• 0

Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

Leuke column in Communicatienieuws van Wiseguys-directeur Toine Verheul

 

De kwakzalvers van het internet

 

De laatste jaren hebben we de opkomst van een nieuwe bedrijfstak kunnen gadeslaan, die van de zogenaamde seach engine optimizers. In gewoon Nederlands: zoekmachineoptimalisators. <...> Wat deze bedrijfjes je meestal beloven is een toppositie van jouw website in de grote zoekmachines. Dat is een rare belofte. Zoekmachines doen hun best om min of meer objectieve resultaten terug te geven. Wanneer je website niet hoog scoort dan kan dat twee dingen betekenen: ofwel je hebt je website zo gemaakt dat de zoekmachine er geen raad mee weet, ofwel je hebt een website die door de zoekmachine minder belangrijk wordt gevonden dan andere websites. Aan dat eerste valt wat te doen. Iedere webmaster weet hoe dit moet: maak nette links, vermijd gebruik van JavaScript en Flash voor de navigatie, vul je metatags netjes in, gebruik robots.txt om webcrawlers te instrueren, en zorg dat je site gelinkt wordt op gerespecteerde sites. Als je na deze voorzorgsmaatregelen nog steeds laag scoort zou ik zeggen: pech gehad. Zorg maar dat je site leuker of beter wordt. Voor zoekmachineoptimalisators is dit echter een reden om hun trucendoos open te trekken. <...> Vrijwel iedere grote zoekmachine bestraft misbruik van haar dienst met een extra lage positie. Als je na optimalisatie van je website op nummer 1 staat, is de kans groot dat je na een maand onderaan de lijst bungelt. <...> Ander voorbeeld: Wehkamp. Deze website is zo goed geoptimaliseerd dat zelfs zoeken op "wehkamp" niet het gewenste resultaat bovenaan krijgt. Blijkbaar weet men dit bij Wehkamp ook, want men heeft ten einde raad maar besloten een advertentie te kopen waarin het juiste adres getoond wordt. Een duur grapje en een typisch voorbeeld van het lid op de neus. <...> Misschien genieten zoekmachineoptimalisators hun status wel door het gebrek aan geïnformeerde tegenstemmen. Zoekmachinefabrikanten doen van nature erg geheimzinnig over de werking van hun software. Dit schept ruimte voor mensen die van niks weten maar wel bereid zijn hun mond open te doen. <...> Zoekmachineoptimalisators zijn kwakzalvers in een land waar de geneesheren zwijgen. Zo beschouwd ligt er nog een interessante taak voor ons, als zoekmachinefabrikanten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2
Ik slaap al een paar dagen amper omdat ik me ernstig zorgen maak over de verhuizing van http://www.sslcertificaten.nl https://www.sslcertificaten.nl, alleen van http naar https dus. Sinds het weekend wordt alles met permanent redirects doorverwezen. Tot nu toe nog geen enkel effect bij Google gezien, alles wijst nog naar http://.
Als ik uit ervaring mag spreken, denk ik dat je zonder echte zorgen kunt slapen:

 

Ik heb door een wijziging in mijn bedrijfsnaam mijn gehele site verhuisd naar een nieuwe domeinnaam. Dit heb ik gedaan rond 10 oktober 2008. Mijn website bestond toendertijd uit ongeveer 150 unieke pagina's. Behalve het domein, heb ik ook url's laten wijzigen, namelijk van bijvoorbeeld ?pagina=portfolio&id=10 naar /portfolio/10/opdracht-naam.html. Dit heb ik ook voor nieuwsberichten gedaan. Aan de hand van het identificatienummer van het bericht kon ik ze een permanente redirect naar het juiste bericht op het nieuwe domein geven. Ik had echter een nieuwsbericht dat erg goed scoorde in Google en er qua populariteit bovenuit stak.

 

Na ruim 5 dagen waren er nog maar 10 pagina's op mijn nieuwe domein te vinden. Na ruim 8 dagen was dit 30, 9 dagen 50 en na ruim 14 dagen 90.

Omdat ik het wegzakken uit de resultaten niet als risico zag, heb ik het verder niet nauwkeurig gemonitord. Wat mij in elk geval opviel is dat pagina's waarvan de url identiek was, eerder opgepakt werd door Google dan pagina's waarvan de url veranderd waren (zoals in bovenstaand voorbeeld). Ik vermoed dat in jouw geval de pagina-url's identiek zijn gebleven, en aangezien de domeinnaam ook hetzelfde is gebleven, schat ik dat het alleen maar soepeler zal verlopen.

 

In ieder geval pikte Google de verhuizing naar mijn mening goed op en pagina's die voor de verhuizing goed scoorden, scoren na de verhuizing zeker niet minder.

 

Overigens zie ik op het moment van spreken/schrijven, wel effect in Google als je zoekt op "site:www.sslcertificaten.nl/ inurl:https" (zonder quotes). Hij heeft dus al redelijk wat opgepakt, wat met name te danken is aan het feit dat de url's hetzelfde zijn gebleven.

 

Dieperliggende pagina's gaan minder soepel zag ik. Ik kwam eenzelfde pagina tegen die zowel op http:// als https:// nog in de zoekmachineresultaten terug komt. Voor pagina's uit het eerste navigatieniveau kwam ik dit niet direct tegen. Het heeft dus wel zijn tijd nodig.

 

Erwin

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 2

Social wordt een steeds belangrijkere factor in de ranking van websites. Google+, Facebook, Pinterest en Twitter zijn volgens een recent onderzoek zelfs belangrijker geworden dan backlinks.

 

Natuurlijk is het niet zo dat als je 1 plaatje pint op Pinterest dat die pagina dan direct op positie 1 staat in de Google ranking. Het gaat om het totaal. Zoals je ziet wordt Google+ door Google beter gewaardeerd dan een pin op Pinterest.

 

Als je een bepaalde pagina omhoog wilt krijgen in de ranking dan kun je die pagina gewoonweg delen op Google+, FB, Twitter en Pinterest.

 

De zichtbare PageRank wordt om de drie maanden ververst. Iedere verbetering in SEO zal direct effect hebben op de ranking zodra de Google-bot de site heeft bezocht.

 

Succes!

image03.thumb.png.741b47cb402dc6b0bf0381062018b208.png

Link naar reactie
  • 2

Het hele basis model van google search is dat zij het beste platform (gezien gebruikersvolume en merk ansich) zijn waarin zij de meest relevante, kwalitatieve en onafhankelijke resultaten tonen op zoekopdrachten. En dus de meest kwalitative "gevoelsmatig muh misschien" speler zijn in de markt. Want op dat moment kan google dit omzetten naar harde knaken met hun harde knaken programma's. Jahaaa open deur intro.

 

"Google algoritme te slim af zijn"… Dit is de basis waardoor deze hele sector verziekt is. Want ja dit wringt in de basis van google. Dat je probeert de slimste te zijn van de klas, ala. Maar denk nog eens even heel kalm na over hetgeen wat je geschreven hebt.

 

Content slaaf van google???? Hoe durf je dit in godsnaam te tikken en zou je voor straf per direct 3 maanden zelf in de sandbox (ja die oekiepoekie sandbox from google hell waar we allemaal zo bang voor moeten zijn) mogen spelen om eens rustig na te denken.

 

Lees dit eens http://www.salesiseenvak.nl/contentmarketing-verkoopt-niet/ of http://www.marketingfacts.nl/berichten/het-probleem-met-contentmarketing-hoe-een-middel-het-doel-werd en durf jezelf nog eens een content slaaf te noemen.

 

Peter Bonjernoor ken ik heel goed en durf ik met alle liefde een onlinemarketing ukkel te noemen. Maar sjesus mensen in basis heeft die ukkel wel een heel goed punt. Schrijf content wat mensen willen lezen. Oftewel "Schrijf iets dat verdient gelezen te worden, schrijf niet enkel om te verdienen". Dus nondeju toon passie en verspreid je kennis en doe eens je best om oprecht te zijn.

 

In dit topic zie ik bruikbare reacties en tips. Interesante discussies maar vooral heel veel bla bla blaaaaaahh. En wat het trieste is dat veel mensen betalen voor het laatste. En het is niet eens mijn vakgebied.

 

Topic van 66 pagina's die mij eens in de zoveelste tijd weer de nekharen laten opstijgen.

 

Ow en gratis analyse:

Stop die autostart van dat filmpje op je shave site. Frakking irritant

Doe iets aan je typografie

Waarom is je blog (het enige stukje dynamische en relevante content) praktisch niet te vinden in de site en op een externe url. Degene die dat ingericht heeft moet opgeknoopt worden. Shavesmart en scheerslim? En dan loop je hier te klagen?

 

Twijfelgevalletje: Is het niet beter "Begin vandaag nog met smart shaving" omdat je suggereert dat er een proactive handeling gaat plaatsvinden. Ipv dat de handeling al gedaan is, want "shaven" is volgens mij een in de verleden tijd gedane handeling. En nu ga ik stoppen met je site.

 

En nu echt welterusten ;D

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 1

Ik vind deze discussie wel interessant, iemand zin om er wat leven in te blazen? Ik zal even een voorzetje geven, vanuit mijn eigen ervaringen van de afgelopen twee weken, waarin ik volledig in de SEO ben gedoken:

 

Via de website jeroen.com ben ik uitgekomen bij het verhaal -wat is waar?- dat een vermelding in Linkdirectory's als DMOZ, Zeal en Startpagina voor je positie een enorme boost kan zijn. Omdat het vrij lastig is om in DMOZ te komen, ben ik zelf maar enkele categorieen gaan beheren. Is nog wel leuk ook trouwens. Bij Zeal is het niet te doen om erin te komen met een Nederlandse website, en bij startpagina stond ik er na zo'n 10 dagen met drie vermeldingen in.

 

Vervolgens heb ik een excel lijstje met voor mij relevante websites aangelegd, die mogelijk een link zouden kunnen plaatsen naar mijn site. Ik ben nu druk bezig om deze sites stuk voor stuk te mailen, om zo meer links richting mijn website te krijgen. Het resultaat is nog niet goed zichtbaar, maar de bezoekersaantallen op mijn site beginnen toch wel licht op te lopen.

 

Verder staat op iedere website met informatie over dit item vermeld, dat goede content op je site belangrijk is, en dat deze regelmatig geupdate wordt. Mijn eigen site ben ik her en der al redelijk aan het uitbouwen met relevante inhoud. Dit is overigens niet alleen voor de zoekmachines, maar ook om de bezoekers langer op de site te houden.

 

Kort samengevat: als je tijd hebt, kan je het goed benutten door je "Link Popularity" te vergroten en daarmee bezoekers naar je website te trekken. Op lange termijn werkt het volgens mij zeler wel goed.

 

Meer info staat op mijn eigen website (Veel Gestelde Vragen bij Webdesign) of kijk voor heel veel meer informatie op google.pagina.nl of aanmeld.pagina.nl.

 

Graag hoorik van jullie andere ervaringen of gedachten!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 1

Zoekmachine optimalisatie is inderdaad meer dan op 1 komen op een keyword waar niemand op zoekt in een zoekmachine waar niemand komt (alle behalve Google).

 

Google doet niets anders dan proberen de bezoeker naar de pagina te leiden waar deze naar zoekt. Met zoekmachinemarketing doe je niets anders dan je pagina/website leesbaar maken voor Google en Google laten weten dat je bestaat en iets interessants te melden hebt.

 

Je zou zelfs kunnen zeggen dat als je de usability van je website verbeterd je ook je positie in de zoekmachines verbeterd (goede menu structuur, unieke teksten, goede titels en duidelijke kopjes, snel laden, etc).

 

Als je vervolgens reclame maakt op het internet waardoor andere mensen naar je linken dan ben je eigenlijk aan de andere pijler van zoekmachine marketing aan het werken.

 

Helemaal niets mis mee. Er zijn altijd mensen die sneller willen en truukjes toepassen. Daar zou ik niet aan beginnen. De meeste bedrijven met een website lukt het niet eens een normale doorzoekbare en vindbare website te maken.

 

Als je de deur van je winkel op slot houdt komt er ook niemand. Eerst het slot eraf halen en de deur open zetten. Pas dan is het interessant om een reclemebord buien te zetten.

Link naar reactie
  • 1

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je geen nieuwe website binnen 2 maanden op de eerste pagina van de index kunt krijgen. Dit is natuurlijk van ontzettend veel factoren afhankelijk. De SEO goeroe's krijgen echt wil binnen een dag een nieuwe site op de eerste pagina in de index van Google. Maar hier heb je ontzettend veel SEO kennis en ervaring voor nodig.

 

Ik heb een domeinnaam sinds 1999 geregistreerd maar was altijd doorgelinkt naar hoofddomein. Ga deze nu gebruiken als losse website en heb alleen maar alleen de paginastructuur met lege pagina´s zonder content (alleen H1 tags) geupload en binnen 1 dag op de eerste pagina in de index op nummer 3. Het kan dus wel, maar is van heel veel factoren afhankelijk. Ook met een basis SEO kennis.

 

Tsjah, het ligt er ook maar aan op wat voor keywords je op de 1e pagina komt. Overigens is het erg onwaarschijnlijk dat je meteen de 1e dag op de 1e plaats (met een generiek zoekwoord) in de zoekresultaten komt te staan. Als je exact de titel/url van je website intypt is het natuurlijk logisch dat die bovenaan komt te staan.

 

Je bent overigens afhankelijk van google. Je kan je website nog zo optimaliseren, als google nog niet is langsgeweest met zn spider, dan sta je nergens. Google forceren langs te komen kun je het beste doen door je link ergens op een goed door google bezochte site te plaatsen.

 

H1 tags zijn leuk, meta tags zijn leuker ;) Maar content = king!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

 

Deze tags zijn overbodig. De robots-tag die je aangeeft is de default en de revisit-after wordt door zoekmachines enthousiast genegeerd.

 

Met een normale spiderbare website hoef je niks bijzonders te doen om Google alle pagina's te laten indexeren. Eén link elders op het web naar jouw site is voldoende.

 

Maar je kunt Google extra informatie over je pagina's doorgeven met het sitemap-protocol. Google legt op de gelinkte pagina uit wat daar de voordelen van zijn.

 

Sitemaps zijn inderdaad heel makkelijk. Meldt je eerst aan bij de Webmasters tools om eea te beheren. Een goede XML-sitemap kun je vervolgens online laten genereren via http://www.xml-sitemaps.com Daarin kun je ook de belangrijkheid van je pagina's aangeven en de veranderfrequentie.

 

Ik zie de Googlebot overigens om de paar dagen in mijn logs voorbijkomen.

 

 

Journalist bij Quote | Appbouwer. Zie mijn nieuwste project http://zeeweer.nl | en natuurlijk http://www.martijndemeulder.com

Link naar reactie
  • 1

Daarnaast kan je beter gelijk focussen op seo omdat als je later b.v. de urls gaat aanpassen je wel eens al je resultaat kwijt kan zijn en je weer van voor af aan kan beginnen om in de resultaten te komen (eigen ervaring op dit moment).

 

Met een 301 redirect is dat goed op te lossen. Hou daarna in de gaten of alles weer is geindexeerd, haal de 301's weer weg en je hebt amper resultaat verlies.

Link naar reactie
  • 1

@vossie,

ALs je seo als leidraad neemt en niet je bezoeker dan wordt het erg moeilijk een succesvolle site te maken. Het een kan niet zonder het ander. Maar als ik moet kiezen dan begon ik met een goede site voor de bezoeker.

 

Met een aantal basisveronderstellingen zoals een duidelijk URL structuur en unieke titels, descriptions en tekst zou je je verder niet heel erg druk hoeven te maken over SEO.

 

ALs je precies weet wat jouw bezoekers willen dan schrijf je bijna automatisch met de trefwoorden waarop ze je later gaan vinden. Dit hoort bij het opzetten van het plan dat je ontwikkeld als je een product of dienst aan een bepaalde groep wil verkopen.

 

Als je website goed staat kun je altijd nog per pagina verder werken aan betere keywords e.d. en verder tweaken. Je kan dan ook je aandacht vestigen op pagina's die goed verdienen of die juist slechter dan verwacht lopen. Je weet dan ook welke keywords en producten goed converteren zodat je daar je SEO aandacht op kan richten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Een belangrijke vraag voor veel ondernemers is wat het kost om online een nieuwe klant binnen te halen. Zoekmachine optimalisatie is maar 1 middel om dit doel te bereiken.

 

Er zijn echter veel meer mogelijkheden voor online marketing en die hoeven niet eens veel tijd en geld te kosten. Zoals bijvoorbeeld affiliate-marketing, Google Adwords en, hou u vast, Twitter-marketing. Ik weet dat we het hier hebben over SEO maar SEO is om meer bezoekers naar je site te krijgen en dat kan op vele manieren. Dit is een leuk voorbeeld:

http://bigtweet.com/c/b/twitter/twitte_r_tips/34kdXr

 

Amsterdam Webfactory - Webdesign, Online Marketing, Adwords advies.

www.AmsterdamWebfactory.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo webfactory,

 

Welkom op higherlevel.

 

Een belangrijke eigenschap van higherlevel is dat kennis gedeeld wordt.

Dat betekent concreet dat vragen worden beantwoord en postings waar mogelijk goed onderbouwd worden.

 

Het is geen probleem als je mogelijk nieuwe klanten via higherlevel krijgt omdat je hier aantoont expert te zijn op je vakgebied en zonder dat je daar verder reclame voor maakt.

 

Het wordt voor ons als mod's al wat lastiger als een post een open deur intrapt die hier al vele malen voorbij is gekomen, temeer dat dit topic juist is bedoeld voor SEO en niet voor affiliate-marketing en twitter-marketing met als ogenschijnlijk doel interesse in je bedrijf te wekken middels je laatste zin.

 

Ofwel een post die weinig toevoegt maar wel een reclame-achtige uitstraling heeft, terwijl ik denk dat je veel meer in huis hebt.

 

Ik hoop ook die kant van webfactory hier te zien.

 

Frans

 

edit: webfactory heeft post aangepast. reusje voor de link

Link naar reactie
  • 1

 

 

Ben geen jarenlange expert he, heb pas 5 maanden kennis opgedaan:

 

1. Is het erg? De beter rankende site zal gevonden worden op die Engelse pagina's. Als het voor het bedrijf verder niet uitmaakt op welke ze gevonden worden omdat een gebruiker makkelijk nr de andere site kan gaan, dan lijkt het me geen issue.

Het heeft niets te maken met hoe goed je site ranked. het heeft te maken met wanneer de content is geplaatst. Als die eerder staat op de slechter scorende site, zal die toch als bron worden gezien.

2. Tekst over fruit toch ook echt wel gerelateerde tekst zijn voor groente? En dan zal het de SEO dus verbeteren omdat je meer info geeft en meer gerelateerde tekst hebt. Andere optie is om de sites apart te zetten en de ene site helemaal vol te pompen met fruitinfo en de andere met groenten.

Hier zijn veel mogelijkheden :) Dit is er een van ja. Je kan ook een duidelijke scheiding in je sitestructuur maken.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

De volgende site heeft ook wel wat nuttige tips voor mensen die zelf hun SEO doen. Je kan er je url invoeren en de site gradeerd je site en geeft nuttige feedback. De service is gratis en is klaar terwijl je wacht.

 

Zie: http://website.grader.com/

 

Mijn site haalt een score van 92/100, voordat ik hem heb aangepast op de tips die verschenen op deze site (dat moet namelijk nog gebeuren)

Link naar reactie
  • 1

Heren, heren, jullie weten inmiddels toch wel dat ik serieuze eisen stel aan mezelf ;)

Nu wordt het gevaarlijk, misschien komt HL boven mij als ik de termen hier neerzet ;D

 

Ik heb even geen zin om de laatste maand te checken van de zoekwoorden in google maar als voorbeeld een aantal termen waar veel op gezocht wordt (als je zin hebt, check het dan maar zelf 8))

 

zonnebrandcrème kind (nummer 1 en 2) (en geloof me daar wordt heden ten dage erg veel op gezocht)

luiertas (nummer 4)

romper (1e pagina onderaan)

dekentje kinderwagen (1e pagina 2e van onder)

zonnehoedje (6e en eerste beeldresultaat)

 

Titel aanvullen doe ik als volgt: huidige titel blijft (product, merk, variant) en dan bijvoorbeeld het woord 'baby' erbij of 'biologisch katoen'

Link naar reactie
  • 1
Helaas duikelde ik wel degelijk een heel end naar beneden bij Google, maar het blijkt dat de meta-tagging niet mee was gekomen. Die ben ik ondertussen dus handmatig opnieuw aan het aanbrengen.

 

Metatags (keywords, description) zijn niet of nauwelijks van invloed op je ranking. Vergeet die maar.

 

Wat wel superbelangrijk is, is de titel. En ik zag op een van je pagina's bijvoorbeeld:

 

   

productiviteit | Grip op je WerkGrip op je Werk      

 

Of:

 

      

Over Bert | | Grip op je WerkGrip op je Werk      

 

Verwijder on-mid-del-lijk die herhaling van "Grip op je werk". Zet het bovenaan je prioriteitenlijst. Zet het in het urgente kwadrant. Stuur jezelf een e-mail om je eraan te herinneren. Plak een sticky op de koelkast. Doe het nu!

 

Tenzij je de #3 ranking op "WerkGrip" belangrijk vindt natuurlijk ;)

 

Gebod 1: Gij zult geen seo-tips uit de jaren 90 volgen.

Gebod 2: Gij zult te allen tijde html-taligen naar uw broncode laten kijken.

Gebod 3: Gij zult de html-taligen de inhoud van uw title-tag als tekst laten presenteren aan Nederlandstaligen.

Gebod 4: Gij zult zich op content richten, in plaats van (meta)tags.

Gebod 5: Als Bert zich met zijn achternaam aan zijn cursisten presenteert, en als zijn cursisten hem tippen bij mogelijk toekomstige deelnemers, en als die prospects daarom misschien op Bert Achternaam googlen, dan zult gij in "Over Bert" zijn achternaam opnemen

Gebod 6: Gij zult het onderwerp "uitstelgedrag" slechts dan opsplitsen in "deel 1", "deel 2", "deel 3", "deel 4" en "deel 5" als gij concrete aanwijzingen hebt dat uw prospects googlen op "uitstelgedrag deel 1" etc.

Gebod 7: Gij zult het onderdeel "Niet afmaken, maar beginnen" van "Uitstelgedrag" bijvoorbeeld noemen "Uitstelgedrag: Niet afmaken, maar beginnen", in plaats van "Hoe overwin je uitstelgedrag, deel 2"

Gebod 8: Gij zult de inhoud van uw robots.txt niet blindelings copy-pasten, maar doen overeenkomen met de url-structuur van uw site

Gebod 9: Gij zult het implementeren van deze geboden niet nodeloos uitstellen.

Gebod 10: Gij zult niet rusten voordat "abcd.nl" op #1 rankt op de zoekvraag "a b c d" op google.nl.

 

Tip 11: "zoekmachineoptimalisatie" is het marketingjargon dat zoekmachineoptimalisatiebureaus gebruiken voor het tegen aanzienlijke betaling ongedaan maken of compenseren van de evidente fouten in uw website, die - althans in de ogen van zoekmachines - kennelijk onvoldoende hoogwaardige content bevat om aan uw rankingambities te voldoen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.