkig nog geen retouren gehad, maar daar integen hadden ze ook nog nooit mijn fiets gestolen en nu 2x in de maand. Dus je weet maar nooit ::).

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf net in zee gegaan met MijnWebwinkel.

 

Waarom?

 

- Ik hou niet van ingewikkelde techniek en van de bijbehorende ingewikkelde instructiehandleidingen. Daar heb ik het geduld niet voor en om eerlijk te zijn de interesse ook niet. Ook heb ik haast om alles rond te krijgen i.v.m. starten vanuit een uitkering. Wie een man-met-vaste-baan en een hobbyshop heeft, heeft wellicht meer tijd. Maar bij mij moet het meteen werken.

 

- Hierdoor valt opensource software meteen af.

 

- Ben gaan kijken bij Shopfactory en Mijn Webwinkel 5, waar je eerst bouwt en later uploadt.

Kwam direkt in de problemen met vastgelegde templates bij MW5, in de goedkopere versies. Het dreigde een heel lelijke site te worden, met een verplichte, oersaaie template van hun. Absoluut niks voor mij. Ik hou veel van graphics, photobewerking en alles omtoveren tot een mooie iets. Heb een hekel aan andermans templates.

Shopfactory was ietsje beter, maar ook erg beperkend en duur.

 

- Uiteindelijk was mijn keuze gevallen op een Biedmeer site. Heb ook veel goede dingen over gehoord.

Heel veel vrijheid kwa vormgeving en een mooi uitziende site. Ook hebben ze een heel goede helpdesk bij problemen en vragen. Dus ik een gratis biedmeersite aanvragen.

Wat mij meteen opviel, was dat ze daar ontzettend zeikerig zijn over je gegenereerde dataverkeer. Gebruik je ´te veel´ moet je bijdokken. Ben je aan het bouwen, loopt er in een scherm aan de linker kant, een soort klokje met de mededeling - ´uw heeft vandaag/deze week/deze maand, zoveel mb aan dataverkeer gebruikt.´ Zelfs je site opvragen om te zien hoe de layout of veranderingen uitzagen liet het klokje lopen. Ik kwam er geloof ik aan toe om 2 paar oorbellen en een soort testlogo boven de site te zetten, en de kleuren een beetje aan te passen. Een stuk of 20 keer gaan kijken. En toen was ik door een tiende van mijn toegestane dataverkeer voor een gratis website heen. Hoerendol werd ik van die tikkende klok. Op deze manier moeten werken is wat mij betreft geen gein aan. Heel chagrijnig word ik ervan.

 

- Dus Mijnwebwinkel de volgende geprobeerd, met een ´fair use policy´ wat dataverkeer betreft.

Even kijken wat hun er van bakken, dacht ik.

Ben tot de ontdekking gekomen dat een wat simpelere site toch beter bij mij past. Er zitten wat beperkingen in, in de vormgeving wat ik liever niet had, maar ook een veel lagere maandrekening voor het gebruik.

Toen ik wat problemen had met het site bouwen, kreeg ik vrij snel een mail die de problemen oploste.

Hoe je site er uit ziet, ligt veel eerder aan de webmaster zelf, vind ik, dan aan de webhost.

Deze provider is toch wat mij betreft toch de ´beste deal´.

 

Let op - dit is mijn mening erover.

Wat van de programmeurs en techneuten hiero (geen belediging bedoeld, eerder een compliment), zullen waarschijnlijk veel beter af zijn met iets zoals OS Commerce, wat ze helemaal kunnen manipuleren naar hun smaak.

 

Maar ik ben zelf toch blij met MijnWebwinkel

 

(De winkel van mij komt als het goed is begin april online en open voor klanten. Tot die tijd ben ik hem aan het oppoetsen en inrichten.)

 

Link naar reactie
  • 0

@ W-Media

 

Ik zie dat jij veel verwijst naar de "grotere" webshops. Die staan ook vol met fouten en houden zich niet aan de regels.

 

Als ik naar jou zou luisteren dan is dat dus de manier om een website op te zetten.

 

Zelf ben ik gelukkig van mening dat je jezelf moet onderscheiden van deze grotere webshops. En dus vooral niet die fouten moet maken die zij al op hun site hebben staan.

 

 

Onderscheiden zeker, maar je moet zeker naar hun strategie kijken. Ze winnen niet voor niets award na award ;) Fouten moet je inderdaad niet overnemen, maar wel design en dat soort zaken dat moet er gelikt uit zien!

 

Grotere webshops hebben al een naam en een reputatie,

die hoeven zich niet altijd meer 'te bewijzen'.

 

Als je nieuw begint dan moet je nog laten zien dat je het kunt en dat het er in ieder geval veilig uitziet om te bestellen!

 

 

Grote shops zijn ook ooit klein begonnen ;)

Link naar reactie
  • 0

Als ik velden niet invul komen bovenaan het scherm allemaal uitroeptekens te staan met lege regels. Verder is het inlog gedeelte niet beveiligd met ssl (https).

 

@netjunk55: Ook voor open source webshop bestaan er goede pakketten zoals magento, prestashop en het oudere os-commerce. Deze kunnen wat meer tijd vergen, maar daar staat tegenover dat je niet afhankelijk bent van een provider of leverancier. In jouw geval zit je dus vast aan mijnwebwinkel. Bovengenoemde webshops kun je bijna bij iedere provider hosten.

Link naar reactie
  • 0

Zo, ik ben druk bezig alles te veranderen en beter te maken.

 

Ik ben de product teksten aan het aanpassen en heb het "precies zoals op de foto" eruit gehaald.

Ook heb ik geprobeerd de teksten wat professioneler over te laten komen.

Alles gecontroleerd op spelling.

Onodige hoofdletters weggehaald. Ik heb dit wel laten staan op de product pagina's omdat je dan de nadruk beter legt op woorden, of toch ook maar weglaten?

 

Direct een SSL certificaat aangevraagt. Dit is er helemaal bij in geschoten en heb ik niet meer aan gedacht, heel slecht :-[.

 

Shoptrader gaat voor mij de velden aanpassen die je nu door mijn witte tekst niet kan lezen.

 

Ze zijn nog bezig met het oplossen van het probleem in adres veld.

 

Dus, wat vinden jullie nu? Gaat het de goede kant op of kan ik echt beter iemand dit professioneel laten doen?

 

Ik ben echt heel blij met jullie tips en kritiek, leer er veel van!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf net in zee gegaan met MijnWebwinkel.

 

Waarom?

 

- Ik hou niet van ingewikkelde techniek en van de bijbehorende ingewikkelde instructiehandleidingen. Daar heb ik het geduld niet voor en om eerlijk te zijn de interesse ook niet. Ook heb ik haast om alles rond te krijgen i.v.m. starten vanuit een uitkering. Wie een man-met-vaste-baan en een hobbyshop heeft, heeft wellicht meer tijd. Maar bij mij moet het meteen werken.

 

Niet lullig bedoeld maar met zo'n instelling blijf je natuurlijk uitkerings afhankelijk. Bij het starten van een webwinkel komt gewoon heel veel kijken. Niet voor niets verdwijnen er zoveel webshops omdat mensen denken dat als je winkel online staat de klanten vanzelf komen. Niets is minder waar natuurlijk.

 

Gratis webwinkelsoftware of licenties zijn simpelweg niet aan te raden. Ook niet als je winkel in de testfase zit, want uiteindelijk zul je toch moeten overstappen! Denk dan aan je klantenbestand, de producten maar nog belangrijker: je SEO positie! Je begint weer vanaf start.

 

Als je de stap wilt wagen in de webwinkel wereld moet je het wel meteen goed doen.

 

@DarkYuna

 

Zoals een ander forumlid al opmerkte verbaasde mij het ook al dat je hiervoor een lening hebt gekregen. Persoonlijk had ik de site al weggeklikt na het zien van de header. Als ik de site nader bekijk krijg ik meer de indruk dat dit een hobbysite is voor jou en waar je vriendinnen en familieleden af en toe wat bestellen..

 

Maar ik behoor ook niet tot je doelgroep wellicht heeft dat er wat mee te maken ;)

 

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.