• 0

MLM in advertenties moeten melden!

Tot begin mei heb ik gewerkt bij een Japans bedrijf (Kyocera Mita) die flink zis gaan reoganiseren met als gevolg dat ik naar ander werk zoek, c.q. de overweging maak voor mezelf te beginnen.

 

Als voormalig ICT manager kijk ik allerlei advertenties in kranten en op sites na.

 

Waar ik zo langzamerhand best wel flink geirriteerd over begin te raken is het feit dat er lieden zijn die op meer dan slinkse wijze eigenlijk niks anders doen dan je te laten reageren op advertenties voor het zgn. MLM concept (Multi Level Marketing).

 

Dan is het verpakt als een franchise formule, dan kun je weer aan de slag in verschillende functies (sales, management e.d.). en vaak zijn de berichten zo opgesteld dat je niet eens door hebt wat het nu precies is en 'trap je er in' om weer naar zo'n iemand toe te gaan.

 

Deze laat pas na flink doorvragen weten waar het nu werkelijk om te doen is. Kruiden, schoonheidsartikelen, advertenties, vakantiewoningen, vitamine's en zelfs beleggingen (niks anders dan pyramide!!!)

 

Vaak moet je ook een soort van presentatiepakket aanschaffen of een soort van cursus/training gaan bijwonen. (en daar voor betalen!) Volgens deze lieden is er meer dan genoeg potentie en zijn er inkomens te realiseren van tonnen (ook in euro's).

 

Toverwoord is 'netwerken'. En dan niet in de zin zoals die op deze site zal worden gebruikt maar simpelweg het verpesten van je relaties omdat je ze zo nodig aan onnodige rommel moet helpen. Toppunt is wel de toezegging dat je zelf dan weer een level hoger kan komen als je andere ook ze gek hebt weten te krijgen zodat die min of meer voor jouw aan de slag gaan.

 

Het gekke is dat ik nog nooit zo iemand ben tegengekoemn die die enorme hoeveelheid geld als constante inkomensstroom heeft weten te verdienen (Behalve die man of vrouw die je daarvoor wil strikken).

 

Waar ik me aan kapot erger is het feit dat ik liever mijn tijd voor serieus zoeken naar ander werk wil besteden en dit soort van acties moeten kunnen skippen. Maar het ontdekken van de ware aard van de advertenties is vaak erg moeilijk te achterhalen. Het is volgens mij tijd om een soort van register aan te leggen op het internet waar men dit soort van adverteerders kan melden zodat een ieder die hier aan twijfelt het simpelweg kan uitzoeken en dan kan besluiten of hij'zij wil reageren.

 

Wat is jullie mening? :-X

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een dergelijk register is onbegonnen werk!

 

Ik ken het probleem dat je beschrijft maar ik denk dat je daar weinig aan kunt veranderen. In kranten kan in principe alles worden geplaats en dat wordt inderdaad vaak in verdekte vorm gedaan! Bedrijven die in kranten adverteren met bergen geld en zeer verantwoordelijke functies als lokkertje zijn per definitie vaak niet het reageren waard. Zeker niet wanneer niet duidelijk omschreven staat om wat voor organisatie het gaat (core business bijvoorbeeld).

 

Wanneer je op zoek bent naar bijvoorbeeld een functie op een specifiek gebied (bijvoorbeeld marketing) kun je beter zoeken in de vakbladen (of de websites daarvan). De bedrijven die mensen zoeken voor specifieke functies adverteren misschien in de krant maar ook zeker in de vakbladen. Vage bedrijven gebruiken vaak alleen de krant en andere relatief goedkope massamedia.

 

Groet,

 

Kanban

 

Ps. Twee topics over dit onderwerp lijkt me iets te veel!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net in je andere post gereageerd. Ik begrijp dat je er moeilijk pis over bent ;D We zullen deze topic maar laten staan omdat er een poll bij zit ;)

 

Ik wil desalniettemin zeker een dbase met mlm freaks hebben... al is het alleen maar om andere verdwaalde geesten te redden ;)

 

Ik denk dat het het beste is om je eigen bedrijf op te starten. Als je ondernemend van geest bent, dan moet je dat gewoon ook in je proffesionele leven tot uiting brengen... Met ander woorden... GO FOR IT!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Dit bericht stond in de initieele crosspost welke nu verwijderd is.

 

Helemaal mee eens. Ik heb wel eens een "diamond" van amway ontmoet... Die man die had idd een enorm huis en alles wat je maar voor onzinnigs kan bedenken! Toen dacht ik: "Dat wil ik ook!!!" Maar ja, MLM is niet de manier om je gouden bergen te bereiken... Het is echter wel de manier om jezelf ernstig onpopulair te maken bij je vrienden/kennisen.

 

Ik denk dat een dbase met mlm mafketels een heeeeeeeel goed idee zou zijn... Ik zou ook graag een succesvol mlm-er willen uitdagen om tegen deze thread in te gaan!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet gestemt omdat ik het gewoon niet weet.

 

het piramide idee dat degene boven aan het meeste geld binnenhaalt vind ik niks.

 

Reclame moet denk ik wel kunnen maar alleen als ze wat duidelijker zijn over het product.

 

Toch heb ik het idee dat hier iets anders gewerkt wordt.

 

(sorry..laatste verandering; hier stond een heel verhaal, maar nadat ik het een paar keer over las, wist ik zelf niet meer wat ik nou bedoelde..dus ik heb het maar eruit gehaalt)

 

Het vervelende aan dit soort marketing vind ik dat alles zo stiekem is, je hebt geen idee wat je moet doen om bij de club te horen, er is nergens omschreven wat je moet gaan verkopen/leren/werven om er wat mee te verdienen. Men zegt dat het gaat om levensbehoeften of anders...maar verder weet je niet.

 

Wat mij wel aansprak in een verhaal over mlm is het idee van de babyboomers .. waar heeft die leeftijd behoefte aan. ?

 

De babyboom eindigde ongeveer in 1964 als de eerste nu 54 jaar is dan heb je nog +/- 18 jaar potentiële klanten..

Als je weet waar een 54 jarige behoefte aan heeft en daarop inspringt dan heb je goede jaren voor de boeg.

 

Of zie ik dat verkeerd,..ik ben geen marketeer, dus...

schiet maar!!!!!!!

 

 

(??? het is al laat :-\ )

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik denk dat het soort advertentie al aangeeft of het een advertentie is die dient om leads te genereren voor een netwerker.

 

Met een beetje gezond verstand en doorvragen (telefonisch) weet je meestal direct waar het om draait.

 

Omdat er goede maar tegenwoordig ook veel te veel organisaties die zich 'onder de noemer' mlm presenteren wordt deze bedrijfstak vaak ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.

 

Als marketeer heb ik diverse organisaties (webbased) uitgeprobeerd en de resultaten zijn op twee uitzonderingen na niet positief.

 

Deze twee uitzonderingen geven mij als onderneming wel een residueel inkomen, hiermee geef ik aan dat je als onderneming of particulier wel degelijk inkomsten kunt generen met mlm. De vormen die ik beoefen zijn gevrijwaard van 'zeuren' bij familieleden, vrienden, etc.

 

Ik heb er recent nog een bericht over geschreven voor de lezers van mijn marketingtips, meer info:

http://www.marketingcursus.nl/residueelinkomen.html

 

Omdat organisaties en met name grote namen (Donald Trump, Bill Gates) letterlijk zeggen: als ik een nieuwe onderneming zou mogen oprichten dan zou ik een mlm company oprichten is het raadzaam voor ondernemingen om eens na te denken over de mogelijkheden die mlm hun biedt.

 

De kracht van one to one marketing blijkt uit de groeicijfers die de mlm branche ieder jaar presenteert. Het valt simpelweg niet meer te negeren, de bedrijfstak mlm wordt volwassen en biedt kansen aan ondernemingen en voor startende ondernmers.

 

Nils

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb behoorlijk wat mlm initiatieven geprobeerd en nog niet één positief initiatief meegemaakt.

 

Ik denk dat een reden hiervoor kan zijn dat nagenoeg alle MLM initiatieven die ik ken een pitch hebben in de richting van: "verdien XXX terwijl je ligt te maffen!"

 

Als mlm voor je werkt, dan denk ik dat je er goed geld mee kan verdienen, ik moet de eerste miljoenen nog verdienen dus ik ben benieuwd...

 

Dat billyboy en ome Trump zeggen dat ze mlm initiatieven zouden beginnen doet me eerlijk gezegd niet zo veel. Die jongens hebben hun schaapjes op het droge, net zoals de toppertjes in MLM land.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Nils, de link naar 1marketing cashevolution werkt niet?

 

als ik een nieuwe onderneming zou mogen oprichten dan zou ik een mlm company oprichten is het raadzaam voor ondernemingen om eens na te denken over de mogelijkheden die mlm hun biedt.

 

De kracht van one to one marketing blijkt uit de groeicijfers die de mlm branche ieder jaar presenteert. Het valt simpelweg niet meer te negeren, de bedrijfstak mlm wordt volwassen en biedt kansen aan ondernemingen en voor startende ondernmers.

 

 

kan iemand hier op een rijtje zetten wat de kansen zijn voor starters?

wat zijn de mogelijkheden en wat wordt er bedoelt met one to one marketing ?

m.a.w; Wat is het geheim van mlm?

 

??? of ben ik nu echt aan vakantie toe :-\

 

Greetz,

Tirza

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ook in mlm is het van belang dat de organisatie een goed businessplan heeft.

 

Het belangrijkste voor de netwerker zelf is een goede opleiding, en dat ontbreekt er nu net aan bij veel organisaties.

 

Het beloningsplan van de organisatie is eveneens van cruciaal belang, besteed hier dus veel aandacht aan, of vraag een ervaren netwerker om raad.

 

Network Marketing is naar mijn mening een oplossing voor ondernemende mensen die 'zonder' grote investeringen een eigen bedrijf willen beginnen.

 

Daarom zal de groei die deze bedrijfstak heeft doorgemaakt zich verder doorzetten, helemaal nu er steeds meer mensen op straat komen te staan vanwege de verslechterende economische situatie.

 

Een ander groot voordeel voor ondernemers die 'geleefd' worden door hun onderneming is dat zij met hard werken in mlm na een aantal jaren rustiger aan kunnen gaan doen, iets wat er als eigenaar van een onderneming simpelweg niet inzit.

 

To the point, ondernemers met visie kunnen zich bij mij aanmelden voor meer informatie, daar ik momenteel een initiatief opzet wat met deze bedrijfstak en de 'internet' sector' te maken heeft. In navolging van de succesvolle start Engeland vanaf volgende: Nederland.

 

Succes!

 

Nils

 

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Je spreekt voor mijn gevoel nog steeds net als alle andere mlm`ers in raadsels;

To the point, ondernemers met visie kunnen zich bij mij aanmelden voor meer informatie, daar ik momenteel een initiatief opzet wat met deze bedrijfstak en de 'internet' sector' te maken heeft. In navolging van de succesvolle start Engeland vanaf volgende: Nederland.

 

Omdat je met je eigen initiatief bezig bent zal het moeillijk zijn om daar wat over te vertellen, maar

kun je in het algemeen wat meer kwijt over de werkwijze van mlm?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat kan.

 

Als netwerker lever je producten en diensten direct aan je eigen opgebouwde klantenkring. Hierover krijg je een provisie uitbetaald.

 

Bouw je zelf een netwerk (lees verkooporganisatie) dan ontvang jij een commissie over de totaalomzet van de andere mensen die jij min of meer opleid. Je bent hun persoonlijke coach, het is dus van belang om de mensen in je netwerk succesvol te maken. Om verwarring te voorkomen, dat gaat niet eindeloos door, elk bedrijf moet een goedgekeurd beloningsplan hebben.

 

 

Dit proces is een duplicatie proces, als je het goed weet over te brengen groeit je 'eigen verkooporganisatie' gewoon door, jaar in, jaar uit.

 

Het grote verschil met het bedrijfsleven wat betreft verkoop is dat een verkoper in het traditionele bedrijfsleven altijd weer opnieuw nieuwe klanten moet zoeken. Als verkoper in MLM ligt de nadruk dus op het opleiden van mensen die de opleiding weer doorgeven aan hun mensen, wat resulteert in een beter resultaat.

 

Waarom?

 

Je kunt beter 3% over de omzet van 100 mensen in je eigen netwerk verdienen. Zelf verdien je namelijk nooit meer dan 100%!

 

 

Netwerkmarketing is voor een leverancier van een product of dienst de snelste manier om de consument of een bedrijf te bereiken.

 

Waarom? De netwerkers die zich ermee bezig houden benaderen hun warme realaties als eerste, wat in de praktijk resulteert in meer verkopen, op korte termijn.

 

De praktijk wijst uit (en heeft uitgewezen, feiten) dat succesvolle netwerkers na een aantal jaren meer inkomen verdienen met minder werken.

 

En dat is nu net waar veel ondernemers naar op zoek zijn. Tijd en vrijheid!

 

Nils

 

P.s. denk hier eens over na:

 

1 de meeste startende ondernemingen sneuvelen binnen 3 à 5 jaar.

 

2 de meeste succesvolle ondernemers hebben geen tijd om van het succes te genieten.

 

3 het is van onschatbare waarde wat een goede mlm organisatie een ondernemer kan bieden: vrijheid en tijd!

 

Misschien wordt het tijd om hier eens een boek over te schrijven voor ondernemers.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb het gelezen en ben vervolgens door gaan linken naar Financial Freedom by choice. Ziet er allemaal interessant uit, vooral de voorbeelden waar met flinken $$$$ wordt gestrooid.

Maar wat ik nergens kan vinden = over welke producten hebben we het?

Of gaat het er puur om dat zoveel mogelijk mensen $ 25 betalen en ik daar dan een percentage van krijg.

Of ga ik strakx servetten verkopen?

Heb zelf ooit in de top 8 van HerbaLife gestaan. Toen ik in Spanje woonde was dat een hype die in Nederland nog niet bekend was (althans niet in de regionen waar ik woonde). Heb me aangemeld en het concept meegenomen naar Nederland. Big Business was dat in het begin. Die heeft hetzelfde principe: hoe meer mensen onder je, des te meer percentage ontvang je. Maar daar wist ik precies welk een product ik aan het vermarketen was. Hoe zit dat hier ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ohhhhhh .... ben ik er te snel overheen gesurfd!

Maareh het blijft dus een mistery tot ik alles goed gelezen heb?

Kun je hier geen uittrekseltje plaatsen of in ieder geval even de page-URL waar deze informatie dan precies te vinden is?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.