• 0

Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Leuke column in Communicatienieuws van Wiseguys-directeur Toine Verheul

 

De kwakzalvers van het internet

 

De laatste jaren hebben we de opkomst van een nieuwe bedrijfstak kunnen gadeslaan, die van de zogenaamde seach engine optimizers. In gewoon Nederlands: zoekmachineoptimalisators. <...> Wat deze bedrijfjes je meestal beloven is een toppositie van jouw website in de grote zoekmachines. Dat is een rare belofte. Zoekmachines doen hun best om min of meer objectieve resultaten terug te geven. Wanneer je website niet hoog scoort dan kan dat twee dingen betekenen: ofwel je hebt je website zo gemaakt dat de zoekmachine er geen raad mee weet, ofwel je hebt een website die door de zoekmachine minder belangrijk wordt gevonden dan andere websites. Aan dat eerste valt wat te doen. Iedere webmaster weet hoe dit moet: maak nette links, vermijd gebruik van JavaScript en Flash voor de navigatie, vul je metatags netjes in, gebruik robots.txt om webcrawlers te instrueren, en zorg dat je site gelinkt wordt op gerespecteerde sites. Als je na deze voorzorgsmaatregelen nog steeds laag scoort zou ik zeggen: pech gehad. Zorg maar dat je site leuker of beter wordt. Voor zoekmachineoptimalisators is dit echter een reden om hun trucendoos open te trekken. <...> Vrijwel iedere grote zoekmachine bestraft misbruik van haar dienst met een extra lage positie. Als je na optimalisatie van je website op nummer 1 staat, is de kans groot dat je na een maand onderaan de lijst bungelt. <...> Ander voorbeeld: Wehkamp. Deze website is zo goed geoptimaliseerd dat zelfs zoeken op "wehkamp" niet het gewenste resultaat bovenaan krijgt. Blijkbaar weet men dit bij Wehkamp ook, want men heeft ten einde raad maar besloten een advertentie te kopen waarin het juiste adres getoond wordt. Een duur grapje en een typisch voorbeeld van het lid op de neus. <...> Misschien genieten zoekmachineoptimalisators hun status wel door het gebrek aan geïnformeerde tegenstemmen. Zoekmachinefabrikanten doen van nature erg geheimzinnig over de werking van hun software. Dit schept ruimte voor mensen die van niks weten maar wel bereid zijn hun mond open te doen. <...> Zoekmachineoptimalisators zijn kwakzalvers in een land waar de geneesheren zwijgen. Zo beschouwd ligt er nog een interessante taak voor ons, als zoekmachinefabrikanten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Deze tags zijn overbodig. De robots-tag die je aangeeft is de default en de revisit-after wordt door zoekmachines enthousiast genegeerd.

 

Met een normale spiderbare website hoef je niks bijzonders te doen om Google alle pagina's te laten indexeren. Eén link elders op het web naar jouw site is voldoende.

 

Maar je kunt Google extra informatie over je pagina's doorgeven met het sitemap-protocol. Google legt op de gelinkte pagina uit wat daar de voordelen van zijn.

Link naar reactie
  • 1

 

Deze tags zijn overbodig. De robots-tag die je aangeeft is de default en de revisit-after wordt door zoekmachines enthousiast genegeerd.

 

Met een normale spiderbare website hoef je niks bijzonders te doen om Google alle pagina's te laten indexeren. Eén link elders op het web naar jouw site is voldoende.

 

Maar je kunt Google extra informatie over je pagina's doorgeven met het sitemap-protocol. Google legt op de gelinkte pagina uit wat daar de voordelen van zijn.

 

Sitemaps zijn inderdaad heel makkelijk. Meldt je eerst aan bij de Webmasters tools om eea te beheren. Een goede XML-sitemap kun je vervolgens online laten genereren via http://www.xml-sitemaps.com Daarin kun je ook de belangrijkheid van je pagina's aangeven en de veranderfrequentie.

 

Ik zie de Googlebot overigens om de paar dagen in mijn logs voorbijkomen.

 

 

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 0

 

Daarin kun je ook de belangrijkheid van je pagina's aangeven en de veranderfrequentie.

 

.

 

 

 

 

 

Dat kan niet meer maar "Priority

We have automatic priority calculation implemented for online sitemap generator now!" dat kan je wel handmatig doen, gewoon ff openen in een editor

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

'Macht van vergelijkingssites in Google groeit hard'

 

 

Het is oorlog tussen aanbieders en vergelijkingssites in Google en de vergelijkingssites zijn aan de winnende hand". Het gevolg is, stelt usability-expert Ruben Timmerman, dat aanbieders dubbel advertentiegeld betalen. Op grond van zijn marktkennis lanceert hij de vergelijkingssite voor opleidingsinstellingen Eduhub.

 

 

 

"In de top 10 zoekresultaten zie je in Google steeds minder verwijzingen naar de sites van aanbieders zelf en steeds meer verwijzingen naar vergelijkingssites. Het maakt niet veel uit of je zoekt op financiële producten of bijvoorbeeld reizen. Die trend zie je over de volle breedte van de markt.

 

Bereik van vergelijkers steeg met 21 procent

 

Vergelijkingssites doen het goed in de organische zoekresultaten. Het gevolg daarvan is dat aanbieders daarop reageren door advertentieruimte te kopen", veelal in de marge van de zoekresultaten bij Google. "In feite betalen aanbieders dus dubbel: én om in een vergelijkingssite te staan én voor de zoekmachinereclame."

 

Ruben Timmerman signaleerde de trend van de opkomende macht van vergelijkingssites al in begin 2006. Onlangs kwantificeerde hij die stelling op basis van de Stir-bereikscijfers. "Tussen januari en juni 2008 steeg het bereik van vergelijkingssites in de Stir-metingen van 2,8 naar 3,4 procent." Dat is een stijging van 21 procent in een half jaar.

 

Met name de reisbranche en de algemene vergelijkers zoals Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl scoren bovengemiddeld goed in zoekmachines, gevolgd door de autobranche.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat Froogle niet in Nederland actief is. Het blijft voor mij vaak een referentiepunt om te bepalen of ik prijstechnisch meekan met die knotsgekke Amerikaanse winkeliers, in elk geval vaak zeker tegen de Nederlandse aanbieders.

 

Wat SEO betreft

 

Ik doe dat zelf, bespaart me genoeg, een goede webwinkel bevordert ook het gevonden worden principe, in dat opzicht twee duimen naar beneden voor OSCommerce.

 

Maar kijk eens op www.seobook.com voor wat meer inzicht in SEO.

 

Eigenlijk begint SEO met marketing, wat maakt jouw site , jouw dienst of jouw product uniek en welke sleutelwoorden (keywords) horen daarbij. Schrijf dan aan de hand van die keywords een stukje en leid daarvan af een paar keyphrases, ... jammerlijk kunnen Hollanders slecht zoeken en gebruiken zelden merk ik meer dan een of laat staan twee woorden om tot een product te komen. enfin.. off topic

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oh ja.. ik vergeet het bijna

 

Schrijf je eigen unieke content (inhoud) en je eigen omschrijvingen van eventuele diensten of producten die je aanbiedt. Als je een wasmachine aanbiedt via je winkel ga dan niet klakkeloos de inhoud overkalken uit de brochure van de leverancier.

 

Uiteindelijk is unieke content en eigen plaatjes van producten of illustraties van diensten net zo belangrijk/relevant voor google of live.com

 

 

Link naar reactie
  • 0
Schrijf je eigen unieke content (inhoud) en je eigen omschrijvingen van eventuele diensten of producten die je aanbiedt. Als je een wasmachine aanbiedt via je winkel ga dan niet klakkeloos de inhoud overkalken uit de brochure van de leverancier.

 

Vaak zijn deze brochures ook nog geautomatiseerd en gedigitaliseerd, waardoor de teksten automatisch in de database komen.

In vaktermen heb je het dan over Duplicate Content.

 

Heb toevallig recentelijk de resultaten doorgenomen van een website van een klant van ons waar inderdaad de teksten van de producenten direct werden overgenomen. De concurrent heeft ook de teksten uit de brochures overgenomen, samen met nog 10 tallen anderen. Uiteindelijk krijg je dan een massa pagina's met dezelfde teksten. Wat is hiervan dan relevant voor de gebruiker? Vaak kiest Google dan partij voor de autoriteit.

 

Belangrijkste stap was dan ook om voor uniek, heldere en (belangrijk!) verkopende teksten per artikel te zorgen met een scheiding tussen emotionele eigenschappen. (bijvoorbeeld design) als functionele eigenschappen (Bijvoorbeeld de beeldscherm-grootte, aantal inch. (22"/24")). Na 1 jaar optimalisatie heeft puur en alleen de investering qua teksten, interne linkstructuur, URL-structuur en enkele usability-optimalisatiepunten 85% meer klikken en 55% meer sales opgeleverd. Dat om nog maar eens het belang aan te geven waar veel ondernemers voor moeten kiezen: tijd of eenvoud.

 

Het kost veel tijd om een database van (wellicht je belangrijkste) 200 artikelen handmatig qua teksten te optimaliseren, maar als je dit op lange termijn bekijkt haal je in principe altijd wel de kosten eruit. Daarnaast maken steeds meer webwinkels gebruik van user generated content, als reviews en meningen. Dit werkt erg goed! Hou altijd wel het sales/ondernemings aspect in de gaten. ;)

 

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Wel grappig dat deze tag nog steeds gebruikt wordt terwijl hij officieel helemaal niet bestaat:

http://www.seotaal.nl/zoekmachine-optimalisatie-tips/meta-revisit-after-57.html

 

Daarbij wil ik mensen welke serieus bezig willen met zoekmachine optimalisatie toch aanraden een bedrijf in te schakelen. De basis is goed zelf te doen, maar het echte werk is zeker een vak op zich.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hai allen,

 

Dit is een mogelijk belangrijk artikel (van Google) over een oud kletsverhaal van SEOs.

Wellicht ken je het probleem.

In plaats van:

http://www.example.com/showUser.php?userid=130

zou je (via URL rewriting en behulp van bijvoorbeeld Apache module mod_rewrite) er bijvoorbeeld dit van moeten maken:

http://www.example.com/Users/ErwinMoller

Een zogenaamde leesbare url.

 

Dat is een fabeltje.

 

Lees meer hier:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/09/dynamic-urls-vs-static-urls.html

 

Groetjes,

Erwin Moller

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Reeds een aantal jaar nu al is onze website hét belangrijkste marketingmiddel van onze firma. In maart 2007 nam ik dan ook een bureau onder de arm, dat onze volledige website optimaliseerde volgens de SEO regels, en tevens aan SMO (social media optimisation) en SEA (search engine advertising zoals google adwords) doet voor ons. Het budget voor google adwords bedraagt zo'n 6000 euro/maand...en dit budget wordt dan ook volledig opgebruikt als we dat willen (met pieken in het zomer en winterseizoen). Dit alles betekent dat onze website zo'n 500-1000 unieke bezoekers/dag trekt. Het probleem is nu echter dat we door google adwords zo'n 75% van deze bezoekers trekken, de overige 25% wordt door direct type ins en links via anders websites bekomen. Slechts 7-8% van de dagelijkse bezoekers zijn "gewone" google hits (zogenaamde organische hits)...

 

Dit laatste is, naar wat ik hoor, niet echt normaal en het zou in principe het omgekeerde moeten zijn (aangezien de clickthroughrate van onze google adwords advertenties ook maar rond de 1% ligt). Er zijn dus wel genoeg "searches", maar blijkbaar klikt er bijna niemand op onze website in de "normale" resultaten.

 

Het bedrijf wat onze site marketing beheert, heeft hier echter geen verklaring voor aangezien dat we in google voor de voor ons belangrijke keywords (diezelfde als waarmee we scoren met adwords) toch wel tamelijk hoog geklasseerd staan.

 

Nu is mijn vraag of andere ondernemers ook reeds te maken hebben gehad met ditzelfde probleem? Wat hebben zij hieraan gedaan? Of merkt iemand misschien een bepaalde oorzaak op die wij al die tijd over het hoofd hebben gezien?

 

Het gaat overigens om de website www.alfateak.be

 

De site is geoptimaliseerd voor Belgische bezoekers, dus als jullie een test doen, kan je best ff via google.be zoeken. :)

 

Alles suggesties, opmerkingen etc zijn welkom! ;D

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens laten analyseren waar je conversie vandaan komt?

Zijn het de bezoekers die via de organische resultaten komen die een bestelling plaatsen cq. info aanvragen of de bezoekers die via de adwords-campagne komen?

Ik denk namelijk dat die 8% organisch niet voortkomt uit het feit dat je organische resultaten slecht scoren maar meer omdat je extreem veel bezoekers trekt op niet-relevante zoekwoorden via je adwordscampagne

 

Een adwords-campagne op 'tafels, stoelen, vazen, etc. levert veel dure maar kwalitatief lage bezoekers op.

 

Vraag je SEO-experts om te beginnen eens een overzicht uit te draaien van het volgende google analytics rapport (want dat is geinstalleerd zag ik) over een periode van laten we zeggen 1 maand:

 

[*] Verdeling betaalde en niet betaalde zoekwoorden met per zoekwoord: aantal bekeken pagina's, weigeringspercentage en gemiddelde tijd op de site.

 

En kijk dan eens goed naar de resultaten hiervan en bespreek dat met je SEO's

 

Daarnaast heb ik eens gezocht op 'teakmeubelen' en daar sta je organisch vrij hoog [2e], echter de bijbehorende omschrijving van je site vind ik persoonlijk niet echt wervend. Er wordt de nadruk gelegd op je importeurschap, en niet op datgene wat je probeert te verkopen.

 

Tenslotte een vraagje : Hebben je SEO's je al eens adviezen gegeven over je eigen site: wat ze zouden willen verbeteren om betere resultaten te krijgen? Want SEO heeft voor een groot deel ook met je content te maken. Niet dat die slecht is, maar ik kan me niet voorstellen dat ze hem optimaal vonden...

 

Groet

 

Frans

 

edit: klein ander puntje: als ik zoek op "keukenkast in teak" dan kom ik via resultaat 8 in je galerie waar ik met geen mogelijkheid via een gewone knop uitkom, (sluit werkt iig niet in Firefox) en ik kom dus ook niet op je homepage. Aandachtspuntje...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog geen contact gehad met een ander SEO bedrijf...ik was zo'n beetje van mening dat het enige doel van een SEO campagne in principe is, om zo hoog mogelijk te staan in de organische resultaten van google. Dit is blijkbaar niet echt het probleem...

 

De kwaliteit van de bezoekers is goed, we zijn nu al meer dan een jaar bezig met de analyse van onze keywords in google adwords...en alle niet-presterende keywords met een hoog weigeringspercentage zijn er uit gegooid. Het weigeringspercentage bedraagt momenteel nog maar zo'n 25%. Gemiddelde tijd op site (2,5-3 min) en gemiddeld aantal pageviews (10-12) zijn perfect. (ik bekijk zelf google analytics dagelijks en ben met dit alles eigenlijk vrij intensief bezig). Er zit eigenlijk zo goed als geen enkel keyword meer in dat niet rechtstreeks met "teak" te maken heeft...

 

Ik moet wel zeggen dat deze resultaten in de zomer iets slechter zijn, aangezien we dan breder mikken met keywords die in het "tuinmeubelen" gamma liggen en dus niet 100% op "teak" zijn gericht.

 

De SEO's zijn eigenlijk nog bezig met het optimaliseren van de site en met adviezen...ze hebben recent de popup die je krijgt bij het bekijken van elk individueel artikel nog 'indexeerbaar' gemaakt. De volgende stap is inderdaad deze individuele paginapopup volledig in de site integreren zodat bezoekers die rechtstreeks op zo'n pagina terechtkomen, inderdaad ook kunnen verdersurfen. Het komt er eigenlijk op neer dat ze de volledige technische kant van de site voor hun nemen, en een ander bureau voor de content zorgt.

 

Dat van het "importeurschap" is wel iets waar ik achteraan ga gaan. Iets in de trend van "teakmeubelen aan groothandelsprijzen!", zal waarschijnlijk meer aan slaan?

Link naar reactie
  • 0

(Tussen twee haakjes: die voorpagina is heel irritant, ik kan amper zien waar ik op moet klikken)

 

Wat een slimme zet zou kunnen zijn, is het volgende. Pak een groot beeldscherm erbij, en zet daar een pagina als deze op. Schuif je stoel iets naar achter, en pak pen en papier.

 

[*]Kijk eens objectief naar de pagina. Is deze overzichtelijk?

[*]Wat zie je wat niet op deze pagina hoeft te staan (en wat dus afleidt);

[*]Probeer eens te bedenken wat iemand die deze pagina bezoekt, als dé vervolgstap zou ervaren. Wat kun je onderaan het infotekstje zetten, wat direct een actie oplevert?

[*]Maak een scenario van iemand ("een vader van twee kinderen, de hele dag gewerkt, vrouw in de woonkamer naar haar favoriete TV-programma aan het kijken, hij surfend op zoek naar een nieuw TV-meubel", dat soort scenario'tjes werken vaak wel goed) en bedenk hoe dat proces er uit ziet. Hoe kun je deze man beter helpen? Bedenk vijf verschillende scenario's, en bedenk voor elk scenario wat de meest ideale site zou zijn.

 

Ga vervolgens naar buiten of ga wat surfen op andere site, en doe het bovenstaande vervolgens een half uur nog eens, maar dan voor deze pagina, deze en deze. Dit zijn in mijn ogen dé pagina's die conversie moeten opleveren, en daar kan nog flink wat aan gebeuren.

 

Een tweede zou kunnen zijn om een soort van offerteformulier online te zetten. Wij hebben dit in een ver verleden voor een dakkapel-leverancier gedaan. Wat we ontwikkeld hadden was een offerteformulier waarmee men aan kon geven wat men zocht. Met wat vinkjes en invulvelden werd wat info gevraagd, echt met hellinghoek e.d. Echter, dit was natuurlijk niet voldoende info om een offerte te kunnen maken, dus er moest altijd nog even nagebeld worden voor meer info. Dat was echter nu net de bedoeling, want dan was er tenminste contact gelegd met die in andere gevallen anonieme sitebezoeker. De telefonische verkoper maakte het daarna af, waarbij de tandem website->verkoper een enorme conversie opleverde.

Link naar reactie
  • 0

Om even terug te gaan naar de basisvraag:

 

Je bent dus van mening dat je relatief weinig clicks genereert op je organische resultaten.

Daarvoor zoek je dus een oplossing.

 

Zie de tekst onder je organische link eens als een advertentiecampagne, en probeer het met verschillende teksten. Wellicht dat een wat wervender tekst daar tot meer clicks leidt

 

Groet

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

, en probeer het met verschillende teksten. Wellicht dat een wat wervender tekst daar tot meer clicks leidt

 

Groet

 

Frans

 

En waar zoeken mensen op? Dat kan je hier zelf uitzoeken http://www.google.com/insights/search/#

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf wat onze site marketing beheert, heeft hier echter geen verklaring voor aangezien dat we in google voor de voor ons belangrijke keywords (diezelfde als waarmee we scoren met adwords) toch wel tamelijk hoog geklasseerd staan.

 

Adverteer je misschien ook in het 'content network' van Adwords? Dat zou het zonder meer kunnen verklaren.

 

En zijn de zoekvragen waarop je organisch rankt precies dezelfde zoekvragen als waarmee je bezoekers via Adwords binnenhaalt?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site bekeken en zie direct een aantal punten waardoor je site waarschijnlijk niet goed gevonden kan worden. Daarnaast moet de site ook uitnodigen om verder te klikken en uiteraard moet er het liefst ook nog een bestelling uit rollen.

 

Ik twijfel aan de kwaliteit van de SEO specialist. Ik heb de achterliggende code, url's en opbouw van de site bekeken en veel druist tegen alle SEO principes in.

 

Probeer de site clean en overzichtelijk te houden, zorg dat de bezoeker snel kan vinden wat hij zoekt en sla eens advies in bij een ander bureau.

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel aan de kwaliteit van de SEO specialist. Ik heb de achterliggende code, url's en opbouw van de site bekeken en veel druist tegen alle SEO principes in.

Inderdaad! Sommige dingen kloppen wel, maar ik denk dat half werk de juiste classificatie is, alleen de URLs al: http://www.alfateak.be/site/nl/gallery2.asp?galerij_id=39&galerijnaam=Bibliotheekkasten - dat kan *echt* niet zo. Het zou iets moeten zijn als

 

http://www.alfateak.be/Bibliotheekkasten

 

Zoek eens op search engine friendly url voor goede optimalisatiesoftware en je komt al een heel eind. Succes!

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel aan de kwaliteit van de SEO specialist. Ik heb de achterliggende code, url's en opbouw van de site bekeken en veel druist tegen alle SEO principes in.

Inderdaad! Sommige dingen kloppen wel, maar ik denk dat half werk de juiste classificatie is, alleen de URLs al: http://www.alfateak.be/site/nl/gallery2.asp?galerij_id=39&galerijnaam=Bibliotheekkasten - dat kan *echt* niet zo. Het zou iets moeten zijn als

 

http://www.alfateak.be/Bibliotheekkasten

 

Zoek eens op search engine friendly url voor goede optimalisatiesoftware en je komt al een heel eind. Succes!

 

Hmmm, lees ook even de laatste 2 postings in dit draadje

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf wat onze site marketing beheert, heeft hier echter geen verklaring voor aangezien dat we in google voor de voor ons belangrijke keywords (diezelfde als waarmee we scoren met adwords) toch wel tamelijk hoog geklasseerd staan.

 

Wat noem je tamelijk hoog? Het verschil tussen een 11e positie of een 3e is enorm. Zeker als je concurrentie goed is zoals in jouw geval; de eerste 20 hits op 'teak tuinmeubel' zijn allemaal leveranciers met een correcte titel en omschrijving.

 

Een tweede probleem is dat je vermoedelijk met je adwords aan het concureren bent met je eigen positie in de organische resultaten. Op een bepaalde combinatie trefwoorden staat je advertentie bovenaan en op positie twee je site nog een keer. Ik heb bij een campagne trefwoorden uitgezet op het moment dat diezelfde woorden organische resultaten gaven op positie 2-3 en zag de organische resultaten omhoog gaan. Misschien kun je je adwords eens een dag uitzetten voor woorden waar je erg goed op scoort.

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat er 2 veranderingen zijn die je site beter zouden doen lopen.

 

1 - haal de beginpagina weg en link mensen meteen naar de hoofdpagina. Geef mensen rechtsboven de keuze uit frans/nederlands .. zet de taal standaart die de mensen spreken die het meest bij je kopen.

 

2 - zet het menu links meer naar boven of zet hem horizontaal. Het feit dat ik eerst moet naar onder scrollen om je assortiment te zien is me al te vermoeiend..

 

ik weet het.. consumenten zijn lui.. maar dat biedt juist ook veel mogelijkheden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Alfa83,

 

We hebben je website bekeken en tevens de uiteenlopende reacties van de leden. Enkele positief kritische bedoelde highlights:

 

- Allereerst is er een groot verschil in opname c.q. indexering van een AdWords advertentie c.q. een nieuwe of geoptimaliseerde website in Google/zoekmachines. Met Adwords is dit in een paar minuten gebeurd en met SEO duurt dit minimaal 2 weken tot gemiddeld 8 weken, vooral afhankelijk van de SEO kwaliteit en de feitelijke zoekvraag van je doelgroep.

- Er wordt gesteld dat je je organische resultaten beconcurreert, daar ben ik het bijv. om genoemd tijdverschil niet mee eens.

- Google Analytics zie ik niet in je homepage staan, terwijl je homepage het eerst wordt geindexeerd omdat deze een relevante samenvatting zou moeten geven voor de overige webpagina's

- Je homepage bevat te weinig tekst en SEO aspecten om zo effectief geindexeerd te worden door zoekmachines

- Er zijn nog een aantal andere SEO aspecten die (nog) niet aanwezig zijn, maar ik wacht eerst je reactie af.

 

Succes,

 

theweb2.0 search marketing | webanalytics

www.theweb20.nl

Link naar reactie
  • 0

Nog even wat algemene dingen:

 

[*]Hoe ik ook zoek, ik kom geen links naar je website tegen, als jij ze wel ziet in analytics laat eens weten hoeveel verschillende het zijn

[*]Je keywords zijn op iedere pagina hetzelfde. Het is meer aan te bevelen iedere pagina alleen de relevante keywords mee te geven en deze terug te laten komen in je tekst.

[*]Je description/omschrijving van de inhoud van je pagina is algemeen en overal gelijk. Optimaliseren per pagina, gerelateerd aan het onderwerp van die pagina

[*]H1 en H2 tags gebruiken en tekst toevoegen aan je pagina's

 

dat onze volledige website optimaliseerde volgens de SEO regels, en tevens aan SMO (social media optimisation) en SEA (search engine advertising zoals google adwords)

 

Vraag ze eens wat ze hebben gedaan behalve een bak geld van jou uitgeven aan adwords-campagnes?

 

Lees eens de seo-handleiding op Seoguru of lees de diverse artikelen op www.e-tail.be

Neem daar even de tijd voor en probeer dit in gedachten eens te vertalen naar je eigen pagina. Veel verbeterpunten zul je dan zelf al kunnen ontdekken denk ik

 

suc6

Frans

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.