• 0

Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Leuke column in Communicatienieuws van Wiseguys-directeur Toine Verheul

 

De kwakzalvers van het internet

 

De laatste jaren hebben we de opkomst van een nieuwe bedrijfstak kunnen gadeslaan, die van de zogenaamde seach engine optimizers. In gewoon Nederlands: zoekmachineoptimalisators. <...> Wat deze bedrijfjes je meestal beloven is een toppositie van jouw website in de grote zoekmachines. Dat is een rare belofte. Zoekmachines doen hun best om min of meer objectieve resultaten terug te geven. Wanneer je website niet hoog scoort dan kan dat twee dingen betekenen: ofwel je hebt je website zo gemaakt dat de zoekmachine er geen raad mee weet, ofwel je hebt een website die door de zoekmachine minder belangrijk wordt gevonden dan andere websites. Aan dat eerste valt wat te doen. Iedere webmaster weet hoe dit moet: maak nette links, vermijd gebruik van JavaScript en Flash voor de navigatie, vul je metatags netjes in, gebruik robots.txt om webcrawlers te instrueren, en zorg dat je site gelinkt wordt op gerespecteerde sites. Als je na deze voorzorgsmaatregelen nog steeds laag scoort zou ik zeggen: pech gehad. Zorg maar dat je site leuker of beter wordt. Voor zoekmachineoptimalisators is dit echter een reden om hun trucendoos open te trekken. <...> Vrijwel iedere grote zoekmachine bestraft misbruik van haar dienst met een extra lage positie. Als je na optimalisatie van je website op nummer 1 staat, is de kans groot dat je na een maand onderaan de lijst bungelt. <...> Ander voorbeeld: Wehkamp. Deze website is zo goed geoptimaliseerd dat zelfs zoeken op "wehkamp" niet het gewenste resultaat bovenaan krijgt. Blijkbaar weet men dit bij Wehkamp ook, want men heeft ten einde raad maar besloten een advertentie te kopen waarin het juiste adres getoond wordt. Een duur grapje en een typisch voorbeeld van het lid op de neus. <...> Misschien genieten zoekmachineoptimalisators hun status wel door het gebrek aan geïnformeerde tegenstemmen. Zoekmachinefabrikanten doen van nature erg geheimzinnig over de werking van hun software. Dit schept ruimte voor mensen die van niks weten maar wel bereid zijn hun mond open te doen. <...> Zoekmachineoptimalisators zijn kwakzalvers in een land waar de geneesheren zwijgen. Zo beschouwd ligt er nog een interessante taak voor ons, als zoekmachinefabrikanten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
1. is het nu de bedoeling dat ik bijv. onzesite.nl laat doorverwijzen/doorverbinden naar www.onzesite.nl? En zo ja, hoe doe ik dat dan?

 

2. We hebben 5 pagina's die door google gecached zijn. Er staat hoe meer hoe beter. MAar hoe kunnen we er dan meer krijgen ?

(kan toch moeilijk nog een aantal onzin dingen op onze site gaan zetten)

 

3. quote:

"Alexa ... all websites."

Kan iemand hier iets meer over vertellen?

1. Ik durf niet aan te geven of het daadwerkelijk invloed heeft, maar weet wel dat het algemeen geadviseerd wordt om voor een van beide te kiezen (dus of met "www.", of zonder "www.", zolang je het maar consequent doet). Massaal redirecten kan o.a. met behulp van een Apache module (mod_rewrite). Hiervoor is een .htaccess bestand nodig, waarin je de nodige regels opneemt die er voor zorgt dat alle www-pagina's permanent geredirect wordt (301) naar de versie zonder www (of vice versa). Meer informatie inclusief de code heb ik via Google gevonden: http://enarion.net/web/apache/htaccess/redirect-www-and-no-www/

Wel zou ik je, indien er sprake is van een omvangrijke of reeds goed scorende website, adviseren om eerst contact op te nemen met een (gerenommeerd) SEO-bureau die je hierin kan adviseren (wellicht dat het verstandiger is om zoiets in stappen te doen).

 

Zie ook de blog van Matt Cutts (werkzaam bij Google):

http://www.mattcutts.com/blog/sitemaps-with-www-vs-non-www/

 

2. Het kan zeker lonen om meer pagina's aan te maken, zowel voor de ranking van je website als voor betrouwbaarheid naar bezoekers toe. Het heeft inderdaad weinig zin om irrelevante pagina's aan te gaan maken. Wel is het nuttig om tekstpagina's aan te maken die relevant zijn aan het onderwerp van je website. Gaat je website over vakanties? Maak een mogelijkheid om reisverhalen te plaatsen of plaats berichten wanneer je aanbiedingen tegen komt of de vliegbelasting omlaag gaat (om maar iets te noemen). Gaat je website over een bepaalde dienst of expertise, publiceer berichten over het vak waarin je diep ingaat op de materie.

 

Dit kan op twee manieren bevorderlijk zijn. Wanneer de teksten dusdanig veel informatie geven, zullen bezoekers concluderen dat je inderdaad affiniteit hebt met het vak. Daarnaast kunnen ze artikelen of berichten doorspelen aan vrienden of toevoegen aan hun favorieten.

Ander voordeel: wanneer teksten inderdaad relevant zijn aan je website, zullen er ongetwijfeld ook trefwoorden in terug komen die relevant zijn aan het onderwerp van je website. Dit vergroot de kans dat je gevonden wordt op alternatieve trefwoorden of ook zogenaamde long tail keywords. Laat je er echter niet ertoe verleiden om teksten te gaan schrijven, puur voor zoekmachines. Wanneer je hierin overdrijft, kan dit afgestraft worden door zoekmachines, bovendien loop je het risico dat bezoekers eenmalige bezoekers worden doordat teksten niet lekker te lezen zijn.

 

3. Wikipedia kan je meer vertellen over Alexa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexa_Internet

Zelf hecht ik er weinig waarde aan. Voor zover ik weet is het een meting dat gedaan wordt aan de hand van kliks van personen die bepaalde software geinstalleerd hebben. Ik betwijfel of het representatief is, immers zegt niemand mij dat relatief elk type persoon van alle mogelijke bevolkingslagen en met uiteenlopende beroepen of hobbies zoiets geinstalleerd heeft.

Stel je voor dat voornamelijk bezoekers van netwerk-sites zoiets geinstalleerd hebben en het doelgroep voor jouw bedrijf daar absoluut niet onder valt. Dan is het geen representatief publiek en dus zijn de getallen niets zeggend voor het bezoek aan jouw website.

 

Uiteraard is dit mijn mening over Alexa. Er zullen vast personen zijn die er anders over denken.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Ik snap twee quotes van je niet in twee verschillende topics:

 

[*]5 pagina's is niet iets waarmee je het goed gaat doen in Google. Hoe meer pagina's hoe meer kans je hebt om gevonden te worden in Google = meer (hopelijk gerichte) bezoekers = meer conversies :o Start met het schrijven van artikels, gerelateerd aan jouw markt/biz

 

en

 

Anderhalf jaar geleden een paar tests gezien van seo'ers die wisten te ranken met een blanco pagina; vertelt gelijk hoe belangrijk de onpage factoren zijn :)

 

Is content van belang of niet?

Link naar reactie
  • 0
Is content van belang of niet?

 

Tuurlijk. Máár de juiste content. Mijn hobby blogje heeft 76 pagina's geindexeerd met 6.000 bezoekers over de afgelopen 30 dagen. Collega blog met 900 pagina's haalt ongeveer datzelfde aantal. Van die 6.000 bezoekers komt 50% binnen via zeven pagina's.

 

Hoe meer hoe beter is dus onzin. Goede extra content toevoegen is uiteraard wel goed. Maak eens een lijstje van trefwoorden die relevant zijn voor je business. Kijk of daar veel op gezocht wordt (op http://google.com/trends/ bijvoorbeeld) Kies de beste of degene die je het meest ligt en schrijf daar een goed stuk over. Daarna zorgen dat je een paar links naar dat stuk krijgt. Kost je tijd (net zoveel als tien minder zinvolle pagina's waarschijnlijk) maar levert je ongetwijfeld meer bezoekers en conversie (aangenomen dat je artikel goed is)

Link naar reactie
  • 0

Wel zou ik je, indien er sprake is van een omvangrijke of reeds goed scorende website, adviseren om eerst contact op te nemen met een (gerenommeerd) SEO-bureau die je hierin kan adviseren (wellicht dat het verstandiger is om zoiets in stappen te doen).

 

 

Dank voor alle antwoorden!

 

Dit stukje heb ik er even uitgehaald.

 

Een paar weken terug is mijn vriendin haar bedrijfje begonnen en ben ik aan de slag gegaan om de webbsite voor haar te maken. Ik wist toen nauwelijks iets van websites alleen een heel klein beetje van html 4 (genoeg om letters, achtergrondkleur, plaatjes en 3 kolommen in een site te krijgen). Enthousiast was ik toen begonnen om er na een paar dagen achter te komen dat er zoiets als CSS bestond. Kon toen dus weer ongeveer opnieuw beginnen :-P

 

Ik dacht dus in eerste instantie nu ook dat ik alleen onzesite.nl moest doorlinken naar www.onzesite.nl. Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "wellicht dat het verstandiger is om zoiets in stappen te doen"?

 

Als ik iets in stappen wil doen, moeten er dan meerdere sites worden doorgelinkt? in ons geval dus de 5 pagina's (index, over ons, enz.) die we hebben?

 

Het idee om op onze site informatieve artikelen te schrijven vind ik wel een interessant idee. Begrijp ik het dan goed dat we zoiets krijgen als een link "nieuws" in ons menu. En dat er volgens op dat deel van de site allemaal artikelen staan die als volgt in de site structuur passen:

www.onzesite.nl/nieuwsartikel1

www.onzesite.nl/nieuwsartikel2

 

(ps met bij elk artikel natuurlijk een bronvermelding)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer hoe beter, daar blijf ik 200% achter staan. Kijk maar eens hoe goed een wikipedia of aanverwante het doen. Voor een minder competitief zoekwoord kan je het nog halen met een kleine site, als je de grotere markten wil bestormen dan maak je geen schijn van kans.

 

@ Willem Joosten als jouw concurrent voor die 900 pagina's een beetje keyword onderzoek zou doen dan zou je ver achterop lopen qua bezoekers.

 

Probleem bij keyword research is dat velen (een beetje) keyword research doen , pagina's optimaliseren en dan in hun stoel gaan zitten. 25-35% van de dagelijkse zoekopdrachten zijn nieuw, daar valt voor elke sector wel iets nieuws te rapen.

 

Je kan ook niet meer dan 2-3 keywordcombinaties / pagina in je vizier nemen..

 

Als ik 1 van mijn sites bekijk dan zie ik dat op plaats 200 deze maand (pagina's die verkeer genereren) nog steeds 10 bezoekers binnen komen. Ok niet veel maar dat hoeft ook niet want die pagina bracht me 1 verkoop binnen.

 

Of content belangrijk is : natuurlijk want het is van je bezoekers dat je het zal moeten hebben, niet van Google :o

 

Of content belangrijk is om goed te ranken : ja en neen.

 

-Neen omdat Google er niet om geeft (zie ranken zonder content quote, of zie maar eens hoeveel zoekertjes sites er in de top 10 staan voor compet. zoekwoorden)

 

-Ja omdat je dan kans maakt dat mensen gaan linken naar je content ..en meer links = beter ranken

 

Om te zien hoe belangrijk content is voor Google ben ik een paar weken geleden aan de slag gegaan met het publiceren van duplicate content (verschillende domeinen) en tot op heden zit alles in G's index en halen ze verkeer binnen. Dus wat mij betreft bestaat er niet iets zoals duplicate content op verschillende domeinen..

 

Dave

 

 

 

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 0
Ik dacht dus in eerste instantie nu ook dat ik alleen onzesite.nl moest doorlinken naar www.onzesite.nl. Dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "wellicht dat het verstandiger is om zoiets in stappen te doen"?

 

Het idee om op onze site informatieve artikelen te schrijven vind ik wel een interessant idee. Begrijp ik het dan goed dat we zoiets krijgen als een link "nieuws" in ons menu. En dat er volgens op dat deel van de site allemaal artikelen staan die als volgt in de site structuur passen:

Uit je verhaal concludeer ik dat het om een relatief nieuwe website gaat. In dat geval hoef je het niet in stappen te doen. Een website met verschillende secties (vacatures, artikelen, woordenboek) die per sectie honderd(en) pagina's bevat, kan het misschien verstandiger zijn om eerst alle vacature-pagina's te laten redirecten. Als een zoekmachine dat juist heeft opgepikt, beginnen met de volgende sectie, et cetera. Het komt er op neer dat je een aanpassing doet en in de gaten houdt hoe dat uitpakt (kan een week tot enkele maanden overheen gaat voordat resultaten weer stabiel zijn).

 

In jouw geval is hier dus geen sprake van. Voor vijf pagina's is het overbodig zoiets in stappen uit te voeren, ook aangezien het een nieuwe website betreft. In elk geval kun je de eerder aangegeven code gebruiken, deze zorgt ervoor dat de pagina's consequent door worden verwezen, je hoeft dus niets per pagina op te geven, alles wordt centraal geregeld. Voorbeeld:

onzesite.nl/contact.html -> wordt doorverwezen naar www.onzesite.nl/contact.html

onzesite.nl/over-ons.html -> wordt doorverwezen naar www.onzesite.nl/over-ons.html

 

Je kunt inderdaad een navigatieknop aanmaken voor nieuwsberichten. Als je nieuwsberichten gaat maken, maak dan ook een sitemap aan waarin de nieuwsberichten opgesomd worden.

Verstandig is om in de url van een nieuwsbericht, de belangrijkste trefwoorden op te nemen. Je zou ze in een submap kunnen plaatsen, bijvoorbeeld:

www.onzesite.nl/nieuws/relevant-trefwoord.html

 

(of je de url laat eindigen op ".html", een enkele slash "/" of niets, is aan jou)

 

 

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0
(ps met bij elk artikel natuurlijk een bronvermelding)

 

We hebben het toch over het zelf schrijven van artikelen? Waarom is een bronvermelding dan nodig? Qua links hoeft het niet omdat het artikel al op je site staat. Qua uitstraling kan de auteur (jij dus) bij naam noemen helpen maar dat heeft niets met SEO te maken. Of bedoel je dat je nieuws van andere sites wilt plaatsen?

Link naar reactie
  • 0

@Erwin,

 

Stel dat we van die nieuwsitems op de site gaan zetten, waarom zou ik ze dan in een submap zetten?

Enkel en alleen omdat onze hoofddirectorie anders na een tijdje een zooitje wordt (Als daar 84 niewsartikelen staan)?

 

als het nieuwsitem gaat over pinguins die bruin worden (zomaar een absurd voorbeeldje), heeft het dan voor de google zoekresultaten nut om dat als www.onzesit.nl/nieuws/pinguin-wordt-bruin.html op je site te zetten?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit bericht heb ik verwijderd, want ik heb ondertussen denk ik door hoe het werkt.

 

Ik heb nu een nieuwe (andere) vraag over www.google.com/trends en de info die ik via google-adwords krijg.

Ik heb op de trends site gekeken naar de zoekwoorden "bruidsmode, trouwjurk, bruidsjurk".

In de grafiek voor het laatste jaar wordt de bruidsmode (blauw) lijn op 1 gesteld. De trouwjurk (rood) komt op 0,58 en is globaal altijd ongeveer 60% van de blauwe lijn.

 

Als ik op google ad-words inlog, kan ik via het "hulpprogramma voor zoekwoorden" achter halen hoe vaak er op een bepaald woord gezocht is. Daar vind ik voor bruidsmode 74.000/90.500 (lokaal/wereldwijd). Helemaal onderaan bij "Aanvullende zoekwoorden ter overweging" vind ik het resultaat voor "trouwjurk". En dat is maar liefst 135.000 (lokaal en wereldwijd).

 

Google trends en google adwords geven volgens mij verschillende resultaten (of ik heb weer iets verkeerd begrepen of verkeerd gedaan). Als ik het bij het rechte eind heb, dan zou dat alles behalve fraai zijn!

Link naar reactie
  • 0

Zoals eerder gezegd, ik zou me niet blind staren op Google's cijfers. Als je de keywordtool gebruikt zorg er dan voor dat je exact match gebruikt, krijg je een iets duidelijker beeld en voor de rest is het best dat je zelf even de woorden die je er uit haalt gaat testen met bijvoorbeeld een adwordscampagne, zo krijg je exact cijfermateriaal voor jouw site en geen globale cijfers waar je eigenlijk niet zoveel mee bent..

 

Dave

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ondertussen heb ik me weer wat verder ingelezen in dit onderwerp en ik heb toch nog even een paar vragen:

1. Ik las dat als een website langer bestaat, je dan hoger in de zoekresultaten terecht komt, correct?

Als dat zo is, dan zouden alle sites toch op dezelfde plaats blijven staan, tenzij er iets tussen uitvalt. Misschien kan iemand het iets verder verduidelijken?

2. Maakt het ook nog uit hoeveel bezoekers je hebt? kom je met meer bezoekers uiteindelijk hoger in de zoekresultaten?

3. Bij het ontwikkelen van de website gaan wij altijd als volgt te werk. ik herschrijf een pagina of ontwerp iets geheel nieuws voor onze website. Dat plaats ik dan alvast online, zonder dat bezoekers het kunnen zien. Dan kunnen mijn vriendin en 2 testpersonen de nieuwe/herschreven content bekijken en beoordelen. Als het goed bevonden is komt het online (voor onze bezoekers). Ik las ergens dat zoekmachines (google) een penalty kunnen geven voor verborgen content.

Kunnen we deze werkwijze beter niet gebruiken? of maakt het niet zo veel uit als 1 (of enkele) pagina('s) tijdelijke (meestal een paar dagen) verborgen zijn?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Ik tip iedereen hier nog even (bijv Eduard) dat je jezelf kan (moet) aanmelden voor een google maps.

In ons geval werkt dat erg goed, want er zijn niet zo heel veel bruidsmodezaken. Als er 10 worden weergegeven zitten we er altijd tussen. En met 3 links bij het kaartje, zitten we er meestal bij (weet ook niet waarom, want andere bedrijven staan hoger in google).

 

Heeft iemand nog wat tips/antwoorden voor mijn vorige post?

Link naar reactie
  • 0

1. Google heeft meedere algoritmen om een site te waarderen. Het is dus een verzameling van factoren, goede html opbouw, aantal interne links, juiste paginaindeling, goede teksten, et cetera. De 'leeftijd' van een domein is ook één van die factoren, maar dus zeker niet bepalend. Een website die langer bestaat, kan dus in je voordeel werken als je aan het optimaliseren bent. Als de achterliggende techniek niet om over naar huis te schrijven is, zal je er echter weinig mee opschieten.

2. Ik heb wel suggesties gehoord dat Google het aantal bezoeken aan een website of pagina mee laat tellen, maar het lijkt mij zelf sterk dat (als ze het al mee laten tellen) ze dit zwaar mee laten wegen in de ranking van een website. Wellicht dat een andere lezen in dit topic je hier meer over kan vertellen.

3. Met 'verborgen content' wordt iets anders bedoeld dan een bestaande pagina die niet door bezoekers bezocht kan worden. Een webpagina die dus wel online staat, maar waar niet naar wordt verwezen/gelinkt, valt niet onder de noemer verborgen content. Verborgen content zijn teksten die wel voor zoekmachine spiders te lezen zijn, maar nier door bezoekers, bijvoorbeeld doordat de teksten wit zijn op een witte achtergrond of doordat de tekst onzichtbaar is gemaakt middels CSS.

 

Hallo allen,

 

1. Ik las dat als een website langer bestaat, je dan hoger in de zoekresultaten terecht komt, correct?

Als dat zo is, dan zouden alle sites toch op dezelfde plaats blijven staan, tenzij er iets tussen uitvalt. Misschien kan iemand het iets verder verduidelijken?

2. Maakt het ook nog uit hoeveel bezoekers je hebt? kom je met meer bezoekers uiteindelijk hoger in de zoekresultaten?

3. Bij het ontwikkelen van de website gaan wij altijd als volgt te werk. ik herschrijf een pagina of ontwerp iets geheel nieuws voor onze website. Dat plaats ik dan alvast online, zonder dat bezoekers het kunnen zien. Dan kunnen mijn vriendin en 2 testpersonen de nieuwe/herschreven content bekijken en beoordelen. Als het goed bevonden is komt het online (voor onze bezoekers). Ik las ergens dat zoekmachines (google) een penalty kunnen geven voor verborgen content.

Kunnen we deze werkwijze beter niet gebruiken? of maakt het niet zo veel uit als 1 (of enkele) pagina('s) tijdelijke (meestal een paar dagen) verborgen zijn?

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Vanochtend ben ik op deze site gestuit:

http://www.seolab.nl/seotools/zoekmachine-posities.html

 

Ik wilde jullie hem niet onthouden omdat er een paar hele handige tools opstaan.

1. google posities, bekijk de posities van uw keywords en van uw concurrent bij google.nl.

(zo kan je heel handig zien of je als web bedrijf bijv al op "website development" bent te vinden, zonder dat je zelf alle pagina's door moet klikken

 

2. Inkomende links checker: Bekijk de inkomende links van uw website. Linkpopulariteit een belangrijke seo factor.

Ik ga deze tool denk ik gebruiken om te kijken waarvandaan de concurrenten links krijgen. Als dat goede websites zijn, dan vraag ik zelf ook om een (gratis) link.

 

3. Googlebot simulator, niet getest, maar klinkt wel leuk.

 

Daarnaast nog een pagerank tool en een sitemap generator. Maar die kan je overal vinden!

Link naar reactie
  • 0

nou zeg ik word er helemaal krankjorem van...

op pag 41 staat al zo'n link om je googleresults te zien en die verschilt weer van deze. Enige weken geleden van alles aangepast om meer als 60 punten te scoren en ja hoor.. nu sta ik 58 ???

pfff kweet t ook even niet meer dan

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Staar je niet blind op allerlei tools maar kijk vooral naar de resultaten -> hoeveel bezoekers haal je uit zoekmachines.

 

Je kunt met de grootste kl*te site mbt techniek toch nog goed scoren in zoekmachines. Als je maar de juiste content hebt.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

wat dat betreft hoe ik niet ontevreden te zijn.. het zijn meer die cijfers.. ik wil hoger maar alleen maar omdat ik 60 op 100 iet genoeg vindt.... hmmm misschien maak ik me idd te druk om niets dan

 

Scores zeggen me niet zo bar veel en ze verschillen ook nog per tool afhankelijk van de algoritmen die ze gebruiken en de waarde die ze aan verschillende componenten van de berekening toekennen.

 

Het enige dat ik van die tools gebruik is een historisch overzicht van mijn zoekmachineposities waarbij ik kan zien of bepaalde wijzigingen die ik in de content aanbreng effect hebben. Een tooltje om het aantal inlinks te bekijken en de waardering ervan.

en diezelfde tool gebruik ik om de inlinks van concurrenten te analyseren waarbij ik soms aardige sites vind waar ik nog niet sta.

 

Groet

Frans

Link naar reactie
  • 0

wat dat betreft hoe ik niet ontevreden te zijn.. het zijn meer die cijfers.. ik wil hoger maar alleen maar omdat ik 60 op 100 iet genoeg vindt.... hmmm misschien maak ik me idd te druk om niets dan

 

Bedoel je nu dat je een score van 60 van de 100 punten haalt met bijv. www. seoscore.nl?

Of bedoel je dat je als iemand jou zoekt (met xxxxx zoekwoord) op plaats 60 van de zoekresultaten staat?

 

Ik denkt het 1e. Onze site haalt slechts 14 v/d 100 punten. Maar we staan wel op de 1e/2e plaats als je op onze woonplaats + bruidsmode/bruidsjurk/trouwjurk zoekt.

 

Die punten lijken dus de grootst mogelijke onzin! :-D

Link naar reactie
  • 0

@avelache,

 

Wat is die plaatsnaam dan? Tietjerksteradeel?

 

Zonder gekheid, er vanuit gaande dat er niet meer dan 10 bruidszaken in die woonplaats zijn is het niet zo'n probleem om daar hoog voor te scoren. Hieraan een conclusie hangen dat die seoscore de grootst mogelijke onzin is, is dus zelf behoorlijk grote onzin.

 

Seoscores, waarvan er inmiddels aardig wat te vinden zijn, zijn niet compleet nutteloos. Ze geven aardig weer hoe het staat met SEO optimalisatie.

 

Maar er komt ook aardig wat niet echt relevante informatie uit. Bij mij vond ik bijvoorbeeld dat de meta description tag te lang zou zijn (en nee, het is zeker geen grote lap tekst), en dat het domein in minder dan een jaar tijd zal verlopen. Als dat laatste voor de zoekmachines belangrijk is dan worden die blijkbaar gesponsord door de hosting bedrijven...

 

Conclusie: kijk ernaar, vooral om te kijken of je website bouwer iets doet aan SEO. Maar gebruik je gezonde verstand om dat te beoordelen.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.