Jump to content
TwaBla
Verberg

Verzameltopic Zoekmachine-optimalisatie (SEO)

vraag

Leuke column in Communicatienieuws van Wiseguys-directeur Toine Verheul

 

De kwakzalvers van het internet

 

De laatste jaren hebben we de opkomst van een nieuwe bedrijfstak kunnen gadeslaan, die van de zogenaamde seach engine optimizers. In gewoon Nederlands: zoekmachineoptimalisators. <...> Wat deze bedrijfjes je meestal beloven is een toppositie van jouw website in de grote zoekmachines. Dat is een rare belofte. Zoekmachines doen hun best om min of meer objectieve resultaten terug te geven. Wanneer je website niet hoog scoort dan kan dat twee dingen betekenen: ofwel je hebt je website zo gemaakt dat de zoekmachine er geen raad mee weet, ofwel je hebt een website die door de zoekmachine minder belangrijk wordt gevonden dan andere websites. Aan dat eerste valt wat te doen. Iedere webmaster weet hoe dit moet: maak nette links, vermijd gebruik van JavaScript en Flash voor de navigatie, vul je metatags netjes in, gebruik robots.txt om webcrawlers te instrueren, en zorg dat je site gelinkt wordt op gerespecteerde sites. Als je na deze voorzorgsmaatregelen nog steeds laag scoort zou ik zeggen: pech gehad. Zorg maar dat je site leuker of beter wordt. Voor zoekmachineoptimalisators is dit echter een reden om hun trucendoos open te trekken. <...> Vrijwel iedere grote zoekmachine bestraft misbruik van haar dienst met een extra lage positie. Als je na optimalisatie van je website op nummer 1 staat, is de kans groot dat je na een maand onderaan de lijst bungelt. <...> Ander voorbeeld: Wehkamp. Deze website is zo goed geoptimaliseerd dat zelfs zoeken op "wehkamp" niet het gewenste resultaat bovenaan krijgt. Blijkbaar weet men dit bij Wehkamp ook, want men heeft ten einde raad maar besloten een advertentie te kopen waarin het juiste adres getoond wordt. Een duur grapje en een typisch voorbeeld van het lid op de neus. <...> Misschien genieten zoekmachineoptimalisators hun status wel door het gebrek aan geïnformeerde tegenstemmen. Zoekmachinefabrikanten doen van nature erg geheimzinnig over de werking van hun software. Dit schept ruimte voor mensen die van niks weten maar wel bereid zijn hun mond open te doen. <...> Zoekmachineoptimalisators zijn kwakzalvers in een land waar de geneesheren zwijgen. Zo beschouwd ligt er nog een interessante taak voor ons, als zoekmachinefabrikanten.


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Wat me opvalt is dat al je

tags beginnen met je bedrijfsnaam, terwijl mij dat geen primaire zoekterm lijkt.

 

Was dat in de vorige versie ook al zo?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat me opvalt is dat al je

tags beginnen met je bedrijfsnaam, terwijl mij dat geen primaire zoekterm lijkt.

 

Was dat in de vorige versie ook al zo?

Bedankt voor de oplettendheid, ja dat was al zo.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het begint onderhand wel een beetje "Wat vindt je van mijn site" te worden hier...

Oei, sta ik in de verkeerde rubriek? Het was SEO specifiek, dus ik dacht dat ik het goede topic gevonden had. Ik ben iig erg blij met de feedback.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb even aan de SEO kenners een vraagje over Pinterest, namelijk of het voor SEO goed is om vaak linkjes naar je site in Pinterest te hebben. Ik kan DIY-tutorials zetten op 1 plaatje, dat pinnen met in de tekst link naar de url met de hoop dat velen het repinnen. Dat heb ik 1x uitgeprobeerd, het is vaak gerepint maar tot dusver zie ik bij de betreffende pagina geen hogere pagerank dan bij de andere. Of kan het zijn dat de pagerank nog geupdate moet worden? Ben beetje noob wat dit betreft, had alleen keer iets opgevangen dat de pagerank eens in de zoveel tijd geupdate wordt...

 

Alvast bedankt voor reactie!

Link to post
Share on other sites
  • 2
  • Rate this answer

Social wordt een steeds belangrijkere factor in de ranking van websites. Google+, Facebook, Pinterest en Twitter zijn volgens een recent onderzoek zelfs belangrijker geworden dan backlinks.

 

Natuurlijk is het niet zo dat als je 1 plaatje pint op Pinterest dat die pagina dan direct op positie 1 staat in de Google ranking. Het gaat om het totaal. Zoals je ziet wordt Google+ door Google beter gewaardeerd dan een pin op Pinterest.

 

Als je een bepaalde pagina omhoog wilt krijgen in de ranking dan kun je die pagina gewoonweg delen op Google+, FB, Twitter en Pinterest.

 

De zichtbare PageRank wordt om de drie maanden ververst. Iedere verbetering in SEO zal direct effect hebben op de ranking zodra de Google-bot de site heeft bezocht.

 

Succes!

image03.thumb.png.741b47cb402dc6b0bf0381062018b208.png

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb even aan de SEO kenners een vraagje over Pinterest, namelijk of het voor SEO goed is om vaak linkjes naar je site in Pinterest te hebben.

Google bekijkt backlinks als stemmen voor een pagina. Veel backlinks ineens (1000den per dag) wordt door de Google bot als onnatuurlijk aanzien, en die stemmen worden dan niet meegeteld.

Als je regelmatig aan linkopbouw doet, dan zal je een stijging op je zoekwoorden merken. Ook al update je je website nooit.

 

...het is vaak gerepint maar tot dusver zie ik bij de betreffende pagina geen hogere pagerank dan bij de andere. Of kan het zijn dat de pagerank nog geupdate moet worden? Ben beetje noob wat dit betreft, had alleen keer iets opgevangen dat de pagerank eens in de zoveel tijd geupdate wordt...

Pagerank wordt inderdaad om de zoveel tijd geupdate. Maar om eerlijk te zijn, er kijken nog heel weinig mensen naar pagerank. Het staat namelijk niet gelijk aan meer relevante bezoekers, en daar gaat het uiteindelijk om.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Social wordt een steeds belangrijkere factor in de ranking van websites. Google+, Facebook, Pinterest en Twitter zijn volgens een recent onderzoek zelfs belangrijker geworden dan backlinks.

 

Kun je de waardes op de X-as misschien toelichten, Ralph? Ik heb net even de Wikipedia pagina bekeken, maar dat helpt niet echt... ;)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat ik apart vind, maar misschien dat iemand daar wat zinnigs over kan zeggen is dat ik geen Linkedin zie in de lijst?

 

Is dit geen speler in de SEO / Social media marketing? Voor B2B online marketing zou ik deze namelijk wel verwachten in de opsomming?

 

Mvg,

 

Micha


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Iedereen bedankt voor de info.

....Maar om eerlijk te zijn, er kijken nog heel weinig mensen naar pagerank. Het staat namelijk niet gelijk aan meer relevante bezoekers, en daar gaat het uiteindelijk om.

 

 

Maar hoe hoger de pagerank vanaf waar naar je site verwezen wordt hoe meer nut de link heeft toch? Een doorsnee bezoeker weet niet eens wat pagerank is maar ik vind het wel handige meetpunt om idee te hebben van hoe serieus google de pagina's neemt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Waarom dagbladen er niet in staan, zou ik niet kunnen vertellen. Wel is het zo dat de spider (of crawler) van Google of andere zoekmachines niet ieder uur langskomt, maar eens in de zoveel weken (volgens mij). Bovendien kan je van maar weinig websites iedere pagina terugvinden in een zoekmachine.

 

Ik ben nu aan het uitzoeken hoe je een crawler langs al je pagina's kan sturen. Schijnt met robots.txt te moeten lukken!

 

 

 

 

Je zoe ook een sitemap.xml kunnen maken van je website en dee toevoegen aan Google webmaster.

Hierdoor vertel je Google welke pagina's jij hebt waardoor de kans op spidering groter zal worden.


SEO & Linkbuilding Marktplaats -> https://seomarketingdeals.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Social wordt een steeds belangrijkere factor in de ranking van websites. Google+, Facebook, Pinterest en Twitter zijn volgens een recent onderzoek zelfs belangrijker geworden dan backlinks.

 

Natuurlijk is het niet zo dat als je 1 plaatje pint op Pinterest dat die pagina dan direct op positie 1 staat in de Google ranking. Het gaat om het totaal. Zoals je ziet wordt Google+ door Google beter gewaardeerd dan een pin op Pinterest.

 

Als je een bepaalde pagina omhoog wilt krijgen in de ranking dan kun je die pagina gewoonweg delen op Google+, FB, Twitter en Pinterest.

 

De zichtbare PageRank wordt om de drie maanden ververst. Iedere verbetering in SEO zal direct effect hebben op de ranking zodra de Google-bot de site heeft bezocht.

 

Succes!

 

Ik zie het de laatste tijd veel gebeuren dat de Searchmetrics analyse veelal wordt aangenomen als waarheid. Of eigenlijk moet ik zeggen dat de weergegeven data verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het is absoluut niet zo dat social belangrijker is dan backlinks. Sterker nog de invloed van social op SEO is nog nihil. Backlinks zijn verreweg het belangrijkste als het gaat om SEO.

 

De tabel visualisatie van Searchmetrics geeft een correlatie weer. Als een site veel bezoekers trekt, populair is, dan is de kans groot dat het aantal gedeelde artikelen, activiteiten op social groter is. Het is dus niet zo dat de website beter rankt door het delen op social, maar juist dat wanneer een website hoger rankt, meer verkeer krijgt, de kans dus groter is dat er iets daarvan gedeeld wordt.

 

Over de vraag of je iets moet delen op Pinterest. Het delen op Pinterest is volledig afhankelijk van welke doelgroep je wilt aanspreken en wat je precies daarop wilt delen.

 


CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Iedereen bedankt voor de info.

....Maar om eerlijk te zijn, er kijken nog heel weinig mensen naar pagerank. Het staat namelijk niet gelijk aan meer relevante bezoekers, en daar gaat het uiteindelijk om.

 

 

Maar hoe hoger de pagerank vanaf waar naar je site verwezen wordt hoe meer nut de link heeft toch? Een doorsnee bezoeker weet niet eens wat pagerank is maar ik vind het wel handige meetpunt om idee te hebben van hoe serieus google de pagina's neemt.

De updates van pagerank volgen elkaar te traag op, zodat het niet zozeer een betrouwbare bron is. Als je denkt met een pagerank 4 te maken te hebben kan het een maand later een pagerank 2 zijn. Maar pagerank geeft inderdaad weer hoe Google over een website denkt binnen een bepaalde periode.

 

Wat toch nog vergeten wordt is dat een pagerank 1 enkele maanden later een pagerank 2 of meer kan worden, en je dus samen groeit naar succes. Zo kijk ik vooral naar hoe de webmaster omgaat met zijn seo, en als ik daarin vertrouwen heb dan zorg ik voor een link op zijn website. Dus naar pagerank kijk ik niet,want die zal met zijn werkwijze wel stijgen. Het zijn vooral actieve webmasters die mij interesseren.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ik zie het de laatste tijd veel gebeuren dat de Searchmetrics analyse veelal wordt aangenomen als waarheid. Of eigenlijk moet ik zeggen dat de weergegeven data verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het is absoluut niet zo dat social belangrijker is dan backlinks. Sterker nog de invloed van social op SEO is nog nihil. Backlinks zijn verreweg het belangrijkste als het gaat om SEO.

 

De tabel visualisatie van Searchmetrics geeft een correlatie weer. Als een site veel bezoekers trekt, populair is, dan is de kans groot dat het aantal gedeelde artikelen, activiteiten op social groter is. Het is dus niet zo dat de website beter rankt door het delen op social, maar juist dat wanneer een website hoger rankt, meer verkeer krijgt, de kans dus groter is dat er iets daarvan gedeeld wordt.

 

Over de vraag of je iets moet delen op Pinterest. Het delen op Pinterest is volledig afhankelijk van welke doelgroep je wilt aanspreken en wat je precies daarop wilt delen.

 

 

Google kijkt volgens mij wel naar social media, maar is daarin erg voorzichtig. Zo zag je ook dat Google enkel de grote spelers in beeld bracht in haar zoekmachine.

Zolang er op grote schaal nep accounts verhandeld worden, en dan spreek ik over 10000den van 1 persoon, kan het haar algoritme niet hierop baseren. Maar de aanwezigheid op social media wordt wel meegeteld, en in combinatie met overige gegevens (linkopbouw) kan dit meer en meer meespelen.

 

Eenrichtings backlinks (of one way backlinks) is wat voor Google altijd belangrijk blijft. Dat bewijst ook de aanpak van het grootste backlink netwerk uit Rusland door Matt Cutts (baas van het webspam team van Google). En ik merk het ook duidelijk in de zoekresultaten. Wanneer je regelmatig voor nieuwe eenrichtings backlinks zorgt stijg je op je zoekwoorden, wanneer je ermee ophoudt blijf je ofwel op je plek ofwel zak je wat terug.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ik zie het de laatste tijd veel gebeuren dat de Searchmetrics analyse veelal wordt aangenomen als waarheid. Of eigenlijk moet ik zeggen dat de weergegeven data verkeerd wordt geïnterpreteerd. Het is absoluut niet zo dat social belangrijker is dan backlinks. Sterker nog de invloed van social op SEO is nog nihil. Backlinks zijn verreweg het belangrijkste als het gaat om SEO.

 

De tabel visualisatie van Searchmetrics geeft een correlatie weer. Als een site veel bezoekers trekt, populair is, dan is de kans groot dat het aantal gedeelde artikelen, activiteiten op social groter is. Het is dus niet zo dat de website beter rankt door het delen op social, maar juist dat wanneer een website hoger rankt, meer verkeer krijgt, de kans dus groter is dat er iets daarvan gedeeld wordt.

 

Over de vraag of je iets moet delen op Pinterest. Het delen op Pinterest is volledig afhankelijk van welke doelgroep je wilt aanspreken en wat je precies daarop wilt delen.

 

 

Google kijkt volgens mij wel naar social media, maar is daarin erg voorzichtig. Zo zag je ook dat Google enkel de grote spelers in beeld bracht in haar zoekmachine.

Zolang er op grote schaal nep accounts verhandeld worden, en dan spreek ik over 10000den van 1 persoon, kan het haar algoritme niet hierop baseren. Maar de aanwezigheid op social media wordt wel meegeteld, en in combinatie met overige gegevens (linkopbouw) kan dit meer en meer meespelen.

 

Eenrichtings backlinks (of one way backlinks) is wat voor Google altijd belangrijk blijft. Dat bewijst ook de aanpak van het grootste backlink netwerk uit Rusland door Matt Cutts (baas van het webspam team van Google). En ik merk het ook duidelijk in de zoekresultaten. Wanneer je regelmatig voor nieuwe eenrichtings backlinks zorgt stijg je op je zoekwoorden, wanneer je ermee ophoudt blijf je ofwel op je plek ofwel zak je wat terug.

 

 

Kijken naar Social zal Google zeker doen, maar het als rankingfactor gebruiken nog niet. Een van de belangrijkste redenen daarvan is toch wel dat Twitter en Facebook niet te crawlen zijn. Dus tja...


CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Kijken naar Social zal Google zeker doen, maar het als rankingfactor gebruiken nog niet. Een van de belangrijkste redenen daarvan is toch wel dat Twitter en Facebook niet te crawlen zijn. Dus tja...

 

Vandaar ook dat Google zo hard inzet op G-plus. Voor Google het perfecte, en 100% meetbare alternatief voor social media. De +1 knop zal dan ook steeds belangrijker worden verwacht ik.


Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Vandaar ook dat Google zo hard inzet op G-plus. Voor Google het perfecte, en 100% meetbare alternatief voor social media. De +1 knop zal dan ook steeds belangrijker worden verwacht ik.

Dat hoor je heel veel mensen zeggen, dat G+ belangrijker wordt. Maar wie gebruikt dat dan? Ik heb het gevoel dat er vooral hele specifieke doelgroepen zitten, waaronder de mensen die op G+ zitten omdat dat goed zou zijn voor hun SEO.

 

Ik heb het gevoel dat als je over G+ praat met marketeers en creatievelingen G+ nog wel dekking heeft. Daarbuiten volgens mij maar weinig. Dan voelt het toch wat kunstmatig om aanwezigheid op G+ te gaan opbouwen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is ook volledig kunstmatig - vrijwel niemand gebruikt het écht...

Dat terzijde - de integratie met de zoekmachine van Google kan weldegelijk een positief effect hebben op je vindbaarheid op internet. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven welke sites van jou zijn en daar authorship over dragen. Je komt zo in the thumbnail te staan in zoekresultaten. Als jou hele euvre door Google hoog geranked is, is de kans groter dat nieuwe content ook sneller hoog eindigd in de SERPs.

 

Ook de integratie van de +1 knoppen op websites, linkshares op G-plus en interactie met die links op het Google plus platform schijnen een positief effect te hebben op je ranking.

 

Dus nee - G-plus wordt niet actief gerbuikt door de normale mens. Google probeert echter wel de webhosts en SEO-ers over te halen het te gebruiken. Zit er eenmaal een grote userbase, dan is de kans groter dat het publiek mee komt. Tot nu toe nog geen resultaat - maar ik publish tot dan toe wel alles wat ik op mijn websites post op Google-plus, puur voor die (miniscule) boost in ranking.


Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het is ook volledig kunstmatig - vrijwel niemand gebruikt het écht...

Dat terzijde - de integratie met de zoekmachine van Google kan weldegelijk een positief effect hebben op je vindbaarheid op internet. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven welke sites van jou zijn en daar authorship over dragen. Je komt zo in the thumbnail te staan in zoekresultaten. Als jou hele euvre door Google hoog geranked is, is de kans groter dat nieuwe content ook sneller hoog eindigd in de SERPs.

 

Ook de integratie van de +1 knoppen op websites, linkshares op G-plus en interactie met die links op het Google plus platform schijnen een positief effect te hebben op je ranking.

 

Dus nee - G-plus wordt niet actief gerbuikt door de normale mens. Google probeert echter wel de webhosts en SEO-ers over te halen het te gebruiken. Zit er eenmaal een grote userbase, dan is de kans groter dat het publiek mee komt. Tot nu toe nog geen resultaat - maar ik publish tot dan toe wel alles wat ik op mijn websites post op Google-plus, puur voor die (miniscule) boost in ranking.

 

De opbouw van een posting op G+ is belangrijk als je tenminste voor bepaalde zoektermen een goede ranking in de SERP nastreeft.

Het aantal + 1 en reshares van een posting krijgen pas echt waarde als die door actieve G-plussers met een redelijk aantal volgers gegeven worden. Google ziet een G+ account als een website en indexeert dan ook alle geplaatste content.

Aan elk account wordt net als bij een website een PR waarde toegekend. Een +1 , een shared posting of comment van hoge PR G+ accounts heeft dezelfde werking als een backlink die je website krijgt van een site met een hoge PageRank

 

SEO specialisten en marketeers kunnen wel in koor roepen dat Social bijna tot geen invloed heeft op de ranking in de SERP maar die slaan de plank wat betreft G+ volkomen mis. Al kan ik wel begrijpen dat ze het roepen, hoe kun je voor een klant immers invloed gaan uitoefenen op ranking resultaten die voortkomen uit deelname aan G+..

Het is namelijk niet zo dat een paar linkdrops in G+ postings of het gebruik van zoektermen op korte termijn invloed heeft op de rankings.

Een significante verbetering in de rankings is niet in een paar maanden via G+ postings te bereiken, ben je echter bereid in je G+ account tijd te steken en heb je geduld wordt je daar ook voor beloond door goede ranking resultaten

 

In elke G+ posting een link naar je eigen website plaatsen heeft trouwens geen enkele zin als je daarmee probeert hogere ranking resultaten te bereiken, dat gaat echt niet werken.

Google is al vrij ver met semantic search en dat maakt het plaatsen van een flink aantal links op Google plus omwille van hogere search resultaten overbodig en is zelfs contraproductief.

 

Groet,

Albert

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat klinkt heel logisch wat je zegt. Laten we ervan uitgaan dat het ook waar is. Dan blijft de lastigheid dat G+ in mijn ogen nog niet echt populair is in NL. Wel in bepaalde groepen maar niet bij het grote publiek. Als dat ook waar is zou dat kunnen betekenen dat een aantal G+ gebruikers er alleen maar zitten voor SEO redenen. Voor de zoekmachine dus. Dat is in directe tegenspraak met het huidige beleid van Google waarbij ze hard aan het werken zijn om manipulatie van de zoekresultaten zoveel mogelijk te verminderen.

 

Dat Google toch power toewijst aan G+ is dan eigenlijk een bribe om bezoekers op G+ te krijgen. Als dat lukt dan is er niet echt reden om de bribe door te zetten. En als het niet lukt blijft het een kunstmatig systeem. Google heeft veel marketing power maar ik vraag me toch af of ze innoverend genoeg zijn op G+ om echt competitief te worden. Facebook verliest populariteit maar niet alleen ten gunste van G+. Er zijn daar ook Path, instagram, pinterest, etc.

 

Al met al toch een aantal redenen waarbij ik me afvraag of het zinvol is om als gebruiker een diepte investering te maken in G+.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dat klinkt heel logisch wat je zegt. Laten we ervan uitgaan dat het ook waar is. Dan blijft de lastigheid dat G+ in mijn ogen nog niet echt populair is in NL. Wel in bepaalde groepen maar niet bij het grote publiek. Als dat ook waar is zou dat kunnen betekenen dat een aantal G+ gebruikers er alleen maar zitten voor SEO redenen. Voor de zoekmachine dus. Dat is in directe tegenspraak met het huidige beleid van Google waarbij ze hard aan het werken zijn om manipulatie van de zoekresultaten zoveel mogelijk te verminderen.

 

Dat Google toch power toewijst aan G+ is dan eigenlijk een bribe om bezoekers op G+ te krijgen. Als dat lukt dan is er niet echt reden om de bribe door te zetten. En als het niet lukt blijft het een kunstmatig systeem. Google heeft veel marketing power maar ik vraag me toch af of ze innoverend genoeg zijn op G+ om echt competitief te worden. Facebook verliest populariteit maar niet alleen ten gunste van G+. Er zijn daar ook Path, instagram, pinterest, etc.

 

Al met al toch een aantal redenen waarbij ik me afvraag of het zinvol is om als gebruiker een diepte investering te maken in G+.

 

Als ik in mijn kennisen kring kijk dan zijn er gewoon zeer weinig mensen die G+ gebruiken en als ze het gebruiken dan is het inderdaad vooral vanwege SEO redenen. Maar ik ben toch erg benieuwd hoeveel effect G+ nou heeft je ranking?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als ik in mijn kennisen kring kijk dan zijn er gewoon zeer weinig mensen die G+ gebruiken en als ze het gebruiken dan is het inderdaad vooral vanwege SEO redenen. Maar ik ben toch erg benieuwd hoeveel effect G+ nou heeft je ranking?

 

G+ heeft weinig effect - te weinig. Vooral als je gewoon net als gert en trudie niet meer dan een handvol 'vrienden' hebt op G+ die het zelf ook maar amper gebruiken. Is dat een reden om er niet veel tijd in te steken? ja! Is dat een reden om er helemaal niets mee te doen? Wat mij betreft niet. Het kost amper tot geen moeite (als je alles automatisch doorstuurt naar G+) en het kan dus wel een beetje helpen. Waarom zou je het niet gebruiken?

 

G+ heeft nog een lange, een hele lange, weg te gaan - maar wie weet wordt het ooit iets. Tot die tijd gebruik ik het net als alle andere op dat platform voor gratis promotie van mijn websites en integratie met maps, authorships en andere google diensten.


Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dan hebben jullie toch een verkeerd beeld van G+ en zeker de verkeerde mensen in je kringen. Overigens vind ik het wel fijn dat de massa er nog niet aanwezig zit, en daarmee de kwaliteit van content hoog blijft.

 

En als je twijfelt over de kracht van SEO daar dan adviseer ik je eens om dit artikel te lezen:

http://moz.com/blog/google-plus-correlations


Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben vandaag gebeld door Google (zei hij...) met de vraag of ik voor driehonderdnogwat euro per jaar voor 10 zoekwoorden standaard op de eerste pagina wilde komen in mijn regio.

 

Het zou om een straal van 30 kilometer rond mijn vestigingsplaats gaan, oftewel Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer, Schiedam, Vlaardingen, Leidschendam-Voorburg, Gouda en Delft.

Ik denk dat zeker 15% van Nederland binnen een straal van 30 kilometer van mijn huis woont en werkt.

 

Het lijkt mij helemaal niet prettig als ik voor 15% van de Nederlandse bevolking/werkgevers op de eerste pagina van een Google zoekopdracht kom te staan, dan moet ik veel te vaak nee verkopen! Dus ik heb nee tegen het aanbod gezegd.

 

Maar ik vroeg me af of anderen ook door Google (of oplichters die zich voordoen als Google) benaderd zijn hiervoor.

Het gaat niet om een Adwords compagne, het zou om de zogenoemde niet gesponsorde resultaten gaan.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
standaard op de eerste pagina wilde komen in mijn regio.

 

Hmmm. Meestal bedoelen die Pseudo-Google boefjes hiermee dat jij op de eerste plaats komt te staan als iemand zoekt op "pensioenadviseur Leidschendam-Voorburg", en niet op zoekwoord "pensioenadviseur" alleen.

 

Leuk voor de lokale loodgieter of bloemist, maar niet voor high end zakelijke dienstverleners met landelijke scope....

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 148 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept